LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnebril binnen jaar kapot, garantie of niet?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Xianta

Zonnebril binnen jaar kapot, garantie of niet?

Ongelezen bericht door Xianta »

Op 18 juni 2013 heb ik een zonnebril gekocht van 49,95. Vorige week donderdag brak helaas het pootje af. Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik de zonnebril heb gekocht en zij vertelde mij dat dit niet onder de garantie valt. Ik ben het afgelopen jaar al twee maal terug geweest, omdat de schroefjes uit de pootjes vielen (dit was dus al niet echt stevig). De eerste keer kreeg ik de tip de zonnebril niet teveel op mijn hoofd te zetten, om het risico dat er een schroefje uit zou vallen te verkleinen. Hier heb ik me ook (zoveel mogelijk) aan gehouden en gebruik gemaakt van de hard case die erbij zat en als dat niet kon, de zonnebril op een goede plaats neer te leggen. Toch viel er voor een tweede keer een schroefje uit, weer terug gegaan en het is weer gerepareerd. Nu is het pootje afgebroken en wordt het afgedaan met onvoorzichtig gebruik en dat de bril zeer fragiel is. Nu is mijn vraag of ik toch nog ergens recht op heb of dat het gewoon dikke pech is. Alvast bedankt!

VioletPrue

Re: Zonnebril binnen jaar kapot, garantie of niet?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wilt u dit onder de garantie laten maken, zult u moeten kunnen bewijzen dat het afbreken aan de kwaliteit van de zonnebril ligt en niet aan uzelf en hoe u hem gebruikt heeft.
Lijkt me in dit geval niet mogelijk, u kunt niet aantonen wat er precies gebeurde toen het pootje brak.
Lijkt mij een gevalletje dikke pech.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Xianta schreef:Op 18 juni 2013 heb ik een zonnebril gekocht van 49,95. Vorige week donderdag brak helaas het pootje af. Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik de zonnebril heb gekocht en zij vertelde mij dat dit niet onder de garantie valt. Ik ben het afgelopen jaar al twee maal terug geweest, omdat de schroefjes uit de pootjes vielen (dit was dus al niet echt stevig). De eerste keer kreeg ik de tip de zonnebril niet teveel op mijn hoofd te zetten, om het risico dat er een schroefje uit zou vallen te verkleinen. Hier heb ik me ook (zoveel mogelijk) aan gehouden en gebruik gemaakt van de hard case die erbij zat en als dat niet kon, de zonnebril op een goede plaats neer te leggen. Toch viel er voor een tweede keer een schroefje uit, weer terug gegaan en het is weer gerepareerd. Nu is het pootje afgebroken en wordt het afgedaan met onvoorzichtig gebruik en dat de bril zeer fragiel is. Nu is mijn vraag of ik toch nog ergens recht op heb of dat het gewoon dikke pech is. Alvast bedankt!
en is het pootje afgebroken door vekeerd gebruik?
meestal gebeurt zoiets door op de bril te gaan zitten.
u laat zich in ieder geval niet uit over het waarom/ wanneer van het afbreken.
losgaande schroefjes kun je oplossen met een beetje nagellak of iets dergelijks onderaan het schroefje in het schroefgat.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Wat een gedoe voor een jaar oude bril van €49.95.

prem

Ongelezen bericht door prem »

aerox schreef:Wat een gedoe voor een jaar oude bril van €49.95.
Ja het is niet te geloven.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

prem schreef:
aerox schreef:Wat een gedoe voor een jaar oude bril van €49.95.
Ja het is niet te geloven.
Als het om eigen principes gaat is 1 cent nog de moeite waard voor sommige mensen. :wink:

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Pootje kan gelijmd worden met aceton, doet de brillenwinkel ook. :wink:

Gesloten