LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tv ernstig beschadigd tijdens herstel binnen garantieperiode

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
NC

tv ernstig beschadigd tijdens herstel binnen garantieperiode

Ongelezen bericht door NC »

Inmiddels een jaar geleden hebben wij een tv gekocht bij MediaMarkt.

Een aantal maanden geleden ging deze kapot. Ingeleverd bij MM en na 4 weken was de tv gerepareerd terug. Geen klachten over de afhandeling, prima geregeld.

Bij de MM de doos open gemaakt, en wat bleek, de hele kast van de tv was ernstig beschadigd. De reparateur heeft met een schroevendraaier de kast opengewrikt en daarbij veel diepe krassen in de kast gemaakt. Ook zat er een schroef los in de doos, die nog meer krassen heeft gemaakt.

Wij hebben de tv dus niet geaccepteerd, en bij MM laten staan, in de verwachting dat dit natuurlijk snel hersteld zou worden. Helaas zijn we nu alweer een aantal weken verder, en hebben we nog steeds niet gehoord wanneer de tv retour zal komen, ondanks herhaaldelijk contact.

Een aantal vraagjes, hoe zit het als een product tijdens het herstel ernstig beschadigd wordt? Je kunt er toch vanuit gaan dat het toestel in tenminste dezelfde staat terug komt.

Valt dit nog onder hetzelfde herstel, of is dit een nieuwe herstelopdracht?

Wat is een 'redelijk termijn'?

Captain Pervert

Re: tv ernstig beschadigd tijdens herstel binnen garantieperiode

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Redelijke termijn is met opzet een rekbaar begrip. In principe kan een winkelier 8 weken wachten op een reparatie nog als redelijk verkopen.

JeepeeB

Ongelezen bericht door JeepeeB »

Zover ik weet word dit meteen een nieuwe reparatie-opdracht.
Ging de televisie voor hetzelfde probleem meteen weer terug dan zou het om de reparatie die in eerste instantie was aangegeven

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep .

Hier heeft mijn voorganger gelijk in.

Edoch als de kast beschadigd is ,zal dit een redelijke klus worden voor de reperateur en zal deze dat in rustige/verloren uurtjes gaan doen .
Kan dus wel een poosje duren.(redelijke termijn is max 8 weken)
Een verstandige verkoper geeft u meteen een nieuw toestel.

sc6 T

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou dit juist onder het zelfde herstel scharen, omdat de verkoper de verantwoordelijkheid heeft om te zorgen dat er geen ernstige overlast ontstaat. Een verdubbeling van de wachttijd, waar het alternatief op neer komt, door dat een deskundige slordig met het product is omgesprongen lijkt mij onder ernstige overlast te vallen.
Een aantal vraagjes, hoe zit het als een product tijdens het herstel ernstig beschadigd wordt?
Dan heb je recht op schadevergoeding. In de eerste plaatst moet het product kosteloos worden herstel en daarnaast kun je ook denken aan de huurkosten van een toestel.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Sommige apparaten zitten met klik systemen in elkaar in plaats van schroeven, en dat is lastig werken, en om toch redelijk binnen de toegestane tijden te blijven....

Ik vind een krasje op de achterzijde niet erg, maar hoorde natuurlijk niet.
Je moet wel leren en oefenen op dit soort, dus als deze normaal gewone apparaten doet, krijg je dit soort krassen!

Ik heb het zelf ook geleerd van een andere, want ik kwam er ook niet uit, maar als je alleen werkt, het apparaat moet heel, en dan moet je soms wel!

Vergeet niet dat een achterkant die je erop klikt, dus een paar klappen makkelijker en voordeliger is dan vele schroeven!
Daarom steeds meer dit soort klik dingen, en lastiger voor consumenten die soms teveel zelf proberen.
Maar als je meerdere clips tegelijk moet openen, dus enkele los en die losse gaan weer vast, gek word je soms!

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het is waarschijnlijk niet de reparateur maar de logistiek-mensen. Hetzij die van Mediamarkt, hetzij die van het reparatiebedrijf waar ze mee samen werken.

Er wordt soms vrij idioot omgesprongen met apparatuur. De winkel waar ik werkte pakte defecte TV's goed in in bubble-folie, maar het reparatiebedrijf waar het heen ging leverde ze af in flinterdunne (=goedkopere) folie, het was net husihoudfolie. Daar houd je krassen e.d. niet mee tegen.

En dan de manier waarop die spullen uit de vrachtwagen gesmeten werden :cry:

Gesloten