Ik heb mijn nieuwe TV, de Sony 46W4500 op 25 september ontvangen. Deze bleek in het begin goed te zijn, maar na een paar weken kwam ik erachter dat deze toestel ook defecten had.
Het is niet te geloven dat ik voor de 3e keer een slechte toestel heb gekregen. Of het is mijn slechte geluk of BCC gaat heel slecht met producten om tijdens het vervoer, waardoor de producten onderweg beschadigen. Mijn 3e TV heeft nog meer problemen. Ik ben hiervoor niet naar de winkel gegaan. (ik schaam mij eigenlijk, want wat zullen ze wel niet denken als ik weer een omruiling ga claimen?)
De problemen:
1. De achtergrondverlichting flikkert/knippert en ik kan het pas heel duidelijk zien op heldere beelden. Lijkt op een 20-jaar oude CRT-TV. (HDMI of SCART-aansluiting achtergrondverlichting op niveau Min en 1) De backlight flikkert ook op niveau 5 -> 10, maar ik moet dan wel heel goed concentreren op het scherm als ik dat wil zien. En als ik de TV op ''laag energieverbruik'' modus zet is het flikkeren veel erger. Dit is een ernstig probleem! Aansluiting (HDMI of SCART) en kabels gecontroleerd. Een andere kabel heeft het probleem ook niet opgelost.
2. Clouding is te zien wanneer de lichten in de woonkamer uit zijn. Overdag heb ik hier minder last van, maar toch is het een beetje te zien. In de avond en s' nachts is het echt een drama. Bij zwarte scenes zie ik van alle kanten licht vlekken en dat is echt ongelovelijk slecht. Bij heldere beelden is er niets te zien. Als ik via een andere hoek kijk naar de TV (op zwart beeld) zie ik een lichtwaas over het hele scherm. De oneven lichtopbrengst is duidelijk te zien.. Dit is een groot probleem als ik in een volledig donkere ruimte ben. Op internet heb ik foto's geplaatst van dit probleem en vergeleken met anderen. Andere bezitters van deze TV (46W4500) gaven mij het advies om te ruilen, omdat ik een aanzienlijk slechte/defecte TV zou hebben. Sony schijnt veel problemen te hebben met clouding en backlight bleed dan andere merken. Ik lees veel minder problemen over de Philips lcd's, terwijl het bij Sony LCD's echt een ramp is geworden.
3. Als je kijkt vanuit een hoek zie je backlight bleed (zeer slordige lichtopbrengst). Het licht komt van de onderkant en gaat naar boven toe. Op een zwart scherm is het duidelijk zichtbaar. Je bent verplicht recht tegenover de tv te zitten en anders zie je alleen maar wazig beeld. Het is geen probleem wanneer er normaal beeld is, maar ik betwijfel of dit geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van het beeld .
4. Bij snelle beelden geeft het beeld een soort veeg-effect (ookwel: smearing). Vooral op kleuren: rood, blauw, zwart en grijs. Niet echt een grote probleem, omdat dit echt specifiek een LCD probleem lijkt te zijn.
5. Ik zie witte lijnen flitsen op het scherm. Ik heb een andere HDMI-kabel gekocht, maar geen verschil, nog steeds random flitsen van witte lijnen. Het is echt irritant. Het is steeds erger aan het worden. De knipperende / flitsende lijnen zijn soms in het midden en soms weer ergens anders. (Elke 30 - 40 seconden komt er een witte lijn) Het is meestal alleen via HDMI en ik zie soms ook knipperende lijnen op SCART (satelliet ontvanger).
De problemen worden groter en groter. Wat ben ik toch ongelukkig met Sony. Zal volgende keer maar gewoon Philips aanschaffen.....
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
Recente foto's van mijn clouding vlekken op de TV. (Gekocht: 25 september 2008). Gemaakt in Spanje: 08-08-2008
Wanneer je recht voor de TV zit:
![Afbeelding](http://xs232.xs.to/xs232/08435/s8300430tc4292.jpg)
Zijkant:
![Afbeelding](http://xs232.xs.to/xs232/08435/s8300421fy9246.jpg)
Ik heb maar gelijk een brief geschreven aan BCC dat ik een vervanging wil, omdat de TV defect is. Deze heb ik op donderdag 23 oktober verstuurd. (met foto's van het grootste probleem). Ik ben benieuwd naar hun reactie, alhoewel ik twijfels heb of ze zullen reageren. Bij mijn vorige ruiling hebben ze mij eerst het advies gegeven contact op te nemen met Sony. Ze wilden ook nog een rapport van Sony (dat er ook echt iets mankeert aan de TV). Dit terwijl het niet eens rechtvaardig is. Volgens mij moeten ze zelf helpen het probleem op te lossen en niet doorsturen naar Sony.
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)