LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht 0900-nummer bellen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ohes

Verplicht 0900-nummer bellen

Ongelezen bericht door ohes »

Goedemiddag,

In onze nieuwe keuken is wat stuk, daarvoor heb ik een garantiemelding gedaan bij de leverancier voor een reparatie. Hiervoor heb ik een duur 0900 nummer moeten bellen. Per e-mail krijg ik door dat ik een bezoek kan verwachten op een bepaalde dag. Om precies te weten wanneer de monteur langs komst, moet ik de dag van te voren een betaald nummer bellen. Aangezien ik op die dag alleen in de ochtend iemand kan ontvangen heb ik een reactie gegeven op het e-mail bericht. Daarin geef ik aan dat de ochtend prima is en ik heb aangegeven dat we een andere datum moeten plannen als de monteur niet in de ochtend langs kan komen.

Van het bedrijf krijg ik een standaard e-mail terug waar in staat dat de monteur voor die dag als voorkeur in de ochtend langs komt, maar dat dit geen garantie is. Wederom krijg ik als advies om een dag van te voren een betaald nummer te bellen om te controleren of de monteur daadwerkelijk van plan is om in de ochtend langs te komen. Als ik wil dat er een andere dag ingepland word, dan moet ik - je raad het al - ook een betaald nummer bellen.

Ik word een beetje onpasselijk van dit soort toestanden.

- Hoe gaan jullie om met dit soort bedrijven/situaties?
- Ben ik verplicht om bijvoorbeeld voorrijkosten te betalen als de monteur in de middag is langsgekomen (zonder dat ik het dure nummer heb gebeld)?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

alfatrion

Re: Verplicht 0900-nummer bellen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer u zich heeft beroepen op de wettelijke garantie, dan kunt u deze kosten verhalen. Als u zich heeft beroepen op de handelsgarantie en dit duidelijk aangegeven was, dan bent u daar aan gebonden.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

snuffel1 schreef:Bel een dag van te voren dat nummer gewoon even en u weet wanneer de monteur u gaat bezoeken. Een 900 nummer hoeft niet altijd de wereld te kosten behalve als u mobiel belt. Ik zie het probleem niet echt.

Meestal heeft een groter bedrijf ook nog een ander nummer, dan een betaald 0900 nummer.
Maar je vermeld geen bedrijf , zo kan niemand je echt helpen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

hallo ohes, misschien heeft u hier iets aan? http://www.0900alternatieven.nl/
Er zijn trouwens ook heel veel 0900 nrs met een lokaal tarief, hoor. Maar misschien staat het bedrijf erbij met een alternatief nummer. Succes.

Gesloten