LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlengde garantie Dixons
Re: Verlengde garantie Dixons
Het probleem bij het “recht op reparatie” buiten het eerste jaar is het volgende: De Fabrikant is inderdaad verplicht het product binnen zijn verwachte economische levensduur te repareren. Ze mogen de onderdelen (wettelijk gezien) niet in rekening brengen bij de klant. Alleen de reparatietijd en de verzendkosten. Het probleem is nou dat als een product buiten het eerste jaar valt de reparatietijd “ineens” verdubbeld is t.o.v. een reparatie binnen het eerste jaar. Zo betaal je als consument zijnde de onderdelen niet maar de gewerkte tijd dubbel . Aangezien ik niet geloof dat het mensen iets uitmaakt of ze hun geld uitgeven aan gewerkte uren of aan de onderdelen wil ik nogmaals onderstrepen (samen met veel andere consumenten) dat een verlenging van de garantie helemaal niet slecht is! Ik kan u zelfs garanderen dat ik een aantal Dixons medewerkers ken die er zelf gebruik van maken, dus ach… waarom zo moeilijk doen.
Nu naar het verplichten van verlenging van de garantie bij een uitgestelde betaling of lease. Kijk, het is FOUT als er daadwerkelijk een verplichting wordt gesteld aan het nemen van een verlenging van de fabrieksgarantie. Maar als consumenten dit niet op prijs stellen, of het niet vertrouwen kunnen ze toch altijd contact opnemen met Comfort Card??? (de maatschappij die dit soort dingen regelt voor Dixons). Ze zullen hier dan horen dat dat helemaal niet nodig is en kunnen ze met een gerust hard “Nee” zeggen tegen de verkoper, aangezien de meeste consumenten sowieso al niet op hun mondje zijn gevallen. Ik kan me niet voorstellen dat een verkoopadviseur van Dixons een PC van 1500 euri laat schieten omdat de klant geen Verlengde Garantie Verzekering wil.
Tot slot wil ik nog wel even vermelden dat het nemen van een verlenging van de garantie op een PC (zeker bij een lease) geen overbodige luxe is . Wie wil er immers nog afbetalen voor een PC waarvan het moederbord of de processor defect is? De kosten van een verlenging van de garantie is (nog steeds) een bedrag die lager ligt als de kosten van de hierboven genoemde onderdelen… Kijk, als een diskettedrive defect raakt dan is het natuurlijk jammer, maar een TFT-scherm, Harddisk of Printer is natuurlijk andere koek .
Nu naar het verplichten van verlenging van de garantie bij een uitgestelde betaling of lease. Kijk, het is FOUT als er daadwerkelijk een verplichting wordt gesteld aan het nemen van een verlenging van de fabrieksgarantie. Maar als consumenten dit niet op prijs stellen, of het niet vertrouwen kunnen ze toch altijd contact opnemen met Comfort Card??? (de maatschappij die dit soort dingen regelt voor Dixons). Ze zullen hier dan horen dat dat helemaal niet nodig is en kunnen ze met een gerust hard “Nee” zeggen tegen de verkoper, aangezien de meeste consumenten sowieso al niet op hun mondje zijn gevallen. Ik kan me niet voorstellen dat een verkoopadviseur van Dixons een PC van 1500 euri laat schieten omdat de klant geen Verlengde Garantie Verzekering wil.
Tot slot wil ik nog wel even vermelden dat het nemen van een verlenging van de garantie op een PC (zeker bij een lease) geen overbodige luxe is . Wie wil er immers nog afbetalen voor een PC waarvan het moederbord of de processor defect is? De kosten van een verlenging van de garantie is (nog steeds) een bedrag die lager ligt als de kosten van de hierboven genoemde onderdelen… Kijk, als een diskettedrive defect raakt dan is het natuurlijk jammer, maar een TFT-scherm, Harddisk of Printer is natuurlijk andere koek .
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst op 22 Mar 2004 12:38 door Robert E
Een korte tijd geleden ben ik samen met mijn vader en moeder op zoek gegaan naar een DECT-telefoon. Uiteindelijk zijn we bij Dixons terechtgekomen en vonden daar een mooie, betaalbare Philips. Deze telefoon had een verkoopprijs van € 119,-. Toen mijn vader vroeg naar de garantie was de, volgens mij, standaard reactie van de verkoper: " U krijgt 1 jaar fabrieksgarantie, maar het is verstandig om de garantie met drie jaar te verlengen. " Kosten van deze verlenging, jawel € 79,-. Deze verhouding tussen aankoopprijs en extra garantie is compleet zoek. Toen ik de verkoper er mee confronteerde dat ik de verhouding een beetje raar vond en tevens dat ik niets te maken heb met de fabrieksgarantie omdat ik een product koop in zijn mooie winkel en dus met hem te maken heb als er iets mocht gebeuren, stond hij mij nietszeggend aan te kijken. Dixons heeft wat mij betreft afgedaan. Ze proberen de mensen te laten betalen voor iets waar ze vanuit de wet al recht op hebben. Ik vindt dat dit soort praktijken streng moeten worden aangepakt ter bescherming van consumenten als mijn vader en moeder. Geef ze van katoen vanavond.
Ik kan soms niet begrijpen dat mensen soms zulke domme reacties kunnen geven.
Ik weet uit ervaring omdat ik bijna al mijn spullen bij de dixons koop dat de prijzen die u heeft verteld absoluut niet kloppen , ik heb pas een printer gekocht van hp van 109 euro de garantie uitbereiding heeft mij 29 euro gekost, dus ik vraag me af waarom u voor een huistelefoon 79 euro garantie moest betalen.
Ik denk dat dit niet klopt en dat u GEWOONWEG NIET GELUISTERD HEEFT NAAR DE VERKOPER.
Luisteren is ook een apart vak, als u dit niet kunt, laat dan verder uw reacties ook achterwegen.
Ik ben zeer teleurgesteld op de reactie van deze meneer omdat ik zelf altijd de dixons een redelijke zaak vindt.
Afz G van stoppeleburg.
Een korte tijd geleden ben ik samen met mijn vader en moeder op zoek gegaan naar een DECT-telefoon. Uiteindelijk zijn we bij Dixons terechtgekomen en vonden daar een mooie, betaalbare Philips. Deze telefoon had een verkoopprijs van € 119,-. Toen mijn vader vroeg naar de garantie was de, volgens mij, standaard reactie van de verkoper: " U krijgt 1 jaar fabrieksgarantie, maar het is verstandig om de garantie met drie jaar te verlengen. " Kosten van deze verlenging, jawel € 79,-. Deze verhouding tussen aankoopprijs en extra garantie is compleet zoek. Toen ik de verkoper er mee confronteerde dat ik de verhouding een beetje raar vond en tevens dat ik niets te maken heb met de fabrieksgarantie omdat ik een product koop in zijn mooie winkel en dus met hem te maken heb als er iets mocht gebeuren, stond hij mij nietszeggend aan te kijken. Dixons heeft wat mij betreft afgedaan. Ze proberen de mensen te laten betalen voor iets waar ze vanuit de wet al recht op hebben. Ik vindt dat dit soort praktijken streng moeten worden aangepakt ter bescherming van consumenten als mijn vader en moeder. Geef ze van katoen vanavond.
Ik kan soms niet begrijpen dat mensen soms zulke domme reacties kunnen geven.
Ik weet uit ervaring omdat ik bijna al mijn spullen bij de dixons koop dat de prijzen die u heeft verteld absoluut niet kloppen , ik heb pas een printer gekocht van hp van 109 euro de garantie uitbereiding heeft mij 29 euro gekost, dus ik vraag me af waarom u voor een huistelefoon 79 euro garantie moest betalen.
Ik denk dat dit niet klopt en dat u GEWOONWEG NIET GELUISTERD HEEFT NAAR DE VERKOPER.
Luisteren is ook een apart vak, als u dit niet kunt, laat dan verder uw reacties ook achterwegen.
Ik ben zeer teleurgesteld op de reactie van deze meneer omdat ik zelf altijd de dixons een redelijke zaak vindt.
Afz G van stoppeleburg.
Re: Verlengde garantie Dixons
Bij Dixons word altijd GEVRAAGD naar een verlengde garantie verzekering....en is NOOIT verplicht.
De zoveelste hetze???
De zoveelste hetze???
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 mar 2004 16:32
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik vind het onbegrijpelijk dat een pesoneelslid van Dixons hier een reactie geeft dat vrij vertaald aangeeft; Pas deze week is het gezegd dat het een advies is..... En daar voor dan, heeft Dixons het dan wel verplicht gesteld....
Uiteraard niet, ik werk zelf ook bij een filiaal van Dixons. Vanaf het moment dat ik binnen ben gekomen bij Dixons is mij altijd verteld dat Dixons het adviseerd. Maar deze werknemer van Dixons die van binnen uit een reactie geeft, weet dus niet waar hij mee bezig is en heeft dus totaal niet opgelet bij de diverse trainingen binnen Dixons.
Ook in het e-learning traject wordt geregeld verwezen naar de adviserende taak van de verkoper omtrent VGV. Waarschijnlijk heeft deze werknemer hier ook niet eens naar gekeken.
Binnen Dixons zijn er 3 trainers actief die een dagtaak hebben aan het ontwikkelen en geven van trainingen. Dit is niet voor niets, dus als je als werknemer van Dixons een training gaat volgen, dan wel klassikaal als e-learning, lijkt mij het zinvol dat je eens oplet...!!!!
Ook moet je blijven op letten als er wat aan je verteld wordt door een collega of je bedrijfsleider.....
Je bent ook ingewerkt toen je binnen kwam bij Dixons en daar hebben ze ook duidelijk verteld wat je wel en niet mag....
Dus mijn advies is, Let eens wat meer op en dan kan je ook beter inschatten wat wel en niet belangrijk is. Er zijn een hoop mensen die veel tijd en energie in de trainingen steken zodat de klant een verkoper treft die weet waar het om gaat en die de klant het gevoel dat deze ten allen tijde welkom is binnen onze organistatie...
Uiteraard niet, ik werk zelf ook bij een filiaal van Dixons. Vanaf het moment dat ik binnen ben gekomen bij Dixons is mij altijd verteld dat Dixons het adviseerd. Maar deze werknemer van Dixons die van binnen uit een reactie geeft, weet dus niet waar hij mee bezig is en heeft dus totaal niet opgelet bij de diverse trainingen binnen Dixons.
Ook in het e-learning traject wordt geregeld verwezen naar de adviserende taak van de verkoper omtrent VGV. Waarschijnlijk heeft deze werknemer hier ook niet eens naar gekeken.
Binnen Dixons zijn er 3 trainers actief die een dagtaak hebben aan het ontwikkelen en geven van trainingen. Dit is niet voor niets, dus als je als werknemer van Dixons een training gaat volgen, dan wel klassikaal als e-learning, lijkt mij het zinvol dat je eens oplet...!!!!
Ook moet je blijven op letten als er wat aan je verteld wordt door een collega of je bedrijfsleider.....
Je bent ook ingewerkt toen je binnen kwam bij Dixons en daar hebben ze ook duidelijk verteld wat je wel en niet mag....
Dus mijn advies is, Let eens wat meer op en dan kan je ook beter inschatten wat wel en niet belangrijk is. Er zijn een hoop mensen die veel tijd en energie in de trainingen steken zodat de klant een verkoper treft die weet waar het om gaat en die de klant het gevoel dat deze ten allen tijde welkom is binnen onze organistatie...
Re: Verlengde garantie Dixons
G van stoppeleburg,
Mag ik u even uitleggen dat uw gewiekste opmerking van het niet in verhouding staan van verkoopprijs en garantie veroorzaakt wordt door arbeidsloon. Een uur werken is bv 40 euro. Of daar nu een telefoon of pc voor wordt gemaakt,. maakt niet uit. Dus 2 uur werken is voor een telefoon even duur als 2 uur werken aan een pc, ongeveer. U bent dus zeer zeker van u zelf, maar bent niet op de hoogte van arbeidslonen. Wees dus voorbereid eer u iets suggereert!
Mag ik u even uitleggen dat uw gewiekste opmerking van het niet in verhouding staan van verkoopprijs en garantie veroorzaakt wordt door arbeidsloon. Een uur werken is bv 40 euro. Of daar nu een telefoon of pc voor wordt gemaakt,. maakt niet uit. Dus 2 uur werken is voor een telefoon even duur als 2 uur werken aan een pc, ongeveer. U bent dus zeer zeker van u zelf, maar bent niet op de hoogte van arbeidslonen. Wees dus voorbereid eer u iets suggereert!
Re: Verlengde garantie Dixons
@Robert E
Het is zo dat je via de fabrikant recht hebt op een garantie termijn die zo lang duurt als het apparaat mee zou moeten kunnen gaan. Alleen geldt dit alleen op onderdelen. Dus GEEN: manuren, nakijkkosten, verzendkosten, verzekering aangaande het verzonden apparaat.
Zoals je ziet heb je dus als consument zijnde dan nog een groot deel van de reparatiekosten over die de consument zelf zou moeten betalen. Dit deel valt dus wettelijk NIET onder de fabrieksgarantie. Dus als je een telefoon koopt van 119 euro en de extra garantie is dan 79 euro dan is dat een hoog bedrag ja (afhankelijk van hoe lang de extra garantie dan is), maar als je telefoon meerdere malen kapot gaat, dan heb je nog steeds recht op 100% gratis reparatie van je product met zo'n verlengde garantie (incl. verz. kosten, etc) en ik geloof dat je vanaf reparatiekosten van 70% van de nieuwwaarde van het apparaat een nieuwe krijgt bij Dixons, maar hier ben ik niet helemaal zeker van(het percentage dan) Heb zo zelf eens een "gratis" pc gekregen bij hun (tegen inlevering van het garantiecertificaat). Altijd leuk . Maarja, back to the subject: Ja, het is prijzig €79,-. en persoonlijk vind ik € 79,- ook wel heel veel in vergelijking met de aankoopprijs van de genoemde telefoon (Ligt er hier wel even aan om hoeveel garantie het hier gaat btw. Dit kan van 2 tot 5 jaar extra zijn). Persoonlijk vind ik die garantie van Dixons alleen handig bij grote apparatuur zoals pc's en dergelijke en niet bij dect telefoons van net over de 100 euro. En nouja, geef toe, als je geen extra garantie wilt hebben, dan doe je dat toch gewoon niet? Problem solved. Persoonlijk vind ik dat mensen niet altijd zo moeten mekkeren tegen verkopers dat ze niets met de fabrikant en/of reparateur te maken hebben. Dat hebben ze namelijk wel, want dat zijn de mensen die je apparaat repareren en degenen die de reparatieprijs regelen. Niet de verkoper dus!! Dat blijken veel mensen niet te begrijpen helaas.
Maarja, we zullen wel zien hoe het gaat vanavond tijdens de uitzending.
Het is zo dat je via de fabrikant recht hebt op een garantie termijn die zo lang duurt als het apparaat mee zou moeten kunnen gaan. Alleen geldt dit alleen op onderdelen. Dus GEEN: manuren, nakijkkosten, verzendkosten, verzekering aangaande het verzonden apparaat.
Zoals je ziet heb je dus als consument zijnde dan nog een groot deel van de reparatiekosten over die de consument zelf zou moeten betalen. Dit deel valt dus wettelijk NIET onder de fabrieksgarantie. Dus als je een telefoon koopt van 119 euro en de extra garantie is dan 79 euro dan is dat een hoog bedrag ja (afhankelijk van hoe lang de extra garantie dan is), maar als je telefoon meerdere malen kapot gaat, dan heb je nog steeds recht op 100% gratis reparatie van je product met zo'n verlengde garantie (incl. verz. kosten, etc) en ik geloof dat je vanaf reparatiekosten van 70% van de nieuwwaarde van het apparaat een nieuwe krijgt bij Dixons, maar hier ben ik niet helemaal zeker van(het percentage dan) Heb zo zelf eens een "gratis" pc gekregen bij hun (tegen inlevering van het garantiecertificaat). Altijd leuk . Maarja, back to the subject: Ja, het is prijzig €79,-. en persoonlijk vind ik € 79,- ook wel heel veel in vergelijking met de aankoopprijs van de genoemde telefoon (Ligt er hier wel even aan om hoeveel garantie het hier gaat btw. Dit kan van 2 tot 5 jaar extra zijn). Persoonlijk vind ik die garantie van Dixons alleen handig bij grote apparatuur zoals pc's en dergelijke en niet bij dect telefoons van net over de 100 euro. En nouja, geef toe, als je geen extra garantie wilt hebben, dan doe je dat toch gewoon niet? Problem solved. Persoonlijk vind ik dat mensen niet altijd zo moeten mekkeren tegen verkopers dat ze niets met de fabrikant en/of reparateur te maken hebben. Dat hebben ze namelijk wel, want dat zijn de mensen die je apparaat repareren en degenen die de reparatieprijs regelen. Niet de verkoper dus!! Dat blijken veel mensen niet te begrijpen helaas.
Maarja, we zullen wel zien hoe het gaat vanavond tijdens de uitzending.
Re: Verlengde garantie Dixons
@Bertje_Vis
Ik ben het helemaal met jouw reactie eens. Ikzelf werk ook bij een Dixonsfiliaal en heb vanaf het begin ingepepert gekregen dat je onze zogenoemde VGV altijd moet aanbieden en dus NIET verplichten.
En als een klant niet wil, dan doen we het toch niet? Simpel toch?
Dus zoals Bertje_Vis al zei: OPLETTEN VERKOPERS!!! Er wordt niet voor niets tonnen uitgegeven voor trainingen e.d. Juist om dit soort dingen te voorkomen!!
Ik ben het helemaal met jouw reactie eens. Ikzelf werk ook bij een Dixonsfiliaal en heb vanaf het begin ingepepert gekregen dat je onze zogenoemde VGV altijd moet aanbieden en dus NIET verplichten.
En als een klant niet wil, dan doen we het toch niet? Simpel toch?
Dus zoals Bertje_Vis al zei: OPLETTEN VERKOPERS!!! Er wordt niet voor niets tonnen uitgegeven voor trainingen e.d. Juist om dit soort dingen te voorkomen!!
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik ben het compleet eens met Bertje_Vis!
Werknemers worden goed geinformeerd binnen dixons, over wat wel en niet mag! Hierbij worden inderdaad veel trainingen gegeven.
En alles word daar duidelijk behandeld!
Dus ik denk dat jij een beetje om aandacht roept, en met tegenzin naar je werk gaat, om persoonlijke redenen, waar wij niks aan kunnen doen.
Maar houd je commentaar dan voor je, en ga geen dingen zeggen die niet waar zijn!
En zijn er onduidelijkheden op je werk, dan vraag je natuurlijk het altijd eerst even aan je collega! Want daar zijn ze voor!
En ga dus niet op eigen houtje verder, waardoor je dixons een slechte naam geeft!
Werknemers worden goed geinformeerd binnen dixons, over wat wel en niet mag! Hierbij worden inderdaad veel trainingen gegeven.
En alles word daar duidelijk behandeld!
Dus ik denk dat jij een beetje om aandacht roept, en met tegenzin naar je werk gaat, om persoonlijke redenen, waar wij niks aan kunnen doen.
Maar houd je commentaar dan voor je, en ga geen dingen zeggen die niet waar zijn!
En zijn er onduidelijkheden op je werk, dan vraag je natuurlijk het altijd eerst even aan je collega! Want daar zijn ze voor!
En ga dus niet op eigen houtje verder, waardoor je dixons een slechte naam geeft!
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik heb bij dixons een keer een mobiele telefoon gekocht. Na een jaar en 1 maand ging hij stuk. Weer naar de winkel gegaan. Konden er niks aan doen want viel niet binnen de garantie. Ik kon wel met korting een nieuwe kopen. Later kwam ik er via een ander bedrijf achter dat er wel productie garantie op zat. Ik vind dat dixons hier beter naar had moeten kijken.
Re: Verlengde garantie Dixons
In december 2003 een digitale camera gekocht bij Dixons maar
er was niemand die mij een verlengde garantie probeerde aan te smeren, ik heb er zelf een verlengde garantie bijgenomen.
Overigens is het mij nooit overkomen dat ik door verkopers
verplicht werd een verlengde garantie af te nemen.
Je bepaalt altijd nog zelf of je wel of niet een verlengde garantie wil.
En als je min of meer wordt gedwongen ga je toch naar een
andere winkel.
er was niemand die mij een verlengde garantie probeerde aan te smeren, ik heb er zelf een verlengde garantie bijgenomen.
Overigens is het mij nooit overkomen dat ik door verkopers
verplicht werd een verlengde garantie af te nemen.
Je bepaalt altijd nog zelf of je wel of niet een verlengde garantie wil.
En als je min of meer wordt gedwongen ga je toch naar een
andere winkel.
Re: Verlengde garantie Dixons
Blijkbaar wordt de weekbrief niet door iedereen zo nauwkeurig gelezen! In dat geval kun je beter geen dingen vertellen die niet kloppen. Er heeft de afgelopen weken absoluut niet in gestaan dat een extra garantie niet verplicht zou zijn! Voor de oplettende medewerker, dit soort informatie is allang bekend hoor! En voor wat betreft de weekbrief: beter lezen dus voordat je gaat reageren![/quote]
Re: Verlengde garantie Dixons
Heb ik het mis, of heb je op grond van europese regelgeving sowieso recht op TWEE jaar garantie?
Re: Verlengde garantie Dixons
standdaard 1 jaar fabrieksgarantie, mits het op de verpakking word vertelt dat het langer moet zijn...!
Re: Verlengde garantie Dixons
Dit garantieplan is niet alleen bij dixons maar ook bij BCC de (goedkoopste winkels van Nederland) wat ze zelf zeggen en niet waar is.
Ik heb vorige week een droger gekocht bij bcc en daar werd eerst gezegd dat het een zeer goede drager was maar toen we bij de rekening kwamen moest er ook nog een verzekering bij voor 3 jaar kosten € 80,00 toen we deze niet namen werd de droger als niet verkocht want hij was als hij stuk was zeer duur in onderdelen .
Het was bijna de duurste droger die ze binnen hadden staan.
Ik vraag me af hoeveel ze krijgen als ze een verziekering afsluiten
Groetjes Theeke
Ik heb vorige week een droger gekocht bij bcc en daar werd eerst gezegd dat het een zeer goede drager was maar toen we bij de rekening kwamen moest er ook nog een verzekering bij voor 3 jaar kosten € 80,00 toen we deze niet namen werd de droger als niet verkocht want hij was als hij stuk was zeer duur in onderdelen .
Het was bijna de duurste droger die ze binnen hadden staan.
Ik vraag me af hoeveel ze krijgen als ze een verziekering afsluiten
Groetjes Theeke
Re: Verlengde garantie Dixons
Mensen wordt wakker, er wordt gigantisch veel geld verdient aan verlengde garanties, omdat deze maar door een heel klein deel worden geclaimd is de marge op deze"producten" bijna 100%.
Bovendien heeft de Europese Unie de garantie op dergelijke duurzame consumentengoederen verplicht op 2 jaar gesteld voor de fabrikant en Europees recht gaat altijd boven Nederlands recht.
Dus Dixons kan altijd 2 jaar garantie claimen bij de fabrikant.
Gelukkig hebben een aantal grote fabrikanten als Compaq( nu Hewlett Packard) dit begrepen en geven zij zonder extra bijkomende kosten een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar.
Bovendien heeft de Europese Unie de garantie op dergelijke duurzame consumentengoederen verplicht op 2 jaar gesteld voor de fabrikant en Europees recht gaat altijd boven Nederlands recht.
Dus Dixons kan altijd 2 jaar garantie claimen bij de fabrikant.
Gelukkig hebben een aantal grote fabrikanten als Compaq( nu Hewlett Packard) dit begrepen en geven zij zonder extra bijkomende kosten een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar.
Re: Verlengde garantie Dixons
Als je "gedwongen" wordt om een verlengde garantie te kopen en je wilt dit niet, ga dan alsjeblieft naar een andere winkel. Krijg je waarschijnlijk hetzelfde verhaal te horen van de verkoper zoals ook bij BCC gebeurt. Stap dan gewoon naar een andere winkel en maak er niet zo'n heisa over. Winkels zat!
Daarnaast is het wel begrijpelijk dat bij afbetalingen de kredietmaatschappij (in dit geval Comford Card) bepaalde voorwaarden stelt (apparaat stuk = niet meer betalen door de consument, je bent sowieso stom als je apparatuur op afbetaling koopt maar dat is weer een andere discussie). Zou ik als ik hun was ook doen. Maar in de uitzending ontkennen ze glashard dat er vanuit hen een verplichting geldt. Vrag me af of dat waar is of dat ze gewoon staan te liegen om de zwarte piet niet naar hen geschoven te krijgen.
Daarnaast is het wel begrijpelijk dat bij afbetalingen de kredietmaatschappij (in dit geval Comford Card) bepaalde voorwaarden stelt (apparaat stuk = niet meer betalen door de consument, je bent sowieso stom als je apparatuur op afbetaling koopt maar dat is weer een andere discussie). Zou ik als ik hun was ook doen. Maar in de uitzending ontkennen ze glashard dat er vanuit hen een verplichting geldt. Vrag me af of dat waar is of dat ze gewoon staan te liegen om de zwarte piet niet naar hen geschoven te krijgen.
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik heb ook sinds kort wat gekocht bij Dixons met een Uitgestelde betaling, maar ben absoluut niet verplicht tot de koop van extra garantie!!
Ik denk dat het toch aan de verkopers ligt van die 5 fil. van Dixons.
MVG,
Tony_X_Montana
Ik denk dat het toch aan de verkopers ligt van die 5 fil. van Dixons.
MVG,
Tony_X_Montana
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik word dit soort consumentenprogamma's onderhand echt moe. Dit is het zoveelste voorbeeld van paniek zaaien door selectief informatie in het programma te noemen en weg te laten.
Ja inderdaad, uw "deskundige professor" heeft gelijk.....volgens de wet heeft de consument langer garantie dan 1 jaar. Maar tussen garantie en garantie zit nog wel eens verschil. Maar ja, daar mag niet naar gekeken worden.....nee dat is de service die een winkel moet leveren. Nou, service kost geld mensen even voor de duidelijkheid.....en de consument (met behulp van uw soort programma's) wil geen cent extra betalen voor een goede service. Daarom zijn de winkels tegenwoordig genoodzaakt met superlage marges te werken.
Dixons maakt juist het verschil in hun zeer moeilijke branche. Zij bieden tenminste nog een mogelijkheid om extra service erbij te kopen, zodat de consument niet van de leverancier afhankelijk is. Want dat gebeurt in vrijwel alle andere winkels namelijk wel. Bij Dixons staat ook wel even wat professioneler personeel dan in de gemiddelde computerwinkel, en die kosten nou eenmaal ook meer geld. Dat zie ik ook als service.
Ik vind het ronduit walgelijk dat u de complete interne beloningsstructuur van Dixons op deze manier openbaar maakt. Ik ben zelf al drie jaar niet meer werkzaam in deze branche, maar ik weet wel dat er overal een dergelijk premiesysteem wordt aangeboden aan werknemers. Dit is dus smullen voor de concurrentie. Walgelijk.
Nee, laten we gewoon lekker met z'n allen onze computers kopen bij de goedkoopste winkel....met standaard garantie.....laag opgeleid personeel......standaard (geen) service. Ik denk dat u dan binnen een aantal maanden nog wel een aantal afleveringen kunt maken over dit onderwerp. U verteld bijvoorbeeld ook niet wat de gemiddelde reparatiekosten zijn van een computer als hij wel binnen de zgn VGV tijd kapot gaat. Nee, dat is niet interessant voor uw programma.
Ik hoop dat Dixons het lef heeft om uw programma nu eens goed aan te pakken, want ik kan mij niet voorstellen dat deze zaken op deze manier in de openbaarheid gebracht mogen worden.
M .Blom
(en nee, ik werk niet bij Dixons....)
Ja inderdaad, uw "deskundige professor" heeft gelijk.....volgens de wet heeft de consument langer garantie dan 1 jaar. Maar tussen garantie en garantie zit nog wel eens verschil. Maar ja, daar mag niet naar gekeken worden.....nee dat is de service die een winkel moet leveren. Nou, service kost geld mensen even voor de duidelijkheid.....en de consument (met behulp van uw soort programma's) wil geen cent extra betalen voor een goede service. Daarom zijn de winkels tegenwoordig genoodzaakt met superlage marges te werken.
Dixons maakt juist het verschil in hun zeer moeilijke branche. Zij bieden tenminste nog een mogelijkheid om extra service erbij te kopen, zodat de consument niet van de leverancier afhankelijk is. Want dat gebeurt in vrijwel alle andere winkels namelijk wel. Bij Dixons staat ook wel even wat professioneler personeel dan in de gemiddelde computerwinkel, en die kosten nou eenmaal ook meer geld. Dat zie ik ook als service.
Ik vind het ronduit walgelijk dat u de complete interne beloningsstructuur van Dixons op deze manier openbaar maakt. Ik ben zelf al drie jaar niet meer werkzaam in deze branche, maar ik weet wel dat er overal een dergelijk premiesysteem wordt aangeboden aan werknemers. Dit is dus smullen voor de concurrentie. Walgelijk.
Nee, laten we gewoon lekker met z'n allen onze computers kopen bij de goedkoopste winkel....met standaard garantie.....laag opgeleid personeel......standaard (geen) service. Ik denk dat u dan binnen een aantal maanden nog wel een aantal afleveringen kunt maken over dit onderwerp. U verteld bijvoorbeeld ook niet wat de gemiddelde reparatiekosten zijn van een computer als hij wel binnen de zgn VGV tijd kapot gaat. Nee, dat is niet interessant voor uw programma.
Ik hoop dat Dixons het lef heeft om uw programma nu eens goed aan te pakken, want ik kan mij niet voorstellen dat deze zaken op deze manier in de openbaarheid gebracht mogen worden.
M .Blom
(en nee, ik werk niet bij Dixons....)
Re: Verlengde garantie Dixons
Ja zeg leuk al die Dixons medewerkers hier. Het gaat ook niet om die garantie maar om de geslepen (of juist niet) verkooptechnieken van Dixons waarmee ze onschuldige consumenten proberen te "naaien" (sorry voor deze term). Ik vind het redelijk associaal dat ze dus consumenten niet goed voorlichten, dus ze geven je ook GEEN eerlijk advies over de produkten die verkocht worden. Ik zeg we gaan NIET meer naar Dixons!!!
Re: Verlengde garantie Dixons
Mr Blom u werkt dan niet bij Dixons maar uw verhaal is helemaal slap. Het verhaal was toch klip en klaar en staat ook hier op de site! Goed van RADAR dat ze dergelijk praktijken aan het licht brengen. In ieder geval werkt u wel bij een dergelijk bedrijf