LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade iPhone 4

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
hwin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:46

Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door hwin »

Ik heb een probleem met mijn iPhone 4, de aan/uit knop en homeknop werkten niet meer. Daarom heb ik deze ingeleverd voor garantie. Nu wordt er beweerd dat deze niet meer onder de garantie valt vanwege "waterschade". Ik heb mijn toestel nooit met water in aanraking laten komen. Er wordt op deze manier gewoon gepoogt onder de garantie uit te komen waar je als consument recht op hebt.

Ik heb op vele sites al gelezen dat er mensen zijn met hetzelfde probleem. Dit probleem is al een aantal keer behandeld bij onder andere Tros Radar, echter lijkt er dus geen concrete oplossing te zijn voor mijn probleem..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waar en wanneer heb je de telefoon gekocht

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je hem minder dan 6 maanden in je bezit?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Hallo,

Vocht is een "vreemd" probleem bij mobiele telefoons en tegenwoordig zit er een chip in de telefoon die verkleurd als het apparaat vochtig is geweest. Het probleem vocht kom vaak doordat de telefoon in de broekzak zit en bij zweten en dergelijk dit de telefoon niet ten goede komt en ook niet onder de garantie valt.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door J@@N »

Hai,

Aan de binnenzijde zit een stickertje welke al bij een geringe aanwezigheid va
vocht verkleurd.

Een druppeltje condens , zweet , regen is voldoende om (al is de telefoon een dag oud) geen garantie meer te hebben!

De fabrikant kan zich er dan wel makkelijk van af maken, maar of de winkelier
dat ook kan is twijfelachtig. Deze zal zich aan de Nederlandse wet moeten houden en wanneer het probleem, weinig of niets met vocht van doen heeft zal deze
toch moeten handelen.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door pima »

Welkom in de waterschade club,alle merken zijn hier vertegenwoordigt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door duiner »

.
het is een goedkope manier om er tussenuit te komen !

Ik had het echt , 20 jaar geleden , bij de eerste mobiele telefoons , dacht dat er ook toen :
" waterschade vergoeding" bij stond, dat was ook zo .

Maar ze geloofden niet dat het per ongeluk in het vijvertje was gevallen , dus kreeg ik het niet voorgoed
( zat in mijn tas )

Misschien was ik de eerste waar ze ermee weg konden komen ?
.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik heb al eens ergens een reportage voorbij zien komen waar dit aan de orde was. Ze keurden bijna elke telefoon af onder het motto 'waterschade'.

hwin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:46

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door hwin »

Ik heb de telefoon bij de Media Markt gekocht en heb hem nu 1 jaar en 3 maanden in mijn bezit.

@duiner, ik heb mijn telefoon niet in het water laten vallen of iets dergelijks, heb hem enkel "normaal" gebruikt..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

hwin schreef:Ik heb de telefoon bij de Media Markt gekocht en heb hem nu 1 jaar en 3 maanden in mijn bezit.

@duiner, ik heb mijn telefoon niet in het water laten vallen of iets dergelijks, heb hem enkel "normaal" gebruikt..
In principe zit er dan gewoon nog garantie op. Media markt is conform de europese wetgeving verplicht 2 jaar garantie te geven.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De vraag is of ze afgaan van het verkleurde stickertje of heeft technisch onderzoek echt uitgewezen dat de klacht voortkomt uit waterschade ? Ik denk het 1e, afgaand op de verhalen hier in dit forum. Ik denk dat je het beste met de MM kunt overleggen of jullie een onafhankelijke derde een onderzoek kunt laten uitvoeren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

Pindakaaspotje schreef:
olaf79 schreef:
hwin schreef:Ik heb de telefoon bij de Media Markt gekocht en heb hem nu 1 jaar en 3 maanden in mijn bezit.

@duiner, ik heb mijn telefoon niet in het water laten vallen of iets dergelijks, heb hem enkel "normaal" gebruikt..
In principe zit er dan gewoon nog garantie op. Media markt is conform de europese wetgeving verplicht 2 jaar garantie te geven.
naast dat je nu weer een eindeloze discussie krijgt over het wel of niet 2 jaar garantie zou krijgen volgens de wet.. is het zo dat ze dus waterschade constateren. Inderdaad een veel gebruikt argument, dat je kan betwisten (externe expert ofzo inschakelen), maar iets wat sowieso niet onder de garantie valt.
De vraag is natuurlijk ook wat is waterschade. Een beetje vocht moet zo'n ding tegen kunnen. Er mee zwemmen is natuurlijk wat anders...

stofzuigertje

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een beetje vocht erop doen door monteur is ook mogelijk.....

Ik zou daarom alleen waterdichte telefoons kopen.
Minder keuze maar die kun je alleen met breuk kapot krijgen.

Ik heb nu de 3e telefoon die ik regelmatig onder de kraan afwas wegens vies werk!
Dus die kunnen ze nooit op die manier afkeuren en heeft ook 3 jaren garantie.

Vraag dus waterdichte of waterbestendige die ook meestal rubber om het toestel hebben voor voorkomen val schade.
Iets duurder maar je weet dat ze wel langer mee gaan!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Een beetje vocht erop doen door monteur is ook mogelijk.....

Ik zou daarom alleen waterdichte telefoons kopen.
Minder keuze maar die kun je alleen met breuk kapot krijgen.

Ik heb nu de 3e telefoon die ik regelmatig onder de kraan afwas wegens vies werk!
Dus die kunnen ze nooit op die manier afkeuren en heeft ook 3 jaren garantie.

Vraag dus waterdichte of waterbestendige die ook meestal rubber om het toestel hebben voor voorkomen val schade.
Iets duurder maar je weet dat ze wel langer mee gaan!
Niet echt nuttig voor de meeste mensen. Bovendien een gewone telefoon moet wel tegen vocht kunnen. Afwassen onder de kraan hoort daar natuurlijk niet bij.

MAXIEM

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hwin

Deze diagnose wordt buitengewoon veel gesteld. Zo veel, dat ik vermoed dat de schade opzettelijk wordt aangericht (dus niet door de consument). Als je nog in de eerste 6 maanden na aankoop zit, dan dient de verkoper onweerlegbaar te bewijzen, dat er van waterschade sprake is. En beweren dat..............., is wat anders dan bewijzen dat................ . In die eerste 6 maanden kun je bij geen onweerlegbaar bewijs eisen, dat het produkt gerepareerd danwel vervangen wordt. Kan dat niet, dan kun je de koopovereenkomst alsnog eenzijdig alsnog ontbinden.

Maxiem.

stofzuigertje

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn bedrijven die diverse modellen leveren die af fabriek waterdicht zijn.

Maar ook een oude I phone 2 kan waterbestendig gemaakt worden zoals enkele Mariniers in Den Helder bij aankoop tegen meerprijs lieten doen.
Niet elk model is geschikt voor deze achteraf maar wel vele dus als je langer mee wilt doen, dan is dit een oplossing.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Er zijn bedrijven die diverse modellen leveren die af fabriek waterdicht zijn.

Maar ook een oude I phone 2 kan waterbestendig gemaakt worden zoals enkele Mariniers in Den Helder bij aankoop tegen meerprijs lieten doen.
Niet elk model is geschikt voor deze achteraf maar wel vele dus als je langer mee wilt doen, dan is dit een oplossing.
Geloof ik graag. Alleen neemt niet weg dat een beetje vocht gewoon moet kunnen. Deze apparaten zijn bedoelt om buiten te gebruiken of in je hand te houden (komt ook vocht van af). Als ze daar niet tegen kunnen zijn die producten niet geschikt voor het gebruik waarvoor ze bedoelt zijn. Je kunt dan gerust claimen dat het product niet aan je verwachtingen voldoet en kosteloze reparatie dan wel vervanging verlangen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door 53o »

Vochtstrips verkleuren niet door het kleine beetje zweet in je handen. Ze verkleuren zelfs niet in landen waar de luchtvochtigheid gemiddeld rond de 80% ligt.

Ze verkleuren door contact met vocht met een groter volume, zoals een belangrijk telefoontje aannemen in de regen, of blijven bellen terwijl het begint te regenen maar je niet verstandig genoeg bent om op te hangen en de telefoon op een droge plek te bewaren.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Waterschade iPhone 4

Ongelezen bericht door 53o »

En zoals stofzuigertje al meldt, er zijn 'bouwvakkerstelefoons', oftewel, telefoons die zijn gefabriceerd om tegen een stootje te kunnen en tegen een buitje. Een normale telefoon is hier niet op gebouwd.

Gesloten