LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlengde garantie
Verlengde garantie
Ik heb de standaard garantie voor mijn wasmachine bij de aankoop verlengt. Nu is mijn wasmachine in die verlengde garantieperiode kapotgegaan. De verkoper (Expert) besteed de reparatie uit aan een derde. Alleen ik moet zelf de rekening direct betalen aan de monteur van het ingehuurde bedrijf en deze kosten achteraf declareren bij Expert. Is het niet zo dat Expert, die mij de garantie verleent, deze financiele afhandeling volledig voor zijn rekening moet nemen? Bovendien loop ik wellicht ook nog het (wellicht geringe) risico dat als de Expert winkel failliet gaat ik de kosten niet meer terugkrijg... Wie heeft de juridische kennis om mij dit uit te leggen?
-
Re: Verlengde garantie
Ik vind het een beetje overtrokken om meteen over failissementen te beginnen. Het is niet zo dat de reparatieprocedure jaren in beslag neemt, veel risico heb je niet.
Desondanks vind ik het een vreemde gang van zaken, m.i. hoort Expert voor de rompslomp te zorgen. Het enige wat jij zou moeten hoeven doen is thuis zitten en een telefoontje plegen, een afspraak maken en er komt een repair guy langs. Ik vind dat bij een verlengde garantie niet alleen kostendekking hoort, maar ook een stukje no-rompslomp-service.
Desondanks vind ik het een vreemde gang van zaken, m.i. hoort Expert voor de rompslomp te zorgen. Het enige wat jij zou moeten hoeven doen is thuis zitten en een telefoontje plegen, een afspraak maken en er komt een repair guy langs. Ik vind dat bij een verlengde garantie niet alleen kostendekking hoort, maar ook een stukje no-rompslomp-service.
Hallo.
Dit is een normale gang van zaken .
Er wordt immers een onafhankelijke monteur/ 3de ingeschakeld.
Anders zou deze dus u probleem met expert overnemen
Tim
Dit is een normale gang van zaken .
Er wordt immers een onafhankelijke monteur/ 3de ingeschakeld.
Anders zou deze dus u probleem met expert overnemen
Tim
-
Ja, dit is al enkele jaren het geval. Dit is er gekomen om fraude te bestrijden, zodat achteraf niet een veel hoger bedrag in rekening kan worden gebracht. De monteur komt aan huis, voert de reparatie uit en de klant voldoet de gemaakte kosten aan de monteur. Hierna gaat men naar de verkopende partij, of verzekeraar en wordt het bedrag vergoed. Helaas het is niet anders.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
ja het werkt inderdaad wel zo dat je een monteur besteld en afrekend en daarna naar de winkel gaat en dan krijg je gelijk je geld terug. ook als de winkel niet meer bestaat kan je via een andere EXPERT winkel je geld krijgen. de service is en blijft hoog Bij EXPERT dat heb ik ervaren.
en dat is toch geen veel werk om het voor te schieten, anders moet je een eenmalig machtiging geven want dat kan ook.!
groetjes marchel
en dat is toch geen veel werk om het voor te schieten, anders moet je een eenmalig machtiging geven want dat kan ook.!
groetjes marchel