Ik zeg toch nergens dat dit bij mij gebeurde. Ik wilde alleen aangeven dat er weinig tegen in te brengen is wanneer de fabrikant met vochtschade komt omdat er altijd wel een situatie is wanneer je telefoon risico loopt op vochtschade. Hij zei tegen mij ook dat het al kan wanneer je een x buiten loopt terwijl het hard regend. Allemaal logische situaties waar iedereen wel een x mee te maken krijgt.trebelski schreef:Dit is gewoon ''eigen schuld''. Je hoort echt wel te weten dat een mobiel niet tegen de stoom in een badkamer kan en dus is de garantieclaim (in jou geval) terecht afgewezen.Zoiets kan een kind begrijpen, sorry.aerox schreef:Dat is haast niet op te lossen of je moet iemand weten te vinden die een soort van second opinion kan doen. Bij mij was hetzelfde verhaal, ik wist zeker dat het niet kon maar volgens hun kan het al je de tel op een kastje in de badkamer legt en dan de stoom van de douche die reageert op de tel. Kortom ze weten het zo te brengen dat je geen poot hebt om op te staan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vochtschade mobiel -- garantie
Re: Vochtschade mobiel -- garantie
Re: Vochtschade mobiel -- garantie
Blijkbaar.ciske schreef:Heb ik toch waarschijnlijk iets gemist,Dat is hier op dit forum al talloze malen aangetoond middels wetteksten en relevante jusrisprudentie.
Huh? Wetteksten niet serieus nemen? Wetteksten zijn juist bij uitstek dé serieuze bron. Dat je ze wellicht niet begrijpt, kan de wetgever niets aan doen. Daar zijn tenslotte juristen voor.want die wetsteksten die hier staan neem je toch niet serieus he?
Wanneer kom jij voor de verandering eens een keer met een inhoudelijk bericht?
-
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
- Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1
Re: Vochtschade mobiel -- garantie
Dat is/word het natuurlijk wel, maar goed.BBCS schreef: Ook is een uitspraak van een rechter ook geen jurisprudentie.
http://www.encie.nl/definitie/Jurisprudentie
Jurisprudentie | betekenis/definitie
Jurisprudentie, letterlijk rechtsopvatting, is het geheel van uitspraken die door (Nederlandse) rechters zijn gedaan.
Jurisprudentie is dus een verzamelterm. Het gaat om uitspraken, arresten en vonnissen die gedaan zijn door rechters van rechtbanken, het gerechtshof en de Hoge Raad. Het doel van jurisprudentie is om de rechterlijke uitspraken systematisch te kunnen verdelen om zo wetgeving te bundelen. Dit is belangrijk, want vorige uitspraken zijn (in Nederland) een rechtsbron. De jurisprudentie vormt een richtsnoer voor latere uitspraken, rechters kunnen teruggrijpen op vorige beslissingen. De rechter in kwestie zal meestal aansluiting zoeken bij de gangbare rechtsopvatting. Dit fenomeen wordt ook wel precedentwerking genoemd. De reden hiervoor is om rechtsongelijkheid en rechtsonzekerheid te voorkomen. Daarom wordt deze jurisprudentie vastgelegd. Deze worden gepubliceerd in de Nederlandse Jurisprudentie (NJ).
Re: Vochtschade mobiel -- garantie
Met alle respect maar hieruit blijkt dat je leesvaardigheid te wensen overlaat. De partij kiezen betekent zo iets als een van de partijen steunen. Daaruit volgt niet dat deze organisatie partijdig is. Een kantonrechter die een partij ergens toe veroordeeld steunt kiest per definitie de andere partij. Niet omdat hij partijdig is, maar omdat die partij dat verdient. Hier betekenen deze woorden slechts dat consumenten niet alleen staan tegen malafide ondernemingen die de consumentenregels aan hun laars lappen. Dat is ook precies de redenen waarom de consumentenautoriteit opgericht is. De consumentenautoriteit is er voor de consument, maar daarmee is ze nog niet tegen de eerlijke winkelier.BBCS schreef:bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/Over de Consumentenautoriteit
De Consumentenautoriteit ziet toe op de naleving van de consumentenrechten. Daarmee bevordert zij eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten. Hierbij zijn de belangen van consumenten het uitgangspunt.
Een organisatie die bevoegd is tot het uitdelen van boetes mag nooit of te nimmer bij toezicht op de naleving van de consumentenrechten de partij kiezen van de consument. Dat doet de consumentenautoriteit wel. Zij vinden de belangen van de consument zeer belangrijk en dat is ook het uitgangspunt, terwijl de belangen van de ondernemer van ondergeschikt belang is.
Dergelijke organisaties behoren onpartijdig te zijn. Dienen voor geen enkele partij te zijn. Daar gaat de consumentenautoriteit al gruwelijk de fout in.
Op consuwijzer leggen zij de regels uit in voordeel van de consument en trekken ook altijd partij voor de consument.
Tweede Kamer, vergaderjaar 2004–2005, 27 879, nr. 11 1 schreef:Op 21 juni 2004 heb ik u de voornemens van het kabinet op het gebied van consumentenbeleid gepresenteerd in de vorm van een strategisch actieprogramma.1 Met de vaste commissie voor Economische Zaken heb ik op 15 september 2004 overleg gevoerd over dit strategisch actieprogramma«Een versterkte consumentaliteit».2 De kabinetsvoornemens konden op instemming van uw Kamer rekenen.
De drie pijlers van het nieuwe consumentenbeleid uit dit strategisch actieprogramma zijn:Wat betreft dit laatste punt is uit onderzoeken ter voorbereiding van dit strategische actieprogramma gebleken dat de bestaande middelen onvoldoende zijn om consumentenklachten over ondernemingen bevredigend op te lossen. Daarnaast is in oktober vorig jaar een Europese Verordening aangenomen die de Lidstaten verplicht tot samenwerking tussen consumententoezichthouders, voor zover er sprake is van grensoverschrijdende collectieve inbreuken door bedrijven. Daarom heeft het kabinet besloten tot oprichting van een consumententoezichthouder met tanden die malafide ondernemingen die de consumentenregels aan hun laars lappen efficiënt, effectief en onverwijld kan aanpakken. Deze consumententoezichthouder zal nauw samenwerken met bestaande toezichthouders zoals AFM, OPTA, DTe en Voedsel en Waren Autoriteit bij het aanpakken van misstanden en het doorverwijzen van klachten en vragen van consumenten. (bron)
- Kennis vergroten van consumenten én aanbieders inzake hun rechten en plichten en de mogelijkheden om hun recht te halen.
- Goede klachtafhandeling stimuleren en makkelijke toegang tot individuele geschiloplossingen.
- Effectieve en efficiënte handhaving van consumentenwetgeving.
Re: Vochtschade mobiel -- garantie
Helaas kan ik niet aan je verzoek voldoen.Daan_1978 schreef:En dat geld dan ook voor dhc. Dank voor de toelichting!Umad schreef:Ik irriteer me ook wel eens ergens aan. Houd ik lekker voor me. Zou jij ook moeten doen.
Ik kan er namelijk heel slecht tegen als een ondernemer willens en wetens continu consumenten een verkeerd verhaal verteld. Meneer blijft roeptoeteren dat de CA geen maatregelen kan nemen tegen ondernemers die de wet pootje lichten. Meneer roept continu dat hij gelijk heeft, rechters en overige overheidsdienaren zijn klunzen en hij heeft de wijsheid in pacht.
Aantoonbaar zijn zijn beweringen onjuist maar meneer is ongevoelig voor postings waarin oa. AdSolvendum en Umad hem wijzen op de feitelijke onjusitheden in zijn postings.
Ga je die ook vertellen dat ze moeten stoppen met reageren?
Re: Vochtschade mobiel -- garantie
bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/BBCS schreef:[Over de Consumentenautoriteit
De Consumentenautoriteit ziet toe op de naleving van de consumentenrechten. Daarmee bevordert zij eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten. Hierbij zijn de belangen van consumenten het uitgangspunt.
In Nederland is het rechtsprinciepe het beschermen van de zwakste partij. Als consument ben je nou eenmaal de zwakste partij. Zolang er fabrikanten zijn (zoals) Apple die meer geld op de bank hebben dan wij in NL met zijn allen in 1 jaar verdienen, dan heb ik geen medelijden met die ondernemingen en is het goed dat je als consument extra beschermt wordt. Die bescherming is nodig want zonder die bescherming krijg je bij veel bedrijven (helaas) nul op het rekest, ook als je claims heel solide en gerechtigd zijn.Een organisatie die bevoegd is tot het uitdelen van boetes mag nooit of te nimmer bij toezicht op de naleving van de consumentenrechten de partij kiezen van de consument. Dat doet de consumentenautoriteit wel. Zij vinden de belangen van de consument zeer belangrijk en dat is ook het uitgangspunt, terwijl de belangen van de ondernemer van ondergeschikt belang is.
Dergelijke organisaties behoren onpartijdig te zijn. Dienen voor geen enkele partij te zijn. Daar gaat de consumentenautoriteit al gruwelijk de fout in.
Op consuwijzer leggen zij de regels uit in voordeel van de consument en trekken ook altijd partij voor de consument.