| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening van Valys klopt niet met afboeking
Rekening van Valys klopt niet met afboeking
Hallo,
De rekeningen die Valys stuurt naar de klant klopt niet met het bedrag die zij automatisch afboeken.
Voorbeeld.
Het eindbedrag op de rekening is 14,04-het afboek bedrag is 14,05.
Al eerder een rekening gehad die eindigd op ,03 en die werd naar de ,05 afgerond.
Je zegt misschien die ene cent, ja die ene cent, maar met de duizende klanten die zij hebben loopt dit aardig op.
Wettelijk gezien mogen zij het niet afronden, dit mag alleen bij contante bedragen, dus niet met een rekening.
Klagen helpt niet, Emails worden niet beantwoord, en telefoneren en een brief zijn in verhouding veels te duur.
Het bedrag terug boeken en met de hand overmaken is de oplossing, maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt en die dit willen aankaarten? En hoe kunnen we dit dan doen?
Bedankt.
Elouis
De rekeningen die Valys stuurt naar de klant klopt niet met het bedrag die zij automatisch afboeken.
Voorbeeld.
Het eindbedrag op de rekening is 14,04-het afboek bedrag is 14,05.
Al eerder een rekening gehad die eindigd op ,03 en die werd naar de ,05 afgerond.
Je zegt misschien die ene cent, ja die ene cent, maar met de duizende klanten die zij hebben loopt dit aardig op.
Wettelijk gezien mogen zij het niet afronden, dit mag alleen bij contante bedragen, dus niet met een rekening.
Klagen helpt niet, Emails worden niet beantwoord, en telefoneren en een brief zijn in verhouding veels te duur.
Het bedrag terug boeken en met de hand overmaken is de oplossing, maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt en die dit willen aankaarten? En hoe kunnen we dit dan doen?
Bedankt.
Elouis
Re: Rekening van Valys klopt niet met afboeking
Jammer dat geen van jullie ooit zijn rekening bekijkt en daarna ook zijn bankrekening, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste in Nederland ben die dit opmerkt.
Het gaat me niet om die ene cent, het gaat me er om dat het ongemerkt gaat zonder dat iemand er ooit wat van zegt, en ze op deze manier heel wat extra binnen halen-zomaar.
Dus bekijk je rekening eens en dan je bankrekening misschien ben ik toch niet de enigste die dit overkomt
Elouis
Het gaat me niet om die ene cent, het gaat me er om dat het ongemerkt gaat zonder dat iemand er ooit wat van zegt, en ze op deze manier heel wat extra binnen halen-zomaar.
Dus bekijk je rekening eens en dan je bankrekening misschien ben ik toch niet de enigste die dit overkomt
Elouis
Bedankt voor de info. Wanneer ik echt helemaal niets beters te doen heb ga ik op cent niveau al mijn afschrijvingen napluizen.
Je kunt natuurlijk altijd aangifte gaan doen van diefstal. En het bedrag storneren en zelf het juiste overboeken.
Ik zou graag willen weten of er meer mensen dit gemerkt hebben.
Maar niemand bekijkt zijn bankafschriften, jammer.
En ik heb geleerd dat een cent het begin van een miljoen is, en ik heb het idee, dat de centen [ook die ene cent]die ze van ons pikken een aardig eindje naar de duizende gaat per jaar. Ik ben tenslotte 1 van de duizenden klanten die ze hebben.
En je kan het gezeur vinden, maar het feit dat er niemand echt reageert geeft aan hoe scherpzinnig jullie zijn op jullie bankrekening of jullie rekening van Valys niet goed bekijken.
Jammer.
Elouis
Maar niemand bekijkt zijn bankafschriften, jammer.
En ik heb geleerd dat een cent het begin van een miljoen is, en ik heb het idee, dat de centen [ook die ene cent]die ze van ons pikken een aardig eindje naar de duizende gaat per jaar. Ik ben tenslotte 1 van de duizenden klanten die ze hebben.
En je kan het gezeur vinden, maar het feit dat er niemand echt reageert geeft aan hoe scherpzinnig jullie zijn op jullie bankrekening of jullie rekening van Valys niet goed bekijken.
Jammer.
Elouis
-
rozemarijntje
Ik reis nooit met deze vervoerder
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 16 jul 2012 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.valys.nl/overvalys.aspx
Valys is een taxivervoerder voor mensen met een mobiliteitsbeperking.
Elouis, wellicht zijn hier niet zoveel mensen die gebruik maken van Valys?
Heb je Valys hierop gewezen? Wat was hun antwoord?
Want natuurlijk heb je gelijk: ze mogen niet afronden.
Valys is een taxivervoerder voor mensen met een mobiliteitsbeperking.
Elouis, wellicht zijn hier niet zoveel mensen die gebruik maken van Valys?
Heb je Valys hierop gewezen? Wat was hun antwoord?
Want natuurlijk heb je gelijk: ze mogen niet afronden.
-
VioletPrue
Ja hallo, je stelt een vraag en krijgt geen antwoord.Elouis schreef:Maar niemand bekijkt zijn bankafschriften, jammer.
Dan is jouw conclusie gelijk dat niemand zijn afschriften controleerd en dat de mensen hier dus niet scherpzinnig zijn?
Op deze site zitten zo even uit mijn hoofd inderdaad weinig Valysgebruikers.
Ik maak wel gebruik van Valys, maar mijn afrekeningen kloppen gewoon.
Verkeerde conclusie dus!
Mogelijk ben jij inderdaad de enige die dit overkomt.
Gewoon eens contact opnemen met Valys lijkt me handiger dan hier verkeerde conclusies trekken.