LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pets Place geeft geen garantie aquarium
-
Pets Place geeft geen garantie aquarium
Wij hebben vorige week een nieuwe aquarium geleverd gekregen die wij besteld hebben op Pets Place.nl. Er was mijn man geadviseerd om eerst de binnenkant met een vochtige doek af te nemen om te kijken of er beschadigen te zien waren. Het bleek dat de achterkant vol zat met krassen. Wij hebben gelijk telefonisch contact opgenomen met Pets Place en deze heeft toen toegezegd om deze om te ruilen. Nadat Pets Place contact heeft opgenomen met de leverancier in Duitsland, komen ze met de beschuldiging dat mijn man de beschadigen zelf heeft aangebracht. Het is dus hun woord tegen die van ons. We hebben al een klacht ingediend op de site van de consumentenbond en onze rechtsbijstand om advies gevraagd. Daar hebben we nog geen reactie op ontvangen. Wij voelen ons machteloos, omdat het toch om een aardig bedrag gaat. Bijna 900 euro. Mijn vissen zitten nu in een "nood"bak, maar deze is te klein voor de hoeveelheid vissen. Vandaar dat ik ook hier mijn verhaal even kwijt wil, voor het geval dat iemand ons advies kan geven om de zaak zo snel mogelijk op te lossen
-
Re: Pets Place geeft geen garantie aquarium
was dit de petsplace webshop of heb je het bij een filiaal besteld ?
-
Pets Place webshop
-
Dat is wel minder van ze, eerlijk gezegd ook niet verwacht. Altijd juist goed service gehad, maar dat was een filiaal in de stad waar ik woon nooit wat via internet bij hun besteld. Maar ik zou ieder geval een mail of klacht inderdaad sturen zou een kleine moeite voor ze moeten zijn om dit te vervangen en vragen waarom ze de leverancier er bij betrekken. Heb jij niks mee te maken toch
-
Wij hebben ook nooit problemen met de winkel bij ons... Vandaar dat wij ook nooit verwacht hadden dat ze zo zouden reageren...
Zij hebben trouwens wel in eerste instantie per mail bevestigd een nieuw aquarium te sturen... Ik hoop dat we zo wat sterker staan.
Zij hebben trouwens wel in eerste instantie per mail bevestigd een nieuw aquarium te sturen... Ik hoop dat we zo wat sterker staan.
U kunt altijd aanspraak maken op de wettelijke garantie. Normaal gesproken moet u dan bewijzen dat er bij aflevering iets aanwezig was dat u niet hoefde te verwachten. Echter, voor alle gebreken die u gedurende de eerste zes maanden ontdekt geld een lichter regiem. U hoeft dan alleen aannemelijk te maken dat er nu iets aanwezig is dat u niet hoefde te verwachten. Daar kom nog bij dat u deze gebreken kort na de aflevering heeft ontdekt. U staat dus sterk.
U kunt ook eens bij consuwijzer kijken. Dit het overheidsloket voor consumenten. Hier kunt u ook enkele voorbeeldbrieven vinden.
U kunt ook eens bij consuwijzer kijken. Dit het overheidsloket voor consumenten. Hier kunt u ook enkele voorbeeldbrieven vinden.
Dat is vervelend voor ze. De stelling dat uw man de krassen zou hebben veroorzaakt komt voor hun rekening. Zij dragen daar de bewijslast van. En dat staat los van het zes maanden verhaal van hierboven.Brittjansen schreef:Het is dus hun woord tegen die van ons.
-
Bedankt. Ik ga daar gelijk even kijken.
Om het bericht van alfatrion nog even aan te vullen. Pets place moet in de eerste 6 maanden (feitelijk 8 maanden) bewijzen dat het gebrek in hun product is ontstaan door een handeling die u is aan te rekenen.
Ten eerste zullen ze daar grote moeite mee hebben. Ten tweede moet een aquarium gewoon afneembaar en schoongemaakt kunnen worden met een vochtige doek. Pets Place moet gewoon tot vervanging overgaan en doen ze dat niet dan kunt u de koop ontbinden en uw geld terugeisen. Uw rechtsbijstand zal dat graag voor u regelen. Kat in het bakkie, of aquarium in dit geval
Ten eerste zullen ze daar grote moeite mee hebben. Ten tweede moet een aquarium gewoon afneembaar en schoongemaakt kunnen worden met een vochtige doek. Pets Place moet gewoon tot vervanging overgaan en doen ze dat niet dan kunt u de koop ontbinden en uw geld terugeisen. Uw rechtsbijstand zal dat graag voor u regelen. Kat in het bakkie, of aquarium in dit geval
Hopeloos dit.olaf79 schreef:(feitelijk 8 maanden)
Was het een glazen aquarium of kunstof. en wat het wel knap verpakt ?
glas krast echt niet zomaar. kunstof is wat gevoeliger.
Maar het kan dus al verkrast verstuurt zijn of bij het tranport gebeurd zijn. schuiven in de verpakking ?
Maar het kan dus al verkrast verstuurt zijn of bij het tranport gebeurd zijn. schuiven in de verpakking ?
Dat is niet het probleem van TS, maar van de verkoper. Alleen als het een aan TS toe te rekenen gebrek is, is er geen recht op garantie.sadfly schreef:Was het een glazen aquarium of kunstof. en wat het wel knap verpakt ?
Nee hoor. 6+2=8, is toch niet zo moeilijkalfatrion schreef:Hopeloos dit.olaf79 schreef:(feitelijk 8 maanden)
-
Het aquarium is van glas. En inderdaad, die krassen die er in zitten kunnen niet eens gemaakt zijn door een vochtig doekje... Deze zijn veel te diep daarvoor. Ik heb nog geen reactie gehad van mijn rechtsbijstand, maar ik heb na deze reacties wel wat meer vertrouwen. Het probleem is alleen dat mijn vissen overgezet moeten worden, omdat die andere bak te klein is...
-
Haha nee, helaas geen vijver en anders zou deze een watertemperatuur van 22 a 23 graden moeten hebben...
Bij koop op afstand heb je toch 7 dagen de tijd om het terug te sturen?Brittjansen schreef:Pets Place webshop
-
waarom reageert petplace webcare niet ?
Allemaal leuk en aardig, maar feitelijk onjuist en dat weet je ook. Als jij een gebrek ontdekt 7 maanden na aflevering en dat direct meld dan zit je binnen de 8 maanden maar buiten de 6 maanden en mag jij gaan bewijzen dat het gebrek destijds bij aflevering ook al aanwezig was.olaf79 schreef:Nee hoor. 6+2=8, is toch niet zo moeilijkalfatrion schreef:Hopeloos dit.olaf79 schreef:(feitelijk 8 maanden)
-
kokka schreef:Bij koop op afstand heb je toch 7 dagen de tijd om het terug te sturen?Brittjansen schreef:Pets Place webshop
Dan zou best kunnen. Alleen was dit ook een probleem.... Het is niet een gemakkelijk pakketje om via de post terug te sturen. Het aquarium is 151x61x64... Ze moeten het echt ophalen. (en gelijk een nieuwe afleveren....)
Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstand en zij gaven mij inderdaad hetzelfde advies. Ik heb pets place weer een email gestuurd en wachten nu af. Ik heb ook aangegeven dat ik morgen het aquarium in gebruik ga nemen om de schade aan mijn vissen te beperken. We wachten het af...
dat het niet makkelijk is om terug te sturen, is geen argument natuurlijk.
je kan ook grote pakketten zelf versturen. Pets place is helemaal niet verplicht om het op te komen halen.
je kan ook grote pakketten zelf versturen. Pets place is helemaal niet verplicht om het op te komen halen.
vind het hun verantwoordelijkheid
hun moeten het oplossen.
hun moeten het oplossen.