| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Antonius Nieuwegein: boete wegens te hoge rekeningen
-
Mathilde D.
Antonius Nieuwegein: boete wegens te hoge rekeningen
De zorgautoriteit heeft het Antoniuszkh Nwg een boete opgelegd van 2,5 miljoen ivm fout declaratiegedrag. (25 miljoen teveel gedeclareerd). http://nos.nl/artikel/609373-boete-voor ... nhuis.html
Het heeft dus wel zin om kritisch naar de ziekenhuisrekening te kijken.
Eigenlijk schandelijk dat dit de zorgverzekeraars niet was opgevallen.
Het heeft dus wel zin om kritisch naar de ziekenhuisrekening te kijken.
Eigenlijk schandelijk dat dit de zorgverzekeraars niet was opgevallen.
Re: Antonius Nieuwegein: boete wegens te hoge rekeningen
Dat het niet is opgevallen komt waarschijnlijk doordat het 1 procent van de omzet op jaarbasis van 1 ziekenhuis is. Plus dat het waarschijnlijk niet opviel omdat meer ziekenhuizen dezelfde fouten en vergissingen gemaakt hebben.
Wat ik erg vind is dat de journalist de term fraude gebruikt terwijl verderop staat dat het geen kwade opzet was ( en dus geen fraude) en dat er niet vermeld staat hoe het voorkomen gaat worden want ik vrees dat een deel voortkomt uit een overdaad van en onduidelijkheid in behandelcodes.
En dat er ondanks dat er geen kwade opzet in het spel was wel een boete volgt( die weer terugverdient moet worden voorzover niet fiscaal aftrekbaar)
Wat ik erg vind is dat de journalist de term fraude gebruikt terwijl verderop staat dat het geen kwade opzet was ( en dus geen fraude) en dat er niet vermeld staat hoe het voorkomen gaat worden want ik vrees dat een deel voortkomt uit een overdaad van en onduidelijkheid in behandelcodes.
En dat er ondanks dat er geen kwade opzet in het spel was wel een boete volgt( die weer terugverdient moet worden voorzover niet fiscaal aftrekbaar)
Re: Antonius Nieuwegein: boete wegens te hoge rekeningen
Antonius heeft toegezegd het teveel gedeclareerde bedrag terug te betalen aan de verzekeraars.
Wat ik mis is dat de verzekeraars toezeggen dit bedrag terug te betalen aan hun verzekerden. Voor een deel is dit geld dat van het eigen risico van patienten is betaald.
Het zou schandalig zijn als dat geld uiteindelijk in de zak van de verzekeraars belandt.
Er wordt inderdaad snel over fraude gesproken als er teveel wordt gedeclareerd. Dat het declaratie systeem daar aanleiding toe geeft hoor je de verzekeraars niet over. Ook niet over declaraties die de verzekeraars ten onrechte afwijzen, wat ook gebeurt.
Wat ik mis is dat de verzekeraars toezeggen dit bedrag terug te betalen aan hun verzekerden. Voor een deel is dit geld dat van het eigen risico van patienten is betaald.
Het zou schandalig zijn als dat geld uiteindelijk in de zak van de verzekeraars belandt.
Er wordt inderdaad snel over fraude gesproken als er teveel wordt gedeclareerd. Dat het declaratie systeem daar aanleiding toe geeft hoor je de verzekeraars niet over. Ook niet over declaraties die de verzekeraars ten onrechte afwijzen, wat ook gebeurt.