LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Me Zoon zo op straat gezet!!
-
Re: Me Zoon zo op straat gezet!!
OK, misschien heb ik je vragen kritischer opgevat dan ze bedoeld waren. Houdt de discussie wel lekker scherp!
-
ok, goed om te horen. Was inderdaad wel zo netjes geweest om dat hier ook ff te melden!
-
Bij schoolvervoer en het indelen van de "busjes" dient de vervoerder rekening te houden met de handicap en het gedrag van het kind.
Aangezien wij allemaal niet weten wat jasper heeft, is het moeilijk om hier over te oordelen.
De regel is bij ELKE vervoerder, wacht tot het kind binnen is, of iig een van de ouders/verzorgers het kind bijv bij t busje opwachten. Je mag een kind niet uit laten stappen en zelf aanrijden.
Als er in die tussntijd iets gebeurd is de VERVOERDER verantwoordelijk hiervoor.
Schoolvervoer is zo simpel niet wat je hebt te maken met kinderne met verschillende beperkingen, dus ook je busjes vullen is niet zo makkelijk. Want het ene kind kan weer niet samen met het andere kind.
En weer een ander kind moet bijvoorbeeld individueel vervoerd worden.
Dan heb je nog de afspraken, voor voorwaarden waaronder het vervoer tot stand komt tussen ouders/verzorgers en het vervoersbedrijf. Daar dient de vervoerder zich aan te houden.
Aangezien wij allemaal niet weten wat jasper heeft, is het moeilijk om hier over te oordelen.
De regel is bij ELKE vervoerder, wacht tot het kind binnen is, of iig een van de ouders/verzorgers het kind bijv bij t busje opwachten. Je mag een kind niet uit laten stappen en zelf aanrijden.
Als er in die tussntijd iets gebeurd is de VERVOERDER verantwoordelijk hiervoor.
Schoolvervoer is zo simpel niet wat je hebt te maken met kinderne met verschillende beperkingen, dus ook je busjes vullen is niet zo makkelijk. Want het ene kind kan weer niet samen met het andere kind.
En weer een ander kind moet bijvoorbeeld individueel vervoerd worden.
Dan heb je nog de afspraken, voor voorwaarden waaronder het vervoer tot stand komt tussen ouders/verzorgers en het vervoersbedrijf. Daar dient de vervoerder zich aan te houden.
-
Welkom in de wetteloze omgeving voor invalidevervoer. Hier is geen touw aan vast te knopen en duidelijke regels zullen er nooit komen. Juridisch hebben gedupeerden geen poot om op te steen omdat hier geen wetgeving voor is. Verder maak ik hier liever geen woord aan vuil, want het vervoer voor invalide is ronduit beschamend in Nederland.
Wat er ook met het kind is, ik zou het logisch vinden dat het kind welke het dichtstbij de school woont, ook als 1ste wordt thuis gebracht en daarna steeds op afstand zo de kinderen verder te brengen.
Wat ik uit het verhaal van TS begreep is dat haar kind het dichtste bij de school woonde, maar vanwege het voor de chauffeur beter uitkwam wel als laatste weg gebracht werd.
De mening dat er immers 1 de laatste moet zijn gaat hier niet op als je het mij vraagt. Wegbrengen op volgorde van afstand is logisch.
Ouders met kinderen op een grotere afstand weten dat het kind later wordt gebracht, maar iemand wie dichtbij woont, hoeft daar vind ik niet vanuit te gaan.
Wat ik uit het verhaal van TS begreep is dat haar kind het dichtste bij de school woonde, maar vanwege het voor de chauffeur beter uitkwam wel als laatste weg gebracht werd.
De mening dat er immers 1 de laatste moet zijn gaat hier niet op als je het mij vraagt. Wegbrengen op volgorde van afstand is logisch.
Ouders met kinderen op een grotere afstand weten dat het kind later wordt gebracht, maar iemand wie dichtbij woont, hoeft daar vind ik niet vanuit te gaan.
ReinoutSch schreef:Welkom in de wetteloze omgeving voor invalidevervoer. Hier is geen touw aan vast te knopen en duidelijke regels zullen er nooit komen. Juridisch hebben gedupeerden geen poot om op te steen omdat hier geen wetgeving voor is. Verder maak ik hier liever geen woord aan vuil, want het vervoer voor invalide is ronduit beschamend in Nederland.
Waarom kijkt niemand naar de postingdatum van het topic en waarom vraagt niemand zich af of een reactie na anderhalf jaar nog relevant is....
-
Topic is ook niet meer relevant, want het probleem van de TS is al lang opgelost.
Probleem is allang opgelost. Jammer dat ts niet even de moeite neemt om dit ook hier te melden.
Van www.kassa.vara.nl
hfpk donderdag 18 feb 2010, 22:06
De directeur zelf heeft gebeld met een excuus. De gene die de telefoonhoorn er zo heeft opgegooid krijgt een waarschuwing. Me zoon krijgt de chauffeur weer die hij hier voor had en die het altijd keurig deed. Nu dit verhaal heeft gelukkig een happy end.
Een vraag of ervaring kan alsnog relevant zijn, al is deze ouder dan een jaar men kan leren van de fouten en zich verbeteren. Dus is het relevant dat u dit zo stelt? Mij lijkt het overbodig en meer te kritisch.dhc schreef:ReinoutSch schreef:Welkom in de wetteloze omgeving voor invalidevervoer. Hier is geen touw aan vast te knopen en duidelijke regels zullen er nooit komen. Juridisch hebben gedupeerden geen poot om op te steen omdat hier geen wetgeving voor is. Verder maak ik hier liever geen woord aan vuil, want het vervoer voor invalide is ronduit beschamend in Nederland.
Waarom kijkt niemand naar de postingdatum van het topic en waarom vraagt niemand zich af of een reactie na anderhalf jaar nog relevant is....
Voor iemand die al twee berichtjes heeft geplaatst zal ik het nog een keer uitleggen:
Een forum wordt gebruikt door mensen die een vraag hebben waarop ze snel antwoord willen.
Antwoord geven op een topic dat al ANDERHALF JAAR dood is, is inderdaad niet meer relevant.
Zeker niet als TS allang antwoord heeft gekregen!
Dat U mijn reactie kritisch vindt...so what? Wen er maar aan zou ik zeggen...
Voor het overige verwijs ik naar de diverse zoekfunctie op het net...
Een forum wordt gebruikt door mensen die een vraag hebben waarop ze snel antwoord willen.
Antwoord geven op een topic dat al ANDERHALF JAAR dood is, is inderdaad niet meer relevant.
Zeker niet als TS allang antwoord heeft gekregen!
Dat U mijn reactie kritisch vindt...so what? Wen er maar aan zou ik zeggen...
Voor het overige verwijs ik naar de diverse zoekfunctie op het net...
Ben het met dhc eens. Ik heb de datum over het hoofd gezien vanwege de post van ReinoutSch.
Hahah wat een verbitterdheid, So what? wen er maar aan? waarom zou ik daaraan moeten wennen? Omdat u gewend bent het laatste woord te hebben? Of dat u denkt het beter te weten dan een ander? Het cynisme druipt ervan af, overigens wil ik u even op u plek wijzen, sinds wanneer bent u hier een Moderator die bepaald of iemand nog mag reageren op een topic van een een jaar of halfjaar oud? Waar staat dat? Beetje dom dat u denkt te moeten verwijzen naar de zoekfunctie, iedere mening kan verschillend hierin zijn, en iedereen mag hier zijn ervaringen kwijt, en dus ook reageren op een topic wat verouderd is. Dus kom eens met werkelijke relevantie op de proppen dan met uw manier van aanwezig zijn op een Forum.
Mvg Agaat, p,s wen maar aan mijn vriendelijkheid, ik denk dat u het daar nog eens knap moeilijk mee krijgt, maar misschien kunnen we door uw verbitterdheid heen prikken.
Mvg Agaat, p,s wen maar aan mijn vriendelijkheid, ik denk dat u het daar nog eens knap moeilijk mee krijgt, maar misschien kunnen we door uw verbitterdheid heen prikken.
-
Met deze discussie is de TS natuurlijk geweldig geholpen...
Welkom op het forum, agaath, je hebt je in 4 berichten tijd al uitstekend aangepast aan de mores en de manier van discussiëren hierzo, inclusief het voornamelijk off-topic geruzie.
Welkom op het forum, agaath, je hebt je in 4 berichten tijd al uitstekend aangepast aan de mores en de manier van discussiëren hierzo, inclusief het voornamelijk off-topic geruzie.
-
Oops, het is Hare Majesteit Beatrix in disguise ...Mvg Agaat, p,s wen maar aan mijn vriendelijkheid, ik denk dat u het daar nog eens knap moeilijk mee krijgt, maar misschien kunnen we door uw verbitterdheid heen prikken.
Hoor ik iemand mijn naam roepen? Wat een warm en vooral ( ja, ja) Off topic achtig welkomst! maar Gaatje hier is niet zo snel van de wijs te brengen, en ik stel gerichte vragen, Bewijs het tegendeel?
Dus wie of wat is off topic in deze?? Ben jij dat, ben ik dat? Is dat een ( denkt men zelf) soort van -kritikaster-annex-verbittert personage die met een zin al meteen de toon van zijn of haar persoonlijkheid profileert? Of ben ik dat? die wel degelijk doelgericht reageert, met de meest eenvoudige vraag ooit: Wie of wat bepaald dat? Indien er niet op gereageerd mag worden, zou er een slotje opstaan, of wel worden verwijderd. Et voila nu u weer, en wij ( ja heerlijk he) kunnen wel wat vriendelijkheid gebruiken geloof ik alhier.
Hoogachtend en Gegroet Uwer Majesteit
Dus wie of wat is off topic in deze?? Ben jij dat, ben ik dat? Is dat een ( denkt men zelf) soort van -kritikaster-annex-verbittert personage die met een zin al meteen de toon van zijn of haar persoonlijkheid profileert? Of ben ik dat? die wel degelijk doelgericht reageert, met de meest eenvoudige vraag ooit: Wie of wat bepaald dat? Indien er niet op gereageerd mag worden, zou er een slotje opstaan, of wel worden verwijderd. Et voila nu u weer, en wij ( ja heerlijk he) kunnen wel wat vriendelijkheid gebruiken geloof ik alhier.
Hoogachtend en Gegroet Uwer Majesteit
Ahhh..we hebben een wijsneus binnengehaald...
Dat wordt nog heel leuk dan. Waar ligt de handschoen, pak 'm wel op!
Inmiddels al behoorlijk teleurgesteld dat je met al je wijsheid nog steed niet snapt dat topics een beperkte houdbaarheid hebben en dat veel topicstarters weer met de noorderzon verdwijnen als hun probleem is opgelost.
Dat jij het voor je eigen ego belangrijk schijnt te vinden een bijdrage te leveren die totaal niets toevoegt en de arrogantie van je verdere reacties, dat belooft wat...
Dat wordt nog heel leuk dan. Waar ligt de handschoen, pak 'm wel op!
Inmiddels al behoorlijk teleurgesteld dat je met al je wijsheid nog steed niet snapt dat topics een beperkte houdbaarheid hebben en dat veel topicstarters weer met de noorderzon verdwijnen als hun probleem is opgelost.
Dat jij het voor je eigen ego belangrijk schijnt te vinden een bijdrage te leveren die totaal niets toevoegt en de arrogantie van je verdere reacties, dat belooft wat...
-
Ja Agaat er zijn een paar frusties op dit forum
Ah, de vreugde van de herkenning.........dhc schreef:Dat jij het voor je eigen ego belangrijk schijnt te vinden een bijdrage te leveren die totaal niets toevoegt en de arrogantie van je verdere reacties, dat belooft wat...
(Als mijn kind met de bus naar schol moest, zou ik het prettig vinden als er een soort van ophaal/wegbreng schema zou zijn, zodat niet altijd dezelfden het langst in de bus zitten, ook al wonen ze het verst weg)
t'is wat hè...mafvogeltje schreef:Ja Agaat er zijn een paar frusties op dit forum
Probeer vanaf morgen eens tweeregelige bijdragen te plaatsen....
Had je verder nog iets inhoudelijks te melden?
-
En? Waar zit dat gaatje? Is het je mond? Je neus? Of zit er nog een gaatje in je hoofd? Wat heeft de topicstarter aan al dit off-topic gefilosofeer? Het brengt leven in de brouwerij, maar wie heeft bepaald dat dit de bedoeling is? Wie bepaalt dat ongeacht welke TS die een vraag stelt, zit te wachten op off-topic geruzie en niet ter zake doende bijdragen?Gaatje
Je beweert gerichte vragen te stellen, maar geen enkele vraag heeft te maken met het bericht/de vraag van topicstarter, voor zover ik kan zien, dus zo gericht is het ook weer niet.
Ik heb het idee dat iedere clown voor jou een schietschijf is. Maar aangezien je overal clowns ziet, schiet je gewoon een eind in het wilde weg, zonder je af te vragen welke clown degene is die de discussie opstartte. Je richt op iedereen, behalve de TS-clown en de bijbehorende vraag. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is nog tegen de gedragsregels ook.
@ DHC
Mijn ego? och nee! Mijn ego ligt sinds enkele jaren netjes verpakt in de huishoudfolie op nachtkastje, en diezelfde ego word vervolgens zelden ten toon gespreid wanneer dit ongepast is( zoals nu), ik hou deze namelijk graag rein en netjes, dus waar u dat nu vandaan trekt?
U profileert zich immers als een soort van Moderator, wiens taak het ( schijnbaar) is mensen te wijzen dat het Topic al te oud zou zijn. En nu de vraag ( let even op) Wie bepaald dat? ik val in herhalingen geloof ik! maar dat is dus wel een bewuste vraag, op een reactie van DHC, dus jawel gegrond! Overigens nee ik heb geen ruzie, althans ik persoonlijk niet, wat iemand anders daarvan mag denken is dan weer iets waar ik zo weinig aan kan veranderen, jammer genoeg.
@ Witte Angora, ach kiek aan! een kenner? Clowns? waar haalt u dat zo ineens vandaan? U vraagt mij overigens hoeveel gaatjes ik in mijn lichaam heb? Hmm eens zien twee in mijn oren, twee neusgaten, van onder 2, en soms een gaatje in de knip ( maar daar zult u wel niet op doelen?) dan kom ik uit op: 6 gaatjes in totaal. Overigens vond u deze vraag zelf wel on topic? begint een beter milieu.. so to speak niet altijd eerst bij jezelf? ja zoiets is mij dan weer geleerd hoor.
@ Mafvogeltje, Ja! ik merk het de vriendelijkheid druipt ervan hoor, een ding heeft men inmiddels ( dus na het gerichte vragen stellen, en ja hoor ik begrijp het uitstekend, dat gaatje in mijn hoofd is gedicht) wel enorm off topic. Dus laat ik mijn grote ego maar weer eens spreken, om verder hierop niet meer te reageren.
Groetjes Agaat
Mijn ego? och nee! Mijn ego ligt sinds enkele jaren netjes verpakt in de huishoudfolie op nachtkastje, en diezelfde ego word vervolgens zelden ten toon gespreid wanneer dit ongepast is( zoals nu), ik hou deze namelijk graag rein en netjes, dus waar u dat nu vandaan trekt?
U profileert zich immers als een soort van Moderator, wiens taak het ( schijnbaar) is mensen te wijzen dat het Topic al te oud zou zijn. En nu de vraag ( let even op) Wie bepaald dat? ik val in herhalingen geloof ik! maar dat is dus wel een bewuste vraag, op een reactie van DHC, dus jawel gegrond! Overigens nee ik heb geen ruzie, althans ik persoonlijk niet, wat iemand anders daarvan mag denken is dan weer iets waar ik zo weinig aan kan veranderen, jammer genoeg.
@ Witte Angora, ach kiek aan! een kenner? Clowns? waar haalt u dat zo ineens vandaan? U vraagt mij overigens hoeveel gaatjes ik in mijn lichaam heb? Hmm eens zien twee in mijn oren, twee neusgaten, van onder 2, en soms een gaatje in de knip ( maar daar zult u wel niet op doelen?) dan kom ik uit op: 6 gaatjes in totaal. Overigens vond u deze vraag zelf wel on topic? begint een beter milieu.. so to speak niet altijd eerst bij jezelf? ja zoiets is mij dan weer geleerd hoor.
@ Mafvogeltje, Ja! ik merk het de vriendelijkheid druipt ervan hoor, een ding heeft men inmiddels ( dus na het gerichte vragen stellen, en ja hoor ik begrijp het uitstekend, dat gaatje in mijn hoofd is gedicht) wel enorm off topic. Dus laat ik mijn grote ego maar weer eens spreken, om verder hierop niet meer te reageren.
Groetjes Agaat