LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloze tom tom one garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
hercu20
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2009 15:23

waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door hercu20 »

beste mensen tom tom geeft WAARDELOZE GARARANTIE

op 31 jan 2008 koop ik voor 300 euro een tom tom one xl europa navigatie t.w.v. 300 euro.
vanaf de eerste
dag werkt deze niet goed, vaak langer dan 3 zelfs 4 minuten wachtten voordat deze verbinding heeft met de satelieten, en heel vaak vastlopers onder het rijden, of je rijdt opeens 500 mtr. naast de rijksweg door het weiland. of je zit op een afslag terwijl je gewoon rechtdoor rijdt.
het lijkt wel of je steeds te veel naar rechts rijdt en dit gecorrigeerd moet worden.
ook wordt je vaak altijd naar rechts trouwens , neem de afslag gezegd, en dan moet je even later weer keren omdat je achteraf gewoon rechtdoor moest!

ik heb deze op 6-8-2008 ter rep. afgegeven bij de off centre waar gekocht
gerepareerd volgens tom tom met een nieuwe software update

alles nog steeds hetzelfde, gewoon een rampen navigatie, waardeloos prul , made in chine staat er op maar echt troep !

weer ter rep. gebracht 16 - 4 - 2009 bij off. centre.
gerepareerd volgens tom tom met............nw. software update

alles nog steeds zelfde 4 min.!! w8 op verbinding, vstlopers, afslagen nemen en even later weer keren omdat je rechtdoor moest !

op 7-7-2009 voor de 3e keer gebracht, foto's erbij gedaan waar je op kan zien dat ik op de A20 rij en volgens tom tom 100 mtr. rechts ernaast dwars door de woonwijk !! ook foto's van onder het rijden dat de hele naviagatie wegvalt en alweer 55 sec op verbinding wacht.
heel pakketje A4 tjes erbij afgegeven in de hoop nu eindelijk een goede navigatie terug te krijgen.
ook gezegd dat er al 2x zonder succes een software-update is gedaan en dat dit geen oplossing is !!
na 10 dagen kan ik mn tom tom pruts ophalen, ik hoop dat het nu eindelijk opgelost is.........
volgens tom tom.................... wij hebben uw product gerepareerd, devolgende werkzaamheden zijn uitgevoerd,
wij hebben de nieuwste software geinstalleerd !!

weer geprobeerd, weer vastlopers, weer afslagen rechts ! die gezegd worden terwijl je rechtdoor moet.

kijk dat een product niet goed is heb ik geen moeite mee dat kan altijd gebeuren, maar dat ze je tot 3x toe niet serieus nemen en ze de garantie helemaal aan hun laars lappen dat wel !!

voor mij NOOIT geen TOM TOM meer , slecht product en nog veel slechtere garantie rep. !!

hercu20
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2009 15:23

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door hercu20 »

vergeten!
omdat ze bij de off. centre zeiden dat de slecht werkende tom tom zou kunnen komen door mn getinte voorruit !
( welke auto's hebben er trouwens nog geen getint glas.)
heb ik om de vele reparatie periodes van die tom tom one te kunnen overbruggen
even een goedkopen navignon 2200 erbij gekocht.
ik kan gewoon niet zonder een navi als je dat eenmaal gewend bent.

helemaal perfect !

binnnen 1 min. verbinding met satelieten
nog nooit vastgelopen
nog nooit een "valse afslag" moeten nemen
nog nooit 100 mtr teveel rechts door de woonwijken gereden terwijl ik gewoon op de rijksweg rij !
beter bewijs dan dat die tom tom gewoon niet goed is zou ik niet kunnen verzinnen.

nogmaal slecht product heb ik geen moeite mee, dat kan altijd wel eens gebeuren

slechte garantie en met kluitje het riet in gestuurd worden wel.

voor mij nooit geen tom tom ( made in china. ) meer !!!!

Nagy
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:37

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door Nagy »

Heel veel auto´s hebben gelaagde ramen, maar in het boekje van de auto kan je zien op welke plaats on het raam een vrije doorgang zit. Dit stukje (meestal onderin of zijkant van het raam) is niet gelaagd en werkt de navigatie (evt. met antenne) beter.

De reden dat het lang duurd voordat de satelieten gevonden zijn heeft te maken met de eerste opstart. Bij de eerste keer gebruik moet de navigatie 30 minuten aanstaan in een open ruimte (liefst buiten) zodat alle satelieten opgeslagen kunnen worden. Wordt dit niet gedaan moet er dus elke keer bij gebruik gezocht worden waardoor je signaalverlies hebt.

Ik wil Tom Tom ook niet ophemelen, ik heb ze een jaar ´mogen´ verkopen, maar de meeste klachten die binnen kwamen zijn door ondeskundig gebruik veroorzaakt, of door het niet goed lezen van de gebruiksaanwijzing.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Gezien jouw postings ben je door die tom tom aardig de weg kwijt geraakt :mrgreen:

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door malaga »

hercu20 schreef:vergeten!
omdat ze bij de off. centre zeiden dat de slecht werkende tom tom zou kunnen komen door mn getinte voorruit !
( welke auto's hebben er trouwens nog geen getint glas.)
heb ik om de vele reparatie periodes van die tom tom one te kunnen overbruggen
even een goedkopen navignon 2200 erbij gekocht.
ik kan gewoon niet zonder een navi als je dat eenmaal gewend bent.

helemaal perfect !

binnnen 1 min. verbinding met satelieten
nog nooit vastgelopen
nog nooit een "valse afslag" moeten nemen
nog nooit 100 mtr teveel rechts door de woonwijken gereden terwijl ik gewoon op de rijksweg rij !
beter bewijs dan dat die tom tom gewoon niet goed is zou ik niet kunnen verzinnen.

nogmaal slecht product heb ik geen moeite mee, dat kan altijd wel eens gebeuren

slechte garantie en met kluitje het riet in gestuurd worden wel.

voor mij nooit geen tom tom ( made in china. ) meer !!!!
Als je een TomTom hebt, moet je deze ook up to date houden.
d.w.z. via TomTom Home de nieuweste kaarten downloaden.
Als je 1 jaar geen update maakt, heb je natuurlijk verouderde kaartenmateriaal.
Tevens om de satelieten beter en sneller te vinden, heeft TomTom ook op de website een GPS fix !
Het vervangen van de software heeft alleen met de werking van het toestel te doen, maar niet voor foute, verouderde kaarten.
hercu20 schreef:vergeten!
even een goedkopen navignon 2200 erbij gekocht.
ik kan gewoon niet zonder een navi als je dat eenmaal gewend bent.

helemaal perfect !

binnnen 1 min. verbinding met satelieten
nog nooit vastgelopen
nog nooit een "valse afslag" moeten nemen
nog nooit 100 mtr teveel rechts door de woonwijken gereden terwijl ik gewoon op de rijksweg rij !
beter bewijs dan dat die tom tom gewoon niet goed is zou ik niet kunnen verzinnen.

nogmaal slecht product heb ik geen moeite mee, dat kan altijd wel eens gebeuren

slechte garantie en met kluitje het riet in gestuurd worden wel.

voor mij nooit geen tom tom ( made in china. ) meer !!!!
Met deze heb je natuurlijk alles nieuw en up to date, dan werkt het ook !

Foevelaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2005 22:33

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door Foevelaar »

Uw reactie gelezen,
Ook ik ben me ervan bewust dat de Tomtom geen betrouwbaar apparaat is.
En zeker na een klacht (telefonische).

Hier mijn ervaring.
Ik heb zins kort een XXL geupdate naar de recente kosteloze update,s.
In Nederland deed hij het zonder problemen, maar de ellende begon pas na de rit naar het zuiden (Valencia)
Op de tol wegen deed hij het naar behoren tot in Spanje hij wees me de weg naar een heel ander stad ( Badalona)
Geen probleem dacht is hij wijs me wel weer op de juiste route , weer mis bleef herberekenen dit duurde wel 20 keer.
En dan te bedenken in een zeer drukke stad waar je niet bekend bent ( is geen Volendam he`) uit ellende uitgezet en de weg door een gewilde spanjaard mij de wel laten wijzen.
Op de grote weg (tol ) ging alles weer naar behoren.
De ritten die wij in de omgeving van de regio maakten was het percies het zelfde , bleef konstant HERBEREKENEN.
De terug weg Via (THUIS) reeds ingevoerd ging het weer mis indien we langs de weg stopten om wat te rusten en verder wilden, weer het zelfde liedje HERBEREKENEN , maar het ergste was me moesten keren en weer terug naar Valensia.
Dit gebuurde diverse malen , de rest zal ik maar achterwege laten
Gebeld naar TOMTOM en kreeg een wijze Volendamse aan de telefoon die me vertelde om het apparaat te resetten daar het systeem dan niet werkte.
Deze vrouw is niet goed wijs.
Geen tomtom meer leuk met al die snufjes erop het lijkt wel een spelcomputer.
Ik wil snel en correct van A naar B en de rest van is niet intersant zoek ik zelf wel uit

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door malaga »

Dit komt mij bekend voor!
TomTom gebruikers, welke niet de gebruikershandleiding lezen, komen in deze problemen.
Ik wil het ook uitleggen:
Als je een route ingeeft, moet je ook het hele schema doorlopen, want, anders wordt gewoon de keuze van de TomTom gebruikt, en dan gaat het meestal mis!
Badelona is gewoon verkeerd ingetypt, en dan ga je via deze route daar na toe.
Ik geloof niet, dat de TomTom wel in Nederland werkt, maar dan in Spanie niet meer.
Gebruik sinds jaren de TOM TOM, maar ook ik maak nog eens fouten bij het typen en dan klopt het natuurlijk niet.
Als de update niet goed was, dan had je een melding gekregen.

Met verkeerd typen bedoel ik dan ook, wat je hebt geschreven:
Valensia.
Moet natuurlijk zijn:
Valencia

Dus zeuren om niets!

PS
Het is ook mogelijk om met GPS te werken, dan klopt het altijd:
Voorbeeld:
Stad Valencia is GPS 39° 26' 0" N, 0° 27' 0" W

Foevelaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2005 22:33

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door Foevelaar »

Weer een tomtom gebruiker die weer wijs wilt doen Sorry hoor moest Valencia zijn en BADALONA.

Zover moet U nog zien te koken
Groetjes wijsneus

Foevelaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2005 22:33

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door Foevelaar »

Sorry moest KOMEN zijn

Anders gaat de wijsneusje weer !!!!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door malaga »

Foevelaar schreef:Ik wil snel en correct van A naar B en de rest van is niet intersant zoek ik zelf wel uit
Maar blijkbaar lukt het jou niet!

Er is ook voor mensen als je een TomTom Forum, daar moet je eens jouw berichte schrijven, i.p.v. stoer doen!

janjaappp1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2010 21:02

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door janjaappp1234 »

Helemaal mee eens ,ik heb in december een tomtom live gekocht en gelijk een abonnement genomen voor live services Euro 95,00 .Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt , scherm defect geraakt door het inklikken in dat achtelijke houdertje . Tom-Tom zegt dat dat geen garantie is en de reparatie kost 175,00 Euro , een nieuwe kost op dt moment met inruil van een bv kapotte tomtom 150,00. Totaal geen cent garantie , wat een bedrijven tegenwoordig garantie tot de winkeldeur.
Ook aangegeven dat live services niet werkt in Nederland maar alleen in het buitenland ,dit kwam omdat ik mijn tomtom in duitsland gekocht had , alleen jammer dat het de eerste twee maanden (die gratis waren) wel werkte.
Ik vind dit erg jammer voor de klanten ,doet me alleen goed (sorry) dat ik niet de enigste ben met een probleem waar je als consument niks aan kunt doen. :evil:
Laatst gewijzigd door janjaappp1234 op 23 jun 2010 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik wil snel en correct van A naar B en de rest van is niet intersant zoek ik zelf wel uit
Beide zaken kan een TomTom niet voor je regelen. Met alle files en wegwerkzaamheden kun je dat snel meestal wel vergeten. En correct rijden zul je zelf moeten doen. TomTom is slechts een hulpmiddel, meer niet. Als je klakkeloos je TomTom blijft volgen zie ik je nog wel eens de sloot of een heg inrijden :mrgreen:

ongeloofeloos
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2012 12:33

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door ongeloofeloos »

ook ik wil mijn verhaal even kwijt
2x een tomtom gehad 1e werd gestolen na 3maand in het bezit te hebben door eigen schuld
was een 740 live
de 2de was een tomtom 750 live beiden met 2jaar gratis kaartupdates
ik heb tot op heden nooit een update gehad niet 1x keer want de updates werden onderbroken en of werkten niet
gebeld met tomtom helpdesk service uitgelegd wat er gebeurde en wat de oplossing zou kunnen zijn
antwoord was meneer het lig aan uw pc of laptop installeer de software tomtom home opnieuw
nou ik heb zeker wel 30x eraf en weer erop gezet maar niks werkte omdat ik meerdere pc's tot mijn beschikking heb en 2 laptop's weet ik dat het niet aan deze apparaten ligt
dus weer een email met oplossing gevraagd en ja het lag weer aan de pc of laptop
heb toen een mail gestuurd dat het niet daar aan kan liggen maar wel aan de software
en dat ik een oplossing wilde en geen afscheep methode
je raadt het al geen respons meer
heb toen gemaild dat ik de kaartupdates tegoed zou houden uit frustratie natuurlijk
maar ja dat lost niks op
verder was de gps ontvangst van beide apparaten zeer belabberd soms wel 5 minuten geen gps
en zeer veel crashen en opnieuw opstarten was mijn ervaring met go 750 live
kort samengevat een zeer slechte helpdesk service met geen oplossingen maar afscheep strategie
en een apparaat die beter de naam stomstom kan dragen (navigatie die dementerend wordt na poosje gebruikt te zijn)
heb inmiddels wel een goed alternatief van een ander merk en de helft goedkoper ook nog
en doet zijn werk gps binnen 1 minuut en geen crashes of opnieuw opstarten
daar kan stomstom nog van leren

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: waardeloze tom tom one garantie

Ongelezen bericht door nevermind »

daar kan stomstom nog van leren
Inderdaad ! :wink:
Misschien lees je eens de rest van het topic, dan weet je, wat je fout hebt gedaan.
Succes.

Gesloten