LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met blokker.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
chickie7475
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door chickie7475 »

ik geef iedereen een paar heel belangrijke tips.......

als je zo een tegoed bon van 30 dagen krijgt om wat voor een reden dan ook....... vraag dan of ze daar cadeaubonnen voor willen geven deze zijn niet tijd gebonden en altijd geldig ( dus niet maar 1 jaar)

wil je perse je geld terug bel het hoofdkantoor zeg dat je onfatsoenlijk te woord ben gestaan en hun regelen dat je je geld terug krijgt.....
feit blijft dat de klant binnen blokker altijd gelijk krijgt ook al gaat het dan ten koste van het personeel.......

koop nooit die dingen bij de Blokker!!!!!!

De belangrijkste regel voor personeel is A.U.B handelen, dit was een zo gehete cursus...... die inderdaad niet meer worden gegeven.
ik kom nog uit de tijd dat je opgeleid werd.

als u over a.u.b. handelen begint met de bedrijfsleiding of hoofdkantoor dan kunt u alles bereiken. :idea:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door magel725 »

Een winkel hoeft niet eens geld terug te geven wanneer iets verkocht wordt. Dat is maar net afhankelijk van de huisregels.

Dat ze het vervolgens toch doen, en dan in de vorm van cadeaubonnen is gewoon service. Ze kunnen ook gewoon het produkt repareren onder garantie. Nu krijg je cadeaubonnen, maar omdat je zelf niet leest pikt de Blokker je geld in? Die snap ik even niet.

En iedereen die niet zijn zin krijgt vraagt om de manager/hoofdkantoor etc.. Beetje triest om dat zo te doen en bovendien hebben die wel wat meer te doen dan zich om dit soort gevallen druk te maken. Het enige dat je er misschien mee bereikt is dat ze de regels op de vloer nog strenger maken zodat ze minder worden gestoord.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hahaha, dat is waar :)

Maar nogmaals: er is een verschil tussen terugbrengen van dingen omdat het verkeerde kleur is of dubbele aankoop. Als je het dan terugneemt is het pure coulance. Koop is koop.

Voor defecte artikelen (productconformiteit e.d.) gelden echter HEEL andere regels. En dat is waar het in dit topic om draait. Dan hoef je je niet te laten afschepen met een tegoedbon.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door magel725 »

Wat heeft Blokker in de huisregels staan? Ruilen binnen 8 dagen?

Dan heb je zelfs niet eens recht op een tegoedbon, maar je hebt recht op reparatie. Wil je dat niet dan is het vervolgens aan de winkelier om een ander voorstel te doen. Dat kan geld, tegoedbonnen, kralen en zelfs schelpen zijn. Ga je niet akkoord dan wordt het produkt gewoon gerepareerd, want dat is alles waar je recht op hebt.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het punt is dat het product de tweede keer defect is. De koper heeft dan recht op zijn geld terug omdat de verkoper tekort is geschoten in zijn verplichting om het product te repareren of, indien de consument daar voor koos, te vervangen voor een product dat wel beantwoord aan de overeenkomst.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ?? »

Alfatrion: dat hoeft niet, iig niet bij de 2e reparatie. In het maatschappelijk verkeer is het gebruikelijk dat dergelijke maatregelen (overigens ook afhankelijk van het product) pas bij een 3e of 4e defect worden vervangen / geld terug wordt gegeven. Ligt natuurlijk ook aan het product zelf. Bij iets van een paar tientjes snap ik idd dat je één reparatie/vervangingspoging voldoende vindt, maar bij bijv een tv of een mobiele telefoon is één keer defect en dan gelijk geld terug lichtelijk onredelijk.

(In de wet wordt dit overigens verder ook niet gespecificeerd; alles moet naar redelijkheid en billikheid worden gedaan. Toch opvallend dat veel mensen zich menen rechten te moeten ontlenen aan wetgeving die opzettelijk vaag is gehouden om ruimte te laten voor dit soort nuances).

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

We hebben het over dit wetsartikel.
http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7/artikel22.htm

Lid 2 beschrijf: De in lid 1 bedoelde bevoegdheden (ontbinding of prijs vermindering) ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3. (de keuze herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper uit te voeren.)

Er is ook een noodzaak voor de consumenten. De derde of vierde keer bevind het product zich vaak buiten de garantie termijn, waardoor winkeliers op eens niet meer willen doen. Iedere keer dat het product defect raakt heb je kosten van een huurtoestel omdat de winkel dit niet wenst te vergoeden zonder dat je een kort geding moet aanspannen en zelf ook geen leentoestel heeft. Reparatie tijden van drie maanden worden door sommige winkelier hier ook al heel normaal gevonden.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door magel725 »

Waarom wordt er dan alvast vanuit gegaan dat een produkt voor een derde en vierde keer gerepareerd zal moeten worden? Meestal is iets na een reparatie gerepareerd.

Zullen we iedereen alvast maar levenslang geven wanneer ze iets uithalen? Het gaat immers misschien toch wel van kwaad tot erger?

Er bestaat nog zoiets als een "compromis" zoals ?? al zegt. Harde wetten opdreunen heeft niets te maken met de nuances in een bepaalde zaak.

ikbenik

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zullen we iedereen alvast maar levenslang geven wanneer ze iets uithalen? Het gaat immers misschien toch wel van kwaad tot erger?

De consumenten en consumentenorganisaties eisen keiharde levenslange garantie, maar vooral dat de winkelier in de totale levensduur meebetaald aan de kosten.

Dus de laagste winstmarge en de hoogste garantie of meebetaling gaan dus niet samen.

Oftewel:
- Lage winstmarge = geen levenslange meebetaling in de kosten.

- Hoge winstmarge = levenslange meebetaling in de kosten.

Dus:
Lage winstmarge en levenslange meebetaling in de kosten is er dus niet bij!

Hoe lager de winstmarge, des te lager is de meebetalingsperiode van de winkelier en des te lager is de garantieperiode.
Zo simpel is het.

De kosten moeten ergens van betaald worden.
Geen inkomsten = geen meebetaling in de kosten en zeer korte garantieperiode.


De consument heeft de keuze:
- Meer betalen bij de aanschaf = langere garantieperiodes en langere periodes waarin de winkelier meebetaald in de kosten.
- Weinig betalen = zeer korte garantieperiodes en zeer korte periodes waarin de winkelier meebetaald in de kosten.


In de zakelijke wereld zijn langere garantieperiodes normaal en ook de langere periodes waarin de winkelier meebetaald in de kosten.
De winstmarges liggen tussen de 40% en de 60%.
Daardoor zijn deze kosten betaalbaar.

In de consumentenwereld zijn de garantieperiodes kort en de periodes waarin de winkelier meebetaald in de kosten zijn ook zeer kort.
De consumenten willen de dezelfde periodes als wat in de zakelijke wereld gebruikelijk is.
De winstmarges liggen tussen de 5% en de 15%.
Hierdoor zijn de kosten voor de winkelier onbetaalbaar en krijgen hierdoor de consumenten hun zin niet om de dezelfde periodes te krijgen als in de zakelijke wereld.

Het probleem hiervan heeft te maken dat de consumenten de veel hogere winstmarges niet accepteren.

De consumenten willen de dezelfde periodes krijgen als in de zakelijke wereld, maar de consumenten zijn niet bereidt om de dezelfde prijzen te betalen.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het ging om de mogelijkheid om de koop te ontbinden in het geval van defect.
magil725 schreef:Meestal is iets na een reparatie gerepareerd.
Daar draait het om. Na de reparatie dient het gerepaeerd zijn. Doet het defect zich weer voor dan ontstaat er een recht om de koop te ontbinden. Dan heb je recht op cash je geld terug. Het product is dan duidelijk niet deugelijk te maken.

?? heeft wel gelijk je niet in iedere situatie de tweede keer dat je naar de winkelier moet de koop kan ontbinden. Het moet dan wel om een ander defect gaan.
Er bestaat nog zoiets als een "compromis" zoals ?? al zegt. Harde wetten opdreunen heeft niets te maken met de nuances in een bepaalde zaak.
Je rechten worden door de wet bepaald. Niemand wordt verplicht om daar gebruik van te maken. De winkelier kan dan natuurlijk ook rechten laten liggen, maar daar lees ik nooit iets over. Welke winkelier wil de garantie gratis verlengen als de consument akkoord gaat met nog een poging?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door magel725 »

Je rechten worden door de wet bepaald. Niemand wordt verplicht om daar gebruik van te maken. De winkelier kan dan natuurlijk ook rechten laten liggen, maar daar lees ik nooit iets over. Welke winkelier wil de garantie gratis verlengen als de consument akkoord gaat met nog een poging?
Ooit wel eens een zelf voet gezet binnen een winkel. Enig idee hoe vaak het voorkomt dat er uizonderingen op allerlei regels gemaakt worden om de klant tegemoet te komen? Dat gebeurt vaker dan je denkt. Het gebeurt alleen niet bij mensen die binnenwandelen en het wetboek beginnen opdreunen.

ikbenik

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat gebeurt vaker dan je denkt. Het gebeurt alleen niet bij mensen die binnenwandelen en het wetboek beginnen opdreunen.

Die roepen gelijk wat hun rechten zijn en de plichten van de winkelier.
Heb ik ook zo'n hekel aan.

Voor mensen die zich normaal gedragen wil ik vaak nog iets extra's doen.

Voor mensen die gelijk roepen wat hun rechten zijn en de plichten van de winkelier zijn, doe ik niets extra's voor.
Dan roepen ze gelijk dat ik discrimineer.
Als winkelier bepaal ik zelf of en bij wie ik iets extra's doe en niemand anders bepaald dat!

Extra diensten vallen niet onder het recht en mag ook niet geclaimt worden!

Bij problemen verwacht ik van de klant dat hij zich normaal gedraagd en niet gelijk roepen wat hun rechten zijn!
Sommige mensen (zelf heb ik het nog niet meegemaakt) gaan dan stennis staan te maken het liefst als er veel mensen bij zijn.
Moeten ze zelf weten. Ze zetten alleen zichzelf voor paal.

Dus normaal gedrag beloont echt.

Alleen sommige mensen willen dat maar niet inzien.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Enig idee hoe vaak het voorkomt dat er uizonderingen op allerlei regels gemaakt worden om de klant tegemoet te komen? Dat gebeurt vaker dan je denkt.
Zolang het gros van de algemene voorwaarden bevat verboden bedingen bevat geloof ik niet dat dit vaak voor komt.

ikbenik

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zolang het gros van de algemene voorwaarden bevat verboden bedingen bevat geloof ik niet dat dit vaak voor komt.
De reden dat sommige artikelen in de algemene voorwaarden staan is simpelweg om zichzelf tegen de uitzuigers en de hufters onder de consumenten te kunnen beschermen.

Dat jij dat niet inziet verbaast me eigenlijk niet meer.

Jammer.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die roepen gelijk wat hun rechten zijn en de plichten van de winkelier. Heb ik ook zo'n hekel aan.
Wat vind u dan van deze voorbeeldbrief?
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2116

ikbenik

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat vind u dan van deze voorbeeldbrief?
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2116
Als mensen bij mij voor de eerste keer komen en ze overhandigen als eerste zo'n brief, dan kunnen ze van mij de pot op.

Dit is geen normaal gedrag en zulke dingen accepteer ik ook niet.

Waarom moeten consumenten als eerste met zo'n brief komen?

Ze hebben toch een mond? Ze kunnen toch gewoon het probleem aankaarten en er vanuit gaan dat het goed wordt opgelost?

Sorry hoor, maar als mensen met zo'n idiote brief als eerste aankomen, mogen ze van mij gelijk ophoepelen.

Waarom moeten de consumenten toch steeds weer opdringen en gelijk aangeven wat hun rechten en mijn plichten zijn?

Ik neem iedere garantieclaim serieus.
Als mensen zo gaan doen, dan beledigen ze mij er heel erg mee.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vond het juist een hele fatsoenlijke brief. Ik schrik een beetje van uw reactie, welke ik buitensporig vind. Beledigend is de brief zeker niet.

ikbenik

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als een klant met zo'n brief aankomt nadat de klant een paar keer naar de winkelier is gestapt en problemen heeft dan pas moet die brief gestuurd worden.

Niet de eerste keer!

Jij leeft veel te veel volgens de wetsregels en de omgangsregels ben je volgens mij een beetje veel vergeten.

Als een klant voor de eerste keer met zo'n brief komt zal ik dat niet accepteren.

Als een klant mij voor een probleem nog niet gesproken heeft en ik krijg zo'n brief, dan verdwijnt hij gelijk de versnipperaar in.


Mijn boodschap hiermee is:
Als een product in de garantieperiode kapot gaat, bel me dan normaal op of kom langs en vertel dan eens rustig wat het probleem is.

Maar kom niet als een product in de garantieperiode kapot gaat en je komt naar mij toe dan met zo'n brief aanzetten!
Die verdwijnt dan gelijk in de versnipperaar.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Je gaat niet voor de eerste keer met zo'n brief naar de winkelier.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zelf ben ik lid van een vakbond. Zij sturen een keer in jaar een brief met het verzoek om informatie. Ik ben dat wel eens vergeten en de tweede brief is in de toon "als u dit niet doet, doen wij dat".

De voorbeeld brieven die ik zelf prive heb zijn vergelijkbaar. In de eerste wordt ook aandacht bestaat aan de rechten. En in de tweede worden de vervolg acties gecommuniceerd.

Je kunt er natuurlijk pleiten om het verhaal over de rechten en plichten uit de brief te laten, maar dat betekent wel dat de tweede en laatste brief harder aankomt.

ikbenik

Re: Probleem met blokker.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je een product hebt en er is iets mee, dan ga je toch niet gelijk een brief schrijven, maar dan ga je toch naar de betreffende winkel toe en dan overleg je toch gewoon zonder gelijk te zeggen wat jouw rechten zijn en wat de plichten van de winkelier zijn?

Je gaat toch niet als je voor het eerst in de winkel komt gelijk zo'n brief overhandigen?

Als je dat normaal vindt, dan vind ik dat je jezelf behoorlijk voor schut zet.


Wat normaal is, is bij de betreffende winkelier aangeeft wat de problemen zijn.
Als jij je netjes gedraagt, dan krijg je meer gedaan.


Voor de klant die gelijk aangeeft wat zijn rechten en mijn plichten zijn, die gelijk zulke brieven aan mij schrijven of gelijk overhandigen, loop ik niet zo hard voor.

Als zij zich onfatsoenlijk gedragen, dan krijgen ze dito behandeling.

Gesloten