LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem met blokker.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 jul 2006 03:25
Probleem met blokker.
Ik heb eind vorig jaar een mp3 speler gekocht. Was een rotding. 1ste keer terug gebracht toen ie naar 2 weken kapot ging. kreeg gelijk een nieuwe. Maar binnen een week was die ook kapot. Ik zei dat ik mijn geld terug wouw. Dat kon niet bla bla bla. Uiteindelijk kreeg ik ze zover dat ik een tegoedbon kreeg voor het bedrag 50 euro. Ik zie niks wat ik op dat moment in de winkel wil hebben dus ik besluit latern nog eens te kijken.
Kom ik er 2 maanden later achter dat die tegoedbon maar 1 maand geldig is!!! GVD nu hebben ze 50 euro ingepikt. Weet iemand wat ik kan doen?
Kom ik er 2 maanden later achter dat die tegoedbon maar 1 maand geldig is!!! GVD nu hebben ze 50 euro ingepikt. Weet iemand wat ik kan doen?
Re: Probleem met blokker.
Gewoon je geld terugeisen, desnoods via het hoofdkantoor. Tegoedbonnen zijn ten eerste niet rechtsgeldig, een winkelier moet altijd het geld binnen een vast gesteld termijn retour geven. Ten tweede mag er al helemaal geen geldigheidsduur aan zitten. Net zoals bij een kadobon is ook een tegoedbon onbeperkt geldig. Ik werk zelf in een winkel, ook een winkel welke onderdeel is van de Blokker Holding.
Ik denk dat je in de winkel zelf niet verder komt, maar het loont denk ik echt wel de moeite om het hoofdkantoor te bellen... succes!!!
Ik denk dat je in de winkel zelf niet verder komt, maar het loont denk ik echt wel de moeite om het hoofdkantoor te bellen... succes!!!
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Probleem met blokker.
Een tegoedbon van een maand is be-lach-e-lijk.
Re: Probleem met blokker.
Je hebt gewoon recht op geld terug.Uiteindelijk kreeg ik ze zover dat ik een tegoedbon kreeg voor het bedrag 50 euro
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 jul 2006 03:25
Re: Probleem met blokker.
Ja dat dacht ik ook maar ze zeiden dat ze nooit geld terugaven op mp3 spelers.
Re: Probleem met blokker.
Dan ben jij de eerste. Anders zou het een vrijbrief zijn om rotzooi te verkopen en vervolgens slechts geld te incasseren. Niet laten afschepen.Ja dat dacht ik ook maar ze zeiden dat ze nooit geld terugaven op mp3 spelers
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Probleem met blokker.
Kijk, in een Blokker filiaal heb je te maken met bepaald geen hoog opgeleid en zeker geen gemotiveerd personeel. Die doen enkel wat ze gezegd wordt en komen daarom ook met kreten als
In dit geval is het duidelijk dat je contact moet zoeken met het hoofdkantoor.
wat natuurlijk nergens op slaat, waarom wel op een tupperwarebak en niet op een mp3 speler. De consumentenrechten zijn hetzelfde, alleen probeer die dit dozen maar eens aan het verstand te peuteren.Ja dat dacht ik ook maar ze zeiden dat ze nooit geld terugaven op mp3 spelers
In dit geval is het duidelijk dat je contact moet zoeken met het hoofdkantoor.
Re: Probleem met blokker.
op de tegoedbon staat ook op "binnen 30 dagen in dit (het filiaal waar je tegoedbon kreeg) besteden.
Ruilen is met kassabon binnen 8 dagen!
en van een tegoedbon kan je toch mooi een cadeubonnenkopen
die zijn een jaar lang geldig
Ruilen is met kassabon binnen 8 dagen!
en van een tegoedbon kan je toch mooi een cadeubonnenkopen
die zijn een jaar lang geldig
Re: Probleem met blokker.
Graag wil ik even reageren op het verhaal van de tegoedbon i.c.m. de mp3 speler.
Aangezien ik zelf al een jaar of zes werkzaam ben bij de blokker, hier de instructies die wij als personeel hebben en die we aan de klanten mogen mededelen:
Zodra een artikel gekocht is mag dat geruild worden, mits verpakking intact is of het apparaat/artikel ongebruikt.
Komt de klant binnen acht dagen terug, mag deze contant geld terug krijgen.
Na die acht dagen of langer worden er tegoedbonnen uitgedraaid die inderdaad 30 dagen geldig zijn en besteed moeten worden in datzelfde filiaal.
Klanten mogen ABSOLUUT vragen om kadobonnen van blokker i.p.v. een tegoedbon in geval van een groot bedrag of wanneer men even niets anders nodig heeft.
Ook mag men dan de bonnen in welke blokkerzaak dan ook inleveren en heeft daarvoor een jaar de tijd!
Bij schade of defect van een artikel, hangt het van het soort artikel af wat er verder mee gebeurd.
Ik ben van mening dat er af en toe wat door de vingers gezien mag worden en dat de klant moet worden verteld dat tegoedbonnen maar dertig dagen geldig zijn!
Spijtig dat er blokker personeel is wat niet duidelijk is of klantvriendelijk in dit geval.
Maar laat duidelijk zijn, captain pervert o.a., dat niet elke blokkerwinkel dezelfde is en dat er wel degelijk blokker personeel bestaat wat een goede opleiding heeft gehad en een klantvriendelijke houding hoog heeft staan!!
Aangezien ik zelf al een jaar of zes werkzaam ben bij de blokker, hier de instructies die wij als personeel hebben en die we aan de klanten mogen mededelen:
Zodra een artikel gekocht is mag dat geruild worden, mits verpakking intact is of het apparaat/artikel ongebruikt.
Komt de klant binnen acht dagen terug, mag deze contant geld terug krijgen.
Na die acht dagen of langer worden er tegoedbonnen uitgedraaid die inderdaad 30 dagen geldig zijn en besteed moeten worden in datzelfde filiaal.
Klanten mogen ABSOLUUT vragen om kadobonnen van blokker i.p.v. een tegoedbon in geval van een groot bedrag of wanneer men even niets anders nodig heeft.
Ook mag men dan de bonnen in welke blokkerzaak dan ook inleveren en heeft daarvoor een jaar de tijd!
Bij schade of defect van een artikel, hangt het van het soort artikel af wat er verder mee gebeurd.
Ik ben van mening dat er af en toe wat door de vingers gezien mag worden en dat de klant moet worden verteld dat tegoedbonnen maar dertig dagen geldig zijn!
Spijtig dat er blokker personeel is wat niet duidelijk is of klantvriendelijk in dit geval.
Maar laat duidelijk zijn, captain pervert o.a., dat niet elke blokkerwinkel dezelfde is en dat er wel degelijk blokker personeel bestaat wat een goede opleiding heeft gehad en een klantvriendelijke houding hoog heeft staan!!
Re: Probleem met blokker.
ook ik heb aantal jaar bij de blokker gewerkt
en weet ook de regels die gehandhaaft worden.
ik als niet hoog opgeleidend Ex-blokkerpersoneels lid weet ook gewoon wat klantvriendelijkheid is en de regels hoef je niet z'n opleiding voor nodig te hebben.
en weet ook de regels die gehandhaaft worden.
ik als niet hoog opgeleidend Ex-blokkerpersoneels lid weet ook gewoon wat klantvriendelijkheid is en de regels hoef je niet z'n opleiding voor nodig te hebben.
Re: Probleem met blokker.
Ik vind het nogal een denigrerende opmerking om Blokkerpersoneel "dozen" te noemen. Ik werk zelf bij Intertoys en ik ben de eerste die toegeef dat er echt een paar werken die hun naam niet eens goed kunnen spellen, maar waar heb je dat niet. Tegenwoordig worden er echt wel iets meer eisen gesteld dat lief te glimlachen bij de kassa. Ik ben misschien dan een doos, maar niet omdat ik toevallig in een winkel werk. Enne geloof het of niet, ik heb wel degelijk een afgeronde M.B.O opleiding. Maar ja, zo'n opmerking zeg meer over degene die hem plaatst, als over degene over wie het gaat.
Re: Probleem met blokker.
Klanten hebben niets te maken met de instructies die het personeel krijgt. Een winkel als Blokker heeft wel te maken met het in Nederland van toepassing zijnde consumentenrecht.Aangezien ik zelf al een jaar of zes werkzaam ben bij de blokker, hier de instructies die wij als personeel hebben en die we aan de klanten mogen mededelen:
Re: Probleem met blokker.
Great, dan moet je gewoon ff het hoofdkantoor bellen.
Re: Probleem met blokker.
Dus eigenlijk hoeven we voortaan eigenlijk niets meer te vertellen tegen de klanten, mr.T??
Dat is dan makkelijk geld verdienen voortaan!
Dit zijn de regels binnen dit bedrijf en uiteraard word en moet daar weleens een uitzondering in worden gemaakt.
Maar de klant heeft dus wel degelijk iets te maken met de regels binnen de blokker winkels!
Dat is dan makkelijk geld verdienen voortaan!
Dit zijn de regels binnen dit bedrijf en uiteraard word en moet daar weleens een uitzondering in worden gemaakt.
Maar de klant heeft dus wel degelijk iets te maken met de regels binnen de blokker winkels!
Re: Probleem met blokker.
Hooguit met de huisregels (of je met een tas de winkel in mag en of dat je met een mandje moet winkelen en dat soort zaken). Huisregels hebben geen betrekking op garantievoorwaarden en produktconformiteit. Blokker zal zich wat dat betreft gewoon aan de in Nederland geldende wetgeving moeten houden. Daar helpt geen intern werkende afspraak tegen.Maar de klant heeft dus wel degelijk iets te maken met de regels binnen de blokker winkels!
Re: Probleem met blokker.
Goed, maar als je dan vind dat de regels die Blokker stelt niet juist zijn, dan kun je je beter richten tot het hoofdkantoor dan tot de cassiere. Die kan niet op eigen houtje de regels gaan veranderen (ontslag enzo).
Re: Probleem met blokker.
Ook in dat geval heeft de klant alleen te maken met de winkel waar hij/zij de aankoop heeft gedaan. Die klant heeft ook in dat geval niets te maken met het hoofdkantoor of ander intern gedoe van een winkelketen. Wellicht is het zinvol voor een winkelketen als Blokker (maar dat geldt ook voor anderen) om het personeel wat grondbeginselen van consumentenrecht bij te brengen. Maar goed: gezien de prijs en kwaliteit van de producten die door Blokker worden verkocht zijn klanten wellicht niet bereid actie te ondernemen tegen een dergelijke keten. Zo komt zo'n winkel er helaas weer mee weg.Goed, maar als je dan vind dat de regels die Blokker stelt niet juist zijn, dan kun je je beter richten tot het hoofdkantoor dan tot de cassiere. Die kan niet op eigen houtje de regels gaan veranderen (ontslag enzo).
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Probleem met blokker.
Beste Cindy,
Wat de Blokker door elkaar haalt is garantie op slechte apparaten en coulance als klanten het verkeerde artikel gekocht hebben.
Als iemand een MP3 speler koopt en hij wil dit ruilen voor iets anders omdat hij bijvoorbeeld al een MP3 speler heeft vind ik jullie regels ( 8 dagen geld terug en anders tegoedbon) best wel coulant.
Als iemand een MP3 speler koopt en het apparaat werkt niet dan zijn jullie regels in strijd met de wet. Blokker dient dan gewoon te zorgen dat het appaaraat wordt gemaakt en als dat niet lukt , moet de klant zijn geld terug krijgen. Dit ook als het langer dan 8 dagen geleden is gekocht.
Wat de Blokker door elkaar haalt is garantie op slechte apparaten en coulance als klanten het verkeerde artikel gekocht hebben.
Als iemand een MP3 speler koopt en hij wil dit ruilen voor iets anders omdat hij bijvoorbeeld al een MP3 speler heeft vind ik jullie regels ( 8 dagen geld terug en anders tegoedbon) best wel coulant.
Als iemand een MP3 speler koopt en het apparaat werkt niet dan zijn jullie regels in strijd met de wet. Blokker dient dan gewoon te zorgen dat het appaaraat wordt gemaakt en als dat niet lukt , moet de klant zijn geld terug krijgen. Dit ook als het langer dan 8 dagen geleden is gekocht.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Probleem met blokker.
Tienepien heeft wel gelijk!... medewerkers kunnen niets doen aan wat er verteld moet worden in de winkel (en gedaan) heft hoofdkantoor steld regels op en die moeten worden nageleeft anders kun je vertrekken als medewerker... en om nou de vestiging en zijn medewerkers daar de schuld van te geven is fout... blokker zelf heeft dan met wetten te maken en zelfs al zouden alle mederwerkers die regels weten wordt op het hoofdkantoor gewoon gezegt.. dit moet je doen en niet anders... wel anders? dan kan je vertrekken. Tjah en dat wil je niet.... want dat is dan werkweigering of iets dergelijks.... dus moet je wel op het hoofdkantoor zijn wat betreft de regelgeving
Re: Probleem met blokker.
Ik zou vragen naar de chef / manager van de winkel. Die mag dan contact opnemen met het hoofdkantoor of kan uit eigen bewering afwijken van de eigen regels om zo de wetten na te leven. De medewerker heeft die bevoegdheid niet.