LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung u600 retourneren

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Gidii

Samsung u600 retourneren

Ongelezen bericht door Gidii »

Ik heb afgelopen dinsdag een Samsung U600 bij T-Mobile gekocht en toen ik donderdag avond constateerde dat er verticaal speling in zat, je voelt dat wanneer je drukt erg irritant, ben ik zaterdag terug gegaan.. na veel gezeik omdat er een kras in het beeldscherm zat heb ik em maar gepolijst en ben weer terug gegaan.. Nou mag ik hem omruilen. maar ze hebben nog maar 1 exemplaar en daar zit zijdelings speling in.. en ik vind dat te veel.. ik heb t ook bij mn zusje der d500 ofzo geprobeerd en daar zit veeel minder speling in. Dus die heb ik geweigerd.. nou krijg ik tot donderdag de tijd om te beslissen wat ik wil doen.. Ik wil hem eigenlijk terug brengen en een ander toestel nemen.. maar nee dat mag weer niet omdat ik het karton niet heb wat er in de verpakking zit(waar alles in zat)... verder is hij HELEMAAAL compleet..

Ik ben dus aardig aan het kankeren geweest..

Waar sta ik ?
Wat is mijn recht?
Suggesties?

BVD!

Guido.

martijnp

Re: Samsung u600 retourneren

Ongelezen bericht door martijnp »

Wat je rechten zijn, hangt af van de aard van dit gebrek. Als het toestel binnen de specificaties valt die de fabrikant heeft opgesteld, is er geen sprake van een gebrek. De winkel kan dan uit coulance aanbieden het toestel om te ruilen. Dit is dan service en geen verplichting. Is er wel sprake van een duidelijk gebrek, moet u de winkel in staat stellen het defect te verhelpen. De winkel mag daarvoor een reparatiedienst of de fabrikant inschakelen. U bent het toestel dan even kwijt. Als de verkoper het defect niet kan of wil verhelpen, kunt u proberen de koop te ontbinden. Dat u een klein deel van de verpakking mist, mag geen reden zijn dit te weigeren. De verkoper blijft immers in gebreke.

Ik vermoed dat hier geen sprake is van een echt defect, maar meer een cosmetisch foutje dat binnen de specificaties valt. In dat geval heeft u geen recht op herstel, en dus ook niet op ontbinding van de verkoopovereenkomst. De winkel mag in dat geval eisen stellen aan het retourneren van het toestel. Het is dan immers een service die zij niet hoeven te verlenen.

Mocht er wel sprake zijn van een defect, moet u de winkel hierop aanspreken en aangeven dat u verlangt dat dit wordt verholpen.

Gesloten