Geplaatst op 09 Jun 2008 16:56 door Toolboy
Ik heb een klant 6 maanden aan het lijntje moeten houden.Omdat de fabrikant het desbetrefende onderdeel niet kon leveren.
Edoch al die tijd had de klant een bruikleen appie .
Ik weet niet of jij in de computer branche zit. Ik neem aan dat met "appie" een lappie, laptop bedoeld wordt. Als deze laptop vergelijkbaar was met het defecte product. Of wanneer de laptop minder was maar de klant was er wel tevreden mee, dan is het naar omstandigheden toch prima opgelost? Mij zul je dan niet horen klagen. Echter is het tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat de reparatie 'periodes' zo lang zijn.
@BBCS.
Je moet toch echt eens ophouden met dat knip en plak werk waarmee je opmerkingen van anderen bewust verdraaid en uit haar context trekt.
Geplaatst op 09 Jun 2008 17:47 door BBCS
Waarom moeten wij ondernemers ons in de positie van de consumenten gaan inleven
Omdat de klant koning is.
Jij moet eens commercieel leren denken. Bovendien was mijn reactie op een opmerking dat een klant drie maanden op reparatie moest wachten en dat de schrijver dat blijkbaar normaal vindt. Althans er werd op geen enkele manier ingegaan op het ongemak wat die klant daar van heeft.
terwijl die zelfde consument het verdomd om onze situatie te leren begrijpen.
Hier zeg je dus eigenlijk dat de consument het maar normaal moet vinden als een reparatie 3 maanden duurt.
Zo nu verdraai ik jou woorden ook een beetje. Alhoewel?. Uit diverse berichten van jou uit het verleden kun je niet anders dan tot deze conclusie komen. Jij gaat zelfs zover dat je 'vals gaat spelen' met dat knip en plak werk van je en het verdraaien van andermans woorden.
De verkopende partij moet het zo snel mogelijk repareren. Als hij daar dan afhankelijk is van andere partijen, dan kan me dat niet verdommen. Ik moet als consument zijnde zo snel mogelijk geholpen worden, en als de winkelier dat niet kan, dan moet hij mij maar het geld terug geven.
Als de winkelier moet wachten op een onderdeel, heeft de consument niks mee te maken. Als de winkelier dan niet op eigen houtje het probleem oplost en dat hij daarna die kosten niet kan verhalen, is dus niet het probleem van de consument.
Ik zou het iets anders formuleren maar in grote lijnen hoort het inderdaad ongeveer zo te gaan. Tenminste wanneer dat wachten op het onderdeel te lang duurt en de winkelier weigert een bruikleen toestel te verstrekken.
Dit is zeer hypocriet.
Daar is niks hypocriets aan. Het is hypocriet van de winkelier indien die winkelier (BBCS) niet zijn verantwoordelijkheid neemt en zich gaat verschuilen achter zijn leverancier. Nogmaals jij heb het aankoopbedrag van de klant aangenomen, niet de fabrikant. Jij dient dus het probleem, met de wetgeving in acht nemend op te lossen.
Hoe wil jij dat dan doen?
Als de fabrikant het onderdeel niet kan leveren, dan kun jij als consument hoog of laag springen, maar het onderdeel krijg je er heus niet sneller door.
Als jij een goede methode weet hoor ik het graag, want het is een groot probleem voor de meeste winkeliers.
Zucht. Leer toch eens lezen. Er is jouw al heel vaak voorgekauwd wat je dan kan doen.
- Een leen apparaat verstrekken (eventueel borg laten betalen).
- De klant z'n geld teruggeven.
En nou echt lezen hoor!
Bovendien zeg je hier eindelijk een keer wel iets goed. "Het is een groot probleem voor de meeste winkeliers." Inderdaad voor de winkeliers. Dit moet niet, zoals jij graag zou willen nog meer een probleem van de consument worden.
Jij hebt de betaling van dat product in ontvangst genomen.
Ja, en?
Lekker knip en plak werk. In dat bericht stond het antwoord al. En hierboven trouwens ook nog een keer.
Het grootste gedeelte moet weer afgegeven worden, en dat vergeet je.
Huh? Het grootste gedeelte waarvan moet aan wie weer afgegeven worden?
De winkelieren mogen niet op eigen houtje de garantieafwikkelingen uitvoeren. De winkelieren die dat wel mogen, hebben daar toestemming voor gekregen van de fabrikanten.
Onzin. Jij mag alle garantie werkzaamheden aan door jou verkochte producten uitvoeren. Het gaat er jou om of je dit bij jouw leverancier kan claimen. Als klant heb ik daar niks mee te maken. Ik heb het product van jou gekocht. Lees dat verhaal over die soepkip maar eens terug. Ik heb bij een supermarkt nog nooit meegemaakt dat de verkoper begon te mekkeren over het al dan niet kunnen claimen bij de leveranciers. Tjongejonge wat een zeurkousen zijn die computerboeren toch,