LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Cranenbroek

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
wever338

Van Cranenbroek

Ongelezen bericht door wever338 »

Op 18 juni 2009 een pomp bij van cranenbroek gekocht, deze vervolgens in de garantie periode op 8 juni 2010 terug gebracht met een gaatje in de lasnaad van de pers aansluiting.

Aangezien dit niet anders kan zijn dan een productiefout in de lasnaad verwacht je dat dit binnen afzienbare tijd afgehandeld wordt. Na een week of 3 bericht dat de pomp vorstschade heeft, iets wat niet mogelijk is want de pomp was ruim voor de vorst leeggemaakt en opgeslagen in de schuur. Ze zouden nogmaals laten kijken, na de vakantie dus maar weer gebeld, en resultaat hetzelfde. De pomp terug laten komen, een week of vier verder, 2 bezoeken en enkele malen telefonisch contact was de pomp dan toch eindelijk terug. Het probleem bij het ophalen was echter dat dit niet mijn pomp was, een geheel ander type incl vorstschade werd mij voor geschoteld. Na weer een week of vier en diverse telefoontjes zou mijn eigen pomp dan toch gevonden zijn en terug gegeven worden met de veronderstelde vorstschade. Bij ophalen bleek de pomp inderdaad vorstschade te hebben, en hoewel het type deze keer wel hetzelfde was, was het minimaal het pomphuis niet van mij want hier zat totaal andere schade op als op de pomp die ik ingeleverd had. namelijk drie grote vorstscheuren ipv een enkel gaatje in een lasnaad. Maar dit was gegarandeerd mijn pomp werd bevestigd door de hoofdmonteur bij het hoofdkantoor. Als tegemoetkoming konden ze mij wel een pomp voor half geld aanbieden, dit is echter geen acceptabele oplossing mijn inziens.

Helaas, kan ik nergens mijn recht halen, want de politie ziet dit niet als oplichting maar een zakelijk geschil, de rechts bijstand doet niets, want het bedrag valt onder de drempel van € 200,- en zelf een rechtzaak aanspannen is te kostbaar en tijdrovend. Ook het juridisch loket zegt hierin niets te kunnen uitrichten anders dan aan raden een aangetekende brief te schrijven, maar dit was al gebeurd en hier geven ze geen reactie op.

Het schandalig dat een winkel zich zo gedraagt, maar wat wil je, ze weten dat ze er toch mee wegkomen. Aan gezien de consument nergens zijn recht kan halen zonder zelf voor grote kosten te staan. Wat wel vast staat is dat ze mij als klant kwijt zijn, en dat is voor hun meer verlies dan dat ze mij gewoon mijn rechtmatige garantie geven hadden, aangezien ik per jaar een veelvoud van het bedrag van de pomp bij die zaak uit gaf.

mvg

sjoegel

Re: Van Cranenbroek

Ongelezen bericht door sjoegel »

Deze zaak werkt met heel lage prijzen. Lage prijzen, weinig marge. Weinig marge = weinig geld voor service. het is zo simpel als wat.

Ben je wel gesteld op service moet je naar een ander soort winkel. Ik denk dat je verwachtingspatroon van deze zaak veel te hoog is. Het is echt een beroerde zaak wat service betreft.

Service kunnen ze gewoon niet geven gezien de lage prijzen.

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten noemen ze dat :wink: Goed dat je er koopt maar achteraf niet mauwen.

Gesloten