Nou Michael, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben gisteravond vanuit Amsterdam naar Oss gereist met Valys. (ik ben spastisch) de taxi had zitplaatsen met gordels, heupgordels wel te verstaan. Mijn zoontje van bijna 4 jaar zat in een kinderzitje (Maxi-Cosi Rodi SPS) Maar de veiligheid was ver te zoeken!! (normaal gesproken hoort er in een taxi een 3 puntsgordel te zitten, ivm de veiligheid) en mijn autostoeltje hoort ook met een 3 puntsgordel vastgezet te worden. Een kind meenemen in een auto/taxi(bus) zonder kinderzitje vind ik niet veilig, de meeste taxichauffeurs weigeren me mee te nemen als ik geen autostoeltje bij me heb. (ik neem dat altijd mee, maar ik heb dat eens uit interesse gevraagd).
Eenmaal onderweg viel mijn zoontje in slaap en vervolgens vloog bij elk hobbeltje en stoplicht mijn kind een stuk naar voren. Ik ben toen naast hem gaan zitten en heb hem de hele tijd vastgehouden. De chauffeur had trouwens zelf geen gordel om en vond mijn verhaal maar een verkooppraatje van Maxi-Cosi. Vervolgens hebben we 2,5 uur gedaan over de rit naar huis (met de trein is dat ongeveer 1,5 uur)
btw op de website
www.kinderzitjes.nl staat trouwens dat een autostoeltje niet verplicht is, maar ik vind dat niet veilig en neem daarom altijd een autostoeltje mee.
Nu probeer ik een klacht in te dienen bij Valys, maar ik wacht ook op een wachtwoord zodat ik kan inloggen op de website. en Als ik geen wachtwoord krijg, doe ik het wel schriftelijk. Ik vind het overigens erg vervelend dat ik geen telefonische klacht kan indienen, want nu weet ik niet of ik gehoord en begrepen wordt.
met vriendelijke groeten,