LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp en garantie afhandeling

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
JohnBRG
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2010 13:20

Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door JohnBRG »

Na enige strubbelingen m.b.t. de garantie van de wasdroger en vervolgens direct contact met de klantenservice (via 038 nummer), werd alles (was mijn verwachting tenminste) netjes opgelost. En ja hoor: op 16 november 2010 werd de vervangende wasdroger geleverd en de kapotte weer meegenomen. Hiermee zou het afgelopen zijn, zou je denken. :oops: Maar nee, de realiteit is helaas wat weerbarstiger.
Wie schets mijn verbazing als ik het volgende rekeningoverzicht onder ogen krijg. Daar staat in volle glorie de aanschafprijs van de droger, de verzendkosten en de verwijderingsbijdrage van de vervangende droger vermeld. :twisted: M.a.w. ik betaal mijn eigen droger nog een keer.
Na wat heen en weer gebel met het beruchte 0900 nummer (wat kunnen de mensen dom zijn) wordt dan uiteindelijk een correctie toegepast. Echter niet op de boekdatum van 9 november (zoals dat op mijn rekeningoverzicht staat) maar op 9 december. Dus ik betaal netjes 1 maand rente over een bedrag dat ik niet zou moeten betalen. En de verzendkosten (a € 29,95) en de verwijderingsbijdrage (a € 5,00) blijven netjes staan.
Opnieuw gebeld met het 0900-nummer. Ik kreeg die mevrouw niet aan haar verstand dat het niet gebruikelijk was om binnen een garantieperiode kosten te betalen voor iets wat onder die garantie valt. En om te voorkomen dat ik aan het maximum van €10,00 aan telefoonkosten kwam (idioot trouwens dat je telefoonkosten kwijt bent voor een fout die Wehkamp maakt!), want dit ging ook haar petje ver te boven (het stond tenslotte niet op haar schermpje) (helaas niet de eerste ervaring met de telefonistes (zullen heel aardig zijn, maar niet berekend op buiten-het-scherm-vragen), maar weer m’n toevlucht gezocht naar Radar. :?: :?: Wie o wie heeft hier ook ervaringen mee en wist dit op te lossen. :?: :?:

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste John,
Dat ze opnieuw bezorgkosten rekenen vind ik erg bijzonder, net als de verwijderingsbijdrage want die zou op je oude machine gecrediteerd moeten worden. Het is wel een beetje het tijdperk van internetaankopen en dus ook kennismaken met dit soort logge organisaties die niet willen afwijken van hun protocollen.
Ik zou ze plat bellen bellen/mailen voor die 34,95 die je onterecht betaald nu

Succes
Rickyman

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik u namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

sribeiro
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2011 20:55

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door sribeiro »

Ik heb nu sinds een maand regelmatig contact gehad ivm garantie op mijn betonnen barbeque waar in het blad waar de kolen op liggen nu een scheur zit, hij is sinds juni 2011 in ons bezit en wij betalen hem af, Maar ik zou terug gebeld worden hierover dan wordt je afgescheept, stuur maar een foto op, ik heb een foto proberen te maken maar dan is de scheur niet goed zichtbaar dus ook niet te beoordelen naar mijn mening en ik wil niet weer afgescheept worden. Ik heb nu de betalingen stop gezet en betaal geen cent meer, eer ze normaal contact hebben gezocht met mij hierover want er moet iemand langskomen om het te beoordelen, hij weegt nl meer dan 200 kilo en is volgens instructies gelijmd. Na ieder telefoontje geven ze aan mevrouw wacht u nog even af, jaja, ik ben hoogzwanger en wil dit opgelost hebben, want als ze het geld missen, dan kunnen ze je wel bellen voor een oplossing tot betalen. ik wil een oplossing/ mijn garantierechten opgelost hebben maar ze hebben tot nu toe 4 weken verder me constant maar afgescheept. Ik heb alles nu ook al door gestuurd naar rechtsbijstand, die wacht tot ik een akkoord geef dat ze er mee aan de slag kunnen. Lekkere situatie is dit ik denk dat ik me op dit moment moet bezig houden met mijn zwangerschap en niet met zoiets, maar dat doet ze dus ook niets. Ik ben erg teleurgesteld in wehkamp en zal ook nooit meer zaken met hun doen.

MAXIEM

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sribeiro
en zal ook nooit meer zaken met hun doen
Dat is een wijs besluit!!!

Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door olaf79 »

sribeiro schreef:Ik heb nu sinds een maand regelmatig contact gehad ivm garantie op mijn betonnen barbeque waar in het blad waar de kolen op liggen nu een scheur zit, hij is sinds juni 2011 in ons bezit en wij betalen hem af, Maar ik zou terug gebeld worden hierover dan wordt je afgescheept, stuur maar een foto op, ik heb een foto proberen te maken maar dan is de scheur niet goed zichtbaar dus ook niet te beoordelen naar mijn mening en ik wil niet weer afgescheept worden. Ik heb nu de betalingen stop gezet en betaal geen cent meer, eer ze normaal contact hebben gezocht met mij hierover want er moet iemand langskomen om het te beoordelen, hij weegt nl meer dan 200 kilo en is volgens instructies gelijmd. Na ieder telefoontje geven ze aan mevrouw wacht u nog even af, jaja, ik ben hoogzwanger en wil dit opgelost hebben, want als ze het geld missen, dan kunnen ze je wel bellen voor een oplossing tot betalen. ik wil een oplossing/ mijn garantierechten opgelost hebben maar ze hebben tot nu toe 4 weken verder me constant maar afgescheept. Ik heb alles nu ook al door gestuurd naar rechtsbijstand, die wacht tot ik een akkoord geef dat ze er mee aan de slag kunnen. Lekkere situatie is dit ik denk dat ik me op dit moment moet bezig houden met mijn zwangerschap en niet met zoiets, maar dat doet ze dus ook niets. Ik ben erg teleurgesteld in wehkamp en zal ook nooit meer zaken met hun doen.
Uw product is dusdanig jong dat Wehkamp het product gewoon, zonder tegenstrubbelen dient te repareren dan wel te vervangen. Zij mogen daarvoor geen kosten in rekening brengen, ook niet voor eventuele verzendkosten.

Als wehkamp van mening is dat u schuldig bent aan het defect (lijkt me onwaarschijnlijk) moeten ze dat maar bewijzen.

Ik adviseer u om e.e.a. op papier te zetten en per aangetekende brief (met handtekening retour) aan wehkamp te sturen. Vermeld daarin duidelijk wat u eist (reparatie / vervanging), dat u betaling stop zet tot er een oplossing is en stel een redelijke termijn (30 dagen) waarop Wehkamp de boel moet oplossen.

sribeiro
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2011 20:55

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door sribeiro »

en niemand gaat dit raden, jawel hoor het probleem is opgelost.
ik werd gebeld na 5 weken door het bedrijf zelf en deze hebben een nieuwe steen gebracht, dit heeft meerdere telefoontjes en 5 weken moeten duren, voordat hun mijn recht op garantie dus doorspelen naar de leverancier.
Het is en blijft geen service, hoe dan ook.
Ik ben uiteraard tevreden met de plaat maar niet met de rompslomp om het voor elkaar te krijgen.
Dank jullie wel voor de reacties

groet, sribeiro

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wehkamp en garantie afhandeling

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Tnx for sharing !
En veel plezier met je BBQ, wanneer het weer zich er weer voor leent :D

Gesloten