LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mycom, wat te doen?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Danny121
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2007 22:26

Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Danny121 »

Hallo allemaal,

Ik heb een kleine 3 maandjes geleden een aantal onderdelen gekocht bij Mycom in Utrecht.
Vervolgens ben ik deze zelf in elkaar gaan zetten en ben met mijn nieuwe computer aan de slag gegaan.
De pc begon echter, volledig willekeurige foutmeldingen te geven en sloot daarna af.
Dus ik echt alles proberen maar niets helpt.
Ik besluit uiteindelijk naar Mycom te bellen om te zoeken naar een oplossing.
Dus kreeg ik een medewerker aan de telefoon die zei: heb je hem zelf in elkaar gezet?
dat had ik en zijn reactie was dat ik om die reden de volledige onderzoekskosten moest betalen.
De onderdelen die erin zitten passen allemaal bij elkaar, processor past precies bij het moederbord, geheugen staan op de lijst van het moederbord, videokaart is perfect geschikt, voeding is sterk genoeg, harddisk is erbij gegeven door mycom.

Ik besloot er geen woorden aan vuil te maken over de telefoon en dus ging ik er met de bon op af.
Ik lever mijn pc in en na een gesprek kwamen de verkoper en ik overeen dat ik maar 1 'service klik' hoefde te betalen.
Dus ik laat mijn pc achter en word een aantal dagen later gebeld.
Met het bericht dat er helemaal niets mis was met de pc en dat ik hem maar weer moest komen ophalen.
Dus ik was al vrij kwaad vanwege het feit dat ik geld uitgeef bij hen maar dat ik al bijna 3 maanden zonder pc zit.
Maar goed, de verkoper meldde me dat ik naar huis moest gaan en het nog maar eens moest proberen.

Natuurlijk werkte dit weer niet en ik sprak met de verkoper af dat ik het moederbord maar moest omruilen want dat zou ondanks de test de meest logische reden zijn voor de willekeurige foutmeldingen.
Ik een nieuw moederbord in de pc gedaan en weer doet hij het niet.
Mycom zegt in principe tegen mij dat ik het zelf gedaan heb want ik heb de pc in elkaar gezet heb, en dat terwijl Mycom en nog een reparatiebedrijf er zelf naar gekeken hebben.
Nu zijn deze willekeurige foutmeldingen van een aard dat je niet precies kan afleiden wat de fout is.
Dus ik kan wel eeuwig onderdelen blijven omruilen maar dat heeft erg weinig zin denk ik.

Dus gefrustreerd als ik ben, vraag ik nu naar jullie meningen beste mensen over wat ik nu het beste kan ondernemen.

Graag hoor ik jullie reacties.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Mycom en zelfbouw.

Als men hier een vraag wil stellen dan is het verstandig om alles goed te benoemen.
Dus merk en type moederbord, merken en types van de onderdelen gekocht bij Mycom, het type geheugen, merken en typen van andere componenten zoals geluidskaart/gamekaart, en dergelijke.

Immers, ik heb het donkerbruine vermoeden dat het de door u gekochte onderdelen zijn die conflicten geven.

Tsja, lid zijn van een computerclub kan zo zijn voordelen hebben want (weliswaar in die oudere tijd) er was een insteekkaart die dmvm diodes aan kon geven waar een conflict was.
Bovendien waren er veel zelfbouwers die alles al hadden meegemaakt wat een nieuwe bouwer nog moet ondervinden.

Grootvader

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Niet 2 dezelfde topics starten! (overigens had je helemaal geen topic hoeven te starten, aangezien dit al ergens aan de orde is geweest)(zie je andere topic)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door jor »

Dit hele verhaal heb je al een keer geplaatst! Als de antwoorden die je daar kreeg niet bevallen hoef je niet opnieuw hetzelfde verhaaltje te plaatsen. De antwoorden blijven hetzelfde!! Je heb €25.- uitgespaard op de bouwkosten door het zelf te doen en dus voor 100% vertantwoordelijk..

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Zie mijn antwoord in het andere topic.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Danny

Wat verwacht je eigenlijk van Mycom ?

Dat ze jouw fouten rechtzetten , zonder betaling ?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door D1RK »

als ik iets niet goed vast zet en na verhuizing gaat het los, ik dacht aan een nieuwe pc maar was gewoon even vastdrukken ....

Zo gaat zelfs iemand met computer ervaring sinds 1978 nog wel eens de fout in, dus alles controleren, een fout schroefje in verkeerde gat moederbord is soms al voldoende, en bij te hard aandraaien kan je het ook vernielen!

Dus hoeveel mogelijkheden hebben we dan nog?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Zo gaat zelfs iemand met computer ervaring sinds 1978 nog wel eens de fout in, dus alles controleren, een fout schroefje in verkeerde gat moederbord is soms al voldoende, en bij te hard aandraaien kan je het ook vernielen!

Dus hoeveel mogelijkheden hebben we dan nog?
Processor er verkeerd inzetten bijvoorbeeld?

De voedingstekker van de floppydrive er niet goed instoppen.

Met je tengels aan de chips zitten en later verbaast zijn dat je blauwe schermen krijgt.

Computeronderdelen (geheugen, uitbreidingskaarten, enz) in normale plastic zakken doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Laat het assembleren van een computer aan een professional over.

Weet je niet goed hoe je het zelf moet doen?

Heb je nog nooit een computer zelf gebouwd?

Weet je niet zeker waar je mee bezig bent?

BLIJF ER DAN MET JE TENGELS ER VANAF!

Uw hardware is u daar heel dankbaar voor. :lol:

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat vind ik erg dogmatisch. De eerste keer dat ik een me met de binnen kant van de computer bezig hield was ik ook onervaren. En niet eens aangesloten bij een computer club. Ik heb nooit iets gemold.

Gewoon je goed laten voorlichten, eventueel klein binnen of aansluiten bij een club.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat vind ik erg dogmatisch.


Kan wel wezen. Maar als je ziet hoeveel mensen er van die ESD veilig werken niks van aantrekken, dan schrik je er wel van.

En dat ESD veilig werken is niet voor niets.

Dat is echt ervoor om de componenten te beschermen.

ESD staat voor Electric Static Discharge.

Oftewel, Statische Electriciteit Ontladingen.

Die spanningen zijn dermate hoog (een paar duizend Volt) dat bij een ontlading de componenten worden opgeblazen. Letterlijk.

Vandaar dat ik het maar aangeef.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ken computer herstel bedrijf dat zich er niks van aantrekt. En ik heb zelf computer in elkaar gezet zonder zelf geaard te zijn. Ik houd wel rekening met statische elektriciteit.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik ken computer herstel bedrijf dat zich er niks van aantrekt.
Ik ook, en de klanten hebben later de meeste rare foutmeldingen en klachten.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb nooit last gehad van foutmeldingen. Dus zo'n armbandje om je pols lijkt mij niet strikt noodzakelijk.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Soms ontkom je er niet aan.

Kijk, als je weet waar je mee bezig bent, kan er ook weinig misgaan, maar die onnozele mensen met twee linkse handen pakken die onderdelen vet op de chips vast.

En ze raken die chips maar aan.

En als ik het dan zie en ik maak er dan als professional er een opmerking over, halen ze onnozel hun schouders op en zien de ernst ervan niet in.

En later maar verbaast staan dat de computer vastloopt, foutmeldingen geeft, enz.

henk55
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2008 11:54

Re: Mycom, wat te doen?

Ongelezen bericht door henk55 »

mycom ze hebben mij opgelicht en bestolen
verkopen mij een nieuwe pc en elkedag ben ik naar de zaak in almere geweest na 3 weken lang.en toen was ik dat zat, en wilde me geld terug mycom houd 150 euro in en de rest word overgemaakt nu 4 weken later nog geen geld terug ,

dus ik begrijp uw situatie, bij mycom kan u zo het artikel terug brengen, ongezien verkopen zij het aan de de volgende kant, en zo wast mycom zijn handen schoon.

Ik zou zeggen nooit meer kopen bij zo een zaak !!!!

henk55

Gesloten