LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2009 20:46

Valys

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb toch een behoorlijke klacht over Valys.
Op zondag 5 april ging ik samen met een bewoner , die zowel lichamelijk als verstandelijk beperkt is, een dagje naar de autorai in Amsterdam. Ik had de rit, zowel heen als terug, drie dagen van te voren al gereserveerd. De heenreis verliep prima. De taxi was op tijd, de chauffer bijzonder vriendelijk en behulpzaam. De rit duurde wel wat lang( ruim een uur), maar aangezien de bewoner graag in de auto zit, was dit geen probleem. En hier had ik ook op gerekend. De telefoniste had mij de regels prima uitgelegd.
Ik begreep dan ook niets van al de vaak gehoorde klachten.
Maar toen weer naar huis. We hadden een gezellige, maar vermoeiende dag gehad en we zouden gaan eten in een restaurant dat ik had gereserveerd. Om 5 uur zou de taxi komen, dus om 16.40 zaten we klaar bij de uitgang. De telefoniste had ons uitgelegd dat het een kwartier voor of na de afgesproken tijd zou kunnen komen. Prima. Om 17.30 nog niets. Toch maar even bellen. Taxi is onderweg, werd ons gemeld. 17.50 nog niets. Over 10 minuten. 18.15. Nu raakte ik behoorlijk geirriteerd. Ik stond ondertussen al ruim een uur met een bewoner buiten te wachten.Het werd om de Rai steeds stiller. Die was om 17.00 dicht gegaan. De beveiliging van de RAI was wel zeer vriendelijk en vonden het voor ons heel vervelend Om half zeven heb ik besloten om maar een gewone taxi te nemen naar het restaurant (waar we nu ook een half uur te laat waren). Uit eindelijk hebben we 1 uur en drie kwartier zitten wachten op een rit van uiteindelijk 20 minuten.
Anita

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heel vervelend dat dit gebeurd, helaas is het niet nieuws.
Ik raad u vooral aan om de klacht ook Valys zelf neer te leggen.
Hoe meer mensen daar klagen, hoe eerder er misschien verbetering komt.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2009 20:46

Re: Valys

Ongelezen bericht door [email protected] »

Eeen aantal maanden geleden heb ik gebruik gemaakt van Valys, als begeleidster van een verstandelijk en lichamelijk gehandicapte. Dit liep niet geheel als gepland. Dit heb ik bericht via deze site. Als reactie kreeg ik van iemand dat ik de klacht moest neerleggen bij Valys. Dit heb ik dan ook gedaan. Binnen enkele dagen kreeg ik een excuus brief. Tevens kreeg de client de taxikosten vergoed. Dus het kan wel. Ik was hier dan ook erg blij mee. Anita

Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

Re: Valys

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

Helaas is voor veel gebruikers de maat al zo vol dat ze stoppen met klagen, het verandert toch niet. De mensen worden ziek van de door de computer standaar uitgeprinte excuusbrief en het tegoedkaartje voor de gemaakte kosten. Het gaat ze niet om het geld, echt niet, ze willen gewoon op een sociaal verantwoorde manier kunnen leven, en daarvoor hebben ze af en toe een taxi nodig, als dit dan in 20% van de gevallen een probeem oplevert, wordt je vanzelf helemaal moe van al dag gedoe en geklaag. Het duurt nu al zo lang en er is totaal geen verbetering merkbaar, echtwaar het is om moe van te worden.
Dit soort klachten hoor ik op mijn werk dagelijks. Iedereen lijkt mee te mogen delen in deze malaise, en zeg nou zelf 1 keer is vervelend, maar als je zelf al bijna niets kunt wordt je toch gillend gek als je dit per maand wel twee of soms 5 keer meemaakt! Ikzelf zou er helemaal gek van worden en zou denk al al lnag geen connexxionbusje meer kunnen zien. Con NIX xion.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tip: stuur je klacht ook naar de provincie (die Valys regelt) en je gemeente.
Dan kunnen ze bij de aanbesteding rekening houden met de 'resultaten' van de huidige vervoerder.
Zo is bij ons Connexion het regiotaxivervoer kwijtgeraakt.
Klagen is vervelend, maar het werkt op de lange termijn wel.

Gesloten