| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] busjes
-
ellie kuipers
busjes
heeft u ook zo last dat de busjes in utrecht altijd zo laat komen je besteld een busje voor 19.00 en ze komen pas om 19.45 terwijl je om 20.00 aanwezig moet zijn of je moet ergens om 12.00 zijn je spreek af om 11.00 en ze komen om 11.50 het is connexxion reacties op mail ardres
-
Alexander
Re: busjes
Het komt niet alleen in Utrecht voor. Gehandicapten vervoer in het hele land schijnt nogal moeilijk te zijn (al begrijp ik niet waarom).
-
elles
In zandvoort en omgeving weten ze er ook wel raad mee!!! en echt waar, dan heb ik het niet over 1 uur, maar over wel 3 tot 4 uur, wat erg vaak voorkomt!! dat zou toch niet zo moeten zijn! het is te belachelijk voor worden!
De mensen die afhankelijk zijn van het rolstoelvervoer gewoon letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan!
Connexion? rijden jullie maar met 1 bus door het land? lijkt er veel op.
De mensen die afhankelijk zijn van het rolstoelvervoer gewoon letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan!
Connexion? rijden jullie maar met 1 bus door het land? lijkt er veel op.
-
annalies de rooy
ook ik heb slechte ervaring met de ov taxi ik woon in oudorp bij alkmaar ben wel eens 2 uur te laat op bruiloft aangekomen,zelfs 1 keer gebeurd dat de chaufeur beweerde geweest te zijn ,werd ook toen onbeschoft behandeld door telefoniste,die later na mijn klacht ontslagen is ,al met al dus niet echt tevreden over ov taxi,maar ben er van afhankelijk ,zelf bus gekocht maar oprijplaten worden niet vergoed ,argument,uw heeft een pasje dus kunt met ov taxi.inderdaad dat kan maar kom dan aub wel op tijd
-
M. van Dijk
Ga tevens niet mee met regiotaxi (gebied Westland ZH) want dan wordt je als een soort vee vervoerd.
Voorbeeld : aankondiging "DREMPELS IN WEGDEK" deze betreffende chauffeur knalt er overheen, waardoor ik bijna mijn nek breek (ik heb een spierziekte) dus ik zeg: drempels hoor je stapvoets te nemen !
Antwoord : mevrouwtje niet zeuren, ik reed maar 50 km !
Tevens ben ik zegge en schrijve maar 2x op tijd opgehaald en gebruiken ze altijd de smoes dat ze 20 minuten te laat mogen komen en als je weer opgehaald wordt zijn ze altijd veels te vroeg !
Dit is maar een klein voorbeeld van jaren ellende ! Ik kan er een boek over schrijven !
Voorbeeld : aankondiging "DREMPELS IN WEGDEK" deze betreffende chauffeur knalt er overheen, waardoor ik bijna mijn nek breek (ik heb een spierziekte) dus ik zeg: drempels hoor je stapvoets te nemen !
Antwoord : mevrouwtje niet zeuren, ik reed maar 50 km !
Tevens ben ik zegge en schrijve maar 2x op tijd opgehaald en gebruiken ze altijd de smoes dat ze 20 minuten te laat mogen komen en als je weer opgehaald wordt zijn ze altijd veels te vroeg !
Dit is maar een klein voorbeeld van jaren ellende ! Ik kan er een boek over schrijven !
-
Gast
helaas krijgt de chauffeur altijd de verwijten naar zijn hoofd als er niet op tijd gereden wordt. In 99% van de gevallen kan hij er echter niets aan doen. Ikzelf was rolstoelchauffeur bij de OV-taxi in de regio Alkmaar. Ik zal mevr. Annalies de Rooy dus vast wel eens in de bus gehad hebben. Mijn contract is niet verlengd, zonder opgave van redenen. Voor mezelf weet ik het wel. Ik was te kritisch richting managment over de manier waarop er gewerkt moest worden. Voorbeeld: Afgelopen zomer moest ik tijdens de hitte iemand in een rolstoel ophalen in Oudorp (Verpleeghuis Lauwershof). Deze meneer moest naar Heerhugowaard. Normaal een rit van ongeveer 20 minuten. Echter werd deze rit gecombineerd met 3 andere adressen. Uiteindelijk heeft deze meneer ruim 5 kwartier erover gedaan. Temperatuur in de bus was ongeveer 45 graden. Ik heb hierover geklaagd en gezegt dat ik een volgende keer zo'n rit zou weigeren. En zo zijn er meerdere dingen voorgevallen. Resultaat einde dienstbetrekking....
-
anoniempje en erg boos
Bij stoplichten is het altijd het zelfde liedje, daarom komt onze dochter altijd overstuur thuis en met vloek woorden.
Letwel het gaat om het vervoer van verstandelijk gehandicapte kinderen die niet eens weten waar het om gaat.
De gemeente doet helemaal niets, de vervoerders doet helemaal niets, de directeur van de school doet helemaal niets wat doe je dan als ouders, je staat machteloos en krijgt nog een grote mond toe.
Moeten wij zo onze kinderen normen en waarden leren.
-
Zhensu
Het is niet alleen in het Noorden zo, maar in het Zuiden des lands, Heerlen, kunnen ze er ook wat van. Het gebeurt zelfs regelmatig dat de centrale zegt dat de taxi al is geweest maar dat jij niet aanwezig was. Al heb je 30 getuigen dat je wel degelijk op tijd stond te wachten, het taxibedrijf heeft altijd gelijk.
Als de taxi je eindelijk, na uren, toch nog komt halen wordt je behandelt alsof je een vervelend nest bent, want er moet dan zogenaamd een extra taxi komen. Hoe vaak ik al niet een klacht heb ingediend, ik heb zelfs een keer gedreigd met advocaat en toen heb ik de directeur zelf op bezoek gehad. Maar nee hoor, het gaat even goed en dan begint de ellende weer opnieuw.
Kijk, met gehandicapten vervoer is veel geld te verdienen voor de aangesloten bedrijven. Maar het probleem is dat ze zoveel mogelijk mensen willen vervoeren, want dat brengt natuurlijk meer geld op, en dat gaat natuurlijk niet als je niet zoveel rolstoelcliënten hebt. Dan maar lopers erbij ophalen, zodat jij (ik) vaak langer dan een uur, soms wel twee, in de taxi zit terwijl het eigenlijke doel 10 minuten van je huis is.
Sorry voor het lange verhaal maar het moest me even van de lever.
Als de taxi je eindelijk, na uren, toch nog komt halen wordt je behandelt alsof je een vervelend nest bent, want er moet dan zogenaamd een extra taxi komen. Hoe vaak ik al niet een klacht heb ingediend, ik heb zelfs een keer gedreigd met advocaat en toen heb ik de directeur zelf op bezoek gehad. Maar nee hoor, het gaat even goed en dan begint de ellende weer opnieuw.
Kijk, met gehandicapten vervoer is veel geld te verdienen voor de aangesloten bedrijven. Maar het probleem is dat ze zoveel mogelijk mensen willen vervoeren, want dat brengt natuurlijk meer geld op, en dat gaat natuurlijk niet als je niet zoveel rolstoelcliënten hebt. Dan maar lopers erbij ophalen, zodat jij (ik) vaak langer dan een uur, soms wel twee, in de taxi zit terwijl het eigenlijke doel 10 minuten van je huis is.
Sorry voor het lange verhaal maar het moest me even van de lever.
-
jeannet
Weleens een busje vol schoolkinderen gehad??
Als ze bij de instap vastgezet worden zijn ze na 10 meter alweer los en gaan ze lekker een potje knokken ofzo en als chauffeur zijnde kan je niet overal je busje zomaar stoppen en vaak helpt dat ook niet en als de busjes te laat komen moeten ze daar niet de chauffeur voor aankijken wat ALTIJD gebeurt maar de centrale want die stuurt de busjes te laat omdat de chauffeurs voor de schoolrit vaak nog een andere route moeten rijden.
Als ze bij de instap vastgezet worden zijn ze na 10 meter alweer los en gaan ze lekker een potje knokken ofzo en als chauffeur zijnde kan je niet overal je busje zomaar stoppen en vaak helpt dat ook niet en als de busjes te laat komen moeten ze daar niet de chauffeur voor aankijken wat ALTIJD gebeurt maar de centrale want die stuurt de busjes te laat omdat de chauffeurs voor de schoolrit vaak nog een andere route moeten rijden.
-
kanovaarder
Als ex-chauffeur rolstoelbus Gereden voorTraxx, Stadsmobiel Amsterdam, Schoolvervoer, mensen met verstandelijke beperkingen heb ik de diskussies hier gevolgd.
Voor Traxx en Stadsmobiel zijn de eisen: een kwartier voor de afgesproken tijd voor de deur staan en de chauffeur kan nog een kwartier na de opgegeven tijd nog komen.
Bij regen,sneuw en hagelbuien een onzinnige maatregel want eigenlijk moet het zijn dat de mensen wel klaar staan maar dan gewoon binnen!.
't Is toch leuk om oma aan de arm naar de bus te brengen? Of z.g. effe racen met de rolstoel. (natuurlijk niet echt).
Ja, voor dat vervoer moet je een echte chauffeur zijn.
Dat is dus een chauffeur die rekening houdt met de handicap van zijn klant!!
Die wel vlot rijdt als het kan, en heel rustig aan doet als de klant weinig kan hebben.
Die NATUURLIJK zijn klant(en) goed vastzet in de bus!
Maar..... deze chauffeur was dan wel totaal afhankelijk van het bedrijf waar hij voor werkte.
Taxi-Plus die 10 bussen had waarvan 4 al niet APK-gekeurd en waar de overige bussen ook al gebreken vertoonde.
Waar ook palen en spanklemmen vaak niet aanwezig waren zodat deze loonslaaf dan maar in hemelsnaam zijn eigen spanbanden gebruikte en bij Welzorg een z.g. 'wurgpen' kocht.
Een echte chauffeur kan met elk soort klanten omgaan. Ook met kinderen.
Kinderen die ontroerend lief luisterden naar "Ome Ronald".
Kinderen en mijn klanten van "de Werf" die al uit zichzelf de gordels omdeden (voor wie dat kon).
Ik ben daar al een tijdje uit maar Noord is klein en zo kom ik mijn klanten weleens tegen.
Voor hen ben ik nog steeds die lieve chauffeur/ome Ronald.
En ZO hoort het!
Met 50 over een verkeersdrempel! Hoe haalt die het in zijn hoofd!!
zegt: De Vrije Vogel
Voor Traxx en Stadsmobiel zijn de eisen: een kwartier voor de afgesproken tijd voor de deur staan en de chauffeur kan nog een kwartier na de opgegeven tijd nog komen.
Bij regen,sneuw en hagelbuien een onzinnige maatregel want eigenlijk moet het zijn dat de mensen wel klaar staan maar dan gewoon binnen!.
't Is toch leuk om oma aan de arm naar de bus te brengen? Of z.g. effe racen met de rolstoel. (natuurlijk niet echt).
Ja, voor dat vervoer moet je een echte chauffeur zijn.
Dat is dus een chauffeur die rekening houdt met de handicap van zijn klant!!
Die wel vlot rijdt als het kan, en heel rustig aan doet als de klant weinig kan hebben.
Die NATUURLIJK zijn klant(en) goed vastzet in de bus!
Maar..... deze chauffeur was dan wel totaal afhankelijk van het bedrijf waar hij voor werkte.
Taxi-Plus die 10 bussen had waarvan 4 al niet APK-gekeurd en waar de overige bussen ook al gebreken vertoonde.
Waar ook palen en spanklemmen vaak niet aanwezig waren zodat deze loonslaaf dan maar in hemelsnaam zijn eigen spanbanden gebruikte en bij Welzorg een z.g. 'wurgpen' kocht.
Een echte chauffeur kan met elk soort klanten omgaan. Ook met kinderen.
Kinderen die ontroerend lief luisterden naar "Ome Ronald".
Kinderen en mijn klanten van "de Werf" die al uit zichzelf de gordels omdeden (voor wie dat kon).
Ik ben daar al een tijdje uit maar Noord is klein en zo kom ik mijn klanten weleens tegen.
Voor hen ben ik nog steeds die lieve chauffeur/ome Ronald.
En ZO hoort het!
Met 50 over een verkeersdrempel! Hoe haalt die het in zijn hoofd!!
zegt: De Vrije Vogel