Hallo Radar,
Op 14 augustus 2003 heb ik bij de N.S. een aanvraag gedaan voor een begeleiderspas voor gehandicapten. Ik heb fybromyalgie een vorm van reuma. Hierdoor ben ik afhankelijk van hulpmiddelen als een rolstoel en sinds september ook een scootmobiel.
Ik kreeg de brief tot 3 maal toe terug en de laatste maal heb ik er dus ook opgezet dat ik deze scootmobiel via de gemeente heb gekregen.
Wat blijkt nu? Door mijn eerlijkheid heb ik nu geen recht meer op een begeleiderspas omdat ik dus die scootmobiel heb.
Mijn reactie toen ik deze morgen belde was dan ook "ik ben niet gehandicapt genoeg". De telefoniste beaamde dat maar zo mocht ik het niet zien.
Moet ik misschien liggend vervoerd worden voordat ik een begeleider mee mag nemen of moet ik gewoon niet eerlijk zijn? Ik kan niet zonder mijn partner op stap want dan haal ik de bushalte niet eens zeker niet als het herfst en winter wordt want de kou belemmeren mij de scootmobiel te gebruiken en moet ik dus met de rolstoel naar de bushalte met mijn partner of met een taxi maar ook dan heb ik mijn partner nodig. Zitten in een rolstoel bus durf ik niet omdat die van slechte kwaliteit zijn hier in onze taxi regio (op een paar na dan).
Kan er iemand ons helpen
met vriendelijke groeten,
Carla en Tamara
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] begeleiderspas NS Gehandicapten
Re: begeleiderspas NS Gehandicapten
Heb jij recht op taxivervoer in het kader van de wvg? en mag je dan een begeleider meenemen? als dat zo is vraag dan een Traxx-pasje aan.
Dan kun je via traxx reizen en met een voordeelurenkaart erbij heb je recht op 40% korting na 9 uuyr s'morgens.
anders kun je dit traxx-pasje aanvragen via de huisarts.
Adres van Traxx is: Traxx, antwoordnummer 6 3260 WB Oud-Beijerland.
Hier kun je aanvraag formulieren verkrijgen.
Hopende je zo een beetje geholpen te hebben,
Groetjes
Ton
Dan kun je via traxx reizen en met een voordeelurenkaart erbij heb je recht op 40% korting na 9 uuyr s'morgens.
anders kun je dit traxx-pasje aanvragen via de huisarts.
Adres van Traxx is: Traxx, antwoordnummer 6 3260 WB Oud-Beijerland.
Hier kun je aanvraag formulieren verkrijgen.
Hopende je zo een beetje geholpen te hebben,
Groetjes
Ton
Wat is dit voor onzin van de NS. Ik heb zelf ook een scootmobiel. Dit heb ik toen ook netjes opgegeven bij de aanvraag. En keurig een begeleiderskaart ontvangen. Je gaat tenslotte niet altijd met je scootmobiel op reis.
-
Inderdaad Ina zo denk ik er dus ook over maar schijnbaar bij de ns dus niet
ik was volgens hen niet gehandicapt genoeg. Ik heb toch niet voor niets een rolstoel en scootmobiel. Sinds maart kunnen we nu rechtstreeks in Goes op het station geraken, alleen ik mag niet met mijn scootmobiel de bus in. dus met ik eerst met een taxibus waar mijn scootmobiel in mee kan dan kan mijn scootmobiel in een speciale aanhanger door de tunnel. Vanaf het tolplein dan weer met de taxibus. Of vanaf huis met de taxibus naar het station kan ook maar die bussen zijn zooooooooo slecht dan hoef je verder eigenlijk niet meer te reizen dus wat doe je dan gewoon thuisblijven want ook voor de rolstoel krijg ik geen begleiders pas LANG LEVE HET OPENBAAR VERVOER
ik was volgens hen niet gehandicapt genoeg. Ik heb toch niet voor niets een rolstoel en scootmobiel. Sinds maart kunnen we nu rechtstreeks in Goes op het station geraken, alleen ik mag niet met mijn scootmobiel de bus in. dus met ik eerst met een taxibus waar mijn scootmobiel in mee kan dan kan mijn scootmobiel in een speciale aanhanger door de tunnel. Vanaf het tolplein dan weer met de taxibus. Of vanaf huis met de taxibus naar het station kan ook maar die bussen zijn zooooooooo slecht dan hoef je verder eigenlijk niet meer te reizen dus wat doe je dan gewoon thuisblijven want ook voor de rolstoel krijg ik geen begleiders pas LANG LEVE HET OPENBAAR VERVOER
Hier snap ik niets van, ik heb al zeven jaar een scootmobil en ben ook in het bezit van een begeleiders kaart. En word voortrefelijk geholpen door de N.S.
Ik wil je geluk wensen met je scootmobiel CarlaTamara.
Ik heb ook [oa] Fibromyalgie maar ik ben dus al 3 jaar aan het vechten met de WVG om een scootmobiel te krijgen!!
Van de NS vind ik het een misselijke streek.
Alsof we al niet genoeg moeten vechten om onze rechten te krijgen.
Mocht ik OOIT nog een scootmobiel krijgen dan ga ik dus ook eigenwijs zo een pas aanvragen bij de NS.
Kijken wat ze dan zeggen
Ik heb ook [oa] Fibromyalgie maar ik ben dus al 3 jaar aan het vechten met de WVG om een scootmobiel te krijgen!!
Van de NS vind ik het een misselijke streek.
Alsof we al niet genoeg moeten vechten om onze rechten te krijgen.
Mocht ik OOIT nog een scootmobiel krijgen dan ga ik dus ook eigenwijs zo een pas aanvragen bij de NS.
Kijken wat ze dan zeggen
Ook wij lopen tegen de muur aan. Mijn vrouw is volledig van mij afhenkelijk omdat zij reuma artrites heeft. Moest zij naar het ziekenhuis probeer dan maar eens een taxi op tijd te krijgen e.d. zo kan ik nog wel even doorgaan.
Heb nu zelf een aangepaste Ford Transit gekocht, nu kan mijn vrouw met haar scootmobiel de bus inrijden en kunnen wij gaan en staan waar we willen. Van de gemeente heb ik een schamelijke vergoeding gekregen van € 755 terwijl de aanpassing er al in zat toen ik de bus kocht toen werd de aanpassing door de dealer voor ruim € 6000 gefaktureerd. Nu proberen we al ruim een jaar in aanmerking te komen voor een parkeerkaart (nu vergeet het maar) Gemeente Terneuzen
Heb nu zelf een aangepaste Ford Transit gekocht, nu kan mijn vrouw met haar scootmobiel de bus inrijden en kunnen wij gaan en staan waar we willen. Van de gemeente heb ik een schamelijke vergoeding gekregen van € 755 terwijl de aanpassing er al in zat toen ik de bus kocht toen werd de aanpassing door de dealer voor ruim € 6000 gefaktureerd. Nu proberen we al ruim een jaar in aanmerking te komen voor een parkeerkaart (nu vergeet het maar) Gemeente Terneuzen