LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervangend product

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
GJABS

vervangend product

Ongelezen bericht door GJABS »

Een tijdje geleden kocht ik een nieuwe broek. Helaas was deze na slechts een paar keer dragen op meerdere plekken doorgesleten. Ik wil hier graag een vervangend exemplaar voor. Waar moet dit vervangende product wettelijk gezien aan voldoen? Moet het exact dezelfde verkoopprijs hebben? Of moet het in dezelfde technische staat zijn? Ik kocht de broek namelijk in een aanbieding en omdat de winkelier niet meer exact deze wassing heeft (wel hetzelfde model, zelfde merk, zelfde oorspronkelijke verkoopprijs) moet ik fors bijbetalen. Hij heeft nu namelijk geen broek voor die aanbiedingsprijs in het assortiment.

kokka

Re: vervangend product

Ongelezen bericht door kokka »

In het geval dat het product meer leverbaar is, heb je recht op geldterug. Je hoeft hierbij geen genoegen te nemen met een tegoedbon

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

GJABS schreef:Een tijdje geleden kocht ik een nieuwe broek. Helaas was deze na slechts een paar keer dragen op meerdere plekken doorgesleten. Ik wil hier graag een vervangend exemplaar voor. Waar moet dit vervangende product wettelijk gezien aan voldoen? Moet het exact dezelfde verkoopprijs hebben? Of moet het in dezelfde technische staat zijn? Ik kocht de broek namelijk in een aanbieding en omdat de winkelier niet meer exact deze wassing heeft (wel hetzelfde model, zelfde merk, zelfde oorspronkelijke verkoopprijs) moet ik fors bijbetalen. Hij heeft nu namelijk geen broek voor die aanbiedingsprijs in het assortiment.
Je dient een technisch vergelijkbaar product te krijgen.
Dat deze broek nu niet in de aanbieding is , is niet jouw problem maar dat van de winkelier.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Maar aangezien deze wassing niet meerbeschikbaar is, hoeft de winkel hem geen andere kleur of wassing aan te bieden. De koop moet gewoon ontbonden worden

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er bestaat geen verplichting tot het leveren van een "vergelijkbaar" product. Ontbinding is hier de juiste weg.

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

trolltopic...Gooi maar weg.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

53078 schreef:trolltopic...Gooi maar weg.
Hoezo, bepaal jij dat?

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Ik vind het maar een vaag verhaal van de ts. Komt er op neer dat hij/zij wil proberen een nieuwe/duurdere broek willen krijgen?

GJABS

Leo The Emperor schreef:[quote="GJABS"een tijdje geleden kocht ik een nieuwe broek. Helaas was deze na slechts een paar keer dragen op meerdere plekken doorgesleten. Ik wil hier graag een vervangend exemplaar voor. Waar moet dit vervangende product wettelijk gezien aan voldoen? Moet het exact dezelfde verkoopprijs hebben? Of moet het in dezelfde technische staat zijn? Ik kocht de broek namelijk in een aanbieding en omdat de winkelier niet meer exact deze wassing heeft (wel hetzelfde model, zelfde merk, zelfde oorspronkelijke verkoopprijs) moet ik fors bijbetalen. Hij heeft nu namelijk geen broek voor die aanbiedingsprijs in het assortiment.
Je dient een technisch vergelijkbaar product te krijgen.
Dat deze broek nu niet in de aanbieding is , is niet jouw problem maar dat van de winkelier.[/quote]

weet je waar ik deze regels kan vinden zodat ik die aan de winkelier kan laten zien?

GJABS

alfatrion schreef:Er bestaat geen verplichting tot het leveren van een "vergelijkbaar" product is hier de juiste weg.
Op Internet lees ik dat ik als klant recht heb op een vervagend product. Dit heb ik dan ook liever dan geld terug aangezien ik een maat heb die hier nauwelijks te krijgen is en daardoor naar een andere stad moet voor een nieuwe broek.

GJABS

53078 schreef:trolltopic...Gooi maar weg.
Trolltopic?? Ik ben net nieuw hier maar stel toch een serieuze vraag?

GJABS

aerox schreef:Ik vind het maar een vaag verhaal van de ts. Komt er op neer dat hij/zij wil proberen een nieuwe/duurdere broek willen krijgen?
Waarom vind je het vaag? Ik kocht een broek waar ik tevreden mee was. Ik wil graag weer zo'n broek. Het lijkt me heel schappelijk dat ik akkoord ga met een iets andere wassing?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

GJABS schreef: Op Internet lees ik dat ik als klant recht heb op een vervagend product. Dit heb ik dan ook liever dan geld terug aangezien ik een maat heb die hier nauwelijks te krijgen is en daardoor naar een andere stad moet voor een nieuwe broek.

Vervagend product? :lol: sorry......

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Op Internet lees ik dat ik als klant recht heb op een vervagend product.
Heb je ook maar niet ten koste van alles. De webwinkelier kan er ook voor kiezen de koop te ontbinden.

GJABS

moederslink schreef:
GJABS schreef: Op Internet lees ik dat ik als klant recht heb op een vervagend product. Dit heb ik dan ook liever dan geld terug aangezien ik een maat heb die hier nauwelijks te krijgen is en daardoor naar een andere stad moet voor een nieuwe broek.

Vervagend product? :lol: sorry......
Hihi uhh.. :wink:

alfatrion

Hij was leuk ;)
GJABS schreef:Op Internet lees ik dat ik als klant recht heb op een vervagend product.
Als dit product nog wel te verkrijgen is dan heb je dat recht. In dat geval heb je geen recht op ontbinding.

Het recht op ontbinding heb je alleen wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of wanneer de verkoper jouw keuze voor herstel of vervanging niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast heeft uitgevoerd.

Bij vervanging gaat het om vervanging door een product van het zelfde merk, type en model.
GJABS schreef:Het lijkt me heel schappelijk dat ik akkoord ga met een iets andere wassing?
Als de verkoper dat wil en jij ook dan kun je dat gewoon doen.

GJABS

bprosman schreef:
Op Internet lees ik dat ik als klant recht heb op een vervagend product.
Heb je ook maar niet ten koste van alles. De webwinkelier kan er ook voor kiezen de koop te ontbinden.
Ik lees juist dat die keuze aan de klant is..weet je misschien wat de regels hier voor zijn? Omdat je zegt dat het niet ten koste van alles geldt?

alfatrion

De verkoper kan bij non-conformiteit nooit besluiten om de koop te ontbinden.

Gesloten