Vorige week, net voor de kou, heb ik een paardendeken gekocht. Het is een euro-star move: een outdoordeken, waterdicht, winddicht en volgens de beschrijving gemaakt van sterk polyester. De prijs was 140 euro. Na 3 dagen zet ik mijn paard buiten in de paddock en 2 uur later zit er een scheur van 10 cm bovenop de rug. Met andere woorden, deze deken is na 3 dagen niet meer bruikbaar. Met een scheur is de deken niet meer waterdicht, en dat is toch wel een voorwaarde voor deze deken.
De winkel waar ik de deken heb gekocht wil de deken niet repareren of vergoeden. De reden is dat er geen sprake is van een productiefout. Mogelijk is mijn paard achter een spijker blijven hangen of heeft een ander paard aan de deken getrokken. Uiteraard staat mijn paard niet in een omgeving waar hij zich kan verwonden aan een spijker. Mocht mijn paard met een ander paard hebben gespeeld: dat is de bedoeling van samen buiten zijn. Een deken zou daar tegen moeten kunnen.
De enige reden om het product te repareren of te vergoeden is een productiefout. Klopt dit? Ik vind nl een levensduur van 3 dagen erg kort en het product voldoet niet aan mijn verwachting nl dat het tegen een stootje kan.
Graag advies!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paardendeken
Re: Paardendeken
De verkoper moet bewijzen dat de deken niet conform was. Zo is dat bij wet geregeld voor het eerste half jaar, en gelukkig zit u daar nog net binnen
Oftewel, u claimt dat de deken niet conform was, dan is het voor de verkoper niet genoeg om te zeggen dat het paard vast langs een spijker is gelopen, of te ruw gestoeid heeft met een ander paard.
Oftewel, u claimt dat de deken niet conform was, dan is het voor de verkoper niet genoeg om te zeggen dat het paard vast langs een spijker is gelopen, of te ruw gestoeid heeft met een ander paard.
-
Re: Paardendeken
Naar mijn mening valt dit niet onder garantie, natuurlijk kan een paardendeken stukgaan. En met 2 paarden denk ik dat onze familie zich wel 'ervaringsdeskundige' mag noemen op dit gebied.
Ik weet niet of TS wel eens goed naar het paardengebit heeft gekeken, of, zoals ik, ooit eens door eigen stommiteit is gebeten door een paard, maar die tanden zijn vlijm- en vlijmscherp, zeker als het paard kracht zet in de kaken kan dit behoorlijk wat schade veroorzaken.
Onze viervoeters spelen ook wel eens in de wei, en ja, soms pakken ze de deken van de ander vast. Als de ander dan wegloopt, en de eerste blijft vasthouden, kan het goed zijn dat de stod scheurt, zeker als paard 1 niet loslaat.
Gelukkig hebben we een goede naaimachine en een stel handige handjes, dus een winkelhaak of scheur is zó weer opgeknapt. Een scheur als deze lijkt me niet ontstaan door een productiefoutje, dus helaas, niets aan te doen, zelf repareren? Deken wordt er niet minder stevig van, geloof me! Want gegarandeerd, met een nieuwe deken gebeurt binnen zeer korte tijd precies hetzelfde.
Toevoeging:
Natuurlijk vervelend dat het nét na 3 dagen al is gebeurd, maar het had ook na een maand of na een jaar kunnen gebeuren. Waarmee ik nogmaals wil benadrukken dat me dit geen productiefout is, maar echt gevolg van het spelen van de paarden. Nog steeds balen van de deken natuurlijk.
Ik weet niet of TS wel eens goed naar het paardengebit heeft gekeken, of, zoals ik, ooit eens door eigen stommiteit is gebeten door een paard, maar die tanden zijn vlijm- en vlijmscherp, zeker als het paard kracht zet in de kaken kan dit behoorlijk wat schade veroorzaken.
Onze viervoeters spelen ook wel eens in de wei, en ja, soms pakken ze de deken van de ander vast. Als de ander dan wegloopt, en de eerste blijft vasthouden, kan het goed zijn dat de stod scheurt, zeker als paard 1 niet loslaat.
Gelukkig hebben we een goede naaimachine en een stel handige handjes, dus een winkelhaak of scheur is zó weer opgeknapt. Een scheur als deze lijkt me niet ontstaan door een productiefoutje, dus helaas, niets aan te doen, zelf repareren? Deken wordt er niet minder stevig van, geloof me! Want gegarandeerd, met een nieuwe deken gebeurt binnen zeer korte tijd precies hetzelfde.
Toevoeging:
Natuurlijk vervelend dat het nét na 3 dagen al is gebeurd, maar het had ook na een maand of na een jaar kunnen gebeuren. Waarmee ik nogmaals wil benadrukken dat me dit geen productiefout is, maar echt gevolg van het spelen van de paarden. Nog steeds balen van de deken natuurlijk.