LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade iPhone 4

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door BBCS »

Komt nog bij dat een iPhone niet tegen vocht kan.

De telefoon in de regen gebruiken valt niet onder normaal gebruik. Wil je toch de telefoon in regen gebruiken, schaf dan zo'n speciale telefoon aan die daar wel tegen kan.

Telefoneren in de regen valt niet onder normaal gebruik.

Tegen een beetje vocht (anders dan regen) zou die wel tegen moeten kunnen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:Komt nog bij dat een iPhone niet tegen vocht kan.

De telefoon in de regen gebruiken valt niet onder normaal gebruik. Wil je toch de telefoon in regen gebruiken, schaf dan zo'n speciale telefoon aan die daar wel tegen kan.

Telefoneren in de regen valt niet onder normaal gebruik.

Tegen een beetje vocht (anders dan regen) zou die wel tegen moeten kunnen.
Een iphone kan inderdaad tegen niks, dus ook niet tegen vocht.

TS stelt toch dat het toestel nooit met water in aanraking is gekomen. Elk product staat blood aan vocht en zeker als die buiten gebruikt wordt (wel normaal gebruik). Een iphone moet daar gewoon tegen kunnen en dit valt dus gewoon onder garantie.

Mijn advies: koop nooit apple troep.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door angel1978 »

TS stelt toch dat het toestel nooit met water in aanraking is gekomen. Elk product staat blood aan vocht en zeker als die buiten gebruikt wordt (wel normaal gebruik). Een iphone moet daar gewoon tegen kunnen en dit valt dus gewoon onder garantie.
TS stelt dit idd. niet. BBCS is gewoon weer offtopic
Een iphone kan inderdaad tegen niks, dus ook niet tegen vocht.
Niet mee eens.. alle iphones hier in mijn omgeving ( stuk of 10 ) werken allemaal nog ondanks alle 'mishandelingen' zoals bellen in de regen, op de douche liggen bij douchen ( condens ), vallen van banken en tafels.. Ze overleven het allemaal..
De mijne ( in tegenstelling tot menigeen heb ik er wel een en weet dus uit eigen ervaring wat er mee is ) houdt het beter en langer uit dan de nokia's die ik in verleden heb gehad.. Die waren inmiddels ( 3 jaar ) wel overleden danwel onbruikbaar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

angel1978 schreef:
TS stelt toch dat het toestel nooit met water in aanraking is gekomen. Elk product staat blood aan vocht en zeker als die buiten gebruikt wordt (wel normaal gebruik). Een iphone moet daar gewoon tegen kunnen en dit valt dus gewoon onder garantie.
TS stelt dit idd. niet. BBCS is gewoon weer offtopic
Een iphone kan inderdaad tegen niks, dus ook niet tegen vocht.
Niet mee eens.. alle iphones hier in mijn omgeving ( stuk of 10 ) werken allemaal nog ondanks alle 'mishandelingen' zoals bellen in de regen, op de douche liggen bij douchen ( condens ), vallen van banken en tafels.. Ze overleven het allemaal..
De mijne ( in tegenstelling tot menigeen heb ik er wel een en weet dus uit eigen ervaring wat er mee is ) houdt het beter en langer uit dan de nokia's die ik in verleden heb gehad.. Die waren inmiddels ( 3 jaar ) wel overleden danwel onbruikbaar.
Wees blij met een goedwerkende iphone. Komt niet zovaak voor.

Volgens boze tongen waren de nokia's geprogrammeerd om het vlak na de garantieperiode te begeven. Kan ik niet bewijzen maar kan best waar zijn...

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wees blij met een goedwerkende iphone. Komt niet zovaak voor.
Hoeveel iphones heb jij gehad die het niet goed deden ?

Hier zijn de goedwerkende iphones 10 op 10 ( familie, vrienden en kennissen ).
Klopt dat met het uitvalspercentage ?
Volgens boze tongen waren de nokia's geprogrammeerd om het vlak na de garantieperiode te begeven. Kan ik niet bewijzen maar kan best waar zijn...
Alles kan best waar zijn, daar koop ik echter weinig voor..

Mijn nokia's gingen overigens nooit softwarematig kapot, maar konden het 'gewone gebruik' gewoon niet aan, waardoor behuizingen teveel sleten en/of vanalles afbrak.. Dat is naar mijn weten niet te programmeren.. Ze gingen in ieder geval minder lang mee dan de huidige iphone.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

angel1978 schreef:
Wees blij met een goedwerkende iphone. Komt niet zovaak voor.
Hoeveel iphones heb jij gehad die het niet goed deden ?
Gehad, geen een want ik koop geen veel te dure troep. Gezien heb ik er genoeg. En daar zitten zelfs bij die spontaan in de hens vlogen.
Hier zijn de goedwerkende iphones 10 op 10 ( familie, vrienden en kennissen ).
Klopt dat met het uitvalspercentage ?
Wees blij! Het uitvalspercentage is veel hoger. Overigens is dat moeilijk te meten omdat veel iphones na 2 jaar worden afgedankt omdat men natuurlijk met de nieuwste apple troep wil kunnen pronken.
Volgens boze tongen waren de nokia's geprogrammeerd om het vlak na de garantieperiode te begeven. Kan ik niet bewijzen maar kan best waar zijn...
Alles kan best waar zijn, daar koop ik echter weinig voor..

Mijn nokia's gingen overigens nooit softwarematig kapot, maar konden het 'gewone gebruik' gewoon niet aan, waardoor behuizingen teveel sleten en/of vanalles afbrak.. Dat is naar mijn weten niet te programmeren.. Ze gingen in ieder geval minder lang mee dan de huidige iphone.
De huidige nokia's gaan ook veel langer mee dan toen. Ze moeten wel want anders koopt niemand die dingen meer. Overigens ken ik ook legio nokia's van de oudere generatie die een hele lange adem hebben.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gehad, geen een want ik koop geen veel te dure troep. Gezien heb ik er genoeg. En daar zitten zelfs bij die spontaan in de hens vlogen.
Je hebt gezien dat ze spontaan in de hens vlogen ?
Was jij die gelukkige die in het nieuws was ? Onee, je had er geen zeg je net..
Al die andere die jij hebt gezien hebben het nieuws dus niet gehaald begrijp ik ?
Wees blij! Het uitvalspercentage is veel hoger. Overigens is dat moeilijk te meten omdat veel iphones na 2 jaar worden afgedankt omdat men natuurlijk met de nieuwste apple troep wil kunnen pronken.
Waar haal je dan dat uitvalsprecentage vandaan ? Bron ?
Of is het door jou gebruikte uitvalspercentage vooral een uitbeelding van je eigen afkeer en heeft het niets te maken met de praktijk ?
De huidige nokia's gaan ook veel langer mee dan toen. Ze moeten wel want anders koopt niemand die dingen meer.
BS zoals je dat zelf zo graag altijd verwoord. Deze komen uit de generatie van de eerste nokia's die bijna onverwoestbaar waren volgens de liefhebbers.. Helaas, dat waren ze niet. Maar ook hier is het vooral je eigen voorkeur die spreekt en niet de feiten.
Overigens ken ik ook legio nokia's van de oudere generatie die een hele lange adem hebben.
Wat zegt dit dus: helemaal niets !
Net zoals je 'mening' over de huidige iphones.. of samsung.. of al die anderen waar jij blijkbaar een hekel aan hebt.

Gesloten