LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wasmachine stuk zelf eerst betalen ook al heb ik garantie
Wasmachine stuk zelf eerst betalen ook al heb ik garantie
Wij hebben in april 2000 een wasmachine gekocht bij Megapool en toen 5 jaar extra garantie afgesloten. Nu zijn de lagers stuk. De Harense Smid gebeld aangezien die de boel overneemt van Megapool. Ik vraag nadrukkelijk of er ook kosten voor mij aan verbonden zijn als er iemand komt om de wasmachine te repareren. Nee hoor was het antwoord valt onder de garantie. Vanochtend de monteur op de stoep en die sommeerde mij om de kosten aan hem te betalen. Ik dus van ik hoef niet te betalen want ik heb garantie. Blijkt dat ik dus de kosten van de reparatie 300 euro eerst zelf moet voorschieten en dan krijg ik het teruggestort over ongeveer 2 maanden...
Dit vind ik niet normaal meer zolang dat terug storten gaat duren. Wat zouden jullie doen...??
Groetjes van Syl
Dit vind ik niet normaal meer zolang dat terug storten gaat duren. Wat zouden jullie doen...??
Groetjes van Syl
Re: Wasmachine stuk zelf eerst betalen ook al heb ik garantie
Niets, je moet blij zijn dat je het terugkrijgt. Zoals ook al in andere topics hierover vermeld staat. Moet eerst blijken of je bij de verzekeraar van Megapool geregistreerd staat. Zoniet dan moet je het zelf betalen. Als je er wel in vermeld staat, krijgt de harense smid het geld terug van de verzekering en daarna krijg jij het pas teruggestort. Heel normaal vind ik.....zou jij als je niet geregistreerd staat en je wa is gerepareerd nog betalen???? precies dat denk ik ook niet.....
Als U met Harense Smid te maken krijgt adviseer ik U om niet te
betalen want U geld krijgt U niet terug. heb zelf met Harense smid te
maken gehad ook via meegapool .was in september brieven en mails
gestuurd had een stukkende motor in de wasmach. heb nog steeds niets
gehoord.als het boven de 50 euro wordt kan je het schudden bij Harense
smid.zie elders op deze forum.
dit zal wel tegen gesproken worden maar geloof me door personeel van
Harense Smid zelf.
betalen want U geld krijgt U niet terug. heb zelf met Harense smid te
maken gehad ook via meegapool .was in september brieven en mails
gestuurd had een stukkende motor in de wasmach. heb nog steeds niets
gehoord.als het boven de 50 euro wordt kan je het schudden bij Harense
smid.zie elders op deze forum.
dit zal wel tegen gesproken worden maar geloof me door personeel van
Harense Smid zelf.
Bedankt voor u antwoord. Heeft u het wel op papier staan dat u uw geld terugkrijgt van ze...?? Heb met de consumentenbond gebeld aangezien we daar lid van zijn deze vinden de termijn van terugbetaling ook zeer ruim..!!
Wil hier toch even op reageren. Eerst ben ik voorzien van info die niet juist blijkt te zijn. Tuurlijk is het heel fijn dat je nog aanspraak kunt maken op de garantie. Maar als ik moet betalen dat moet dit per direct en het terugbetalen kan momenteel 2 maanden of langer zijn of in de andere reactie hier in het forum helemaal niet...!!!Geplaatst op 14 Dec 2004 17:10 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Niets, je moet blij zijn dat je het terugkrijgt. Zoals ook al in andere topics hierover vermeld staat. Moet eerst blijken of je bij de verzekeraar van Megapool geregistreerd staat. Zoniet dan moet je het zelf betalen. Als je er wel in vermeld staat, krijgt de harense smid het geld terug van de verzekering en daarna krijg jij het pas teruggestort. Heel normaal vind ik.....zou jij als je niet geregistreerd staat en je wa is gerepareerd nog betalen???? precies dat denk ik ook niet.....
And by the way als ik iets laat repareren en daar zijn kosten aan verbonden en ik heb geen garantie meer dan betaal ik hier gewoon voor lijkt me de normaalste zaak van de wereld. Dus doe niet gelijk zo bijdehand dat mensen niet betalen want niet ieder mens is gelijk...!!!
Goh er zijn nog eerlijke mensen.....maar wat ik bedoel: als jij in de veronderstelling bent dat je extra garantie van Megapool hebt en de harense smid kan dit niet terughalen bij de verzekering. Neem jij hier dan genoegen mee??? Heel veel mensen niet want die zullen zeggen "maar daar heb ik toch voor betaald?". En betalen vervolgens dus niet....Maar goed de termijn is idd erg lang en niet netjes. Maar je zult wel niet de enige zijn.....
Wat ik bedoel is dat ik formulier heb ingevuld daarbij vermeld dat de
motor stuk was na vier weken niets gehoord gebeld geschreven gemaild
uiteindelijk zelf de motor vervangen 270 euro tot op heden nog steeds niets gehoord ook niet of je wel of niet op de lijst van de verzekering staat zijn
nu drie mnd. verder. dus zaken doen met harense smid vergeet het maar.
ben ook bij ze in de winkel geweest dus heb alles geprobeerd.
motor stuk was na vier weken niets gehoord gebeld geschreven gemaild
uiteindelijk zelf de motor vervangen 270 euro tot op heden nog steeds niets gehoord ook niet of je wel of niet op de lijst van de verzekering staat zijn
nu drie mnd. verder. dus zaken doen met harense smid vergeet het maar.
ben ook bij ze in de winkel geweest dus heb alles geprobeerd.
Dus je hebt hem ook niet via de harense smid laten repareren??? Ik weet niet of je het dan vergoed krijgt. Ik zou zeggen mail ze via de website een aantal keer en dan komt het wel goed en zeggen dat je een antwoord eist. (weet niet of je dat al gedaan hebt?) je weet nooit.....
het ging hier om een wasmach. als je na vier weken nog niets gehoord heb
dan moet je toch wat want de was blijft doorgaan.heb van alles geprobeerd
ben ook in de zaak geweest ben maar weg gegaan want ze zijn gewoon onbeleefd tegen je. heb tot op heden niets gehoord en verwacht het
ook niet meer. nou vind ik 300 euro voor het vernieuwen van een lager vrij
veel geld lager kost ± 25 euro totaal werk incl. voor rijden en terug 2 1/2 tot
3 uur dus tel uit je winst.(spreek uit ervaring.)
dan moet je toch wat want de was blijft doorgaan.heb van alles geprobeerd
ben ook in de zaak geweest ben maar weg gegaan want ze zijn gewoon onbeleefd tegen je. heb tot op heden niets gehoord en verwacht het
ook niet meer. nou vind ik 300 euro voor het vernieuwen van een lager vrij
veel geld lager kost ± 25 euro totaal werk incl. voor rijden en terug 2 1/2 tot
3 uur dus tel uit je winst.(spreek uit ervaring.)
Wat staat hierover in die voorwaarden van die verlengde garantie?
De normale gang van zaken lijkt mij dat telefonisch, nog VOOR de reparatieafspraak bekeken wordt of dit garantie betreft:
Dit kan aan de hand van controle serienummer/aankoopbewijs leveradres etc.
Het lijkt wel of deze garantie ondergebracht is bij een verzekeringsmaatschappij, die laks is met uitkeren. Vervolgens mag de consument eea even voorschieten.
De normale gang van zaken lijkt mij dat telefonisch, nog VOOR de reparatieafspraak bekeken wordt of dit garantie betreft:
Dit kan aan de hand van controle serienummer/aankoopbewijs leveradres etc.
Het lijkt wel of deze garantie ondergebracht is bij een verzekeringsmaatschappij, die laks is met uitkeren. Vervolgens mag de consument eea even voorschieten.