Beste Leden, Lezers en Geïnteresseerde,
Wil graag een vervelende ervaring delen als gehandicapte, in de hoop dat andere alhier, soort gelijke ervaringen hebben? En we elkaar van advies kunnen voorzien.
In december 2011 krijg ik uiteindelijk ( na een bezwaar en talloze brieven c.q dossiers via de rechter-commissaris) van de gemeente Rotterdam een scoot die volledig is aangepast, en voldoet aan alle eisen ( ms, nekhernia chronische en daardoor ook chronisch migraine en clusterhoofdpijn) ik krijg in overleg met de adviseur de Inca Sprint deze word mij geleverd door Beenhakker comfort. Enige nadeel is dat de scoot ( die normaal tot 20 km kon) word terug gedraaid naar 8km omdat de gemeente dit zo wil zien. De afgelopen weken daaropvolgend mocht ( staat zwart op wit) mijn snelheid nadat ik gewend was aan mijn nieuwe scoot omhoog, en bel ik beenhakker comfort die de zaken van gemeente Rotterdam in dat tijdbestek verzorgde, nadat ik natuurlijk overleg heb gepleegd met mijn IV adviseur. Ik bel en krijg te horen wij doen daar niets meer mee, wij werken niet meer voor de gemeente u moet dan Jens care 2 move bellen!
Perplex als ik ben en koppel terug aan mijn adviseur, hij was dit vergeten te melden. Ik heb ook geen brieven helemaal niets ontvangen! dit blijkt zo te zijn sinds feb 2012. Ik bedenk me ineens dat dan heel veel niet meer klopt, verzekering papieren? pech onderweg? dus bel ik met Jens
Bij Jens krijg ik iemand aan de lijn die zegt dar er ook geen papieren verzonden zijn, omdat men de dossiers van Beenhakker nog niet compleet heeft. Op mijn vraag of mijn scoot omhoog gezet kan worden naar 15 km , vraagt de vrouw of ik dit dan ook ga betalen? Nee dat gaat de Gemeente Rotterdam doen, waarop ze antwoord: Dan moet je die bellen! ik zeg nee wat jullie verzorgen die hulpmiddelen. Ze weet van alles niets! en dus na dagen van bellen kom ik uiteindelijk bij de juiste persoon terecht. Hij erkent de chaos en beloofd mij terug te bellen over mijn scoot, dit doet hij ook prima.
Maar al snel het probleem, de scoot is door Beenhakker verlaagt naar 8 km. Jens krijgt het niet voor elkaar, en brengt de scoot naar de Inca leverancier in Bergambacht, deze zegt dat ze ook niet voor elkaar krijgen, omdat er verkeerde waardes in de scoot zouden staan, dus iemand heeft er aan gekloot, waardoor de scoot niet opgevoerd kan worden, of men moet meer dan 3000 neerleggen om in de achterkast van de scoot de waardes de herstellen. Althans dit is wat Rietje ( medewerker van Jens care 2 move) mij verteld.
Omdat Rietje behoorlijk nonchalant overkomt op mij, en al zucht wanneer ik bel, besluit ik zelf onderzoek te plegen naar mijn Inca de fabrikant ervan. Ik bel met Inca in bergambacht en leg mijn probleem uit, en vraag of mijn inca daar is aangeboden om deze te verhogen? ik val compleet van mijn stoel wanneer de inca medewerker ( een van de vaste monteurs en de baas) vertellen: Ja wel iemand geweest, wij hebben voor uw de inca van 19 naar 8 km gezet! want toen de inca bij ons aankwam stond hij op 19 KM per uur.
Dat betekend dat de monteurs van Jens eraan hebben gezeten, maar zelf geen idee hebben gehad van wat ze nu eigenlijk hebben gedaan? Het is een groot zooitje dus.
Uiteindelijk na mijn uitleg, zegt de fabrikant dat hij kosteloos voor mij de inca aanpast aan mijn gewenste snelheid, wanneer ik hier uitdrukkelijk toestemming voor heb ( en dat had ik van mijn IV adviseur) de inca fabrikant komt zelfs aan huis! Blij als ik ben bel ik enthousiast naar Jens terug en meldt het goede nieuws. Helaas vind Rietje het niet zo leuk, en begint met moeilijk doen..ze is van mening dat ik maar niet zo eigengereid moet doen, en dat Jens alle recht en macht heeft in deze, waardoor ze geen groen licht geeft. Sterker nog wanneer ik afspreek met Inca, dan ben ik strafbaar omdat ik aan spullen laat 'vervelend' die niet mijn eigendom zijn. Wanneer ik meldt dat het mag van mijn IV adviseur, zucht Rietje zoals gewoonlijk weer eens- het antwoord NEE. Rietje moet eerst mijn IV nog eens extra bellen. Terwijl hij allang groen licht gaf.
Weer een week verder.. He he groen licht! inca regelt het keurig netjes, en binnen 2 min staat mijn scoot sneller.
Vervolgens moet ik achter Jens aanbellen voor de verzekerings-- papieren, aangezien die ik in mijn bezit had nog op naam van Beenhakker stonden, moeten deze veranderd worden. Ha! daar hebben we Rietje weer aan de lijn, die begrijpt er weer niets van..ze moet weer eens navraag doen bij de manager. Ik zucht eens even.. Rietje word kwaad: Ja mevrouw! zo gaat dat! u moet niet gaan zuchten, u moet blij zijn dat wij er zijn! en dat u gebruik mag maken van een scootmobiel want die kosten heel veel centjes! mijn hemel...iedere dag ben ik dankbaar echt dankbaar en ik weet zeer goed dat het geld kost! de tranen rollen over mijn wangen, zeker omdat ik echt iemand ben die met de meest grote glimlach kan genieten van de wind door mijn haren, gegeven door en betaald door deels de harde werkers. Ik zou nooit misbruik van een recht maken, dus haar onnodig harde woorden vind ik echt heel vervelend.
Omdat mijn vertegenwoordiger er bij zit, en mij in tranen uit ziet barsten neemt zei het gesprek over. Rietje blijft horkerig maar ze beloofd dat ze erachter aan gaat.
Binnen 2 dagen belt Rietje terug, we krijgen geen papieren in ons bezit want, dat is gewoon niet meer. Vreemd verhaal vind ik, want hoe moet ik dat doen als ik de papieren moet overleggen? ook dit maal heeft Rietje er vrij weinig mee of aan, sterker nog ze meldt: Ach dat is alleen maar onhandig in uw geval gewoon lekker met ons bellen, zo heeft u minder om handen!...( voel me als gehandicapte nu meteen compleet behandeld als een gek) Ik zou het ermee moeten doen. en weer herhaald Rietje> U moet blij zijn, dat het kan! U heeft een hele luxe scootmobiel hoor!
Mijn vertegenwoordiger begint ook moe te worden van Rietje en vraagt om opheldering aan de Manager, hij excuseert zich weer, het is een wen proces en iedereen moet wennen een elkaar, wij hebben dit soort zaken nog nooit bij de hand gehad. En moeten veel uitzoeken.
Met andere woorden, wij als cliënten hebben het er maar mee te doen, moeten maar blij zijn en dankbaar ondanks dat het bij Jens een groot zooitje is. Daar zakte eerlijk gezegd mijn broek vanaf! want ben ik de enige die niet word begrepen? en wanneer je als bedrijf iets overneemt, daar horen de cliënten dan niet de dupe van te worden? althans niet in zulke mate?
Nou goed, uiteindelijk na veel gedoe en gebel ontvang ik de verkeringspapieren zodat ik met een gerust hart erop uit kan.
Denk ik voorlopig niet te hoeven telefoneren omtrent mijn geweldige Inca, sta ik van de week op weg naar het ZH ineens stil, mijn inca werkt niet meer, en ik moet vervoer op maat bellen om thuis te komen. Dit maal moet ik ook weer bellen met Jens. krijg een andere medewerker aan lijn, die goed en snel handelt. Inca kapot? werkt niet?--> Monteur komt langs. De monteur in kwestie heeft zowaar verstand van inca , er moeten twee nieuwe accu's in, en hij vervangt deze keurig netjes. Mijn inca werkt weer naar tevredenheid! fijn denk ik...het loopt nu lekker. Ook Jens heeft de zaken op orde?
Maar nee.. toch niet..
Het volgende, 2 weken geleden neemt mijn verhuurder zonder pardon het kinderzitje van mijn inca mee. Omdat het conform de regels in de weg zou staan - en op last van de brandweer- brandgevaarlijk zou zijn. het kinderzitje word heel attent door mijn sterke buurman van de inca afgehaald zodat ik de inca kan stallen( anders pas het niet), en zodoende even voor onze deur van ons appartementen complex neer gezet, zodat mijn man wanneer hij thuis komt het zitje netjes kan opbergen. Nooit is dit een probleem geweest, maar onze complex beheerder had zijn dag kennelijk niet? en neemt hem mee. Tegen betaling kan ik deze vervolgens ophalen, ergens in een opslag. Maar...het is eigendom van de gemeente. Ik bel dus mijn IV adviseur, hij vind het een vreemd verhaal, zeker omdat bekend is dat ik gehandicapt ben. En duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen gemeente- mij- en verhuurder. Volgens mijn adviseur moet ik toch Jens bellen, uiteindelijk moeten zei dit kunnen oplossen. En het kinderzitje terug halen, daar het eigendom blijft van de gemeente. Wanneer dit niet lukt mag ik hem terug bellen en kijkt hij wat hij voor mij kan betekenen.
Ja hoor, ik krijg Rietje aan de telefoon, ik probeer dit maal voor de leuke aanpak en roep joviaal: Rietje!! hoe is het met u ?ik heb een probleem! er heerst een stilte, er word een wederom gezucht en ze spreekt uit: Wat nu dan weer? ik leg het uit. In plaats van dat Rietje meteen belt om te kijken hoe en wat begint ze wederom lastig te doen. Ze moet het uitzoeken kan wel 1 week duren, ze hebben dit niet bij de hand gehad, eerste keer, onbekende zeldzame scootmobiel, ik ben dom geweest en nog een pakket aan andere verwijten die Rietje mij naar de kop toe slingert. Alles om maar niet mee te denken maar wel tegen te werken.
Bedenk me geen moment verder, en zeg laat u maar zitten, ik vraag me af of een baan bij de plaatselijke slachterij niet beter voor u zou zijn? u hoort nog van mijn Adviseur dag mevrouw Rietje.
Koppel het terug aan mijn IV adviseur. Deze valt bijna van zijn stoel af, en is bekend met de problemen die er zijn bij Jens. Ongelooflijk maar waar! Hij regelt het binnen 5 min!!!! daar waar Jens of wel Rietje beweren dat het onmogelijk zou zijn, ik gewoon zou moeten betalen en zelf dom ben geweest.
Het kan dus wel, het zitje word met gesloten beurs door de complex beheerder terug gebracht.
Kortom, de verkeerde mensen op die plekken binnen een bedrijf dat zich moet inzetten voor de invalide, blundert er maar op los! zijn er meerdere mensen met deze ervaringen?
Gr,
Agatha.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jens Care 2 move- vervelende ervaringen
Jens Care 2 move- vervelende ervaringen
Laatst gewijzigd door Agaat op 16 mar 2013 16:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Jens Care 2 move- vervelende ervaringen
Beste Agatha, wat vreselijk dat men u als een klein kind behandeld alleen omdat u een scoot nodig heeft. Ik heb een gezond wantrouwen tegen bedrijeven met van die achterlijke namaak engelse namen. Dat is nu dus ook weer bewezen... 'care2move'? Ze hadden zich beter 'I don't care' kunnen noemen. Ik heb bewondering voor de ingehouden maar scherpe manier waarop u uw verhaal heeft gedaan. Veel sterkte!