LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na omruiling geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

na omruiling geen garantie

Ongelezen bericht door winni »

help wie kan mij helpen!!!

ik heb een wasmach. van lg gekocht in dec .2001 en ging stuk in nov.2003 kon niet gerepareed worden, maar wel omgeruild. type wd16110. directdrive <mooiemach <was het>
ok wordt omgeruild en ik vroeg zit er weer garantie op, ja zijden ze bij lg , maar nu binnen 2 jaar is ie weer stuk , het app. geeft LE aan in display, dat betekend motor < dircectdrive> werkt niet meer, dus ik bel op voor een reparateur te laten komen. dat kan maar heeft u een koopbon ja zij ik een omruilings koopbon , maar na omruiling van een nieuwe mach sept. 2003 dan heeft u geen garantie zegt de monteur omdat ie omgeruild is, maar dat kan toch niet, je mag toch verwachten dat je 5 jaar minimaal met een wasmach kan doen < hij heeft gekost 799.- euro gekost > dat is niet mis toch, wie kan me helpen :ik ben radeloos en boos
groetje fam wiersma

DAVYP
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2004 23:24

Re: na omruiling geen garantie

Ongelezen bericht door DAVYP »

Alleen als u destijds bij de omruiling moest bijbetalen dan heeft u nieuwe garantie. Als dit niet het geval is, is de 1e aankoopdatum uw aankoopdatum. Als u zich verder wil beroepen op de produkt aansprakelijkheid dat uw machine langer mee moet gaan als 5 jaar, moet u niet bij Lg zijn maar bij de winkel waar u het apparaat gekocht hebt!

Succes!

martijn12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2005 13:25

Re: na omruiling geen garantie

Ongelezen bericht door martijn12345 »

De reactie van DAVYP klopt maar dient aangevuld te worden. Uw aankoop heeft plaatgevonden voor 15-2003 en valt dus niet onder de wet voor productaansprakelijkheid. De enige garantie die u heeft is de standaard fabrieksgarantie. Een omruiling zonder bijbetaling (vanwege gebruikersdeel) verlengt de garantie niet. Een omruiling met redelijke bijbetaling (voor het gebruikersdeel) verlengd de garantie wel.

Gesloten