s.v.wieren schreef:Een zonnebril kan gewoon in de auto bewaart worden maar wel uit de zon en als de bril dan ook nog in een koker zit mag dit absoluut geen probleem op leveren.
Dat denk ik ook en is tevens mijn ervaring. Trouwens, s.v.wieren, je hebt m.b.t. de smelttemperaturen van kunststoffen een overtuigend verhaal geschreven.
Dan is er gewoon iets anders mee gebeurt, mischien toch op de hoeden plank gelegen met een hoge buiten temperatuur?? Dus voor dat u wat opschrijft ga dan eerst even controleren of het wel klopt wat u schrijft. Mocht u meer over kunststoffen willen weten dan wil ik u daar wel bij helpen. Voor brillen wordt veelal PC, CA. CR 39, PNX dat zijn allemaal kunststoffen (thermoplasten)
Hoewel de topic titel anders doet vermoeden is de zonnebril niet gesmolten. Althans, dat begrijp ik uit dat bericht. Door TS is geschreven:
Robertclaassen schreef:Ik heb mijn zonnebril op sterkte van Specsavers in de koker in de auto laten liggen, op een dag dat het nog geen 20 graden was buiten. Einde vd dag was er niets meer te zien door de bril.
Ik denk dan dat de coating voor het ontspiegelen o.i.d. is aangetast. Is dat volgens jou wel mogelijk, onder de gegeven omstandigheden?
Als dit de situatie is, heeft mijns inziens TS gewoon garantie. Een zonnebril moet daar gewoon tegen kunnen.