Onredelijke pianohandelaar
Onredelijke pianohandelaar
Ik heb 2,5 jaar geleden een tweedehands piano gekocht bij een gerenommeerde zaak. Al een paar weken nadat ik hem kocht is er 1, soms 2 toetsen die een klikgeluid maken. Na een paar weken toen ik hem had komt er altijd een stemmer om te kijken of alles goed is. Ik heb toen meteen aangegeven van die toetsen. Heeft er grondig naar gekeken maar niet kunnen verhelpen. In 2023 en vorige maand weer gestemd. Weer naar toets gekeken. Niet opgelost. Nu zie ik op site van de pianozaak dat ze op gebruikte piano’s 3-5 jaar garantie geven. Dus ik heb ze gemaild. Ze zeggen: kan aan luchtvochtigheid liggen. Moet 50% zijn maar in ieder geval tussen 40 en 60%. Hier in huis is het 50%. Ik heb ze dat gemaild maar ze zeggen nu dat atmosferische issues niet onder garantie vallen. Ik geef aan dat het niet aan vochtigheid ligt want die is goed en dat ze conclusies trekken zonder de piano gezien te hebben. Heb ook mijn ongenoegen geuit en dat ik meer service van ze gewend ben. Maar ze blijven voet bij stuk houden. Ik heb opeens te maken met een andere persoon dan bij wie ik de piano kocht en die me destijds net als de stemmer heel fijn heeft geholpen. De persoon die me nu te woord staat is kennelijk de directeur en zit al decennia in het vak maar moet klantvriendelijkheid en empathie nog uitvinden. Hij wil niet bellen. Enkel mailen of ik moet maar langs komen. Zonder de piano zelf gezien te hebben heeft hij al zijn conclusies klaar. Op Trustpilot valt hij ook echt een klant aan met soortgelijke uitingen. Wat kan ik doen?
Re: Onredelijke pianohandelaar
Misschien naar het Juridisch loket gaan?
Misschien naar het Juridisch loket gaan?
Luchtvochtigheid heeft invloed op het stemmen van het instrument, maar het lijkt me onzin om hier een oorzaak voor klikkende toets in te zien
-
Kortom: de stemmer heeft de klikgeluiden ook geconstateerd? Wat is dan de reden dat hij het niet op kon lossen? Heeft hij bij de eerste keer dan niet het advies gegeven om dit met de winkel te overleggen? Toen had je hem nog maar een paar weken staan, dus logisch dat er dan naar een goede oplossing gezocht zou worden.
bupaul
vindt dit leuk
Je kunt ze natuurlijk gewoon in gebreke stellen en kijken wat er gebeurt. Of een dergelijk issue wel of niet normaal is, kan ik niet beoordelen. Dat dergelijke instrumenten gevoelig zijn voor zowel luchtvochtigheid als temperatuur (en vooral temperatuurwisselingen) is wel bekend natuurlijk.
Je zou natuurlijk eens iemand anders die er verstand van heeft naar kunnen vragen. Dan heb je een second opinion.
Je zou natuurlijk eens iemand anders die er verstand van heeft naar kunnen vragen. Dan heb je een second opinion.