LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Ik heb heb een Medion PDA aangeschaft en heb deze helaas binnen een half jaar moeten aanbieden voor een reparatie en is nu ruim een maand weg . Je beschrijft zo'n item, maar niemand weet hierbij duidelijk kenbaar te maken in hoeverre je als klant mee moet gaan in deze toch wel wat lakse houdingen en ook een vrij lange reparatieduur, van het aangeschafte nieuwe produkt. Het Servive Center doet op de eerste dag van de melding, een pleister op de zere wond. Maar eventjes opsturen en binnen 7 werkdagen is hij weer gerepareerd, of je krijgt een nieuwe . Na twee weken heb je nog steeds je produkt niet terug, maar even bellen en weer aanhoren van weer een ander verhaal . Als het nu om een produkt ging wat zelden voorkwam, maar de PDA's vliegen als broodjes over de plank en de shops liggen er vol mee. Nu na ruim een maand, ligt hij nu te wachten op een onderdeel, een TFT schermpje, dat niet in voorraad is. VRAAG aan Service Center: Hoe lang kan deze geschiedenis nog gaan duren: "kunnen we niet zeggen", "weten we niet", "mischien is het morgen binnen en krijgt u een voorkeursbehandeling". Bestaat er niet iets, waarin is geregeld van in hoeverre je als koper mee moet gaan met deze vorm van garantie- invulling. Ik ben nu toch de draad kwijt en weet niet meer precies wat men bedoelt met een jaar garantie, of is het nu zo, dat een fabrikant, tijdens de garantieperiode, een jaar de tijd krijgt om het produkt te repareren?????.
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
De garantie van 1 jaar geld vanaf de aankoopdatum.
Op de reparatie in de garantie termijn krijg je 3 maanden garantie
Maar tegenwoordig krijg je 2 jaar garantie je kan er dus heel slecht vanaf komen en als je mazzel hebt heb je dus 27 maanden garantie.
De fabrikant/reparateur moet wel de reparatie binnen een redelijke termijn uitvoeren Kan hij/zij dit niet aantonen dan zal er tot vervanging moeten worden overgegaan
Op de reparatie in de garantie termijn krijg je 3 maanden garantie
Maar tegenwoordig krijg je 2 jaar garantie je kan er dus heel slecht vanaf komen en als je mazzel hebt heb je dus 27 maanden garantie.
De fabrikant/reparateur moet wel de reparatie binnen een redelijke termijn uitvoeren Kan hij/zij dit niet aantonen dan zal er tot vervanging moeten worden overgegaan
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Vond je 1 topic hierover niet genoeg
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Gezien de gigantische adviesen die je soms krijgt, zoals die van u, moet men soms wel, trouwens andere dubbele items al eens getelt. Of bent u soms ook iemand die lang nodig is voor een reparatie Bedankt voor je positieve reactie.Vond je 1 topic hierover niet genoeg
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Wanneer een deuglijk artikel kapot gaat buiten de garantietermijn, staat er in het burgelijk wetboek (boek 7) een heel stuk hierover wat de rechten als consument zijn. Ik heb het aan de hand gehad met een dvd-speler die kapot ging na 1,5 jaar. Aanschaf: 249,- euro. Wij terug naar de winkel; deden moeilijk. Toen werd ik via een collega gewezen op het burgelijk wetboek en heb geïnformeerd bij de consumentenbond. Zo'n artikel met zo'n prijs behoort duurzaam te zijn. Dus weer terug naar de winkel en begonnen over het burgelijk wetboek, en toen kon ineens alles!!
Gratis gerepareerd, het duurde wel 6 weken. Maar hadden wel alles van te voren op papier laten zetten.
In mijn geval door het uitspreken van de woorden: burgelijk wetboek en consumentenbond; dan gaan de oren wel anders staan, want daar zijn ze vies van!
Succes!
Gratis gerepareerd, het duurde wel 6 weken. Maar hadden wel alles van te voren op papier laten zetten.
In mijn geval door het uitspreken van de woorden: burgelijk wetboek en consumentenbond; dan gaan de oren wel anders staan, want daar zijn ze vies van!
Succes!
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Ik heb maar weer kontakt opgenomen, jammer hij is nog in reparatie. Vermoedelijk de volgende week klaar?. Sinds 12 maart weg.
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Ik heb het zelfde probleem, Aldi fungeerd nu voor mij als tussen persoon, als zij meer voor elkaar weten te krijgen als ik, hoor je het hier!!!Ik heb maar weer kontakt opgenomen, jammer hij is nog in reparatie. Vermoedelijk de volgende week klaar?. Sinds 12 maart weg.
Nooit geen Medion meer!!!
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
hoi Gertkel
Stel ze nu maar een ultimatum, komen ze die niet na eis dan of geld terug of een vervangend artikel
Stel ze nu maar een ultimatum, komen ze die niet na eis dan of geld terug of een vervangend artikel
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
@ PeetbeekIk heb het zelfde probleem, Aldi fungeerd nu voor mij als tussen persoon, als zij meer voor elkaar weten te krijgen als ik, hoor je het hier!!!
Hallo, bedankt alvast voor je reactie.
Wat je zelf aangeeft, heb ik ook al gedaan en wel via de KIJKSHOP.
Wetende dat die de verkoper is van het produkt, heeft ook zijn inzet en bemiddeling geen positieve invloed gehad.
Men hield zowel hem als mij gewoonweg in de maling, dus niet serieus genomen.
Ik moest maar geduld hebben en afwachten.
Maar ja nu is het al 4 mei 2004 nog steeds niets.
Jij ook succes
Grv Gert
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
@inxsnlStel ze nu maar een ultimatum, komen ze die niet na eis dan of geld terug of een vervangend artikel
Ook bedankt voor je (tweede) reactie!
Ik wacht deze week nog af en schrijf dan een aangetekende brief, met hierin een gesteld termijn van 7 dagen.
Mocht men dan hierin niet tegemoed willen komen, dan wil ik gewoon mijn geld terug, (dit voor T-mobile, grapje!! ) ik durf namelijk het risico niet weer te lopen.
Ik vind trouwens iemand zonder een briefje, twee maanden te laten wachten op een reparatie, niet echt klantvriendelijk.
Maar ja, mocht ik nu een cijfer moeten geven voor het begrip klant, dit met mijn huidige ervaring (dan zal het 6- je heel moeilijk gaan worden)
Grv. Gert
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Aan de bovestaande reactie's:
Vandaag via de Kijkshop weer kontakt gehad met Medion en helaas zat het betreffende onderdeel ook niet in de vrachtauto van de afgelopen week en zou het misschien deze week binnen komen??
Maar er zou morgen weer een vrachtauto komen ............................ enz. enz. enz.., mischien ..........!!
De verkoper is met het volgende voorstel gekomen, afwachten nu tot volgende week donderdag (7 dagen), een gerepareerde of een vervangend toestel, of de ongerepareerde PDA weer terug.
Wanneer er nu geen goede oplossing komt, binnen de gesteld termijn, kan ik alles retour doen aan de Kijkshop en biedt de Kijkshop mij een andere PDA aan van eventueel een ander merk, of men betaalt mij het totale aanschafbedrag weer terug.
Er schijnt licht in de zaak te zitten en hoop dus, na alle beloftes van Medion, volgende week van het probleem af te zijn.
Grv Gert
Vandaag via de Kijkshop weer kontakt gehad met Medion en helaas zat het betreffende onderdeel ook niet in de vrachtauto van de afgelopen week en zou het misschien deze week binnen komen??
Maar er zou morgen weer een vrachtauto komen ............................ enz. enz. enz.., mischien ..........!!
De verkoper is met het volgende voorstel gekomen, afwachten nu tot volgende week donderdag (7 dagen), een gerepareerde of een vervangend toestel, of de ongerepareerde PDA weer terug.
Wanneer er nu geen goede oplossing komt, binnen de gesteld termijn, kan ik alles retour doen aan de Kijkshop en biedt de Kijkshop mij een andere PDA aan van eventueel een ander merk, of men betaalt mij het totale aanschafbedrag weer terug.
Er schijnt licht in de zaak te zitten en hoop dus, na alle beloftes van Medion, volgende week van het probleem af te zijn.
Grv Gert
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
De service van Kijkshop is best goed!
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Ik ben ook zeer ontevreden over MSC.
26-2-2004 heb ik mijn PockePC opgestuurd naar MSC na een week had ik hem weer thuis en was weer blij hem weer terug te hebben maar die was snel voorbij na een dag gebruiken was het zelfde probleem weer terug.
4-3-2004 heb ik de PPC weer opgestuurd naar MSC, na zeer veel bellen en heel wat min. heb ik de PPC 27-4-2004 weer bij het postkantoor opgehaald thuis aangekomen doos open gemaakt. Ik had de PPC weer terug alleen waar is de accu en garantie kaart weer bellen het is nu 10-5-2004 en heb de accu nog niet na 2 toezeggingen van "vandaag wordt die verzonden".
Ik ben Medion meer dan zat. MSC staat voor Medion Service Centre maar dat Service kunnen ze beter weg laten want dat kennen ze niet.
Groeten,
RJ uit B
26-2-2004 heb ik mijn PockePC opgestuurd naar MSC na een week had ik hem weer thuis en was weer blij hem weer terug te hebben maar die was snel voorbij na een dag gebruiken was het zelfde probleem weer terug.
4-3-2004 heb ik de PPC weer opgestuurd naar MSC, na zeer veel bellen en heel wat min. heb ik de PPC 27-4-2004 weer bij het postkantoor opgehaald thuis aangekomen doos open gemaakt. Ik had de PPC weer terug alleen waar is de accu en garantie kaart weer bellen het is nu 10-5-2004 en heb de accu nog niet na 2 toezeggingen van "vandaag wordt die verzonden".
Ik ben Medion meer dan zat. MSC staat voor Medion Service Centre maar dat Service kunnen ze beter weg laten want dat kennen ze niet.
Groeten,
RJ uit B
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Wie koopt er dan ook een PockePC?
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Hallo Kwast,Wie koopt er dan ook een PockePC?
Jouw vraag is niet zo moeilijk, "wie koopt er dan ook een Pocket PC" ????.
1. Iemand die al jaren een goede Home computer heeft !!
2. Iemand die werkt en misschien wat geld te besteden heeft !!
3. Iemand die jouw vraag niet behoeft te stellen !!
Groeten, bedankt voor je bijdrage!!
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Ik heb gisteren nog kontakt met Medion service center gehad en gevraagd, of mijn Pochet PC al gerepareerd was.
Nee dus, enkele toezeggingen, de vrachtwagen met moederboarden was net binnen gekomen????
Ik heb niet eens het moederboard stuk, maar het TFT schermpje???
Ook de kijkshop heeft weer kontakt opgenomen, dit i.v.m. de afspraak die vorige week was gemaakt (binnen 7 dagen).
Men wist aldaar van niets en deden net of hun neus bloede.
Weer kenbaar gemaakt, dat 2 maanden voor een reparatie toch wel vrij lang was en ik nu toch graag mijn PDA weer terug wenste.
Ik verzocht dan ook, dat ze hem nu ongerepareerd retouneren, zodat ik in ieder geval naar de Kijkshop kon gaan om iets te regelen.
Men gaf mij met enige opluchting te kennen, dat hij nu zo spoedig mogelijk (stuk) wordt terug gestuurd!!.
Ik weet niet wat er bij dat bedrijf aan de hand is, maar dit lijkt mij niet echt zuiver (misschien op de fles????).
Mij werd tenslotte nog wel een prettige dag toegewenst, nou vind ik dat toch nog wel heel vriendelijk.
Ja MEDION als je maar lang genoeg wacht, dan lossen de problemen zich van zelf op!!!!
Nee dus, enkele toezeggingen, de vrachtwagen met moederboarden was net binnen gekomen????
Ik heb niet eens het moederboard stuk, maar het TFT schermpje???
Ook de kijkshop heeft weer kontakt opgenomen, dit i.v.m. de afspraak die vorige week was gemaakt (binnen 7 dagen).
Men wist aldaar van niets en deden net of hun neus bloede.
Weer kenbaar gemaakt, dat 2 maanden voor een reparatie toch wel vrij lang was en ik nu toch graag mijn PDA weer terug wenste.
Ik verzocht dan ook, dat ze hem nu ongerepareerd retouneren, zodat ik in ieder geval naar de Kijkshop kon gaan om iets te regelen.
Men gaf mij met enige opluchting te kennen, dat hij nu zo spoedig mogelijk (stuk) wordt terug gestuurd!!.
Ik weet niet wat er bij dat bedrijf aan de hand is, maar dit lijkt mij niet echt zuiver (misschien op de fles????).
Mij werd tenslotte nog wel een prettige dag toegewenst, nou vind ik dat toch nog wel heel vriendelijk.
Ja MEDION als je maar lang genoeg wacht, dan lossen de problemen zich van zelf op!!!!
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Heb ik tien keer gedaan, en???????????????Lezen!!
Grv Gert
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Gertkel
Hoe denk je het nu te gaan oplossen
vrgr Tim
Hoe denk je het nu te gaan oplossen
vrgr Tim
Re: Wat is een redelijke reparatieduur tijdens de garantie
Hoi Tim,Hoe denk je het nu te gaan oplossen
vrgr Tim
In verband met deze "lange" reparatieduur, heb ik ook kontakt onderhouden met KIJKSHOP, de verkoper van m'n PDA.
De verkoper heeft zich nu ook enkele malen gemeld bij MEDION, met de vraag, waarom het allemaal zolang moet duren.
Na 4 keer elke week bellen en ruim 2 maanden verder, vond ook deze verkoper, dat we MEDION een termijn van 7 werkdagen moesten geven om nu met een oplossing te komen.
Dit termijn liep afgelopen donderdag af en bij telefonisch kontakt met MEDION bleek, dat men nog geen oplossing kon bieden.
Er zijn nu de volgende toezeggingen gedaan:
1. MEDION stuurt mijn PDA weer retour (kunnen hem niet repareren).
2. Wanneer ik de PDA (stuk) retour ontvang, kan ik hiermee terug naar de KIJKSHOP gaan en krijg ik mijn geld terug.
De mogelijkheid om een andere PDA uit te zoeken is voor mij niet meer voorstelbaar, dit omdat ik een vreemd gevoel krijg, wanneer het woord service ter sprake komt.
Mvg Gert