Ik heb een skijas gekocht eind januari van Gaastra Ski-jas Mount Norquay kleur oranje. Na thuiskomst bleek de voering onder de jas uit te komen. Dit is door de winkelier opgelost door dit door een naaiatelier in te laten korten. Dit is dus goed opgelost. Tijdens mijn eerste wintersportweek is een drukknoop van de capuchon afgevallen. Tijdens mijn 2e week wintersport bemerkte ik dat de jas al aan het verbleken is en dan hebben we nog niet eens mooi weer gehad. Al met al ben ik dus helemaal niet tevreden met deze jas. Mijn man heeft een jas van Salomon kleur limegroen. Deze is na 3 seizoenen nog nieuw. Mijn vraag is nu kan ik bij de winkelier geld terug eisen? Je mag toch van een skijas verwachten dat die minstens een aantal seizoenen mooi blijft. Vooral zo'n dure jas!
Graag een reactie.
Marian
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Skijas verbleekt
Re: Skijas verbleekt
Wat geeft de winkelier voor een antwoord op deze vraag?Mijn vraag is nu kan ik bij de winkelier geld terug eisen?
Misschien een andere jas vragen.
Maar hier zou je niemand vinden, die iets aan de jas kan doen.
Je moet eerst de winkelier de mogelijkheid geven het probleem op te lossen als dat niet lukt kan je geld terug gaan vragen. Dat jij nu op vakantie bent geweest en liever je geld terug wil is geen geldige reden.
Bedankt voor jullie reacties, maar mijn vraag is bedoeld om me juist voor te bereiden op het gesprek met de winkelier. Hoe is in het in de wet geregeld? Volgens mij is het zo dat je van een product mag verwachten dat, in dit geval de jas, deze toch wel een paar jaar meegaat. Mocht het zo zijn dat ik de vraag verkeerd gesteld heb dan ligt dat natuurlijk aan mij.
Dat mag je ook, maar daarna moet je de winkelier de gelegenheid geven dit na te komen.MarianFit schreef:Bedankt voor jullie reacties, maar mijn vraag is bedoeld om me juist voor te bereiden op het gesprek met de winkelier. Hoe is in het in de wet geregeld? Volgens mij is het zo dat je van een product mag verwachten dat, in dit geval de jas, deze toch wel een paar jaar meegaat. Mocht het zo zijn dat ik de vraag verkeerd gesteld heb dan ligt dat natuurlijk aan mij.
Automatisch geld terug is er niet bij.
Je hebt recht op kostenloos herstel of vervanging. Herstel Lijkt me in dit geval onmogelijk. Blijft vervanging over. Is de vraag of de winkel deze jas nog heeft in jouw maat. Lukt vervanging ook niet dan mag je geld terug eisen. Als de winkel een passende andere oplossing heeft (nieuwe jas met dezelfde specificaties) is dat mogelijk ook een optie maar je hoeft daar niet mee akkoord te gaan..MarianFit schreef:Bedankt voor jullie reacties, maar mijn vraag is bedoeld om me juist voor te bereiden op het gesprek met de winkelier. Hoe is in het in de wet geregeld? Volgens mij is het zo dat je van een product mag verwachten dat, in dit geval de jas, deze toch wel een paar jaar meegaat. Mocht het zo zijn dat ik de vraag verkeerd gesteld heb dan ligt dat natuurlijk aan mij.