LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geweigerd worden met blindengeleidehond

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
MiraMare
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2005 17:41

geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door MiraMare »

hoi allemaal

zijn hier ook geleidehondne gebruikers zo ja?

worden jullie ook wel eens geweigerd in winkels of bioscopen en zelfs het openbaar vervoer of vor je hond moeten betalen

ik dus wel ik wordt er moedeloos van wie heeft hier ervaring mee?

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Heb geen ervaring ermee, maar het is wel belachelijk. Die mensen moeten maar hopen dat ze nooit zelf iets krijgen. Want dat zijn dan nou juist de zielepoten.

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Bioscoop??

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, een bioscoop ja.. Geloof het of niet, maar er zijn tegenwoordig films met geluid!

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Maar zonder beeld toch wel erg moeilijk te volgen lijkt me

MiraMare
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2005 17:41

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door MiraMare »

nee hoor

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

ehmmmmmmmmmm, erg vervelend, maar ik zie de link met gehandicapten vervoer niet zo...

Overigens is er bij een hoop winkels nu eenmaal een beleid dat er geen honden naar binnen mogen.
Zeker winkels met etenwaren.
Hier kunnen ze geen uitzondering op maken, omdat ze dan een boete van arbo en warenwet riskeren.
Die boetes zijn behoorlijk hoog, dus het risico is te groot.
Heel naar voor jou, maar helaas.

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Onzin. Elk zichzelf respecterend mens, ook winkeliers, zal in 9 van de 10 gevallen een oogje dichtknijpen in bepaalde situatie's. Niet overal, maar vaak wel hoor. En ik denk dat ook de warenkeuring dienst best een oogje zal dicht knijpen als er iemand binnen komt die blind is en afhankelijk is van een blindegeleide hond.

Paulussie

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Paulussie »

Zeer bekrompen dat een winkelier een blinde of slechtziende niet toelaat met een blindegeleidehond. Maar vertel eens, hoe kan je dez teksten lezen? Heb je daar speciale hulpmiddelen voor?
Prettig weekend en veel zon toegewenst!

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

de keuringsdienst van waren ziet hulphonden en blindengeleidehonden "over het hoofd", zij mogen dus gewoon elke winkel in.
Als je geweigerd word met je hond moet je even een brief schrijven naar het hoofdkantoor van de winkel en de situatie uitleggen.
negen van de tien keer mag je gewoon met je hond naar binnen.

Ik mag met mijn hulphond in enschede overal naar binnen

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Dat bedoel ik.

kermit

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door kermit »

verklaar de hygieneregels eens gast van 27 mei,alle etenswaren zoals vlees en vleeswaren liggen in een vitriene en een geleidehond gaat niet als een wild dier door de winkel rennen,iemand die veel last heeft van roos,mag die dan ook niet meer in de winkel komen,de term blindegeleidehond of hulphond zegt al genoeg,er zijn mensen die door omstandigheden een hulpmiddel hebben om in de maatschappij mee te kunnen gaan,en als een winkelier hem of haar de toegang ontzegd heeft deze winkelier zijn hart op de verkeerde plaats zitten en heeft geen bezef waarom de persoon beschikt over zo'n hond.Ik zal mijn centen al niet meer uit willen geven in die winkel

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

En toch zal de keuringsdienst van waren het niet toestaan wanneer er een hond bij een winkel binnengelaten wordt.
Hulp hond of niet.
Wil ze best binnen laten hoor, zolang de eigenaar van de hond dan ook de boete op zich neemt wanneer ik die toevallig krijg, omdat er net een controle is.
Zouden ze dat doen denk je? :roll:

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

waarom hebben mensen dan zo'n hond,toch niet dat het alleen te doen is omdat het dierenvrienden zijn.het is vaak bittere noodzaak dat men in het bezit is van een hulphond.de eigenaar of bedrijfsleider zal de klant niet helpen met de boodschappen te pakken.het is gewoon te gek voor woorden dat een hulphond niet mee de winkel in mag.we moeten zeker ja gaaan stemmen met het referendum,krijgen we nog meer van die domme regels

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

een blindegeleidehond wordt zo getraind dat ie echt niet met zijn neus boven het vlees gaat staan,maar er voor zijn baas is.In onze woonplaats deed ook altijd een blinde man met geleidehond de boodschappen en je zag dat die hond keurig zijn werk deed.ze zijn getraind en als ik op deze manier zou geweigerd worden zou ik er denk ik niet meer komen.Stel je maar eens voor hoe een weg te banen in een winkel als je niks ziet.Hoe vaak staan er ook geen stellingen en dergelijke in de weg.Of als ze produkten uitpakken hele trailers.Is hier geen wet voor.

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer zij de bekeuring betalen, mogen ze van mij naar binnen.

Gast

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Gast »

Het ontgaat me waarom een hond opeens in een levensmiddelenwinkel binnen zou mogen als zijn baas blind is. Omdat het zo vervelend voor iemand is om niets te kunnen zien? Omdat het eigenlijk geen echte hond is? Niet de blinde wordt de toegang ontzegd, maar de hond. Honden verliezen een miljoen huidschilfers per uur, hoe goed hij ook is opgeleid. Dat gaat slecht samen met rosbief kan ik je wel vertellen. Als u de hond aan het fietsenrek vastmaakt kunt u aan de hand van een vakkenvuller de winkel in. Die kan u nog op de aanbiedingen wijzen ook.
En waarom zou hij in hemelsnaam mee moeten in de bioscoop? Meldt u zich bij de kassa en u wordt keurig door de ouvreuse naar uw plaats gebracht, of wil de hond soms meekijken? Of heeft de hond door zijn opleiding misschien ook een toegevoegde waarde bij de ontruimingsprocedure in het geval er onverhoopt brand zou uitbreken?

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Satellite »

Misschien dat MiraMare nog een keertje kan antwoorden? :roll:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door eeliane »

Je gaat inderdaad niet altijd alleen naar de bioscoop neem ik aan, handiger als er iemand mee zou gaan, gezelliger ook misschien. Hond lekker thuis. Mijn dochtertje is allergisch voor honden, zou t dan ook heeeel vervelend vinden als u met uw hond in de bioscoop gaat zitten. Kan ik met haar wel naar huis gaan! Ik ben blij dat honden dus NIET in de bioscoop mogen!

Erkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:15

Re: geweigerd worden met blindengeleidehond

Ongelezen bericht door Erkie »

Iemand met een beperking (handicap) is volledig gelijkwaardig aan elk ander. Als een blinde boodschappen wil doen dan moet dat kunnen. Als een blinde naar de Bioscoop wil vind ik dat een pracht idee. En de hond behoort gewoon mee te kunnen, ook in de bus, trein of taxi. Dit is notabene bij de wet geregeld. Dus geen extra kosten voor de hond. Als ik als ziende met een blinde mee ga als begeleider moet dat ook gratis kunnen. Helaas worden chauffeurs van bussen of controleurs van treinen niet altijd even goed voorgelicht over deze materie.

Voor de liefhebbers: een website is goed te volgen met een leesregel of een spraakprogramma op de computer. Een mooie uitvinding.

Gesloten