Moeten we al die mensen dus de toegang maar ontzeggen? Nee, lijkt me niet erg wenselijk. Geen begrip voor allergie? Ik denk dat je zelf eea over je hebt afgeroepen door je stellingnames dat hulphonden maar even in alle openbare gebouwen geweigerd moeten worden, want er kon wel eens iemand met een allergie voor hondenharen langs komen. We leven in een maatschappij en daar zul je tegen plezante en minder plezante zaken aanlopen. Een (grotere) groep een sociaal leven ontzeggen omdat een andere (kleinere) groep wellicht!!! langskomt, dat werkt natuurlijk niet. Het is samen leven met alle groepen, of jezelf het leven wel heel moeilijk maken. In overleg is vaak meer mogelijk dan gedacht, waar 'ik ik ik en de rest kan stikken' maakt dat je in ene niets meer gedaan zult krijgen.
Laten we wel zijn; hoe vaak kom jij hulphonden in de bios tegen? Hoe vaak in het winkelcentrum? Hoe vaak in de bieb? Hoe vaak in de supermarkt? Ik kan die keren op mijn hand tellen. En ben je echt tegen het paranoïa-achtige af bang om een hond tegen te komen, dan kun je altijd even voor het reserveren van een bioscoopkaartje vragen of er niet toevallig gereserveerd is door iemand die een hulphond meeneemt (wordt vaak van te voren al aangegeven). Blijft nog altijd het feit dat de kans ongeveer zo'n oh zeg 100 keer groter is dat je in die bios naast iemand zit die onder de hondenharen zit omdat hij/zij een hondenliefhebber is en hondlief thuis nog een vette knuffel heeft gegeven, dan dat er in dezelfde zaal een hulphond aanwezig is.
Kom op, denk nou even na. We hebben het hier niet over honden alsin het huisdier dat meegesleept wordt om de gezelligheid. We hebben het hier over hulphonden, hulpmiddelen alsin ook een rolstoel, krukken en rollators een hulpmiddel zijn. Hmm, doet me denken; die ook maar een blokje om. Zelf neem ik immers ook wel eens per ongeluk een teentje mee, zonde van de nieuwe schoenen die versierd worden met mijn bandenspoor.

Voor ik het verwijt krijg me niet te kunnen inleven; ik ben naast rolstoelgebruikster (zonder hulphond omdat ik het onderhoud niet kan opbrengen, maar anders met

En allergie een ernstige handicap noemen? Ik heb een aantal zeer uitzonderlijke gevallen gezien en die zijn heftig. Maar niezen, tranen, jeuk een ernstige handicap noemen? Echt, ik heb smakelijk gelachen, wat een humor! Het is vervelend, onhandig en soms om moe van te worden? Maar ernstige handicap?