LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adviescentrum zorg en welzijn

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
top030
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:04

adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door top030 »

ik ben vavavond gebeld door het adviescentrum zorg en welzijn voor een adviesafpraak over de verandering in de pensioensvoorwaarden.

wie weet wat het adviescentrum zorg en welzijn is en waar het het vanuit gaat.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Er is een hele coole, gave, vette link op het internet te vinden:

http://www.google.nl

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik wordt om de zoveel weken weer gebeld met het verzoek of er iemand langs mag komen om over mijn pensioen te praten en of ik wel weet dat het allemaal duurder wordt en dat ze mij zomaar gratis advies komen geven etc.

gewoon negeren dit soort dingen, meestal zijn het verkooptrucs voor bepaalde verzekeringen die je helemaal niet nodig hebt.

Jam.bo
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2006 19:18

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Jam.bo »

Ook ik ben onlangs gebeld en vertouwde het niet, ben eens gaan zoeken op internet en de kamer van koophandel en vond hetvolgende:
www.aczorg.nl en www.acgrootmetaal.nl twee identieke websites. Als eigenaar in de kamer van koophandel staat EB adviescentrum, Laapersveld 47 te Hilversum. Wat het is weet ik niet in ieder geval geen onderdeel van PGGM lijkt me. Toch weer een partij als welke andere dan ook, met een list proberen binnen te komen met de bedoeling een verzekering af te sluiten. Nu ook actief als Dienstencentrum Bouwnijverheid volgens de kamer van koophandel, zoek maar eens op adres.
Laatst gewijzigd door Jam.bo op 30 aug 2007 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ze hebben wel een wfd vergunning, dat kan je in het register van de afm(autoriteit financieele markten) nazoeken. Het is dus wel een een bureau wat aan alle wettelijke eisen voldoet. Natuurlijk is het hun bedoeling om je een verzekering of pensioen te laten afsluiten.
Zo'n gesprek is altijd gratis en tja misschien kun je wel een pensioen gebruiken :wink: .

truus123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 17:20

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door truus123 »

Heb vorige week een gesprek gehad met een adviseur van het adviescentrum zorg en welzijn over mijn pensioen. De adviseur wist veel en legde alles duidelijk uit. Via het adviescentrum kun je een levensloopverzekering afsluiten bij AEGON. In het gesprek werd mij verteld dat dit allemaal erg zeker is, en dat je je geld ten allen tijde op kunt nemen. Toen ik later op internet ging zoeken, bleek echter dat het geld in mijn geval met een gemiddeld hoog risico belegd zou worden. Heb mijn aanvraag daarom geannuleerd, was hier niet in geïnteresseerd en vond bovendien de informatie bij nader inzien toch niet zo betrouwbaar.

Leo22
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 11:28

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Leo22 »

Lieve mensen,

Trap er niet in, het is een cowboy club !!!!!!!

tv1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:47

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door tv1985 »

beste leo22,

Vertel mij eens waarom dit bedrijf een "cowboy club " is? Ik heb mij namelijk laten vertellen dat deze onderneming zeer nauwkeurig te werk gaat en als enige in Nederland een ISO certificaat heeft, maar dessalniettemin zou ik graag jou kant van het verhaal willen horen..

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Walter van V »

als enige in Nederland een ISO certificaat heeft
en wat zegt een isocertificaat bij zo`n bedrijf dan helemaal?? Hangt er ook nog vanaf WELK certificaat precies, want daar zitten grote verschillen in, te beginnen bij ""van nul en generlei waarde voor de klant"".

sneezle
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007 22:08

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door sneezle »

Ik ben ook gebeld door aczorg. Er werd gevraagd of ik behoefte had aan informatie over mijn pensioen. Ik heb toen doorgevraagd over of het vrijblijvend was. Volgens de dame die ik aan de telefoon had, was het volledig vrijblijvend, het doel van hun organisatie was om mensen beter voor te lichten over hun pensioen. Ik heb toen nog gevraagd waar ze hun geld dan mee verdienden. Haar antwoord was toen dat ze volledig onafhankelijk zijn, maar als tussenpersoon kunnen fungeren voor mensen die een aanvullende regeling zouden willen treffen. Ik heb toen een afspraak gemaakt, want een beetje informatie is nooit weg leek me...

Tijdens de afspraak kreeg ik veel informatie over pensioenen. Maar al snel bleek het niet zo vrijblijvend te zijn als de telefoniste voorschotelde. Na wat informatie te hebben aangehoord, werd mij gezegd dat ik extra moest sparen voor mijn pensioen. Direct werd er een aanvraagformulier bij gehaald en gevraagd die in te vullen. Ik gaf aan dat ik alles nog even moest laten bezinken en overleggen voor ik wat aan ging vragen. Toch moest dat formulier ingevuld worden, waarop rekeningnummer, handtekening, alle gegevens ed ingevuld moesten worden. Ik gaf aan dat ik zolang ik nog niets besloten had, geen formulier in ging vullen. Volgens haar was ik te wantrouwig en zou ze het formulier vernietigen als ik haar zou bellen. Hierin was ze erg vasthoudend en heeft van alles geprobeerd om mij zover te krijgen.
Ze was speciaal voor mij een eind komen rijden en dat was allemaal niet vrijblijvend, wat dacht ik wel niet? Ik heb verteld dat ik bij de telefoniste doorgevraagd had over de vrijblijvendheid. Dit ontkende de adviseuse, dat ik dat dacht was mijn fout. De reden voor het direct invullen van het formulier was dat ze niet nog eens langs kwam. Het was niet mogelijk een aanvraagformulier te houden en in te vullen als ik een beslissing genomen had. Ook informatie op papier was niet mogelijk. De enige verzekering die aangeboden werd was van Aegon, dus zo onafhankelijk lijkt me dat niet.

De verkooptechniek is door mij als agressief en manipulatief ervaren. Er word geen tijd gegunt om over de beslissing na te denken, die word je opgelegd, ik heb geen advies gehoord. Als dat niet werkt, word er met emotionele chantage gewerkt (ik ben voor jou hierheen gekomen, doe dit in mijn vrije tijd omdat ik mensen wil helpen, iedereen zegt ja want zij snappen wel dat het belangrijk is, je vertrouwt me niet...) en daarna wat denegrerend (je kan toch zeker wel 50 euro missen, je hebt koudwatervrees, jij denkt maar dat dit vrijblijvend is en niks kost...)

Kortom een vervelende ervaring en ik heb besloten met een bedrijf dat op deze manier met klanten omgaat niet in zee te gaan. Ik hoop voor anderen dat het in dit geval aan de persoon lag. Ik kan natuurlijk moeilijk een mening hebben over de hele organisatie op basis van 1 gesprek met 1 individu...

Jonne81
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:23

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Jonne81 »

Mijn ervaring lijkt onzettend veel op die van Sneezle. Vanaf de eerste regel leek het of ik mijn eigen verhaal zat te lezen.

Bij mij was het 'vrijblijvend' adviesgesprek niet met agressieve toon, maar ik als ik meer informatie wilde moest ik eerst tekenen. Ik heb in het gesprek herhaaldelijk aangegeven dat ik die avond geen besluit wilde nemen en dat ik door het tekenen alleen meer informatie wilde krijgen. Er zou namelijk alleen dan een polis met meer informatie worden verstuurd. En na het ontvangen van de polis zou ik 30 dagen bedenktijd hebben.

Na twee weken had ik nog geen polis ontvangen en omdat het niet goed voelde besloot ik de aanvraag te annuleren. Dat was vorige week. Toen ik belde werd er gemeld dat de polis verstuurd was en dat daar gegevens in staan die nodig zijn voor het annuleren. Nu heb ik nog steeds geen polis ontvangen en alweer gebeld. Nu blijkt dat niet iemand achter de telefoon de aanvraag kan annuleren of kan vertellen welke gegevens daarvoor nodig zijn. Daar is weer een adviseur voor nodig. Ik vindt dit tijd rekken. Nog een weekje en dan is het wettelijke termijn van 30 dagen verlopen.....

oh ja, ik heb 1 keer post gehad n.a.v. het gesprek: een Certifaat. Als ik binnen een half jaar dood ga door een ongeval (dus een hartverzakking van dit gedoe telt niet) krijgen mijn nabestaanden 10.000 euro. Wat een fout cadeau! ik vind het geen stijl.

sunno
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 09:30

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door sunno »

Hoi jongens,
Al vanaf november 2006 ben ik om de 1 a 2 maanden gebeld (op mijn mobiele nummer)voor een afspraak. Ik werd steeds door ze teruggebeld ook nadat ik had verteld dat ik hier geen interesse in had. Maar ze bleven mij vertellen dat het helemaal vrijblijvend was. Ik had dus vorige maand dan toch maar een afspraak gemaakt. Toch vertrouwde ik het niet, ik ben daarom even gaan zoeken. Nu vond ik dit op radar en ben hier erg blij mee. Ik heb ze meteen afgebeld!
Bedankt jongens!

Dinky Toy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 23:00

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Dinky Toy »

He hallo,

Ook ik heb vrijdagavond bezoek gehad van een adviseur van adviescentrum zorg en welzijn, maar ik kan me niet herkennen in bovenstaande. Bij het maken van de afspraak was aangegeven dat het vrijblijvend was, dit was ook echt zo, de adviseur had wel een oplossing maar die hoefde ik niet af te nemen. Ik heb dat wel gedaan omdat ik erachter kwam dat de reden dat ze voornamelijk met Aegon werken is dat er een soort van garantie inzit, dus je bent je geld nooit kwijt. ( de adviseur had ook iets anders zonder garantie maar raadde dat af.)

Ook kwam ik er recentelijk achter dat mijn pensioenfonds waar ik verplicht aan betaal risicovoller belegt dan Aegon, geen garantie en ik werk ook mijn hele leven voor een middelloon pensioen(ik studeer nog naast mijn baan, dus als ik meer ga verdienen krijg ik waarschijnlijk minder pensioen. De omgekeerde wereld.)
Wat ik wel een minder punt vond van adviescentrum zorg en welzijn dat ik na het afnemen van het product nogmaals gebeld werd om alle gegevens te controleren, en toen bleek de adviseur mijn naam verkeerd geschreven te hebben.

Al met al ben ik na veel onderzoek gedaan te hebben op diverse site's en literatuur toch blij dat deze mensen mij gebeld hebben. Dus het kan ook heel anders uitpakken en ik raad het iedereen aan.

smallville
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2007 01:18

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door smallville »

Hey allemaal,

zelf heb ik onlangs ook een gesprek gehad met advies centrum zorg en welzijn.

Ik heb dit gesprek als prettig ervaren door deskundigheid en kennis van de desbetreffende adviseur.

Ik heb aangegeven te willen nadenken, vervolgens werd mij ook gevraagd alvast het formulier te tekeken maar belangerijke gegevens achter te laten. Dit heb ik ook gedaan, na een aantal dagen heb ik besloten voorlopig wegens omstandigheden niks te doen en heb dit ook gemeld aan de adviseur.

De volgende dag kreeg ik al meteen de aanvraag in de bus met een dikke streep erdoor, de adviseur heeft deze keurig teruggestuurd.

Ook ik heb naar aanleiding van de reacties van deze site een klein onderzoekje verricht en ben er achter gekomen dat (als ik het goed heb begrepen) er een vrij hoge iso certificaat behaald is.

Mijn conclusie; ik wil veilig sparen voor me pensioen en zodra ik de mogelijkheid heb zal ik dat zeer waarschijnlijk bij adviescentrum zorg en welzijn doen.

Muis123
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:15

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Muis123 »

Ik heb vandaag einde van de dag ook een afspraak met deze vereniging maar vertrouw het dus niet helemaal! Ik heb dus geprobeerd om de afspraak te verzetten maar dat kon alleen maar 2 dagen van tevoren, dat vind ik al apart, stel dat ik ziek ben of iets dergelijks dan kan je dus niet afzeggen. Ik wacht het maar af en laat me niet inpalmen na alles wat ik gelezen heb. Het is dus maar goed dat ik op dit forum terecht gekomen ben. Na het gesprek zal ik ook mijn mening even geven zodat jullie weer op de hoogte zijn. Maar hoe komen deze mensen aan onze mobiele nummers? Gr

Arnold-k
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 21:40

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Arnold-k »

Beste mensen.

Ik heb al enig wat ervaring op dit gebied en heb zelf ook voor verschillende financieele aanbieders gewerkt. Het is eigenlijk een heel simpel verhaal elke adviseur krijgt provisie over zijn afgesloten polisen en daar door kunnen sommige adviseurs erg opdringerig zijn. Dat neemt niet weg dat de adviseur een goed advies geeft zo heeft onlangs een adviseur van deze maatschappij ons een bezoek gebracht om dat dit geregeld was via het werk gever van mijn vriendin, en heeft daar een eerlijk en openlijk gesprek met ons gehad. Hij heeft bij ons een zeer naukeurige berekening gemaakt en die klopte en wij hoefde dan ook niet extra te betalen om dat wij er goed voor staan om te stoppen voor ons 65st jaar. Het is echter wel zo dat als je eerder wilt stoppen je inderdaad een extra voorziening moet treffen. Dit kan gedaan worden bij o.a. het aanbod van Eagon waarbij verschillende risico's gemaakt kunnen worden door in verschillende fondsen te stappen. Echter zijn er 2 keuze mogelijkheden waar een garantie wordt gegeven van 3.6 % als je de looptijd afmaakt. Deze keuze mogelijkheid is ontzettend goed en kan ik iedereen aanraden. Deze onderneming is zeer betrouwbaar en Eagon is ook een goed gerenomeerde onderneming waar uw geld veilig staat. Bij verdere vragen wil ik jullie graag advies geven.

helmondthebest
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2007 20:21

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door helmondthebest »

Als je hier de adviseur uit wilt hangen zorg dan wel dat je de juiste info hebt en vermeld dan ook dat dit bruto is, ALLE kosten moeten hier nog vanaf zodat je met heel veel geluk 1 á 2 % NETTO over houd. Of probeer je hier soms als adviseur/ eigenaar jezelf goed te praten? Indien je toch voor garantie gaat kies dan een andere maatschappij waar 5,4% bruto wordt geboden of een hele bekende die 4,35% bied en niet van die rare voorwaarden hiervoor hanteert en dus wel het garantiekapitaal garandeert!!! Heb je de Aegon voorwaarden eens goed doorgelezen wat je wel en ook zeker NIET mag doen om je garantie veilig te stellen. Wedden dat je in de laatste 10 jaren van de polis een fout maakt? Ik wens je in ieder geval succes met je (veel te lage) garantiekapitaal. PS EAgon schrijf je als AEgon.

Annuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:06

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Annuh »

Hallo,
Ik heb afgelopen maandag een gesprek gehad met een adviseur van ACZ. Ook ik heb aan de telefoon nadrukkelijk gevraagd of het puur informatief was of dat ze iets wilde verkopen, nee puur informatief.

De adviseuze die ik kreeg was ook zeer opdringerig. Ik mocht niet nadenken, en ik kon toch zeker wel 50 euro missen.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, omdat mijn levensloop die ik had toch wilde opzeggen en nu is t omgezet. Toch voelt t nu zeker na dit alles te hebben gelezen niet goed voor mij. Ik zit er sterk aan te denken alles terug te draaien (als dat nog gaat).


Graag advies. Iemand ervaring die t ook heeft gedaan bijv. en hoe dat bevalt?

gr. Anne

mikidepooh
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:54

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door mikidepooh »

hoi, ik zit ook te twijfelen over sparen bij het acz, het gesprek was erg informatief en heb ik niet als onprettig ervaren, maar zijn ze ook echt betrouwbaar? zijn er mensen die al aan het sparen zijn bij het acz?

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Volgens mij is deze Arnold-k een werknemer van dit bedrijf. Oppassen dus.

Gesloten