LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Alper1 »

Bcc heeft mij helemaal gek gemaakt. Ik wilde mijn TV omruilen (de Sony 46W4210) maar ze hebben mij 14 dagen achter ze aan laten lopen. Dan moest ik de Hoofdkantoor bellen en dan weer Sony en dan weer naar de winkel rijden. Van het kastje naar de muur dus.... Ik heb echt een ongelovelijke fout gemaakt om bij BCC zo'n dure aankoop te doen.

Ik ben de eerste dag op 11-08-2008 naar de winkel gegaan om te zeggen dat mijn TV piepte en strepen vertoonde op zwarte achtergronden. Het is eerste antwoord was: ''Wij kunnen niets doen dat wordt allemaal via de hoofdkantoor geregeld. Ik dus bellen met hoofdkantoor (0900 nummer met mobiel) en zei zeggen dat er iemand van Sony moet langskomen. Akkoord gegaan en Sony heeft mij gebeld. Ik heb gevraagd of ik dan verplicht was de TV te laten repareren aan de monteur. Dit was wel het geval en daarmee ben ik natuurlijk niet akkkoord gegaan, want ik laat geen nieuwe TV repareren. (WAAR BLIJFT DE 14 dagen OMRUIL garantie?) Ik heb spijt dat ik mijn geld niet heb teruggevraagd!
Weer naar de winkel gegaan dat ik wilde omruilen en achterkant van de factuur laten zien waar duidelijk ''14 dagen omruilgarantie zonder reden'' op staat. Ja, maar meneer wij ruilen niet en dat gaat via de hoofdkantoor. Ik vroeg hem dan of het wel kon als ik een andere (duurder) model zou nemen. JA, dat kan meneer.... (nu kan het opeens wel) Telleurgesteld weer naar huis gegaan en zat te denken wat ik nog meer kon doen om het op te lossen.

22-08-2008: gebeld met hoofdkantoor voor de laatste keer.
Zij hebben direct contact opgenomen met BCC Osdorp (terwijl ik op de wacht stond) en het probleem verteld. Ze hebben gezegd dat ze MOETEN omruilen en ze (hoofdkantoor) hiermee akkoord gaan. Ik heb natuurlijk aan die meneer gezegd, wat ik moest doen als ik weer problemen zou krijgen. Hij zei dat ik dan de winkel-leiding er bij moest halen.

Ik dus 22-08-2008 terug naar de winkel om een PUNT te zetten. Nou....... Je raadt het al.... wéér met de smoes dat ze er niks vanaf wisten en ze ook niet het hoofdkantoor konden opbellen omdat het zaterdag was. Ik was zo boos en telleurgesteld dat ik geprobeerd heb KALM te blijven. Als ik mij niet zou schamen had ik de Politie Meer en Vaart erbij gehaald, maar dat heb ik dus niet gedaan. Ze hebben mij werkelijk van het kastje naar de muur gestuurd. En dit echt 3 a 4x toe.... Maandag wordt het weer de hoofdkantoor bellen...ben benieuwd wat ze weer gaan verzinnen. Heb het echt gehad met BCC.


Vandaag (23-08-2008) dus ook de laatste dag voor de omruilgarantie van 14 dagen. Dit heb ik dus ook aan de medewerker kenbaar gemaakt. Hij zei dat hij de verantwoordelijk opzich nam en dat hij het zou regelen. ''Ik bel maandag hoofdkantoor op en bel U uiterlijk dinsdag op, want maandag werk ik niet.'' Alsof er niemand anders werkt in de BCC osdorp. Dus nog steeds geen antwoord op de vraag of ik kon omruilen.... Ik heb het HELEMAAL gehad met BCC, heb tot op heden altijd producten daar aangeschaft maar voor mij is dit echt de LAATSTE keer. Wat een winkel is BCC Osdorp... Het woordje service wordt daar niet gekend. Wél als je een product wil kopen, dan wordt je HEEL goed geholpen..als je daarna terug komt dus niet! Verwacht ook eerlijk gezegd niet dat ze deze shop survey zullen lezen.

Never Nooit meer BCC voor mij en ik zal ook iedereen het advies geven deze winkel niet te benaderen en niets te kopen. In deze organisatie weten ze helemaal niets over gemaakte afspraken. Als je eenmal gekocht hebt, wordt je niet meer serieus genomen.

Wat betreft de LAAGSTE PRIJS GARANTIE:
Het werkt voor géén meter!
Ik heb met een bewijsje (afdruk internet, maar het is geen internetwinkel) laten zien dat de Sony W4000 46inch voor 1599 euro te verkrijgen is bij de concurrent (met vertrouwen op de laagste prijs garantie). Het eerste wat hij doodleuk zei was dat het een INTERNET-Shop was en dat ze daar niet aan meededen. Gezegd dat het geen Internet-shop was en hun telefoonnummer gegeven.... Hierop kreeg ik het volgende antwoord: ''Ja, maar meneer dat kan ik niet doen want dat is een ander model. Heb ik één keer gedaan en dat doe ik niet meer!'' Overal een SMOES voor dus...
De W4000 model en de W4210 model van Sony zijn exact identiek!! Hij praatte heel wat anders tijdens zijn verkoopactie. Toen zei hij dat de TV's enkel verschilden in kleur en dat ze de ENIGE winkel waren die de W4210 had. Hij zei er ook nog bij dat ik kon kiezen tussen die 2 modellen (wat identieke specificaties heeft) en dat ze dezelfde prijs hadden. NU is het weer een ander model geworden ??????

Ik adviseer iedereen NOG EENS na te denken voor hij/zij iets wil kopen bij de BCC. Als je om wilt ruilen heb je namelijk een DIKKE probleem!

Ik wacht het af en dinsdag 26-08-2008 meld ik hier of het is opgelost of niet. Denk niet dat er veel zal veranderen.

UPDATE: inmiddels 3e TV (Sony KDL46W4500) ook ontvangen (en die blijkt ook defecten te hebben!) Zie laatste pagina voor het verhaal.
Laatst gewijzigd door Alper1 op 25 okt 2008 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door gravedigger »

Everyday low price, high service :lol:

tuuut
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:36

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door tuuut »

Of je gaat lang de Kamer van Koophandel!
Daar heb je inzage (tegen onkosten vergoeding) in de inschrijvingen. Kijk even wie er als eigenaar staat ingeschreven, staat behalve zijn naam,ook adres en tel nr bij. Hij vindt het zeker niet leuk als jij hem persoonlijk op zijn huisadres belt! Maar je hebt wel een luisterend oor,ik weet zeker dat er dan wel ineens heel veel kan!sucses

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door BBCS »

Laat ik dit zeggen:

Als consument zijnde heb je alleen met de verkoper te maken, dus als de winkelier je doorverwijst naar de fabrikant, dan moet je dit niet pikken.
De winkelier moet het voor je oplossen, dat is zijn plicht en jouw recht.

Maarja, veel mensen laten zich zo bedonderen.

Duruk
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:40

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Duruk »

Ook na de 14 dagen heb je recht op een vervangend product:
Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.
Bron: http://www.kieskeurig.nl/kk/29BF387946E ... 3D7DA3.htm

Of terwijl BCC Osdorp moet bewijzen dat zij je een goed werkende TV (zonder zwarte strepen) hebben verkocht. Kunnen zij dit niet bewijzen,dan heb je als consument het recht op een vervangend product.

In de kwestie BCC Osdorp vs Hoofdkantoor meldt de wet:
- in de garantie moet u duidelijk kunnen lezen wat uw rechten zijn. Verder moet de naam en het adres van de verkoper zijn vermeld, evenals de duur van de garantie en het gebied wat deze omvat.
Zover ik weet meldt BCC dat de aanschaf bon tevens geldt als garantie bewijs.
Als in uw geval op uw bon de adres gegevens van BCC Osdrop staan vermeld dan heeft u met het hoofdkantoor niets van doen en dient de verkoper dit rechtstreeks met u af te handelen.

Staat er op uw bon niet BCC Osdorp (of een adres van hoofdkantoor) dan wordt deze kwestie wat lastiger

Zoals ik uit uw bericht lees , is de verkoper niet echt op de hoogte van de wettelijke verplichtingen die een verkoper heeft. Ik raad u aan om een print te maken van uw rechten zoals ik in de link hierboven heb vermeld.

Mocht u er ondanks de wettelijke verplichtingen die de verkoper heeft er nog niet uit komen dan is er altijd nog de Geschillencommisie:
http://www.sgc.nl/
De geschillencommissie vraagt een bijdrage van 25 euro om een zaak te behandelen. Echter indien uw wint zal dit bedrag en alle andere gemaakte kosten worden verhaalt op de verkoper. Meldt u dit ook aan BCC Osdorp dat ze opdraaien voor deze kosten, dit werkt ook als afschrikmiddel aangezien dit soort geschillen vaak op meer dan 25 euro uitkomen en dat gezien de wet dit allemaal door BCC Osdorp dient betaald te worden.

ZOEK wel eerst uit of BCC lid is van de geschillencommissie (meeste ketens zijn dit wel)

en Succes

Meer informatie:

http://wetten.overheid.nl/
vink aan: wetten
zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7
of: http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7.htm

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door gravedigger »

@Duruk
Je moet geen onzin gaan lopen vertellen. Als je dan met wetteksten wil gaan gooien, doe dat dan met alle toepasselijke. De winkelier heeft eerst de gelegenheid om kosteloos te repareren. Lukt hem dat niet, of is dat in verhouding te duur, dan komt pas gratis vervanging ter sprake. Omdat het hier gaat om een repaparatie binnen de garantietermijn komt dus reparatie in aanmerking!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door BBCS »

Ook na de 14 dagen heb je recht op een vervangend product:


Hoe kom je hierbij?

Voor alle duidelijkheid:

Als een consument iets koopt en gelijk is er iets kapot, dus na 2 minuten bijvoorbeeld, heb jij nooit het recht op gelijk een nieuwe. Nooit.

Duruk
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:40

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Duruk »

Als een consument iets koopt en gelijk is er iets kapot, dus na 2 minuten bijvoorbeeld, heb jij nooit het recht op gelijk een nieuwe. Nooit.
Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
Persoonlijk zou ik voor optie 4 kiezen aangezien BCC Osdorp er niet veel moeite voor doet en er mischien in de toekomst opnieuw problemen kunnen ontstaan. Maar das mijn mening.

Maar hoe dan ook meneer heeft nog steeds recht op de 14 dagen omruil garantie, aangezien hij binnen 14 dagen dit verzocht.

tuuut
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:36

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door tuuut »

Maar hoe dan ook meneer heeft nog steeds recht op de 14 dagen omruil garantie, aangezien hij binnen 14 dagen dit verzocht

Huh...?

Recht is; KOOP=KOOP
Service voor zover er hier sprake van is is omruil

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Artikel 7:21 lid 1 sub c schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen: (...) vervanging (...).
Duruk beweerde: "Ook na de 14 dagen heb je recht op een vervangend product:" en daar heeft hij dus ook gelijk in.
Artikel 7:21 lid 4 BW schreef:Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
Hoofdregel is dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging bij non-conformiteit. De uitzonderingen hierop doen daar niets aan af. De eerste zes maanden geld een omgekeerde bewijslast, waardoor de consument de eerste zes (plus twee 7:23 BW) maanden gemakkelijk zijn recht op vervanging kan verzilveren.

In de garantie voorwaarden kan de winkelier als voorwaarden opnemen dat na 6 maanden eerst gerepareerd wordt. De consument heeft dan dus een keuze tussen bewijzen dat het product ondeugdelijk is of het product ter reparatie aanbieden.

@Tuuut: Je hebt gelijk als je stelling is dat de winkelier geen 14 dagen omruil garantie hoeft te geven, maar als hij dat wel doet is hij daar wel aan gebonden. Hier kunnen we spreken van een recht omdat deze consument die toezegging heeft gekregen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door BBCS »

Hoofdregel is dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging bij non-conformiteit. De uitzonderingen hierop doen daar niets aan af. De eerste zes maanden geld een omgekeerde bewijslast, waardoor de consument de eerste zes (plus twee 7:23 BW) maanden gemakkelijk zijn recht op vervanging kan verzilveren.
Dat is in theorie.

In de praktijk zal de winkelier eerst bekijken of het product gerepareerd kan worden.

Dan kun je als consument wel op je strepen staan en eisen dat je het product niet gerepareerd wilt hebben, maar dat je gelijk een nieuwe product wilt hebben, maar dat zal dan in de praktijk niet zo snel gebeuren.

In de praktijk zal de winkelier de keuze maken of het product gerepareerd wordt en niet de consument.

Die keuze behoort niet bij de koper te liggen, maar bij de verkoper.
Als de verkoper het product kan repareren, dan kan de koper hoog of laag springen, maar die koper krijgt geen nieuw product en al helemaal geen geld terug.

Daarnaast wordt er veel te snel geroepen dat het product een ondeugelijk product is, terwijl soms het tegenovergestelde is.
Het product is dan soms wel goed, alleen kunnen sommige mensen dan niet met die producten omgaan en schuiven hun onkunde af op de verkoper.

Aan de andere kant kom je het tegenovergestelde ook tegen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door puma73 »

nee bbcs,

dat is de theorie, maar dan ten uitvoer gelegd in de praktijk.

maar goed, dat is voor jou toch onbegrijpelijk want jij ontzegd consequent de consument zijn recht volgens het consumentenrecht.

jouw standaard openingszin is "je hebt nergens recht op."

Je bent hier al duizend keer gewezen op het consumentenrecht en dat de consument het recht heeft te bepalen wat er gebeurd, maar jij bent lezende blind en horende doof.
Daarnaast wordt er veel te snel geroepen dat het product een ondeugelijk product is, terwijl soms het tegenovergestelde is.
Het product is dan soms wel goed, alleen kunnen sommige mensen dan niet met die producten omgaan en schuiven hun onkunde af op de verkoper
is dit je nieuwste smoes om de consument zijn recht te ontzeggen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door BBCS »

is dit je nieuwste smoes om de consument zijn recht te ontzeggen?
Ten eerste:

Als de overheid de consument bepaalde rechten toekend, moet dat voor de gehele keten gelden. Is dat niet het geval, dan is dat recht niet van toepassing.

Ten tweede:

Een recht toekennen is punt 1, een ander punt is dat er consumenten misbruik van kunnen maken.

En dat gebeurd ook.

Mijn punt:

Er wordt veel over de winkeliers geklaagd.
Alsof de consumenten van die lievertjes zijn.

Kijk als consument eerst eens naar jezelf, voordat je over een winkelier begint te zeuren dat hij niet aan de wet houdt.

Op dit forum wordt soms een winkelier helemaal zwart gemaakt en beschuldigd van oplichting, echter blijkt later dat die TS dan zelf de boel verprutst heeft en dit op de winkelier afschuift.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 23 Aug 2008 22:02 door Alper1

Ik ben de eerste dag op 11-08-2008 naar de winkel gegaan om te zeggen dat mijn TV piepte en strepen vertoonde op zwarte achtergronden. Het is eerste antwoord was: ''Wij kunnen niets doen dat wordt allemaal via de hoofdkantoor geregeld. // want ik laat geen nieuwe TV repareren. (WAAR BLIJFT DE 14 dagen OMRUIL garantie?) Ik heb spijt dat ik mijn geld niet heb teruggevraagd!
Weer naar de winkel gegaan dat ik wilde omruilen en achterkant van de factuur laten zien waar duidelijk ''14 dagen omruilgarantie zonder reden'' op staat. Ja, maar meneer wij ruilen niet en dat gaat via de hoofdkantoor.
Volgens topicstarter dient zich het probleem gelijk na aankoop aan.En de 14 dagen omruilgarantie word op de bon vermeld!!. Met deze bon zal elke rechter hem in het gelijk stellen.BCC heeft mooie reclame's met mooie woorden,echter in de praktijk is het een dozenschuiver en vrijwel altijd nog een dure ook.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door BBCS »

BCC, High prices, low services. :wink:

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Alper1 »

Na lang onderhandelen met BCC zijn ze akkoord met de omruiling (ondanks de 14 dagen garantie al om is) voor de Sony 46W4210.

Nou de ruiling van de 46W4210 is gebeurt. Zag wel een paar lichte krasjes nabij de USB ingang van de TV, maar dat heeft de bezorger denk ik gedaan tijdens het installeren van de TV. Hij hield denk ik steeds de schroevendraaier in zijn hand en dat zorgde voor de krasjes. Natuurlijk pas ontdekt wanneer ze allang weg waren. (En ze hebben ook mijn schroevendraaier meegenomen!! Raar dat ze geen schroevendraaiers bij zich hebben...)
Dit is niet het enige probleem met de 2e TV. Zie mijn volgende post voor de exacte problemen.

Wat kan ik nu doen? Heb ik nog recht om te ruilen? De 2 weken omruil periode is namelijk wel om. Wat zijn mijn rechten, en kan ik gewoon de koop ontbinden? Ik ben zéér telleurgesteld over de 2e TV, de 1e TV was veel beter kwa beeldkwaliteit. (Spijt dat ik de eerste TV omgeruild heb, want had beter backlight strepen bij een donkere omgeving...maar superieur beeldkwaliteit)

De TV zag er voor de rest nieuw uit en uiteraard met stickers en de folie. Ik heb nu wel een KRAS ontdekt die onder de Sony Logo loopt. Ik ben ECHT HEEL boos, want ik heb 100x gebeld of ze een nieuwe TV zouden leveren. Ja, meneer u krijgt gewoon een nieuwe TV. Niet dus. Het zou moeten zijn: Ja, meneer u krijgt een defecte TV met nog ergere problemen! Na het kijken op de achterkant van de TV zie ik nu sporen op de schroeven van de TV, hier is duidelijk de TV open gegaan voor reparatie of wat dan ook. Vreemd, want de TV zag er ongebruikt uit!
Het feit dat ik de laatste dag de BCC service center had gebeld is het volgende:
Op de factuur die ze mij thuis stuurden stonden de volgende gegevens:


Ik heb alleen een bon ontvangen (per post van BCC) met de volgende gegevens:

Sony 46W4210
RR Technisch Defect (De huidige TV dus wat teruggaat!)

Sony 46W4210
ARTIKEL BESCHADIGD *04 (duidelijk een beschadigd TV dus wat ze hebben geleverd en ik heb hier heel stom een handtekening onder gezet)


Gebelt met BCC en ze hebben aangegeven dat het een foute code betreft. Ze hebben mij zelfs aangegeven nog 10x te bellen dan met onzekerheid te zitten. Ik vind ze gewoon oplichters eigenlijk. Het was dus wel degelijk een beschadigd/defect artikel. Ik zit hier nu mee.
Wordt er hier een spelletje gespeeld of heb ik het weer mis?
:evil: :evil: :evil:

UPDATE: inmiddels 3e TV ook ontvangen (en die blijkt ook gebreken te vertonen!) Zie laatste pagina voor het verhaal.
Laatst gewijzigd door Alper1 op 25 okt 2008 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Alper1 »

Conclusie: De 2e TV heeft NOG MEER DEFECTEN !! Namelijk: ruis door het beeld (zogenaamde sneeuw effect dat ook beweegt) en het is echt ongelovelijk lelijk. Ook met HDMI en bluray films heeft de TV er last van. Ook heeft deze TV last van het VEEG-effect (smearing) en dit bederft echt de kwaliteit van HD/bluray films. Hiermee houd het niet op want er is nog een probleem. Sparkling probleem, je ziet herhaaldelijk punten wat helder wordt en weer weg gaat. Bij oudere films (ook HD) heb je er telkens last van en bij nieuwe films op sommige momenten. Ik was hier eigenlijk al bang voor, want had gehoord dat ze (BCC) TV's met andere problemen leverden, indien je beroep deed op de omruilgarantie. Ik ben boos, echt heel boos op BCC want ik heb bijna 10 dagen vrij genomen van mijn werk om dit probleem op te lossen. Nou...het is dus niet opgelost...in plaats daarvan is het een NOG groter probleem geworden.

EDIT: BCC is TELEFONISCH akkoord gegaan met de 2e omruiling. Vreemd maar toch goed dat ze nu wel zonder moeite accepteren dat de TV niet goed is en overgaan tot omruiling. BCC is dus nu richting het goede pad gegaan......dacht ik!
Eenmaal in de winkel gekomen heb ik een hele andere verhaal van ze gehoort. Ik mocht opeens niet meer ruilen, want TV moest gerepareerd worden...Ik zei steeds dat ik niet akkoord met ze ging en dat ik het probleem meteen wilde oplossen en zonder oplossing de winkel niet zou verlaten! Ik heb echt 2 uur in de winkel gezeten voor we het opgelost hebben. Het is wel een dure oplossing geworden (duurder model). De rest van het verhaal zal ik nog niet posten en wachten tot de nieuwe TV is gelevert. Daarna geef ik mijn eindoordeel over BCC.

Het lijkt er wel op dat het weer iets negatiefs gaat worden.
Laatst gewijzigd door Alper1 op 06 sep 2008 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Alper1 »

Dus nogmaals problemen gehad met BCC. Nu voor een ander model gekozen namelijk de nieuwere Sony 46W4500 wat bij de BCC wordt vermeld als 46W4710. Ze zijn beide aanelkaar identiek (uiterlijk en technisch. Sony gebeld en deze heeft dit vandaag bevestigt. Er zit alleen een prijsverschil van 315 euro. De BCC is dus veel duurder. In de winkel wilden ze mij niet helpen en heb maar de hoofdkantoor gebelt. Ze gaan het uitzoeken en mij terug bellen. Hier stop ik met het verhaal, want ik ga wachten tot ik de nieuwe TV ook daadwerkelijk heb. De TV wordt op 17 september gelevert.
Ik heb echt 2 uur in de winkel gediscussieerd. Dit verhaal ga ik pas posten als alles is afgerond om verdere problemen te voorkomen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Ik las je stukje ook op http://tweakers.net/shopreview/251/bcc.html

Ook ik ben benieuwd hoe dit afloopt! BCC is echt niet de goedkoopste, integendeel, op hun website worden ( als er al een prijs bekend is ) met 2 prijzen gewerkt, de laagste en de hoogste. Nu ga maar gewoon uit van de hoogst genoemde prijs want dat is de prijs die in de winkels word gevraagd voor het artikel.De laagste prijsgarantie is een wassen neus want dat werkt vrijwel NOOIT!. De aanbiedingen kunnen interessant zijn maar over het algemeen kan je het artikel goedkoper kopen.Zelf wilde ik een printer kopen die ergens anders 20 euro goedkoper was, ik kreeg hem niet voor die prijs omdat het een speciale aanbieding van die andere winkel was en werd aangemerkt als een stuntprijs.BCC komt ermee weg omdat de meeste klanten niet doorzetten en hun prijs accepteren ( was zelf net zo dom ).

ps Blijf het verdere verloop ook op tweakers.net posten, de kans dat BCC dit onder ogen krijgt is groot, en een fijne reclame is het niet!

Alper1
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2008 21:58

Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service

Ongelezen bericht door Alper1 »

Ik heb de nieuwe TV nog niet in huis, maar heb toch goed nieuws!

BCC heeft mij 2 dagen geleden gebelt en gezegd dat ze de W4710 niet zullen krijgen. Het wordt de W4500. Ik natuurlijk blij, want nu kon ik de laagste prijs garantie inzetten. Ik heb gelijk alle goedkopere winkels bezocht en bewijs meegenomen naar BCC. Ze verkochten de W4500 ook voor dezelfde prijs, namelijk: € 2199,00 (ik had hem voor € 2100 met korting) Maar goed... met bewijs aangetoont dat de 46W4500 elders voor € 1700,00 werd verkocht. De verkoper ging daarna overleggen met zijn leidinggevende (zo'n 10 minuten). Hij kwam terug met de mededeling dat ik de TV voor dezelfde prijs als het vorige model zou krijgen. Ik had € 1738,00 betaald voor de andere TV. Ik moest alleen nog wel € 22,50 aan bezorgkosten betalen. Dat vond ik goed. Wel een minpuntje natuurlijk, want eigenlijk zou ik de TV voor € 1700,00 moeten krijgen. En dan nog 25% van het verschil, maar dan wordt het bedrag denk ik te laag voor BCC. Heb de andere TV nog steeds in huis.... 17 september wordt de nieuwe waarschijnlijk afgeleverd. Ik laat het nog weten!

Gesloten