Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Gaat Mastervolt die opsturen naar alle geregistreerde gebruikers?
Uit het Tweakers.net topic dat hier is gelinkt op de eerste pagina is het volgende te lezen in een reactie:
Het lijkt er dus niet op dat Mastervolt gebruikers daar in een handreiking zal doen.Wij bieden geen compensatie voor het aanschaffen van een ander monitoringsysteem.
Heb je hier toevallig een bron voor? Bijvoorbeeld de relevante wetgeving. Ik meen juist dat hierover niets verplicht is binnen onze wetgeving en dat de consumentenbond bijvoorbeeld ook nat gegaan is tijdens een rechtszaak over dit punt tegen Samsung. Waarbij het niet gelukt is om via de rechter Samsung te dwingen om zijn telefoons minimaal 2 jaar lang van updates te voorzien na de laatste verkoop.
Met een kabel maak je het alleen maar ingewikkelder dan het is. Je kunt via je eigen huisnetwerk via de wifi gewoon inloggen op het IP adres van je omvormer. Als je inlogt op de modem van je internetprovider, dan kun je daar precies zien welk apparaat welk IP adres heeft een vervolgens het juiste IP adres intypen in je internetbrowser.verweydick schreef: ↑05 dec 2019 17:28een kabel of adapter aansluiten is bij deze omvormer niet mogelijk (alles wifi) ook geen display op de omvormer dus gewoon " Blind"
De monopoly positie betreft het feit dat de monitorinformatie van mijn "Soladin 1500 web" enkel door Mastervolt beschikbaar kan worden gemaakt.Cro schreef: ↑11 dec 2019 11:48Ik welk opzicht heeft Mastervolt een monopoly positie? Ik dacht juist dat Mastervolt (grotendeels) uit deze markt gestapt is.
Zou je enkel het monitoren bedoelen ook dan zijn er diverse alternatieven om een installatie te monitoren dus ook daar zie ik geen monopoly positie.