LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
richardd01
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2018 10:46

Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door richardd01 »

Swisssense
Slechte Klanten service
Na bij een bezoek in 1 van de filialen advies te hebben gekregen hebben wij 2 duurdere boxspring matrassen besteld via de webwinkel. Mijn partner is er erg tevreden mee maar ik slaap er na 6 weken nog helemaal niet lekker op. Krijg zelfs pijn in mijn rug :? . Ik heb ook een topper geprobeerd maar helpt niet voldoende. Dat is gek want door mijn werk slaap ik op veel verschillende bedden in hotels en heb ik nooit problemen. Het blijkt dat Swiss sense geen 3 maanden omruil garantie geeft voor web-aankopen. We vreemd voor een winkel die in het duurdere segment zit. Reden is zogezegd dat ze deze garantie niet willen geven als je geen advies hiervoor hebt gehad van 1 van de verkopers. Ik heb het nu achteraf ook kunnen terugvinden op de webside. Als het dan inderdaad echt zo is dat niet elk matras geschikt zou zijn voor iedereen dan zou Swiss sense niet aan webverkopen moeten doen, maar ja, dat is een hoop omzet. Had ik toch beter voor het Emma matras moeten gaan waar ze wel voldoende vertrouwen hebben in hun product om deze garantie te geven, zelfs bij web aankoop.
Ik kreeg nog wel een heel slecht aanbod voor 100eur terug voor mijn bijna nieuwe matras van 400eur bij aankoop van een vervangend matras… :lol: Krijg ik geen zwitserleven-gevoel van.

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De prijs is totaal niet belangrijk voor een matras. En waarom koopt u online de matrassen nadat u in de winkel geweest bent? U wilt dus de service van het een en de prijs van het ander? En waarom is het vreemd dat Swiss Sence geen omruilgarantie online geeft? Iedere winkel mag zijn eigen voorwaarden bedenken en uitvoeren.

Gezien het vele aantal topics van de laatste tijd over bedden en matrassen zou het haast raadzaam zijn om ergens een lijst te maken waarop te letten bij aanschaf van een matras.

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door 16again »

richardd01 schreef:Het blijkt dat Swiss sense geen 3 maanden omruil garantie geeft voor web-aankopen.
De wedsite lijkt mij enigszins misleidend daarover. Eerste matras die ik selecteer en in online winkelmand stop, dan zie ik daaronder nog steeds
een groen vinkje met tekst "90 dagen omruilgarantie (info)"

Dit groene vinkje suggereert dat die omruilgarantie wel van toepassing is. Een rood kruis dekt beter de lading.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
richardd01 schreef:Het blijkt dat Swiss sense geen 3 maanden omruil garantie geeft voor web-aankopen.
De wedsite lijkt mij enigszins misleidend daarover. Eerste matras die ik selecteer en in online winkelmand stop, dan zie ik daaronder nog steeds
een groen vinkje met tekst "90 dagen omruilgarantie (info)"

Dit groene vinkje suggereert dat die omruilgarantie wel van toepassing is. Een rood kruis dekt beter de lading.
Je bent een beetje selectief in je reactie.

het woordje info is duidelijk een link naar de voorwaarden.
de eerste voorwaarde is :
De 90 dagen omruilgarantie geldt op de gehele collectie matrassen en kernen bij Swiss Sense, met uitzondering van matrassen en/of kernen van showroommodellen, Outlet modellen of online aankopen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door Brahms »

.....De prijs is totaal niet belangrijk voor een matras. ....
Waarbij opgemerkt dan een matras van E 400.- natuurlijk helemaal niet tot de duurdere boxspring matrassen behoort.

rvjapio
Berichten: 1006
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door rvjapio »

Het is inderdaad zo dat niet elk matras geschikt is voor iedereen. Daarom is goed uitproberen in een winkel een must. De verkoopmethoden van Swiss Sence hebben hier niets mee te maken. U heeft zich helaas onvoldoende verdiept voordat u kocht.

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Je bent een beetje selectief in je reactie.

het woordje info is duidelijk een link naar de voorwaarden.
de eerste voorwaarde is :
De 90 dagen omruilgarantie geldt op de gehele collectie matrassen en kernen bij Swiss Sense, met uitzondering van matrassen en/of kernen van showroommodellen, Outlet modellen of online aankopen.
Evenzo is het groene vinkje tijdens online-bestelling een duidelijk teken dat omruilgarantie wel van toepassing is
Het groene vinkje getoond tijdens bestelproces mag m.i. na doorklikken simpelweg niet rood betekenen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:Je bent een beetje selectief in je reactie.

het woordje info is duidelijk een link naar de voorwaarden.
de eerste voorwaarde is :
De 90 dagen omruilgarantie geldt op de gehele collectie matrassen en kernen bij Swiss Sense, met uitzondering van matrassen en/of kernen van showroommodellen, Outlet modellen of online aankopen.
Evenzo is het groene vinkje tijdens online-bestelling een duidelijk teken dat omruilgarantie wel van toepassing is
Het groene vinkje getoond tijdens bestelproces mag m.i. na doorklikken simpelweg niet rood betekenen.
Wanneer je alleen maar gelooft wat je wil geloven heb je helemaal gelijk hoor.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door artilux »

400 euro voor een matras?is eigenlijk een koopje,zet even uw verstand op nul, pak die 100 euro,zoek een andere matras uit,
en voor 300 slaap je weer als een roos.
U doet 3 maanden boodschappen in een goedkope super,en u zit al aardig in de richting.

stofzuigertje

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je hetzelfde bij een winkel voor zelfde prijs had kunnen kopen en dan wel omruil garantie had....

Vraag eens of ze hier willen reageren waarom een zelfde product uit winkel wel en online geen omruil garantie had?
U was bij winkel maar bestelde online omdat je geen 2e keer wilde.

Verder is foute type kopen jou probleem, elk mens is uniek en voor je partner hetzelfde kopen is nergens verplicht.
Op onze Ikea bedden ga ik ook liever niet op de verkeerde kant slapen, zo slecht passen wij bij elkaar! :mrgreen:

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
De 90 dagen omruilgarantie geldt op de gehele collectie matrassen en kernen bij Swiss Sense, met uitzondering van matrassen en/of kernen van showroommodellen, Outlet modellen of online aankopen.
16again schreef: Evenzo is het groene vinkje tijdens online-bestelling een duidelijk teken dat omruilgarantie wel van toepassing is
Het groene vinkje getoond tijdens bestelproces mag m.i. na doorklikken simpelweg niet rood betekenen.
Wanneer je alleen maar gelooft wat je wil geloven heb je helemaal gelijk hoor.
De bewijslast in de wet OHP is omgedraaid. Het is aan de aanbieder om aan te tonen dat geen misleidende informatie verstrekt is.

Bij online aankoop is volgens de kleine lettertjes geen omruilgarantie van toepassing, maar tijdens bestelproces wordt die omruilgarantie nog steeds met groen vinkje als product eigenschap getoond.
Lijkt me een schoolvoorbeeld van onjuiste en misleidende informatie.

Beroep op wet OHP kan aanleiding zijn tot ontbinden van deze aankoop......
Laatst gewijzigd door 16again op 28 jan 2018 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt nog steeds helemaal gelijk hoor

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
crazyme schreef:
De 90 dagen omruilgarantie geldt op de gehele collectie matrassen en kernen bij Swiss Sense, met uitzondering van matrassen en/of kernen van showroommodellen, Outlet modellen of online aankopen.
16again schreef: Evenzo is het groene vinkje tijdens online-bestelling een duidelijk teken dat omruilgarantie wel van toepassing is
Het groene vinkje getoond tijdens bestelproces mag m.i. na doorklikken simpelweg niet rood betekenen.
Wanneer je alleen maar gelooft wat je wil geloven heb je helemaal gelijk hoor.
De bewijslast in de wet OHP is omgedraaid. Het is aan de aanbieder om aan te tonen dat geen misleidende informatie verstrekt is.

Bij online aankoop is volgens de kleine lettertjes geen omruilgarantie van toepassing, maar tijdens bestelproces wordt die omruilgarantie nog steeds met groen vinkje als product eigenschap getoond.
Lijkt me een schoolvoorbeeld van onjuiste en misleidende informatie.

Beroep op wet OHP kan aanleiding zijn tot ontbinden van deze aankoop......
Het zou helemaal kunnen kloppen op deze manier.
De claim van de klant moet dan wel zijn dat ie misleid is.
Dat dat voor topicstarter van toepassing is, blijkt echter geenszins uit zijn verhaal. Integendeel zou ik zeggen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door Student90 »

Tijdens het bestelproces, i.e. het proces vanaf winkelmandje in, gegevens verstrekken, etc. staat het er niet...

Het staat alleen op de pagina's die ter orientatie dienen (bij gebrek aan een ander woord, hun catalogi if you will) onder het kopje "vind een winkel in de buurt". Het gratis deskundig advies krijg je ook niet online en de ruim 90 eigen winkels zul je ook niet online kunnen bezoeken (allemaal groengevinkt).

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door 16again »

Screenshot gemaakt terwijl getoond matras al een keer aan mijn winkelmandje toegevoegd is. (Vierkante rode 1 rechtsboven)
https://imgur.com/PlTcrSD
Verder klik ik niet, ik heb al een goed matras.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:Screenshot gemaakt terwijl getoond matras al een keer aan mijn winkelmandje toegevoegd is. (Vierkante rode 1 rechtsboven)
https://imgur.com/PlTcrSD
Verder klik ik niet, ik heb al een goed matras.
Je bevindt je dan nog steeds op de orienterende pagina. Pas als je verder gaat, kun je het matras naar persoonlijk voorkeur bestellen (kleur, maat kiezen, etc.) en bevind je je in het bestelproces.

Maar goed, als je wilt verdedigen dat de groene vinkjes voor de online aankopen gelden, dan zou je dus gratis deskundige advies krijgen en dat is nu net de reden, waarom de omruilgarantie niet geldt op online-aankopen (het ontbreken van deskundige advies).

P.s. je loopt geen risico als je verder klikt;)

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door 16again »

In mijn screenshot was de matras al toegevoegd aan winkelmand ! Maat=140x200. Kleur is niet te kiezen.

De stap "toevoegen aan winkelmand" is een essentieel onderdeel van bestelproces, en na die stap wordt nog steeds omruilgarantie getoond.

Ook thuis kun je overigens telefonisch advies krijgen. Zie screenshot

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:In mijn screenshot was de matras al toegevoegd aan winkelmand ! Maat=140x200. Kleur is niet te kiezen.

De stap "toevoegen aan winkelmand" is een essentieel onderdeel van bestelproces, en na die stap wordt nog steeds omruilgarantie getoond.

Ook thuis kun je overigens telefonisch advies krijgen. Zie screenshot
Je hebt gelijk. Ik had het zelf met een boxspring getest en daar moest ik wel nog kleur etc. kiezen en verdween de informatie met groene vinkjes zodra ik op de winkelwagen klikte. Nu ik dezelfde matras als jij kies, gebeurt dat niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rugpijn door Swiss Sense, geen omruilgarantie

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:In mijn screenshot was de matras al toegevoegd aan winkelmand ! Maat=140x200. Kleur is niet te kiezen.

De stap "toevoegen aan winkelmand" is een essentieel onderdeel van bestelproces, en na die stap wordt nog steeds omruilgarantie getoond.

Ook thuis kun je overigens telefonisch advies krijgen. Zie screenshot
Ik kan mij hel goed voorstellen dat swiss sense zonder hun advies geen omruilgarantie wil bieden, maar wanneer online aankopen zijn uitgesloten impliceert het groene vinkje zeker dat de omruilgarantie van toepassing is.

Dat zou alleen geneutraliseerd kunnen worden wanneer in het bestelproces expliciet aangevinkt moet worden dat de omruilgarantie niet van toepassing is, maar zover ben ik het bestelproces niet ingegaan.

Hoe is het mogelijk, we zijn het een keer eens :mrgreen:

Gesloten