LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is door zetten met de rechtzaak een optie voor u? Zeker omdat ik vermoed dat de verkoper waarscheinlijk niet vrijwillig zal instemmen om een deel van de kosten van rechtsbijstand zal vergoeden.

Toolboy

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door Toolboy »

De tv is niet binnen redelijke termijn gerepareerd.

Wacht niet langer af en neem iemand in de hand.
Als u verhaal klopt waar ik van uit ga! Behoort u schadeloos gesteld te worden.
Kost u wel de gebruikers jaren.

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

oke..het volgende ben vanmorgen naar de zaak gegaan ...volgens zeggen heeft ie me gister een aantal keren gebeld maar ik zie geen gemiste gespreken maar goed..ik moest even mee naar de werkplaats en kwam daar me perfect gerepareerde tv tegen(dus niet tv was er nog erger aan toe dan toen ik hem daar heen bracht) een dikke zwarte balk midden in de tv ..beeld onduidelijk ik zei tegen die verkoper ..ik snap niet dat je dit geaccepteerd heb als gerepareerd.

stond te koken in de winkel..me geduld werd zwaar op de proef gestelt ..en hij zei dood leuk dat ie hem weer retour stuurde naar sony ..want hij mocht er zelf niks aan doen.

volgende is het geval..ik heb dus nog me tv niet retour..hij is er slechter aan toe dan dat ie was heb netjes gevraagt of ie lid was van de geschillencommissie hij zei van wel..heb dat even nagetrokken en idd dat was zo.
heb die gebeld en alles voor gelegt aan hun en moest alle bewijslast en corespondentie met dat bedrijf richting hun sturen ..via de site kreeg ik een aanmeld formulier en zodoende heb ik dat gedaan en per vandaag op de post gedaan.

kreeg het advies geen contact meer te zoeken met die verkoper ..

word vervolgd!!!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou boefhjuu petje af voor je dat je nog zo kalm blijft
na zo'n tijd.Persoonlijk had ik de tv opgepakt mee naar buiten
genomen en dwars door de winkelruit gegooid.
Gegarandeerd dat het uit de hand zou lopen waarschijnlijk
de pers erbij en op zo'n reclame zit niemand te wachten.
Denk dat het dan snel opgelost was.

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

Persoonlijk had ik de tv opgepakt mee naar buiten
genomen en dwars door de winkelruit gegooid.
was in eerste instantie ook mijn gedachte....maar dan trek je aan het kortste eind en verlies je al je rechte op een gerechtelijke actie...dus vandaar ik me toch nog kon beheersen......... nu maar afw8te.....

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

een update en jullie geloven het niet

Betreft: reparatie sony KV32FX66TN



Mijne heren,

Eindelijk, mijn TV werd bezorgd op dinsdag 20 februari j.l. ron d 18.00 uur; ik moest echter gelijk betalen aan de monteur(s) die het apparaat afleverden.
Ik meldde dat ik dat niet deed omdat ik eerst wel eens wilde zien of de TV ook daadwerkelijk werkte en ben met mijn brief van 20 februari j.l. naar U toegegaan die overhandigd.

De broer van eigenaar Ali vond dit niet leuk en dreigde de TV weer uit mijn huis te halen; inmiddels kwamen er ook 2 medewerkers om mij heen staan en ik moet zeggen dat deze dreig-situatie mij absoluut niet aanstond.

Ik hou voet bij stuk in deze, zeker omdat ik het vermoeden heb dat de laatste reparatie niet door Sony werd uitgevoerd; ik staaf dit vermoeden met de uitspraak die ik kortgeleden kreeg van één van Uw medewerkers, t.w. dat de TV verzegeld was en dat hij hem niet open mocht maken.
Hoe kan het dan dat er 2 dagen na die uitspraak ineens mijn TV wel afgeleverd wordt? Het lijkt mij onmogelijk dat er binnen dit tijdbestek vervoer naar Amsterdam, reparatie aldaar en vervoer terug naar Aydo is uitgevoerd.

Wat de kosten betreft heb ik U al medegedeeld dat ik die zal betalen als de rechter c.q. geschillencommissie mij dat verplicht. Eerder niet. Zoals U reeds medegedeeld werd, is een procedure gestart om de overeenkomst te ontbinden.

Inmiddels kreeg ik ook nog een telefoontje van een broer van de eigenaar vanuit Turkije die mij maande dat ik vandaag, 21 februari 2007, de kosten moest komen betalen, want anders….?

Maar verder……
Op Uw advies heb ik de TV één uur na aflevering aangezet en wat schetst mijn verbazing ?
Een niet correct werkende TV !
Het beeld loopt van links naar rechts en er zit een hoogteverschil in van 1½ cm.
De ondertitels zie ik links in beeld wel lopen maar die gaan langzaam naar rechtsonder uit beeld.
Ik moet de smart-instelling en de omhoogtoets gebruiken om de ondertitels in beeld te krijgen.
Daarnaast loopt bij een breedbeeld-uitzending de zwarte balk diagonaal van links naar rechts uit beeld met een hoogteverschil van ruim 1 cm.

Feit is dus dat de TV niet correct gerepareerd is met als gevolg dat ik nog steeds een niet goed werkende TV heb.

De TV zal niet meer bij U worden aangeboden voor opnieuw een reparatie en blijft gewoon bij mij thuis staan; ik ga niet opnieuw een confrontatie aan.
Het vertrouwen in de TV en de kundigheid van de firma en sony is verloren.

Zoals gezegd, ik wacht af wat de uitkomst van de gestarte procedure bij de geschillencommissie c.q. kantonrechter is; eerder doe ik niks meer en betaal ik dienovereenkomstig ook niets.

Ik neem aan dat mijn standpunt in deze geheel duidelijk is geworden.



dit heb ik die firma vandaag toegezonden einde discussie nu tussen hem en mijn laat het nu over aan een onafhanklijke instantie .

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door skippy »

ondertiteling staat scheef:bij de meeste duurdere toestellen is er in het menu een mogelijkheid om het beeld te roteren dit hoeft dus geen defect te zijn

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

ondertiteling staat scheef:bij de meeste duurdere toestellen is er in het menu een mogelijkheid om het beeld te roteren dit hoeft dus geen defect te zijn
dacht je dat ik na al dit gezeik over en weer ..hem nog 1 sec aan die tv laat klooien ..nou geloof dat maar niet .!!!

gewoon onzin...beeld loopt schuin weg...van links naar rechts...moet de tv rechts optillen om het beeld recht te krijgen (beetje dom gezegt dan he)....ik accepteer het geen sec meer ..

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door skippy »

dit is een instelling die de consument zelf kan doen het is n.l een correctie voor aardmagnetisme,dit is gewoon in het installatiemenu te vinden,het kan zelfs al noodzakelijk zijn als het toestel bv naar de andere kant van de kamer is verplaatst

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat heeft niets met de demagnetisatie te maken maar meer met de synchronisatie van het toestel die niet goed is afgeregeld of een probleem heeft.
Triest dat dit nog zo moet aflopen.

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

Triest dat dit nog zo moet aflopen.
wat dacht je wat ik er van vond....triest dat het zo HEEFTmoeten lopen ..

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

de zaak is in handen van de geschillencommissie en komt eerdags voor de rechter.... maar daar gaan denk wel een paar maanden overheen.

word vervolgt..............

jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door jijbak »

Allebei heeft geen zin, je loopt de kans dat de geschillencommissie de zaak niet behandelt als die ook bij de rechter ligt. Ik zou die rechtzaak intrekken/stopzetten.

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

sorry een schijf fout..zal hem eff herstellen ..de zaak ligt bij de geschillencommissie..moest 50€ betalen om hun in te schakkelen en moest die 275€ in de depot box doen van de geschillen commissie....die de zaak nu dus verder behandelt..ik krijg eerdags een brief dat een 2 de party de tv komt bezichtigen....daar mag de weder party bij zijn ..maar die komt er bij mijn niet in.
dan komt de zaak voor bij de geschillencommissie...en mogen we beide ons mondeling toelichten.

hoe het verder verloopt weet ik niet ..dat zie ik tegen die tijd wel..maar laat het er niet bij zitten in iedergeval.
er schijnt nog veel meer aan de hand te zijn met die firma..een kennis heeft eff speur werk verricht bij de kvk..en blijkt dat de firma waar ik de tv van gekocht heb in 2002...in 2005 over genomen is door zijn broer met de zelfde naam...nooit heropend..maar wel van eigenaar verwisselt.....de grote wisseltruuk noemen ze dat...zijn ze hun aansprakelijkheid niet meer verschuldigt tegenover klanten die voor die tijd een apperaat daar gekocht hebben .

word vervolgd................ :wink:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het klinkt allemaal nogal vaag. Mijn eerdere reacties kwamen als een rechtgeaarde dealer en de wijze hoe wij met onze klanten de problemen oplosten.
Dat er lieden waren die er de reactie en de handelwijze van onze topic starter hadden deed mij in de pen klimmen.
Nu het wat verder is gegaan doet mij mijn mening herzien en geloof ik niet meer in een betrouwbare dealer.
Ik heb ook dergelijke winkeltjes in de buurt gehad en die waren meestal weer snel vertrokken. Meestal hebben ze de zaak binnen 2 jaar weer verkocht en als de belastingdiest even langs was geweest dan was de zaak weer net verkocht.
Jammer dat er van die beunhazen zijn en daar moeten de goede onder lijden.

Vr. Gr. Hans.

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

:D een update..mijn tv is na gechekt en men is tot de volgende conclussie gekomen!!!!... de tv werkt niet 100%...focus(beeldscherpte) en geometrie(horizontale en verticale lijnen) zijn ook niet 100%.
toestel dient door importeur of door importeur erkende reparatie dienst grondig afgestelt te worden . wat dus ook weer extra kosten met zich mee brengt : rond de 100€ex voorrij kosten!!! :? ... trouwens de zaak komt 14-06 voor in den haag voor de geschillencommissie.


word vervolgt :lol:

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door skippy »

had nou gewoon meteen een nieuwe tv gekocht,dit is een gebed zonder eind waar niemand iets wijzer van word.een afschrijvingstermijn van 5 jaar is in 2007 voor veel consumentenelectronica heel gebruikelijk.

boefhjuu
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:14

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door boefhjuu »

gebed zonder eind!!!!!! we zullen zien...heb netjes me aan mijn verplichting gehouden ...me rekening betaalt...die ik moest betalen , en de geschillencommissie die heeft het laatste woord in deze zaak..als ik niks had ondernomen had die firma gewoon door kunnen gaan met zijn duistere praktijken...(oplichter is het)afstand doen van zijn verplichting.de schuld op de leverancier schuiven ..maar wel zijn zakken vullen.
volgens de kamer van koophandel eff een eigenaars wisseling gedaan stilzwijgend...en zo geen aanspraak meer kunnen doen op mijn garantie en economishe gebruikers jaren.!!! maar de oude eigenaar bemoeid zich wel in deze zaak???

laat het er niet bij zitten en leg me neer bij het besluit van de geschillencommissie...en wat daar uit voortkomt zien we dan wel weer .

maar ben dit soort bedrijven zat...en wil voorkomen dat er nog meer mensen de dupe worden van hun praktijken :evil:

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij een wisseling van eigenaren is het niet zo dat de kopers rechten verliezen.

ikbenik

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel als de volgende eigenaar met een schone lei begint en niks overneemt van de vorige eigenaar.

Gesloten