LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Me Zoon zo op straat gezet!!

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
hfpk
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2009 07:44

Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door hfpk »

Hier onder kan je me klachtenbrief lezen naar het taxibedrijf.

Taxi Zeevang / Taxi Hollandse
Component 96
Purmerend

Betreft: zware klacht
Assendelft 13 februari 2010

Geachte heer / mevrouw

Nu gaat me oudste zoon Jasper al een tijd mee met het leerlingenvervoer. Hij heeft een hele tijd de vast chauffeur Piet gehad en dat ging altijd heel erg goed en was altijd netjes rond 15:30 thuis. Nu heeft Jasper een andere chauffeur en het gaat nu heel erg mis. Jasper kwam elke keer pas na 16:30 thuis en zat dus vaak meer dan twee uur in zo'n busje wat me nu bepaald niet zo bevorderlijk is voor de gezondheid. Nu was de afspraak dat de chauffeur Jasper eerst naar huis zou brengen maar omdat hij ook in Assendelft woont vind hij het wel zelf makkelijk om eerst de kinderen in Wormerveer en Krommenie af te zetten om daarna pas onze zoon af te zetten. Zo heeft hij het me in ieder geval verteld dat ik hem voor het eerst sprak. Afgelopen vrijdag Was Jasper pas 16:45 thuis. Ik was met de telefonitste van jullie aan de telefoon en we kwamen er achter dat de chauffeur zich niet aan de afspraak hield omdat ze zei dat hij in de file staat maar ik kom van de zelfde kan af van me werk en had geen file gehad. Wat bleek hij is eerst naar Wormerveer en Krommenie gereden. En ja daar is het druk en sta je vast. Onder tussen dat ik haar aan de lijn had zie ik me zoon buiten lopen. Ik stap naar buiten. Ik ben niet blij met de situatie maar ik zal me nooit en te nimmer tot het nivo te verlagen om bijvoorbeeld te schelden. Maar de telfoniste vond het toch nodig om DAG mevrouw te zeggen en de hoorn er op te gooien. En toen ik buiten stapte zag ik dat Jasper alleen over straat loopt en ik zie nog net de chauffeur weg rijden. Ik kan wel huilen of kan ik heb ook de nodige tranen gelaten. Ik voel me boos , machteloos en gefrustreerd. Het gaat om je kind en word zo op straat gezet??!! Als je belt word de hoorn er opgegooid. Toen de programma makers van De Ombudsman hier was omdat de Gemeente moeilijk deed zei ik nog het is niet de schuld van het taxi bedrijf. Die werken netjes. Die woorden kan ik wel terug nemen. Want dit is gewoon verschrikkelijk. U begrijpt wel dat ik Jasper niet meer aan deze des betreffende chauffeur mee geeft en dan snel iemand anders regelt. Ik ga me zoon niet aan iemand mee geven die hem zo op straat zet.

Hoogachtend,

Heidi Francisca

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
En toen ik buiten stapte zag ik dat Jasper alleen over straat loopt en ik zie nog net de chauffeur weg rijden. Ik kan wel huilen of kan ik heb ook de nodige tranen gelaten. Ik voel me boos , machteloos en gefrustreerd. Het gaat om je kind en word zo op straat gezet??!!
Waarom is dit niet okee? , uw kind wordt voor de deur afgezet. Is hij zo gehandicapt dat hij binnen gebracht moet worden dan ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seagoing racer2 schreef:Beste,
En toen ik buiten stapte zag ik dat Jasper alleen over straat loopt en ik zie nog net de chauffeur weg rijden. Ik kan wel huilen of kan ik heb ook de nodige tranen gelaten. Ik voel me boos , machteloos en gefrustreerd. Het gaat om je kind en word zo op straat gezet??!!
Waarom is dit niet okee? , uw kind wordt voor de deur afgezet. Is hij zo gehandicapt dat hij binnen gebracht moet worden dan ?

Een taxi chauffeur die school vervoer rijd hoord te wachten tot het kind binnen is, dus dat voordeur word geopend en bij sommige kinderen behoor je ze naar de voordeur te brengen en aan te bellen.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik kan mij uw frustaties wel indenken. Het is nooit fijn voor een kind om met een busje naar school te moeten en hiermee lange dagen te maken.

Maar..
Er zal altijd een kind als laatste de bus uit moeten stappen. Is het uw zoon niet dan is het wel een ander kindje. Is het dan wel oke? Verder vind ik het uw verantwoordelijkheid dat u op tijd bij het stoppunt van het busje bent, of dat nou voor uw deur is of 50 meter verderop. Als alle ouders even zitten bellen dan komt het laatste kind om 8 uur aan ipv kwart voor 5. (even sprekend uit ervaring met ander schoolvervoer)

Helemaal terecht vind ik uw klacht dus niet, waarschijnlijk heeft uw zoon geluk gehad dat hij toe nu toe vroeg in de rit uit kon stappen en hadden andere kinderen het ongeluk laat in de rit uit te stappen. Nu is het, helaas voor u en uw zoon, even andersom.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Een taxi chauffeur die school vervoer rijd hoord te wachten tot het kind binnen is, dus dat voordeur word geopend en bij sommige kinderen behoor je ze naar de voordeur te brengen en aan te bellen.
Het is dus de vraag of dit moet? Op deze manier duurt het onnodig lang voordat alle kinderen zijn afgezet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seagoing racer2 schreef:Beste,
Een taxi chauffeur die school vervoer rijd hoord te wachten tot het kind binnen is, dus dat voordeur word geopend en bij sommige kinderen behoor je ze naar de voordeur te brengen en aan te bellen.
Het is dus de vraag of dit moet? Op deze manier duurt het onnodig lang voordat alle kinderen zijn afgezet.
Bij vele taxibedrijven is dat een MOET, zijn ook taxibedrijven die op een verzamelplaats de kinderen ophalen.
Ligt dus per bedrijf anders.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Lijkt me ook afhangen van het soort handicap, en of het lichamelijk of geestelijk of beide is.

Enfin topic titel klinkt nogal dramatisch, maar zonder verdere info is lastig te beoordelen of het taxibedrijf iets te verwijten valt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seagoing racer2 schreef:Beste,

Lijkt me ook afhangen van het soort handicap, en of het lichamelijk of geestelijk of beide is.

Enfin topic titel klinkt nogal dramatisch, maar zonder verdere info is lastig te beoordelen of het taxibedrijf iets te verwijten valt.
Dat is inderdaad heel moeilijk te beoordelen.
Kinderen worden ingedeeld in een taxi wat (meestal) op 1 route ligt namelijk.
Het ene kind is namelijk gewoon later thuis dan het andere daar kun je niets
aan doen.
En als het op de route van de chauffeur zelf ligt.....kan ik chauffeur begrijpen.

Lique66
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 17:01

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Lique66 »

Hallo Heidi,

Ik begrijp je helemaal en dit slaat gewoon nergens op dat hij dat zo doet.
Behoeft hij niet meer uit te stappen en je kind naar de deur te brengen?
Of het nou om een geestelijk of gehandicapt kind gaat, maakt niet uit je moet een kind bij de deur afleveren, stel je voor dat jij bv door welke omstandigheden niet thuis bent of ergens in de woonkamer ligt en je kind niet naar binnen kon om diverse redenen dan had hij daar doelloos rond gelopen!
Wat zijn de regels bij die vervoersmaatschappij??
Ik heb een oppaskind die ook veel te laat werd terug gebracht en die heeft op bepaalde tijden medicijnen nodig.
In het begin kon alles, later niet meer en waarom ... omdat ze teveel kinderen aannemen om zo hun kosten te beperken, maar dat gaat wel tenkoste van deze kinderen.
Als ik de kinderen naar school bracht en 5 minuten later thuis was had die meneer hier al 10 minuten staan wachten op mij volgens hem en deed daar zo moeilijk over, terwijl ze zelf altijd te laat komen en daar niets van gezegd mag worden!!
Ik heb er op een gegeven moment toch wat van gezegd en met de moeder dit alles besproken en zij zei, bel mij zogauw hij later komt dan ga ik aan de bel trekken.
Op een dag dat ze nooit bij mij is kwam hij haar brengen, ik zei dan ben je fout want ze moet naar haar eigen huis ... hij kwaad en liep terug ik zei wacht even ik bel haar moeder wel even maar meneer was boos en riep de meldkamer op en die zei ja hoor ze moet daar zijn, terwijl ze gewoon naar haar moeder had gemoeten.
Dat was de druppel en heeft ze een andere vervoersmaatschappij genomen en die zijn altijd op tijd.
Misschien iets voor jou om over te gaan op een andere vervoersmaatschappij?

Btw heeft jullie chauffeur een Ehbo diploma?? en is hij alleen met hoeveel kinderen rijd hij rond?
Of mag dit wel in ons land met gehandicapten rondrijden zonder papieren??
Wij gastouders mogen dat ook niet en hun dan wel?!
Daar maakt de regering zich ook niet druk om en hier denk ik ook niet, maar je moet wel voor je eigen kind opkomen en het er niet bij laten zitten en het is helemaal niet dramatisch als je voor je kind op komt.
Diegene die zich daar niet druk over maken dat zijn mensen die niets om hun kinderen geven!!!

Mvg Lique

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Of het nou om een geestelijk of gehandicapt kind gaat, maakt niet uit je moet een kind bij de deur afleveren, stel je voor dat jij bv door welke omstandigheden niet thuis bent of ergens in de woonkamer ligt en je kind niet naar binnen kon om diverse redenen dan had hij daar doelloos rond gelopen!
Dit is dus de vraag. Dient de chauffeur mee te lopen naar de voordeur en te wachten totdat jij opendoet ??? Ik kan me bij sommige handicaps voorstellen dat dit nodig is, maar anders kan het kind toch gewoon via het tuinpad naar de voordeur lopen. Wat is daar nu verkeerd aan, het is maar 10 of 20 meter.
Als ik de kinderen naar school bracht en 5 minuten later thuis was had die meneer hier al 10 minuten staan
Terecht dat de chauffeur hier boos over is. Als hij 6 kinderen heeft waarbij dit gebeurd is hij per dag een uur met wachten kwijt.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

seagoing racer2 schreef:
Als ik de kinderen naar school bracht en 5 minuten later thuis was had die meneer hier al 10 minuten staan
Terecht dat de chauffeur hier boos over is. Als hij 6 kinderen heeft waarbij dit gebeurd is hij per dag een uur met wachten kwijt.
Nee, niet dus, maar een half uur... :wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mark,

Dat is alleen maar waar als de chauffeur geen goed horloge heeft.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

En dat is precies wat de TS hier vertelt, het gaat blijkbaar om een overdrijvende chauffeur. Althans, dat is alles wat we weten op basis van wat hier vertelt is, dus ga ik daar maar even van uit.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mark,
En dat is precies wat de TS hier vertelt, het gaat blijkbaar om een overdrijvende chauffeur. Althans, dat is alles wat we weten op basis van wat hier vertelt is, dus ga ik daar maar even van uit.
Prima dat vertrouwen. Alleen nog een klein detail....

Hoe weet TS dat de chauffeur niet 10 minuten op haar heeft staan te wachten, ze was immers niet thuis ??

Maar misschien is zij een van de weinige Nederlanders met Radar-ogen, zodat ze op afstand kon zien wanneer de chauffeur bij haar huis aan kwam..... :mrgreen:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ze zegt toch dat ze maar 5 minuten weg is geweest?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mark,

Nee hoor, Ze zegt dat ze 5 minuten te laat is thuisgekomen dat is heel iets anders

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Dan lees jij het anders dan ik, ik zie nergens staan dat ze 5 minuten te laat thuis kwam, ze zegt:
Als ik de kinderen naar school bracht en 5 minuten later thuis was
Dat "5 minuten later" refereert (zoals ook uit de context van het verhaal blijkt) duidelijk aan 5 minuten nadat ze weggegaan was om de kinderen naar school te brengen.

Meer of minder kan ik er niet van maken... :wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mark,

De volledige zin is deze :
Als ik de kinderen naar school bracht en 5 minuten later thuis was had die meneer hier al 10 minuten staan wachten op mij volgens hem en deed daar zo moeilijk over, terwijl ze zelf altijd te laat komen en daar niets van gezegd mag worden!!
In het tweede deel van de zin staat wat mij betreft wel degelijk de uitleg dat TS 5 minuten te laat kwam en niet maar 5 minuten weg was.

Enfin, ik vind wel leuke deze discussie op de vierkante millimeter maar is wel hopeloos off topic... :mrgreen:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Wellicht kan de poster meer duidelijkheid geven.

Ik vind het overigens niet zo offtopic, want jouw stelling 'zo is'tie een uur extra per dag kwijt" geeft een invulling aan de discussie die ik niet helemaal terecht vind. Als ik jouw bijdragen in dit topic lees, zijn ze erg kritisch naar de klagers. Niets mis mee natuurlijk, 't is altijd goed om ook de andere kant even te bekijken. Maar in mijn beleving sla je, terwijl je niet over alle informatie beschikt, een beetje door in het verdedigen van de chauffeur.

Maar da's mijn mening natuurlijk! :wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Me Zoon zo op straat gezet!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mark,

Dit zijn mijn bijdragen in dit onderwerp
Waarom is dit niet okee? , uw kind wordt voor de deur afgezet. Is hij zo gehandicapt dat hij binnen gebracht moet worden dan ?
Het is dus de vraag of dit moet? Op deze manier duurt het onnodig lang voordat alle kinderen zijn afgezet.
Lijkt me ook afhangen van het soort handicap, en of het lichamelijk of geestelijk of beide is.

Enfin topic titel klinkt nogal dramatisch, maar zonder verdere info is lastig te beoordelen of het taxibedrijf iets te verwijten valt.
Dit is dus de vraag. Dient de chauffeur mee te lopen naar de voordeur en te wachten totdat jij opendoet ??? Ik kan me bij sommige handicaps voorstellen dat dit nodig is, maar anders kan het kind toch gewoon via het tuinpad naar de voordeur lopen. Wat is daar nu verkeerd aan, het is maar 10 of 20 meter.
Terecht dat de chauffeur hier boos over is. Als hij 6 kinderen heeft waarbij dit gebeurd is hij per dag een uur met wachten kwijt.
De meeste bijdragen zijn meer vragend dan kritisch. Wat is de afspraak die is gemaakt? Is het afgesproken dat de taxichauffeur moet wachten tot het kind in huis is ? Volgens mij is dit een van de twee klachten van TS, maar de vraag is of dit terecht is.
Ook na deze dsicussie is mij nog niet duidelijk wat de afspraak is die het Taxibedrijf met TS heeft gemaakt.

Het tweede punt is dat de chauffeur een andere route neemt en dat het kind later thuis is. Hier heb ik (nog) niet op gereageerd, maar ik vind dit onterecht omdat nu eenmaal altijd iemand de laatste moet zijn.

Waar ik wel echt de chauffeur verdedig is dat hij het recht heeft om boos te worden als er niemand thuis is, en hij daardoor moet wachten. Het lijkt misschien weinig 5 of 10 minuten, maar met veel kinderen in de bus kan dit aardig oplopen.


Maar das mening natuurlijk :wink:

Gesloten