LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Helaas, helaas, ik lees net dat het vervoer voor personen in het kader van de wet WMO gegunt is aan Connexxion in plaats van Valys. Er lopen momenteel in diverse gemeentes onderzoeken naar het niet functioneren van Connexxion inzake het vervoer binnen de gemeente. Mensen die slecht ter been zijn, die ergens buiten meer dan 2 uur op een taxi moeten wachten zijn klachten die regelmatig naar voren gebracht worden, ook het helemaal niet komen opdagen van taxi's is een regelmatig terugkomende klacht. Iedereen die hier afhankelijk van is ... sterkte
Re: Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
dumm,
Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen ja maar dit is zo'n goed georganiseerd dat vele maar dan vele bedrijven nog een contract moeten tekenen als men al wil rijden voor Connexxion Taxi Service. daar de prijzen zo laag zijn zie ik het somber in dat connexxion het aantal te vervoeren personen vanaf 1 april 2007 niet kan vervoeren zoals de mensen zijn gewend, keurig en optijd van deur tot deur. Momenteel (12-03-2007) zijn er nog onderhandelingen tussen Connexxion en onder aannemers. In een Provincie in nederland heeft Agis al het contract terug getrokken omdat de firma Connexxion het niet waar kon maken wat ze beloofde.. nbee gek he er is geen bedrijf in utrecht die voor die lage prijs wil rijden, Nu rijden de taxi's in Utrecht weer zoals hiervoor.. Van mij mag het zittend ziekenvervoer overal plat komen te liggen en dan hoop ik van ganse harte dat de zorgverzekeraars er als eerste iets van leren door niet weer de goedkoopste te nemen en dat dan de Nederlandse Overheid ook in ziet dat er meer geld voor moet komen..... maar dat afwachten,
Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen ja maar dit is zo'n goed georganiseerd dat vele maar dan vele bedrijven nog een contract moeten tekenen als men al wil rijden voor Connexxion Taxi Service. daar de prijzen zo laag zijn zie ik het somber in dat connexxion het aantal te vervoeren personen vanaf 1 april 2007 niet kan vervoeren zoals de mensen zijn gewend, keurig en optijd van deur tot deur. Momenteel (12-03-2007) zijn er nog onderhandelingen tussen Connexxion en onder aannemers. In een Provincie in nederland heeft Agis al het contract terug getrokken omdat de firma Connexxion het niet waar kon maken wat ze beloofde.. nbee gek he er is geen bedrijf in utrecht die voor die lage prijs wil rijden, Nu rijden de taxi's in Utrecht weer zoals hiervoor.. Van mij mag het zittend ziekenvervoer overal plat komen te liggen en dan hoop ik van ganse harte dat de zorgverzekeraars er als eerste iets van leren door niet weer de goedkoopste te nemen en dat dan de Nederlandse Overheid ook in ziet dat er meer geld voor moet komen..... maar dat afwachten,
Re: Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Kan niet slechter als het was dacht ik toen connexion Valys overnam.
Kan nog slechter moet ik constateren na mijn eerste rit met connexion.
Connexcion besteed de ritten n.l. ook uit aan andere taxibedrijven. Voor mij blijft het voor de heenreis hetzelfde bedrijf dat vaak en zeker voor 9.30 uur geen rolstoelbus heeft maar toch de rit aanneemt. En nooit de passagier informeren dat ze later komen. bij innformeren staan ze ook altjd in de file.
Gisteren vertrok ik weer drie kwartier te laat. Besteld om 8.30 en 9.30 vertrokken.
Terugweg 16.45 uur werd 18.15 uur. Rolstoelbus had maar 1 vastzetklem en geen spanbanden. (mijn elektrische rolstoe heeft taxihaken en kan niet met klem vastgezet wordenl). Suggestie was om mij losstaand te vervoeren omdat er om 21.00 uur pas een volgende bus vrij was. Dit heb ik geweigerd.
Uiteindelijk met tussenkomst van valys en vervoerder werd ik om 18.15 uur alsnog vervoerd met deugdelijk materiaal.
Zou graag ervaringen van andere horen. Ook goede want ik heb er daar niet zoveel van.
muis14
Kan nog slechter moet ik constateren na mijn eerste rit met connexion.
Connexcion besteed de ritten n.l. ook uit aan andere taxibedrijven. Voor mij blijft het voor de heenreis hetzelfde bedrijf dat vaak en zeker voor 9.30 uur geen rolstoelbus heeft maar toch de rit aanneemt. En nooit de passagier informeren dat ze later komen. bij innformeren staan ze ook altjd in de file.
Gisteren vertrok ik weer drie kwartier te laat. Besteld om 8.30 en 9.30 vertrokken.
Terugweg 16.45 uur werd 18.15 uur. Rolstoelbus had maar 1 vastzetklem en geen spanbanden. (mijn elektrische rolstoe heeft taxihaken en kan niet met klem vastgezet wordenl). Suggestie was om mij losstaand te vervoeren omdat er om 21.00 uur pas een volgende bus vrij was. Dit heb ik geweigerd.
Uiteindelijk met tussenkomst van valys en vervoerder werd ik om 18.15 uur alsnog vervoerd met deugdelijk materiaal.
Zou graag ervaringen van andere horen. Ook goede want ik heb er daar niet zoveel van.
muis14
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Een gunning aan Connexxion??
En dan een opmerking: "Jammer, geen Valys???
Hallo, wakker worden. Valys is Connexxion!!
Valys is de opvolger van TRAXX !
Traxx voor alle gehandicaptenritten verder dan 20 kilometer.
Stadsmobiel,Garskamp en andere onderaannemers voor Connexxion Amsterdam zoals ook in andere steden onderaannemers (taxi) voor Connexxion werkt (te).
Een oudtaxichauffeur die o.a. ook dat TRAXXvervoer deed (als een van de weinige die daarvoor bevoegd was =nog in bezit van het vroegere vakbekwaamheidsbewijs taxi-ondernemer.
Er waren klungels van chauffeurs bij waardoor zo veel fouten bij het vastmaken en bij het op tijd rijden.
Grootvader
En dan een opmerking: "Jammer, geen Valys???
Hallo, wakker worden. Valys is Connexxion!!
Valys is de opvolger van TRAXX !
Traxx voor alle gehandicaptenritten verder dan 20 kilometer.
Stadsmobiel,Garskamp en andere onderaannemers voor Connexxion Amsterdam zoals ook in andere steden onderaannemers (taxi) voor Connexxion werkt (te).
Een oudtaxichauffeur die o.a. ook dat TRAXXvervoer deed (als een van de weinige die daarvoor bevoegd was =nog in bezit van het vroegere vakbekwaamheidsbewijs taxi-ondernemer.
Er waren klungels van chauffeurs bij waardoor zo veel fouten bij het vastmaken en bij het op tijd rijden.
Grootvader
Re: Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Connexxion is aan het rijden ( nou merendeel aan het uitbesteden aan onderaannemers) deze onder aannemers krijgen de rit informatie via een website. De gegevens die daar op zichtbaar zijn zijn zo summier dat er niet eens bij staat wat voor soort rolstoel het is dus die fout is dan in deze niet aan de vervoerder te wijten.het feit dat die bus te laat komt is wel een probleem wat de vervoerder moet aan pakken in mijn ogen. hij heeft overigens ja gezegd tegen het contract met Connexxion en zal het dus ook moeten na komen . Als Connexxion alles eerst is allemaal op een rij heeft dan kan het pas beter functioneren. Noem alleen maar de site waar de vervoeders hun ritten vandaan moeten halen deze site was pas 1 april in de loop van de dag online en bruikbaar. Dit is toch iets aan de late kant voor een vervoersoort die op 1 April moet gaan lopen !!!!!
ik wens gewoon iedereen die met valys gaat reizen heel veel sterkte en geduld toe want dat zullen ze soms best nodig hebben!!!!
groetjes
ik wens gewoon iedereen die met valys gaat reizen heel veel sterkte en geduld toe want dat zullen ze soms best nodig hebben!!!!
groetjes
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Valys is inderdaad een onderdeel van Connexxion. Ik wordt soms zo moedeloos van mensen die zonder enig uitzoekwerk direct denken welk onderdeel waar hoort. Mensen Connexxion heeft 70 tot 75% van al het personenvervoer in handen. Dit is onderverdeeld in verschillende bedrijfsnamen. Voor de rest als we het nog harder gaan nemen, hebben ALLE vervoersbedrijven direct contact met elkaar en brunchen zij ook nog samen. Hun hebben namelijk ook algemene werkgevers vergaderingen en zitten bij 1 en hetzelfde werkgeversorganinsatie. Het is vaak ook nog eens handje klap.
Jullie leven met jullie allen in een wereld van illusie en hebben geen flauw idee wat er werkelijk afspeelt. Connexxion is ooit samengegaan met verschillende OV-bedrijven en heeft daarna veel taixbedrijven in het land overgenomen. Over het algemeen zijn ze er beter van geworden, maar helaas ook in veel gevallen weer niet. De wereld der taxi is inderdaad ook een langzaam tot zeer traag stervend, er moet bezuinigd worden. Dit is niet alleen binnen de taxi, OV of wat dan ook, dit is algemeen in ELK bedrijf in heel het land.
Voor de schuldige vinger moet je nogmaals bij het Rijk zijn. De mensen die wij in het verleden en ook nu weer hebben gekozen zijn daar verantwoordelijk voor de marktwerking. Hun doen er niets aan, omdat hun namelijk geld verdienen met marktwerking en intresseert hun niets dat bedrijven slecht presteren. De zaken die ze dan in de kamer bespreken zijn veelal achterhaald of is gebasseerd op verkeerde, vals of oude informatie. Het zijn schijnvergaderingen, want heel snel gaan ze over op een ander onderwerp. Hun willen geen geld meer besteden in het OV of wat dan ook. Hun willen bezuinigen en daar zit het probleem. Heel het Nederlandse personenvervoer is dalijk ten gronde. Het is al stervende en wij als bestuurder zijnde mogen alles opvangen. Buitenlandse bedrijven nemen het over en geloof ons nu maar; ook zij verzieken de boel, kijk maar naar Arriva. Hun komen hier hun zakken vullen en breken alles af. Op het moment dat een ander vervoersbedrijf het dan overneemt, staan zij met lege handen om een compleet verwoest gebied weer nieuw leven in te blazen. Hier is het geld niet voor dus raad maar wat er gebeurd. Zij komen hun beloftes niet na en verliezen hun concessie of krijgen een boete. Gevolg is nog meer bezuinigingen en nog slechter vervoer. Het vorig bedrijf zal niet meer herkozen worden en dat intresseert hun niets, want zij gaan vrolijk ergens anders verder.
Dit is de werkelijke gang van zaken. De chauffeurs kun je niet aankijken. Veelal zijn deze gewoon met de consessiewisseling mee overgegaan naar de nieuwe vevoerder en vervolgens wordt er weer direct op hun bezuinigd. Mensen worden ontslagen of moeten genoegen nemen met minder salaris en meer werken. De bonden doen weinig, want alles is zo goed als dichtgetimmerd door de heren in Den Haag.
Jullie leven met jullie allen in een wereld van illusie en hebben geen flauw idee wat er werkelijk afspeelt. Connexxion is ooit samengegaan met verschillende OV-bedrijven en heeft daarna veel taixbedrijven in het land overgenomen. Over het algemeen zijn ze er beter van geworden, maar helaas ook in veel gevallen weer niet. De wereld der taxi is inderdaad ook een langzaam tot zeer traag stervend, er moet bezuinigd worden. Dit is niet alleen binnen de taxi, OV of wat dan ook, dit is algemeen in ELK bedrijf in heel het land.
Voor de schuldige vinger moet je nogmaals bij het Rijk zijn. De mensen die wij in het verleden en ook nu weer hebben gekozen zijn daar verantwoordelijk voor de marktwerking. Hun doen er niets aan, omdat hun namelijk geld verdienen met marktwerking en intresseert hun niets dat bedrijven slecht presteren. De zaken die ze dan in de kamer bespreken zijn veelal achterhaald of is gebasseerd op verkeerde, vals of oude informatie. Het zijn schijnvergaderingen, want heel snel gaan ze over op een ander onderwerp. Hun willen geen geld meer besteden in het OV of wat dan ook. Hun willen bezuinigen en daar zit het probleem. Heel het Nederlandse personenvervoer is dalijk ten gronde. Het is al stervende en wij als bestuurder zijnde mogen alles opvangen. Buitenlandse bedrijven nemen het over en geloof ons nu maar; ook zij verzieken de boel, kijk maar naar Arriva. Hun komen hier hun zakken vullen en breken alles af. Op het moment dat een ander vervoersbedrijf het dan overneemt, staan zij met lege handen om een compleet verwoest gebied weer nieuw leven in te blazen. Hier is het geld niet voor dus raad maar wat er gebeurd. Zij komen hun beloftes niet na en verliezen hun concessie of krijgen een boete. Gevolg is nog meer bezuinigingen en nog slechter vervoer. Het vorig bedrijf zal niet meer herkozen worden en dat intresseert hun niets, want zij gaan vrolijk ergens anders verder.
Dit is de werkelijke gang van zaken. De chauffeurs kun je niet aankijken. Veelal zijn deze gewoon met de consessiewisseling mee overgegaan naar de nieuwe vevoerder en vervolgens wordt er weer direct op hun bezuinigd. Mensen worden ontslagen of moeten genoegen nemen met minder salaris en meer werken. De bonden doen weinig, want alles is zo goed als dichtgetimmerd door de heren in Den Haag.
Re: Connexxion ook voor vervoer buiten de gemeente
Hallo
hier ook een ontevreden klant van valys, of moet ik zeggen vierlies. Het ging zo goed maar nu...een dikke puinhoop. Zelfs de het inloggen bij valys lukt niet meer. Ik heb (ruim) voor de pasen geprobeert via de website een rolstoeltaxi te krijgen. Zoals ik altijd doe. Maar bij het inloggen ging en gaat het al mis! Volgens de procedure zou ik het pasnummer en of het wachtwoord niet goed hebben ingevoerd. Dit is de melding die ik krijg:
(-1) Pasnummer/Password onjuist. Probeer het opnieuw.
Ik gelijk een mailtje gestuurd dat ik er niet in kan komen maar tot op de dag van vandaag heb ik nog niks vernomen en het zou zo spoedig mogelijk per e-mail beantwoord worden..
Nou dit wordt weer ouderwets bellen wat trouwens ook niet goed gaat of proberen weer de fam. of kennisen op te trommelen om je op te halen.
Lang leve Valys of moet ik zeggen Connexxion..
Groetjes Wheely
P.S. Onder de oude regeling ging het veel beter!
hier ook een ontevreden klant van valys, of moet ik zeggen vierlies. Het ging zo goed maar nu...een dikke puinhoop. Zelfs de het inloggen bij valys lukt niet meer. Ik heb (ruim) voor de pasen geprobeert via de website een rolstoeltaxi te krijgen. Zoals ik altijd doe. Maar bij het inloggen ging en gaat het al mis! Volgens de procedure zou ik het pasnummer en of het wachtwoord niet goed hebben ingevoerd. Dit is de melding die ik krijg:
(-1) Pasnummer/Password onjuist. Probeer het opnieuw.
Ik gelijk een mailtje gestuurd dat ik er niet in kan komen maar tot op de dag van vandaag heb ik nog niks vernomen en het zou zo spoedig mogelijk per e-mail beantwoord worden..
Nou dit wordt weer ouderwets bellen wat trouwens ook niet goed gaat of proberen weer de fam. of kennisen op te trommelen om je op te halen.
Lang leve Valys of moet ik zeggen Connexxion..
Groetjes Wheely
P.S. Onder de oude regeling ging het veel beter!