LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
reezigt
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2006 21:35

Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door reezigt »

Ik heb mijn vrouw bij de OHRA aangemeld. Dit heb ik een maand geleden telefonisch gedaan. Tot op heden heb ik geen brief of andere bevestiging van OHRA mogen ontvangen.
Heeft een van jullie een idee hoe je dit moet aanpakken. 1 maart is al zo en hoe zit het dan met het opzeggen van de oude verzekering?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ze hebben het allemaal verschrikkelijk druk
Veel drukker, want veel meer mensen dan verwacht stappen over.

Bel ze gewoon even, de kans is groot dat uw vrouw inmiddels al wel een relatienummer heeft.

Lieske

reezigt
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2006 21:35

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door reezigt »

Hoi Lieske

Uiteraard heb ik ze gebeld.
meerdere malen
gevoelsmatig had ik het idee dat ik aan het lijntje werd gehouden (1e keer het duurd +/- 2 weken meneer, 2e keer het duurt +/- 3 weken menneer, 3e keer.....)
Ik heb begrip voor de drukte die ze ervaren.
waar ik minder begrip voor heb is dat er b.v. geen ontvangs bevestiging versturen wordt.
Als mijn vrouw nu medische hulp nodig heeft heb geen klantnummer of iets dergelijks om door te geven.
Opzeggen bij onze oude verzekeraar vind ik daarom te riskant.
Houd wel in dat ik (in mijn beleving) onnodig 2 tot 3 maanden premie betaal bij de huidige verzekeraar. Uiteraard krijgen we dit wel terug maar je zit toch tijdelijk met dubbele kosten.
Het een en ander vind ik niet klantvriendelijk.
Een simpele ontvangsbevestiging straalt zoveel meer vertrouwen uit.
Vandaag met OHRA gebeld en herkende en erkende inderdaad dat indien mijn vrouw nu ziekte kosten zou indienen bij OHRA dit niet door hen herkent zal worden.
Positief is wel dat hij meteen het een en ander ging regelen en mij vandaag een mail zou sturen of even bellen (speciaal mijn mobile nummer achter gelaten).
Helaas heb ik nog reaktie mogen ontvangen. Ga morgen maar weer bellen en vragen waarom het vandaag niet gelukt is.

Wellicht een wat negatief stukje maar is wel wat ik er bij voel.

wel bedankt voor je reacktie.
Heb je welicht tips voor mij hoe ik om zou moeten gaan de eventuele ziekte kosten van vrouw t.a.v. bovenstaande beschreven situatie?

Gr Rein

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door G7 »

Mag ik vragen Reezigt, waarom Ohra? Wij zitten zelf ( nog wel) bij Ohra, maar denken er hard over om over te stappen naar een andere verzekering. Waarom? Omdat Ohra erg duur is voor wat je er voor terug krijgt en het bij andere verzekeringen beter en goedkoper heb gezien.

Over de bereikbaarheid en service kan en zal ik niets zeggen, daar ik ze weinig of nooit nodig heb gehad.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Rein,

Ik hoop dat je vandaag iets hoort van Ohra.
Je hebt gelijk, een bevestigingsbrief van je aanmelding is natuurlijk heel normaal.
Dan weet je waar je aan toe bent. en zij ook.

Zeg je oude verzekeraar pas op als je die bevestiging hebt.

Als je vrouw, of jij, hulp nodig heeft kun je gewoon op je oude verzekeraar terugvallen.
Het zijn inerdaad dubbele kosten, maar dat moet dan maar even.

Als je niks hoort van Ohra, gewoon weer bellen.
Lijkt me maar een kleine moeite om, als jullie geaccepteerd zijn, een bevestiging daarvan te sturen.

Wij kregen ook een week of 4 na aanmelding een brief dat we bij de nieuwe verzekeraar geaccepteerd zijn.
met de melding dat de pasjes in april !! komen.
Dus, moet er hier iemand naar huisarts, apotheek of zo, gaat er een kopie van die brief mee.

lieske

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb andere ervaringen. We waren bij Ohra met 3 personen en hebbben ons telefonisch afgemeld voor de AV. Binnen 1 week hadden we een gewijzigde polis in de brievenbus. De afmelding van 1 lid van ons gezin kon niet telefonisch, maar moest schriftelijk. Omdat we haast hadden omdat we niet dubbel wilden betalen mocht het per email. Ik kreeg heel snel een bevestiging van de email.
De aanmelding bij de FBTO heb ik ook telefonisch gedaan. Daarna heb ik nog 2x telefonsich gecontroleerd of dit wel doorgekomen was. Toch ontvingen we geen polis en geen rekening. Toen heb ik bij de FBTO, bij de zgn. Klantenman geklaagd, dat het zolang duurde. Het bleek dat FBTO een fout had gamaakt, waardoor wij per abuis nog niets hadden ontvangen. (Klantenman had het uitgezocht en belde ons terug).
Voor een AV meldde ik mij via internet aan bij deFriesland. Via email kregen we direct een ontvangstbevestiging van de aanmelding.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door G7 »

Mijn laatste stand van zaken zijn:

17 Febr. via internet aangemeld bij Menzis ( coll.via FNV ). Dezelfde avond een bevestiging van de aanmelding gehad en zojuist de polissen thuis gestuurd gekregen. Pasjes volgen nog, maar we hebben in ieder geval al een contractnummer. Vind ik vrij snel allemaal!

Heb ook maandag jl. de oude verzekering (Ohra) schriftelijk opgezegd, maar daar heb ik nog geen bevestiging van. Maandag maar eens even bellen. Ook zij zullen het wel erg druk hebben.

Hopenlijk hebben wij een goede keus gemaakt. Het scheelt ons ( 2pers) in ieder geval € 37 per maand, voor nagenoeg dezelfde verzekering!

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door senseo »

hoop het ook voor je. het is niet mijn favoriet Menzis.
collectief inschrijven bij hen stelt niets voor.
kan overal, open collectief ook via PMA.
op de een of andere gekke manier 'tuint' iedereen er dan in.
het schijnt goed te werken. ik heb in ieder geval vele bezwaren tegen menzis.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste allemaal,
Problemen met aanmelden voorkom je in ieder geval door een aangetekende brief te sturen (en zelf een kopie te houden). De aanmelding, althans voor de basisverzekering, MOET geaccepteerd worden. Als je een (hoge) AV kiest wordt het iets moeilijker. Vaak staat in de informatiefolder van de verzekeraar hoe zij met aanmeldingen voor de AV's omgaan. Dus als daarin staat dat iedereen geaccepteerd wordt, mag je daarvan uitgaan. Bijna alle verzekeraars hebben wel een acceptatiebeleid voor de dure tandartsverzekeringen: dus als je die kiest kan je een beetje klem komen te zitten tijdens de aanmeldingsfase.

Cabo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:23

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door Cabo »

Mathilde schreef dat je per aangetekende post je aanmelding moet versturen. Belangrijker dan dat vind ik dat je je afmelding aangetekend moet/moest weg doen. Zelf heb ik vier (4) stukken naar verzekeraars aangetekend verstuurd i.v.m. af- en aanmeldingen. Voordeel daarbij is dat je via "tracktrace.nl" met behulp van de nummers van TPG op de enveloppe en je verzendbewijs plus de postcode van de geadresseerde op elk moment kan volgen wat er met je brief gebeurt met data erbij, dus tot en met datum van acceptatie door ontvanger. Echter hierbij een waarscuwing: van mijn vier brieven werden twee -50%- op tijd bezorgd, maar twee hadden een minder goede verloop. Eén van de twee is vandaag alsnog bezorgd (betreft aanmelding bij nieuwe verzekeraar (verzonden 22-02-06, bezorgd 27-02-06). Deze brief verstuurd van uit hoofdpostkantoor Veenendaal maakte een reis naar Arnhem (sorteercentrum aangetekende stukken?) vervolgens door verkeerde sortering (hoe is het toch mogelijk met een aangetekend stuk) kwam het in Zeewolde terecht om in Nijkerk te worden bezorgd terwijl de bestemming moest zijn Houten (Utr.). In Nijkerk komt men er achter dat dit fout is en men stuurt de brief weer naar Arnhem (sorteercentrum) van daar naar Houten en is vandaag bezorgd in Houten.
Nog vervelender is een afmeldings brief die zeker vandaag bezorgd had moeten worden in Den Haag (verzonden uit Veenendaal op vrijdag 24 feb.) en vandaag nog niet is afgeleverd!!. Bij navraag bij TPG (betaalnummer terwijl fout van TPG) kreeg ik zeer intelligent antwoord:
na controle op hun computer wat ook niets opleverde "wij gaan er maar van uit dat het morgen wordt afgeleverd" einde citaat. Hier kon ik het mee doen. Nu maar even checken morgen bij "tracktrace" en als het 's-middags nog niet is bezorgd dan maar snel even met verzekeraar bellen en alsnog een kopie van de brief door faxen.

En dat alles voor 5,75 euro per brief in plaats van 0,39 euro.

Hoe moet dat met normaal gefrankeerde post gegaan zijn! Het is niet uit te sluiten dat velen onschuldig in de probemen kunne/zullen komen door deze slechte TPGPost service.

Advies: Check morgen (28-02-06) telefonisch bij uw oude verzekeraar of u afmelding binnen is !!!

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door webmaat »

Dag Cabo,

Dank je voor de tip over het natrekken via "tracktrace", Was ik anders even vergeten om te kijken.

Nu weet ik zeker dat onze aangetekende afmeldingsbrieven vanuit Lelystad via Arnhem maandag in Zwolle aan Groene Land Achmea uitgereikt zijn.

hartelijke groeten
Webmaat

f.gerritsen12
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:49

Re: Aanmeding bij ziektekosten verzekeraar

Ongelezen bericht door f.gerritsen12 »

wij zijn al van 6 Januari bezig bij IAK. Daar gaat het ook soepel,
je e-mailtjes worden niet beantwoord, de verbinding met je telefoon
word gewoon verbroken, op het centrale telefoon nummer nemen ze
de telefoon gewoon niet op. En als je naar het kantoor gaat om te vragen hoe of het nu eindelijk zit krijg je als antwoord dat je verzekerd bent, en dat het druk is, en dat je geduld moet hebben en dat het misschien wel April is wanneer ik onze polis en pasje krijg
Leuk he, deze klantvriedelijkheid,

Gesloten