LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wida Rijssen komt geen afspraken na

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mannusmark

Wida Rijssen komt geen afspraken na

Ongelezen bericht door mannusmark »

hallo

ik heb in september 2009 een bed gekocht van de wida

we hadden al wat leverings problemen met hun waardoor we lang moesten wachten tot we alles compleet hadden.

3 maand later hadden we scheuren in het matras zitten in alle 2 dit was nog nooit voor gekomen en zouden ze zo snel mogelijk verhelpen.
tevens kraakte het bed en zouden ze dat ook direct maken.
zo gezegt zo gedaan.
6 weken wachten en nog niks gehoord dus ik ging bellen het was de nalevering wat niet goed was gegaan.
nog eens 2 weken gewacht en het was eindelijk binnen. afspraak gemaakt alles klaar gezet en wachten wachten meneer kwam niet opdagen,
volgende dag gebeld waar hij bleef, het was hem er helemaal bij in geschoten en zou die dag nog langs komen. om halv 8 afspraak gemaakt, wederom wachten het was halv 10 toen hij weer langs kwam en hij heeft geprobeert de problemen te verhelpen.
vanaf dat moment slapen wij op 2 verschillende matrassen waar hij van zegt dat het niet kan en dat het de zelfde matrassen zijn.

nu 8 weken geleden ben ik door de lattenbodem gezakt
weer een afspraak gemaakt waar hij niet kwam opdagen. dus heb hem thuis opgezocht en zei dat hij het was vergeten en dat het nooit eerder gebeurt was bij geen 1 van zijn klanten. dus eindelijk bij ons thuis was zijn conclusie dat het
natuurlijk nog nooit eerder was gebeurt en zouden ze dat zo snel mogelijk oplossen oorzaak volgens hem was het dat er te weinig steun onder het bed zat wel geschikt voor electrische bodem maar eigenlijk niet voor normale bodem
verder zou het toch maar een andere matras er bij halen na enig aandringen. en een extra dwarsbalk maken en iets doen wederom aan het kraken.

tot op de dag van vandaag heb ik nogsteeds niks gehoord.

help mij wat kan ik hier aan doen want ik begin er wel aardig zat van te worden het was geen goedkoop bed +- 2600 euro

lazylois

Re: Wida Rijssen komt geen afspraken na

Ongelezen bericht door lazylois »

Bedankt voor de tip ik heb een afspraakje met Wida maar dat gaat nu dus
niet door want die komt ze toch niet na.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Cbw erkend? Dan kun je de geschillencommissie inschakelen.

mannusmark

Ongelezen bericht door mannusmark »

helaas zijn ze daar niet bij aangesloten.

wat nu

dongledie

Ongelezen bericht door dongledie »

Hallo,

Omdat ons dit bovenstaande compleet bekend voorkomt ook onze ervaring met Wida Rijssen.

Wij hebben in juli 2007 2 complete boxprings bij Wida slaapcomfort Rijssen gekocht. In eerste instantie was de service goed. Hij heeft ons een paar matrassen laten proberen, waar wij hebben gekozen voor de soft matras. Uiteindelijk leek alles perfect te zijn. Vanaf het begin hebben de pocketveren problemen gegeven met springen in de matrassen. En na verloop van tijd is er kuilvorming in de matrassen. Na 3jaar zijn we terug gegaan met de klacht en we moesten nog een paar nieuwe bedden voor onze kinderen. Er is gekeken naar onze klacht bij het afleveren van weer twee nieuwe boxspring bedden voor de kinderen.
Conclusie van Wida was dat de pocketveren niet helemaal goed zouden zitten en de kuilvorming was duidelijk te zien. Hij heeft ons toegezegd dit op korte termijn te verhelpen. Na meerdere keren bellen mailen is dit nu na anderhalf jaar nog steeds niet opgelost.
Vorige week (21-11-2011) weer contact met Wida gehad, maar weer komt hij z’n afspraak niet na.
Omdat ik hem heb gezegd contact op te nemen met Tros radar of met mijn rechtbijstand verzekering, heeft hij de website van Tros radar bezocht en gezien dat er meer klachten zijn over zijn afspraken.
Nu hebben we nog onenigheid over de garantie. Wida geeft op de meeste producten niet aan hoeveel garantie er op zit. Op goedkope matrassen heb ik gezien dat er 3 jaar garantie op zit, maar bij dure matrassen staat niks aangegeven.
Wij hebben nu dus 4 complete boxprings van Wida die wij contant hebben betaald, waarvan wij dus niet weten hoeveel garantie er op zit.
Ons lijkt het dat 3 jaar garantie op een matras van 250 euro geen overbodige luxe is.
Volgens Wida is,

De garantie is als volgt opgebouwd:

na 1 jaar vervanging matras (kern)
na 2 jaar klant betaald 1/3 van de verkoopprijs
na 3 jaar klant betaald 2/3 van de verkoopprijs
na 4 jaar geen garantie

Als er op staat 3 jaar garantie dan moet je achteraf niet beginnen over 1/3 of 2/3 bij betalen.
Dit alles is tot op heden 28-11-2011 nog steeds niet opgelost.

Als er meer mensen zijn met dergelijke ervaringen zou ik zeggen plaats deze hier op de website dan kunnen we misschien samen eens actie ondernemen.

Met vriendelijke groet,

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Garantie is conform cbw, dus in overeenstemming met consumentenorganisaties, en kent een afschrijving voor de periode dat u het pruduct hebt gebruikt.

Je kan meer willen maar dat krijg je niet.

Gesloten