LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
EEvEijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2007 10:55

Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door EEvEijk »

Mijn zoon heeft ca 1/2 jaar gelden een mobiele telefoon (SAMSUNG E250) bij de Kijkshop gekocht. Ondanks normaal gebruik, hij is er erg zuing op want hij heeft het toestel van zijn zakgeld betaald, is het scherm defect (blijft voor 2/3 deel wit). M.i. valt de reparatie gewoon onder de garantie maar de Kijkshop noch Samsung geven willen hieraan beginnen. 'Koop maar een nieuwe' werd tegen mijn zoon (13 jaar) gezegd.
Aangezien ik inkoper ben, heb ik besloten om SAMSUNG uit onze leverancierskartotheek te halen en er geen producten meer van aan te schaffen en als privé persoon nooit meer iets bij de Kijkshop te kopen.

604ssb

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door 604ssb »

Nou, bedankt voor deze mededeling, daar kunnen we echt wat mee. En Kijkshop en Samsung liggen hier echt wakker van!
Wat is je punt? Wil je advies om dat toestel gerepareerd te krijgen? Vraag dat dan en ga met je 13-jarige zoon terug naar de Kijkshop....

EEvEijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2007 10:55

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door EEvEijk »

Beste 604ssb,
Het moge duidelijk zijn dat dat ding gewoon onder garantie gerepareerd dient te worden (zie de fingerende wetgeving daarover). Normaal gebruik, etc.
Het kan niet zo zijn dat een mobiele telefoon bij normaal gebruik na ca. 1/2 jaar de geest geeft!

604ssb

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door 604ssb »

Wetgeving hierover ken ik, vraagsteller kennelijk nog niet....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als een scherm het begeeft zal een reparateur het vaak gooien op gebruiksschade - of een gebruikersfout.

Zij geloven je zoon niet op zijn mooie blauwe ogen.

De vraag : hoeveel was deze telefoon in aanschaf?
Er zijn al telefoons vanaf 30 euro, incl beltegoed en nummer en zo.

Voordat je jezelf (en je zoon) blootstelt aan de frustratie van proberen hun te overtuigen van jouw gelijk (wat je 99% zeker niet gaat lukken) , zou je kunnen overwegen een dergelijk nieuw toestel aan te schaffen.

Het is niet zoals het zou moeten, mee eens - maar ervaring met dit soort organisaties leert mij dat e.e.a zo wel sneller, en minder frustrerend opgelost kan worden.

Blijft verder nog over - haal bij een serieuze telecomwinkel een volgende toestel - dat werkt makkelijker qua garantie (meestal) en anders zijn er vaak handige jongens of meiden die zelf een basis reparatie zouden kunnen uitvoeren.

een GSM lijkt tegenwoordig steeds meer een wegwerpartikel te worden.

EEvEijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2007 10:55

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door EEvEijk »

Er wordt inderdaad een nieuw toestel gekocht (niet bij de Kijkshop en niet van het merk Samsung).
Berichtgeving op dit forum is ondermeer bedoeld als waarschuwing, maar dat heeft 604ssb kennelijk niet begrepen!!!
En Guardian72: je hebt inderdaad gelijk, ga naar een telefoonwinkel als je een mobieltje wilt.

604ssb

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door 604ssb »

Als je verder kijkt, en leest, dan je neus lang is, zou het vraagsteller héél misschien opvallen dat het hele internet vol staat met berichten over misbruk van garantie bij mobieltjes.
Misscien is het bij vraagsteller ook bekend dat de jeugd van tegenwoordig zijn/haar mobieltje het liefst in de broekzak opbergt.
En ja, dan wil zo'n schermpje wel eens sneuvelen...

Maar best knul, ga jij maar lekker je garantie claimen of kijkshop/samsung boycotten, liggen ze echt wakker van.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door Guardian72 »

604ssb - en als jij nu ook verder kijkt - zou je zien dat de term "gebruikersschade" erg veel misbruikt wordt.

Als voormalig medewerker van Dixons heb ik ook een aantal voorbeelden gezien - van beide kanten.

Een klant komt terug met een defecte mobiel. Niets aan te zien.
Komt terug met melding "zand in toestel". Dit terwijl het toestel net 2 dagen oud was. Maar - reparatie geweigerd, omdat het een fout van de klant zou zijn.

Een klant brengt een mobiel terug, en meldt 'ik heb hem heel goed behandeld' - maar bij inleveren was al zichtbaar dat het een 'heftig gebruikt'' toestel was. Klant geinformeerd, maar deze hield vol.
Toestel toch opgestuurd (volgens instructies HK) - toestel retour "gebruikersschade - geen reparatie".

Dus, ja - consumenten zijn net zo slecht als de reparateurs / fabrikanten.

Het probleem is dus, dat mensen die ECHT onschuldig zijn, bijna altijd benadeeld worden.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door hharteman »

Geen enkele fabrikant zal dit zonder slag of stoot repareren.
Display en waterschade is vrijwel in 99,9% van de gevallen aan de gebruiker zelf te wijten.
Waterschade is zelfs aantoonbaar.
Er zitten vochtdetectoren in die dit registreren.
Het is vechten tegen de bierkaai om dit onder garantie te claimen.
Allen als er een bekende produktiefout in het toestel zit maak je kans.

Mijn E-ten X800 had ik gestoten, en de touchscreen was defect.
Gewoon opgestuurd en voor €160 was hij weer klaar.
Was even slikken, maar had er geen nieuwe voor gehad.
Heb de touchscreen via E-bay in China, als extra reserve besteld voor €12 en de volgende keer pruts ik hem er zelf wel in.

Ook mijn vorige toestel heeft een defect gehad.
Na opsturen kwam deze terug met de mededeling dat er vocht in was gekomen.
Ondanks dat ik zeker wist dat dit niet het geval was, en zeer veel moeite van mijn kant (3 maanden discussie), heb ik bakzeil moeten halen.
Dit toestel heb ik achteraf voor €15 materiaal, zelf hersteld (toetsenmatje).
Achteraf nog wat brieven geschreven over de slechte service, maar dan hoor je ineens niets meer.

Voor de goedkopere mobieltjes is het geen optie om ze op te sturen voor reparatie.
In alle gevallen betaal je verzendkosten heen en weer, en gekwalificeert personeel is duur.
Dan kun je beter gedurende de looptijd van je contract even een oud of gebruikt mobieltje nemen.
bespaart een hoop frustatie voor een op voorhand verloren zaak.

604ssb

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door 604ssb »

Er zitten vochtdetectoren in die dit registreren.
Lariekoek, apekool, broodje aap!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door hharteman »

In mijn telefoon (Sanyo S750i) zitten strookjes op de print die verkleuren als ze te vochtig zijn geweest.
Niet echt een broodje aap.

604ssb

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door 604ssb »

dat noemen ze roest....
printplaatjes verkleuren, dat zijn geen indicatoren!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door Guardian72 »

IN de meest basic zin van het woord is dus zo`n metalen strip een vochtdetector.. die roestig word als het te nat is geweest..

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik kan alleen maar doorgeven wat me verteld wordt.
Heb geen reden er aan te twijfelen.
Aan de hand van deze indicatoren is mijn garantiegeval geweigerd.
Het is beslist geen roest.


Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door Big-V »

Lariekoek, apekool, broodje aap!
Er zijn wel degelijk toestellen die dit hebben.

604ssb

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door 604ssb »

Niet!
Het is een gadget dat je zelf op je accu plakt.
Geen enkele GSM is standaard uitgerust met een "waterdetector"

Geef anders maar wat voorbeelden!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door hharteman »

Lees het linkje maar is goed, incl fora.
Er zitten soms wel 3 van die sensors in.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Samsung mobiele telefoon van de Kijkshop

Ongelezen bericht door Big-V »

Er zijn veel toestellen die, meestal onder de batterij, een kleurindicator hebben die verkleurt wanneer deze in aanraking komt met water. Over het algemeen is deze strip gemaakt van cobalt-chloridepapier. Dit kleurt felroze bij aanraking met water.
Als je op Google zoektermen als "verkleurt" "waterschade" en "GSM" invoert, vind je voldoende deskundige sites om jezelf te overtuigen.

Gesloten