LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Cranenbroek service
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 okt 2010 10:12
Van Cranenbroek service
In maart 2009 kocht ik bij Van Crananbroek te Opglabbeek (België) een hakselaar 2700 W 'zwaar werk' (dit volgens de folder en het opschrift in de winkel).
Toen ik het toestel wilde starten zoemde het alléén maar. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Van Cranenbroek te Opglabbeek. Ik moest het toestel maar naar de winkel brengen, was de reactie. Toen ik in de winkel toekwam, stak iemand van de dienst 'herstellingen' een kabel in het toestel en het werkte. De man achter de balie vertelde mij toen, dat ik een kabel van 2,5mm² (doorsnede) moest gebruiken. Ik kocht deze kabel (kostprijs ca. 35 Euro) wat dus een onaangekondigde meerprijs was. Toen ik thuiskwam heeft het toestel maximaal 30 min gewerkt en is toen uitgevallen. Het toestel was niet meer aan de praat te krijgen.
Gisteren 06.10 ben ik al voor de 4 de keer met de hakselaar voor 'zwaar werk' teruggeweest naar Van Cranenbroek te Opglabbeek. Dit is telkens een rit van 140 km heen en terug.
Ik heb al de onzinnigste reacties gekregen bij Van Cranenbroek:
1. Het toestel moet zo kort mogelijk bij het aansluitpunt van het elektriciteitsnet aangesloten worden (dus in de hall of woonkamer?!),
2. Het toestel is uitgerust met een thermische veiligheid, het zal deze zijn die uitvalt om de motor te beschermen (na minstens 10 maal herhaald te hebben dat dit toch onmogelijk kan na 30 min voor een machine voor 'zwaar werk', zei de man achter de balie dat ik niet luisterde want dat hij al herhaald had dat de thermische veiligheid waarschijnlijk het toestel uitschakelde).
Toen ik de niet al te bereidwillig luisterende man achter de balie vertelde dat ik een hakselaar gekocht had bij Lidl van 2500W (omdat het toestel dat ik bij hen gekocht had toch niet werkte) kreeg ik als antwoord: 'Dat toestel zal niet beveiligd zijn'. De man stond er wel niet bij stil dat het toestel dan zou stuk gaan, wat zeker niet het geval is. Bovendien werkt het toestel gekocht bij Lidl met een verlengsnoer van 1,5mm² en kan ik er ongestoord uren aan één stuk mee werken (dit in tegenstelling met het apparaat wat ik bij hen kocht).
3. Nog een reactie: 'Je weet zeker niet wat dat kost om de hakselaar een half uur lang te testen?'
4. Je moest toch weten dat je een verlengkabel van 2,5 mm² nodig had, dat weet toch iedereen!
De wijze van testen bij Van Cranenbroek stemt ook niet overeen met het werkelijke normale gebruik van een hakselaar.
Zij testen zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van het elektriciteitsnet, zonder verlengkabel van normale lengte voor een tuintoestel (minstens 25 meter). De gebruiksduur bij hen is beperkt. Ik kreeg een zak houtresten te zien die ik normaal met de hakselaar van Lidl op 5 min verpulver.
Alles te zamen genomen, kan ik enkel besluiten dat de goederen die Van Cranenbroek verkoopt meestal merkloos of van een totaal onbekend merk zijn en weinig kwalitatief zijn.
Bovendien is de gewone reactie van het personeel van de dienst herstellingen, het afwimpelen van de klachten van de klant en het zeer slecht luisteren naar de klant.
Toen ik het toestel wilde starten zoemde het alléén maar. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Van Cranenbroek te Opglabbeek. Ik moest het toestel maar naar de winkel brengen, was de reactie. Toen ik in de winkel toekwam, stak iemand van de dienst 'herstellingen' een kabel in het toestel en het werkte. De man achter de balie vertelde mij toen, dat ik een kabel van 2,5mm² (doorsnede) moest gebruiken. Ik kocht deze kabel (kostprijs ca. 35 Euro) wat dus een onaangekondigde meerprijs was. Toen ik thuiskwam heeft het toestel maximaal 30 min gewerkt en is toen uitgevallen. Het toestel was niet meer aan de praat te krijgen.
Gisteren 06.10 ben ik al voor de 4 de keer met de hakselaar voor 'zwaar werk' teruggeweest naar Van Cranenbroek te Opglabbeek. Dit is telkens een rit van 140 km heen en terug.
Ik heb al de onzinnigste reacties gekregen bij Van Cranenbroek:
1. Het toestel moet zo kort mogelijk bij het aansluitpunt van het elektriciteitsnet aangesloten worden (dus in de hall of woonkamer?!),
2. Het toestel is uitgerust met een thermische veiligheid, het zal deze zijn die uitvalt om de motor te beschermen (na minstens 10 maal herhaald te hebben dat dit toch onmogelijk kan na 30 min voor een machine voor 'zwaar werk', zei de man achter de balie dat ik niet luisterde want dat hij al herhaald had dat de thermische veiligheid waarschijnlijk het toestel uitschakelde).
Toen ik de niet al te bereidwillig luisterende man achter de balie vertelde dat ik een hakselaar gekocht had bij Lidl van 2500W (omdat het toestel dat ik bij hen gekocht had toch niet werkte) kreeg ik als antwoord: 'Dat toestel zal niet beveiligd zijn'. De man stond er wel niet bij stil dat het toestel dan zou stuk gaan, wat zeker niet het geval is. Bovendien werkt het toestel gekocht bij Lidl met een verlengsnoer van 1,5mm² en kan ik er ongestoord uren aan één stuk mee werken (dit in tegenstelling met het apparaat wat ik bij hen kocht).
3. Nog een reactie: 'Je weet zeker niet wat dat kost om de hakselaar een half uur lang te testen?'
4. Je moest toch weten dat je een verlengkabel van 2,5 mm² nodig had, dat weet toch iedereen!
De wijze van testen bij Van Cranenbroek stemt ook niet overeen met het werkelijke normale gebruik van een hakselaar.
Zij testen zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van het elektriciteitsnet, zonder verlengkabel van normale lengte voor een tuintoestel (minstens 25 meter). De gebruiksduur bij hen is beperkt. Ik kreeg een zak houtresten te zien die ik normaal met de hakselaar van Lidl op 5 min verpulver.
Alles te zamen genomen, kan ik enkel besluiten dat de goederen die Van Cranenbroek verkoopt meestal merkloos of van een totaal onbekend merk zijn en weinig kwalitatief zijn.
Bovendien is de gewone reactie van het personeel van de dienst herstellingen, het afwimpelen van de klachten van de klant en het zeer slecht luisteren naar de klant.
Re: Van Cranenbroek service
Dus op een rijtje:
In maart 2009 gekocht, en meteen daarna terug geweest omdat het toestel niet werkte.
Een nieuwe kabel gekocht en het toestel werkte dan wel, maar alleen 30 minuten.
Dan heeft het toestel toch vanaf zeg maart/april 2009 tot nu gewerkt, of zie ik het verkeerd?
In maart 2009 gekocht, en meteen daarna terug geweest omdat het toestel niet werkte.
Een nieuwe kabel gekocht en het toestel werkte dan wel, maar alleen 30 minuten.
Gisteren 6 oktober ben je voor de 4e keer terug geweest naar de winkel .Het toestel was niet meer aan de praat te krijgen.
Dan heeft het toestel toch vanaf zeg maart/april 2009 tot nu gewerkt, of zie ik het verkeerd?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 okt 2010 10:12
Re: Van Cranenbroek service
Neen, het apparaat heeft slechts 30 min gewerkt. Maar door 3 operaties ben ik na de zgn. derde herstelling niet kunnen teruggaan naar de winkel. Daar ik niet mocht tillen, ben ik pas op 06.10 kunnen terugkeren.
Re: Van Cranenbroek service
Dus na een pauze van ongeveer 18 maanden, wil je nu nog garantie/herstel claimen?roland winnen schreef:Neen, het apparaat heeft slechts 30 min gewerkt. Maar door 3 operaties ben ik na de zgn. derde herstelling niet kunnen teruggaan naar de winkel. Daar ik niet mocht tillen, ben ik pas op 06.10 kunnen terugkeren.
Het bedrijf kan toch niets aan doen, dat je 3 operaties hebt moet ondergaan.
Het kan ook iemand anders naar de winkel zijn gegaan.
Hier schrijf je zelf, wat van deze artikelen te verwachten is, maar ben het niet helemaal met jouw eens:
Alles te zamen genomen, kan ik enkel besluiten dat de goederen die Van Cranenbroek verkoopt meestal merkloos of van een totaal onbekend merk zijn en weinig kwalitatief zijn.
Wat de hakselaar van lidl betreft, geef ik jou een advies, stop er niet te dikke takken in, want dan gebeurd jou hetzelfde , machine kapot.
Spreek uit ervaring!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 okt 2010 10:12
Re: Van Cranenbroek service
Blijkbaar ontgaat het u dat in België een garantie van 24 maanden geldt. Uw antwoordt is al even onvriendelijk of nog onvriendelijker dan uw personeel te Opglabbeek.
Mooie klantenservice bij Van Cranenbroek (ik ga ervan uit dat u tot de klantendienst behoort).
Ik zal uw antwoord opnemen in mijn schriijven aan Test-Aankoop in België.
Mooie klantenservice bij Van Cranenbroek (ik ga ervan uit dat u tot de klantendienst behoort).
Ik zal uw antwoord opnemen in mijn schriijven aan Test-Aankoop in België.
Re: Van Cranenbroek service
roland winnen schreef:Blijkbaar ontgaat het u dat in België een garantie van 24 maanden geldt. Uw antwoordt is al even onvriendelijk of nog onvriendelijker dan uw personeel te Opglabbeek.
Mooie klantenservice bij Van Cranenbroek (ik ga ervan uit dat u tot de klantendienst behoort).
Ik zal uw antwoord opnemen in mijn schriijven aan Test-Aankoop in België.
Dat meteen mensen, als hun het antwoord niet aanstaat, de conclusie trekken, dat de schrijver een medewerker van het bedrijf is.
Dan koop ik een hakselaar bij Lidl!
Lees nog eens na, wat de garantie inhoud, en claim je rechten bij het bedrijf:
Wat mag je eisen bij een gebrek?
De verkoper is verplicht het goed kosteloos te herstellen of te vervangen. Is dit niet mogelijk, dan moet hij je een prijsvermindering bieden of de volledige aankoopsom teruggeven (niet voor een gering gebrek).
Bron:
http://www.wscomputers.be/wscomputers/w ... enDocument
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59
Re: Van Cranenbroek service
Cranenbroek staat bekend in onze regio om goedkoop spul. Gereedschap moet je er niet kopen want het is ook vaak gerepareerd. Bij de service balie is het een komen en gaan van klanten met defecte spullen.
Toch lokt het veel mensen vanwege de lage prijzen.
Het personeel blijft over het algemeen niet erg lang, vaak vallen er vacature blaadjes binnen. Als je weet wat je moet hebben en er zit niets electrisch aan is er weinig aan de hand. De winkels kun je een beetje omschrijven als een koopjes schuur. Personeel is getraind om rommel te verkopen. Weinig discussie mogelijk, ze willen gelijk hebben en proberen je dan vaak een duurder app aan te smeren.
Toch lokt het veel mensen vanwege de lage prijzen.
Het personeel blijft over het algemeen niet erg lang, vaak vallen er vacature blaadjes binnen. Als je weet wat je moet hebben en er zit niets electrisch aan is er weinig aan de hand. De winkels kun je een beetje omschrijven als een koopjes schuur. Personeel is getraind om rommel te verkopen. Weinig discussie mogelijk, ze willen gelijk hebben en proberen je dan vaak een duurder app aan te smeren.
Re: Van Cranenbroek service
Ik meen dat Belgie destijds voor gekozen om naar aanleiding van de richtlijn een aanvulling te maken op de wet. Naast de rechten binnen 2 jaar zijn er dus nog een sets regels van toepassing. Om hier meer over te weten komen kun je beter Belgen vragen.