LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Gedurende de afgelopen 2 jaar zijn er in heel Nederland zgn. huisartsenposten opgericht, die meestal voor een gebied van ca. 150.000 patienten de huisartsenzorg van 17:00 tot 08:00 en gedurende het weekend verzorgen. Deze zijn bemand door enkele telefonistes/assistenten aan de telefoon en ca. 5 huisartsen per dienstperiode. Ik ben particulier verzekerd en krijg de huisartsenkosten niet vergoed. Bij de huisartsenpost in Nieuwegein en Utrecht blijkt een consult 90 euro te kosten en een visite 135 euro. Deze tarieven kunnen op andere plaatsen in Nederland hoger of lager liggen, zij verschillen per huiisartsenpost. Deze tarieven zijn goedgekeurd door het Centraal orgaan Tarieven Gezondheidszorg (CTG) en staan op de site van deze organisatie. Nu is mijn vraag: wat vinden anderen van dit tarief? Kunnen we een actie starten tegen zo'n idiote prijzen? (het tarief was altijd: 2x het tarief van overdag, dus dit zou nu zijn: 2x 24.80 euro.). Ook Ziekenfondsverzekerden wordt dit tarief in rekening gebracht (rekening gaat rechtstreeks naar verzekeraar). Graag reacties!
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
In Zeeland kost het binnen kort 190 euro per consult.
Dat wordt nog vergoed door het ziekenfonds.
Dat wordt nog vergoed door het ziekenfonds.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Beste lezers, mag ik dit onderwerp nog even extra in de belangstelling brengen?
Het forum "huisarts consult in het weekend $$$$$" gaat over hetzelfde onderwerp.
Is er dan niemand die beseft dat wij met z'n allen bijna geen ZORG meer krijgen van de huisartsen? Er is zich nu zelfs een groep huisartsen aan het organiseren die : beweren dat huisartsenzorg DAGzorg is, en tegen betaling allerlei activiteiten van de specialist over willen nemen.
Ik zou tegen deze groep huisartsen en tegen minister Hoogervorst willen zeggen: KWALITEIT van de zorg is te behalen door aandacht te geven aan de patienten, en door ook "s avonds en in het weekend beschikbaar te zijn. Bij het huisartsenwerk hoort nu eenmaal ook het (in wisseldienst) werken na kantoortijd en in het weekend bij. De Nederlandse patienten willen alleen voor een consult betalen. Dit consult moet bovendien van goede kwaliteit zijn en de arts moet met het belang van de patient in het oog, op tijd doorverwijzen.
Bedenk dat een consult van 90 euro, en plaatselijk in Nederland nog duurder, niet reeel meer is. Waar gaat al dit geld heen? Ik kan het niet zo snel bij elkaar verdienen!
Het forum "huisarts consult in het weekend $$$$$" gaat over hetzelfde onderwerp.
Is er dan niemand die beseft dat wij met z'n allen bijna geen ZORG meer krijgen van de huisartsen? Er is zich nu zelfs een groep huisartsen aan het organiseren die : beweren dat huisartsenzorg DAGzorg is, en tegen betaling allerlei activiteiten van de specialist over willen nemen.
Ik zou tegen deze groep huisartsen en tegen minister Hoogervorst willen zeggen: KWALITEIT van de zorg is te behalen door aandacht te geven aan de patienten, en door ook "s avonds en in het weekend beschikbaar te zijn. Bij het huisartsenwerk hoort nu eenmaal ook het (in wisseldienst) werken na kantoortijd en in het weekend bij. De Nederlandse patienten willen alleen voor een consult betalen. Dit consult moet bovendien van goede kwaliteit zijn en de arts moet met het belang van de patient in het oog, op tijd doorverwijzen.
Bedenk dat een consult van 90 euro, en plaatselijk in Nederland nog duurder, niet reeel meer is. Waar gaat al dit geld heen? Ik kan het niet zo snel bij elkaar verdienen!
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Graag wil ik reageren op dit onderwerp. Helaas ziet het ernaar uit dat we in Nederland gedurende de nacht en weekenden verstoken blijven van GOEDE medische ZORG.
Mijn moeder van 79 jaar heeft afgelopen zaterdagmorgen 27 december 2003 om 06.00 uur de huisartsenpost gebeld, omdat ze werkelijk doodziek was, ze was heel erg benauwd, hoestte voortdurend en had koorts. Wellicht heeft ze een tikje van de griepepidemie meegekregen. Echter de arts wenste niet te komen, en kon haar wel even een hoestdrankje voorschrijven. Dit recept kon NIET gefaxt worden naar de apotheek, en ze moest het dus zelf maar gaan halen op de Overtoom in Amsterdam. Dit zou ze normaal gesproken (uit Amsterdam-Geuzenveld) al niet kunnen omdat ze slecht ter been is, echter nu kon ze niet eens op haar benen staan. Of ze dan maar even een taxi kon sturen (waarvan??) en dan nog moest ze het drankje zelf betalen. Dit zal ze ongetwijfeld op zaterdagmorgen door de buurvrouw bij de drogist kunnen laten halen zonder recept.
Op maandagmorgen 29 december heeft ze de huisarts gebeld, ze kreeg een vervanger omdat haar eigen arts met vakantie is. Ook deze huisarts weigerde bijna te komen. Hij heeft haar wel 3 keer verteld dat ze naar de praktijk moest komen. Let wel mijn moeder is 79, slecht ter been en erg ziek.
Ik vraag me af of we niet ergens een klacht kunnen indienen tegen dit soort instanties.
Alle ideeen hierover zijn welkom!!
Mijn moeder van 79 jaar heeft afgelopen zaterdagmorgen 27 december 2003 om 06.00 uur de huisartsenpost gebeld, omdat ze werkelijk doodziek was, ze was heel erg benauwd, hoestte voortdurend en had koorts. Wellicht heeft ze een tikje van de griepepidemie meegekregen. Echter de arts wenste niet te komen, en kon haar wel even een hoestdrankje voorschrijven. Dit recept kon NIET gefaxt worden naar de apotheek, en ze moest het dus zelf maar gaan halen op de Overtoom in Amsterdam. Dit zou ze normaal gesproken (uit Amsterdam-Geuzenveld) al niet kunnen omdat ze slecht ter been is, echter nu kon ze niet eens op haar benen staan. Of ze dan maar even een taxi kon sturen (waarvan??) en dan nog moest ze het drankje zelf betalen. Dit zal ze ongetwijfeld op zaterdagmorgen door de buurvrouw bij de drogist kunnen laten halen zonder recept.
Op maandagmorgen 29 december heeft ze de huisarts gebeld, ze kreeg een vervanger omdat haar eigen arts met vakantie is. Ook deze huisarts weigerde bijna te komen. Hij heeft haar wel 3 keer verteld dat ze naar de praktijk moest komen. Let wel mijn moeder is 79, slecht ter been en erg ziek.
Ik vraag me af of we niet ergens een klacht kunnen indienen tegen dit soort instanties.
Alle ideeen hierover zijn welkom!!
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Ook wij zijn erg geschrokken van de dienstverlening in de zorg met name de huisartsenpost.Mijn vader kreeg op 5 dec een ernstige hersenbloeding en mijn moeder belde in paniek de huisartsenpost het volgende gebeurde.Ze kreeg 2x een antwoordapparaat.Toen een dame die heel traag haar gegevens op wilde nemen.Toen kwam er op heel veel aandringen van mijn moeder een arts.Hij kwam binnen met de woorden Kalm maar mevrouwtje U doet of er iemand dood ligt te gaan.Hij keek naar mijn vader.Ging bellen. Zegt tegen ons we gaan even naar het ziekenhuis.En is vervolgens verdwenen!Zonder ons wat te zeggen.De ambulance kwam en het ambulancepesoneel vroeg zich af waar de arts was,en of er geen overdracht was,niets van dit alles.Mijn vader vertrok naar het ziekenhuis,en daar kregen we te horen dat mijn vader het waarschijnlijk niet zou halen!Ik hoop dat de dienstdoende arts zelf geen dienst heeft als zijn vader wat overkomt.Aan de hersenbloeding kon de arts ook niet veel doen maar het trouma wat wij allemaal van zijn optreden hebben overgehouden maakt het allemaal net even wat zwaarder.Bestaan ze nog de artsen die hun vak uit liefde voor de mens doen????
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Op hemelvaartdag 1992 werd mijn vrouw ernstig ziek, ik heb wel 20 keer de dienstdoende arts gebeld maar die kwam niet. Tegen 20.00-uur nogmaals gebeld alleen nu met verbaal geweld en toen kwam hij wel.
Mijn vrouw hoestte de longen uit haar lichaam en die meneer schreef een receptje uit hoesttabletten en als de klachten doorgingen, die maandag ons in verbinding stellen met de huisarts.
Wij daar na toe maandag een uur later lag ze op intensive care, dubbele longontsteking en een hartstilstand familie erbij want ze zou het niet halen.
Antibioticakuur sloeg niet aan vrijdag's het zelfde verhaal. Uiteindelijk heeft ze het gehaald niet doorbewogen, extra botvorming, rolstoel, na 2 jaar kon er botvorming weggehaald worden etc. Revalidatie kliniek noem maar op.
Ze had een goede baan was pas 41 en is door zuurstof gebrek nu nog een fraktie van haar zelf. Het Gak wilde haar na een halfjaar weer aan het werk hebben, heb ik middels een rechtszaak kunnen voorkomen.
Als ze meteen was opgenomen, was ze er beter uitgekomen. Nu is ze 53 en leeft als iemand van 73.
Moraal we zijn allebei kneuzen en in de WAO maar we mopperen niet. We hebben ons aangepast in deze jungle van corruptie en noem maar op.
Vrienden kennen ons niet meer en zo ga je maar verder. Dit is niet gelogen maar het is al jaren een takkenzooi in de gezondheidszorg.
Wilde ik even kwijt. Het heeft me geestelijk geknakt en nu leef ik van de maatschappij en het interessert me geen fluit. Ons huis 8 jaar geleden verkocht en een flinke winst gemaakt en een klein huisje teruggekocht en cash betaald. Samen hebben we een netto-inkomen van 2.300,00 euro netto. Gelukkig hebben we geen kinderen.
Leuk hé als je ziek wordt in het weekend of op een feestdag. Lang Leve Nederland maar niet heus.
Sterkte allemaal.
Mijn vrouw hoestte de longen uit haar lichaam en die meneer schreef een receptje uit hoesttabletten en als de klachten doorgingen, die maandag ons in verbinding stellen met de huisarts.
Wij daar na toe maandag een uur later lag ze op intensive care, dubbele longontsteking en een hartstilstand familie erbij want ze zou het niet halen.
Antibioticakuur sloeg niet aan vrijdag's het zelfde verhaal. Uiteindelijk heeft ze het gehaald niet doorbewogen, extra botvorming, rolstoel, na 2 jaar kon er botvorming weggehaald worden etc. Revalidatie kliniek noem maar op.
Ze had een goede baan was pas 41 en is door zuurstof gebrek nu nog een fraktie van haar zelf. Het Gak wilde haar na een halfjaar weer aan het werk hebben, heb ik middels een rechtszaak kunnen voorkomen.
Als ze meteen was opgenomen, was ze er beter uitgekomen. Nu is ze 53 en leeft als iemand van 73.
Moraal we zijn allebei kneuzen en in de WAO maar we mopperen niet. We hebben ons aangepast in deze jungle van corruptie en noem maar op.
Vrienden kennen ons niet meer en zo ga je maar verder. Dit is niet gelogen maar het is al jaren een takkenzooi in de gezondheidszorg.
Wilde ik even kwijt. Het heeft me geestelijk geknakt en nu leef ik van de maatschappij en het interessert me geen fluit. Ons huis 8 jaar geleden verkocht en een flinke winst gemaakt en een klein huisje teruggekocht en cash betaald. Samen hebben we een netto-inkomen van 2.300,00 euro netto. Gelukkig hebben we geen kinderen.
Leuk hé als je ziek wordt in het weekend of op een feestdag. Lang Leve Nederland maar niet heus.
Sterkte allemaal.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Zelf werk ik als doktersassistente op de huisartsenpost, naast mijn baan in een huisartsenpraktijk.
Er is veel kritiek op de huisartsenpost. Wanneer er iets misgaat is dit heel erg. Als patiënt kun je dan wel een klacht indienen. Dat kan bij de post zelf (en reken maar dat deze klachten serieus worden genomen!) of eventueel bij het medisch tuchtcollege.
Als je niet op de post wilt navragen waar een klacht ingediend kan worden, kun je dit ook bij je huisarts navragen.
Wat betreft de tarieven. Die zijn ook hoog. De opzet van de huisartsenpost was in eerste instantie NIET het idee van de huisartsen. Het is ze opgedrongen door het ministerie, die zo geld wilde uitsparen. Nu blijkt dat de posten duurder zijn dan het oude systeem.
Degene die je aan de telefoon krijgt is ten alle tijde een gediplomeerd doktersassistente met extra opleiding tot het juist uitvragen.
Als je je afvraagt: waarom is de zorg zo duur?
Dit komt mede doordat 70 % van de telefoontjes niet zieke mensen betreft. De meeste mensen die bellen, zijn vaak niet echt ziek. Verkouden sinds 2 dagen of al 5 weken rugpijn. Dit zorgt voor veel druk. De huisartsenposten zijn bedoelt voor spoedgevallen. Dingen die niet kunnen wachten.
Dat patiënten mondiger worden is prima. Maar waarom verbaal geweld adviseren? Daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Het programma wat over de huisartsenposten ging, was niet
representatief voor alle posten.
De posten in de grote steden zijn vaak veel drukker en hebben veel meer te maken met geweld dan de kleinere posten. Verder werken sommige posten met een doktersdienst. Hier zit wel iemand die eerst wat gegevens opneemt en dan belt er weer eerst een assistente terug (naar mijn idee veel te omslachtig).
En het vragen van de gegevens. Tsja, dat is van de assistenten aan de telefoon ook niet hun meest favoriete bezigheid. Ze zijn alleen wel nodig. Er is een naam en adres nodig voor het geval van een visite. Een telefoonnummer voor het geval er teruggebeld moet worden. En verzekeringsgegevens zijn nodig voor de declaratie. Want helaas moeten de salarissen ook betaald worden.
De bedragen die gefactureerd worden, gaan echt niet naar de huisartsen! Die gaan voornamelijk naar de grote molen erachter.
Dus weet eerst hoe de gezondheidszorg werkt voordat je de mensen die het werk uitvoeren kritiek geeft. Vaak zijn dat namelijk niet de mensen die het verdienen. Het is alleen wel heel erg jammer dat er nooit iemand verteld dat het de meeste keren juist erg goed gaat. Maar dat is vaak minder interessant.
Er is veel kritiek op de huisartsenpost. Wanneer er iets misgaat is dit heel erg. Als patiënt kun je dan wel een klacht indienen. Dat kan bij de post zelf (en reken maar dat deze klachten serieus worden genomen!) of eventueel bij het medisch tuchtcollege.
Als je niet op de post wilt navragen waar een klacht ingediend kan worden, kun je dit ook bij je huisarts navragen.
Wat betreft de tarieven. Die zijn ook hoog. De opzet van de huisartsenpost was in eerste instantie NIET het idee van de huisartsen. Het is ze opgedrongen door het ministerie, die zo geld wilde uitsparen. Nu blijkt dat de posten duurder zijn dan het oude systeem.
Degene die je aan de telefoon krijgt is ten alle tijde een gediplomeerd doktersassistente met extra opleiding tot het juist uitvragen.
Als je je afvraagt: waarom is de zorg zo duur?
Dit komt mede doordat 70 % van de telefoontjes niet zieke mensen betreft. De meeste mensen die bellen, zijn vaak niet echt ziek. Verkouden sinds 2 dagen of al 5 weken rugpijn. Dit zorgt voor veel druk. De huisartsenposten zijn bedoelt voor spoedgevallen. Dingen die niet kunnen wachten.
Dat patiënten mondiger worden is prima. Maar waarom verbaal geweld adviseren? Daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Het programma wat over de huisartsenposten ging, was niet
representatief voor alle posten.
De posten in de grote steden zijn vaak veel drukker en hebben veel meer te maken met geweld dan de kleinere posten. Verder werken sommige posten met een doktersdienst. Hier zit wel iemand die eerst wat gegevens opneemt en dan belt er weer eerst een assistente terug (naar mijn idee veel te omslachtig).
En het vragen van de gegevens. Tsja, dat is van de assistenten aan de telefoon ook niet hun meest favoriete bezigheid. Ze zijn alleen wel nodig. Er is een naam en adres nodig voor het geval van een visite. Een telefoonnummer voor het geval er teruggebeld moet worden. En verzekeringsgegevens zijn nodig voor de declaratie. Want helaas moeten de salarissen ook betaald worden.
De bedragen die gefactureerd worden, gaan echt niet naar de huisartsen! Die gaan voornamelijk naar de grote molen erachter.
Dus weet eerst hoe de gezondheidszorg werkt voordat je de mensen die het werk uitvoeren kritiek geeft. Vaak zijn dat namelijk niet de mensen die het verdienen. Het is alleen wel heel erg jammer dat er nooit iemand verteld dat het de meeste keren juist erg goed gaat. Maar dat is vaak minder interessant.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
een belletje naar de huisartsenpost met de vraag of ik voor een hondenbeet langs moest/kon komen koste ons 35 euro
ik heb de telefoniste 2 a 3 minuten aan de telefoon gehad.
we zijn daarna maar naar de EHBO gereden, die heeft de wond netjes schoongemaakt, zwaluwstaartjes geplakt en keurig verbonden.
voortaan rijden we maar meteen naar de EHBO
ik heb de telefoniste 2 a 3 minuten aan de telefoon gehad.
we zijn daarna maar naar de EHBO gereden, die heeft de wond netjes schoongemaakt, zwaluwstaartjes geplakt en keurig verbonden.
voortaan rijden we maar meteen naar de EHBO
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
En de EHBO is gratis denk je?
Die kost minstens 5x zo veel. En als je al advies had, waar je klaarblijkelijk niet tevreden over was, had dat dan gewoon gemeld ipv de gezondheidszorg op nog meer kosten te jagen.
Een wond schoonmaken en verbinden kunnen de meeste mensen gelukkig zelf! En nu ook nog zelf doen, gaan de premies uiteindelijk ook omlaag!
Die kost minstens 5x zo veel. En als je al advies had, waar je klaarblijkelijk niet tevreden over was, had dat dan gewoon gemeld ipv de gezondheidszorg op nog meer kosten te jagen.
Een wond schoonmaken en verbinden kunnen de meeste mensen gelukkig zelf! En nu ook nog zelf doen, gaan de premies uiteindelijk ook omlaag!
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
nee, de EHBO is natuurlijk niet gratis
zo slim zijn we allemaal ook wel.
maar als voor de hulp die voor de EHBO is geboden betaald moet worden dan vind ik dat terecht.
dat ik 35 euro moet betalen voor een mevr die door de telefoon kan zien hoe diep de wonden waren dat vind ik schandalig
overigens waren ze er bij de EHBO wel blij om dat we even naar mijn armen en benen lieten kijken.
door dat zij het netjes verbonden zouden het GEEN afstotelijk grove littekens worden
verder ben ik met mijn vrouw al een keer naar het Ziekenhuis gereden toen haar bloedsuiker op 29 stond.
de Huisartsenpost had gezegd dat ze rustig kon gaan slapen
in het ziekenhuis werd ze meteen op genomen en waren ze blij dat we meteen gekomen zijn.
het is schandalig dat de Huisartsenpost door de telefoon diagnoses gaat stellen
en daar kan je nog voor betalen ook
ik heb toen trouwens geen rekening voor het telefoontje gehad.
zo slim zijn we allemaal ook wel.
maar als voor de hulp die voor de EHBO is geboden betaald moet worden dan vind ik dat terecht.
dat ik 35 euro moet betalen voor een mevr die door de telefoon kan zien hoe diep de wonden waren dat vind ik schandalig
overigens waren ze er bij de EHBO wel blij om dat we even naar mijn armen en benen lieten kijken.
door dat zij het netjes verbonden zouden het GEEN afstotelijk grove littekens worden
verder ben ik met mijn vrouw al een keer naar het Ziekenhuis gereden toen haar bloedsuiker op 29 stond.
de Huisartsenpost had gezegd dat ze rustig kon gaan slapen
in het ziekenhuis werd ze meteen op genomen en waren ze blij dat we meteen gekomen zijn.
het is schandalig dat de Huisartsenpost door de telefoon diagnoses gaat stellen
en daar kan je nog voor betalen ook
ik heb toen trouwens geen rekening voor het telefoontje gehad.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Heb je wel een klacht ingedient?
Met een suiker van 29 waar verder niets mee wordt gedaan lijkt dat mij wel terecht.
Helaas klagen de meeste mensen alleen maar tegen anderen, maar niet bij de instantie zelf.
Met een suiker van 29 waar verder niets mee wordt gedaan lijkt dat mij wel terecht.
Helaas klagen de meeste mensen alleen maar tegen anderen, maar niet bij de instantie zelf.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Ik vind dat je op de huisartsenpost (paracetamolpost) onpersoonlijk word behandeld. Zelf ben ik 3 keer op een dag weg gestuurd met de verkeerde diagnose terwijl ik gruwlijke pijn rond de maag had.Ik kom zelf bijna nooit bij een huisarts. maar werd behandeld als een zeur die dagelijks voor ieder scheet kwam. na de vierde keer stuurde de arts mij door na het ziekenhuis hier zat 24 uur tussen daar aangekomen werd ik meteen opgenomen.Wel kreeg ik toen Factuur van 4 keer een bezoek aan de huisartsenpost toen ik belde en aan gaf maar 1 factuur betaalde en niet voor die 3 blunders kreeg ik een corectie.Ik ben niet de enige er zijn meer van deze verhalen. Ee oud werkgever nooit eens ziek geweest belde dat hij zich niet goed voelde maar werd ook weer weg gestuurd met niks s'morgens lag hij dood op bed.En klagen heeft ook geen zin want niemand word zo goed berschermd als een arts (juridisch) Conclusie ik vind het een waardeloze instantie die geen lange toekomst heeft daar zij menigmaal in de media is geweest over het niet functioneren.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
En een Klacht indienen wat heeft dat voor zin als door een medische fout je leven is verwoest. zelf heb je mooie praatjes maar zit je lekker dicht bij het vuur Imken.Ik heb een vrouw en een zoontje en vooral met mijn zoontje wacht niks af als ik denk dat er echt iets zet ik hem in de auto en rijdt naar het ziekenhuis
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Ik wil toch even reageren op het onderwerp huisartsenposten.
Wij hebben diverse keren de huisartsenpost (Den Helder) nodig gehad.
Na goede uitleg onzerzijds en in overleg zijn wij 3x uitstekend geholpen, dus zo kan dat ook.
Het kan niet zo zijn dat je al een hele week verkopuden bent en hoest, dat je dan opeens in het weekend zo nodig hoestdrank of iets moet hebben, dus ik vind het een goede zaak dat de telefonistes eers goed
doorvragen en dan een beslissing nemen.
Wij hebben diverse keren de huisartsenpost (Den Helder) nodig gehad.
Na goede uitleg onzerzijds en in overleg zijn wij 3x uitstekend geholpen, dus zo kan dat ook.
Het kan niet zo zijn dat je al een hele week verkopuden bent en hoest, dat je dan opeens in het weekend zo nodig hoestdrank of iets moet hebben, dus ik vind het een goede zaak dat de telefonistes eers goed
doorvragen en dan een beslissing nemen.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
tuurlijk is het goed dat de telefoniste doorvraagt en er zullen zeer zeker mensen zijn die al 10 dagen met een zere keel lopen en op zaterdag bedenken dat ze tijd hebben....of een omaatje dat woensdag is gevallen maar vandaag (zondag) toch maar even een dokter wil laten kijken..
helaas verpesten dit soort mensen het voor de ernstige gevallen
maar een diagnose stellen door de telefoon is wel heel knap
ze wilde mijn man terwijl hij een galsteenaanval had een paracetamolletje laten nemen en later op de dag moest ik maar even terug bellen!
zijn ze helemaal van de pot gerukt
ik heb hem aan moeten kleden en ben daarna naar de post toegereden.
wat nou ff wachtuh
daar betalen we geen premie voor
dit was overigens in HApost Oosterhout
helaas verpesten dit soort mensen het voor de ernstige gevallen
maar een diagnose stellen door de telefoon is wel heel knap
ze wilde mijn man terwijl hij een galsteenaanval had een paracetamolletje laten nemen en later op de dag moest ik maar even terug bellen!
zijn ze helemaal van de pot gerukt
ik heb hem aan moeten kleden en ben daarna naar de post toegereden.
wat nou ff wachtuh
daar betalen we geen premie voor
dit was overigens in HApost Oosterhout
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Na een rekening van €38 voor een telefonisch herhalingsrecepje van de doktersdienst begreep ik ineens waarom we hier in Nederland zo'n hoge verzekeringspremie moeten betalen en de medische kosten voor onze in Engeland studerende dochter betaald kunnen worden door de Engelse volksverzekering, terwijl het hoogste belastingtarief daar slechts 18 % bedraagt. Die overheid zal dergelijke woekerprijzen vast niet accepteren. Daar worden voor eenvoudige diagnoses en medische handelingen verpleegkundigen ingezet die door die zelfde overheid betaald worden. Bij de doktersdienst is dat een hele overkoepelende organisatie die winst moet maken over de hoofden van zieken en premiebetalers. Privatisering weet je wel. Verzekeringsmaatschappijen zullen hier vast niet tegen in het geweer komen, zolang zij de kostenstijging in premieverhoging kunnen vertalen. Dat deden ze immers ook toen hun malafide vermogensbeheer door de beurskrach aan het licht kwam. Ook onze overheid die net als met de bouwfraudeurs wel eens een borrel met de hoge heren van dit soort organisaties zal drinken verhoogt gewoon de wettelijke bijdrage. Wat heet corruptie.
Ja ook ik zou heel graag aktie voeren tegen deze misstanden.
Ja ook ik zou heel graag aktie voeren tegen deze misstanden.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Het vorige bericht is van mij. Ik wil heus niet anoniem blijven maar het touchpad van mijn laptop reageerde wat te vroeg.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
een ''herhalingsreceptje'' kan ook op vrijdag gehaald worden.
dit hoeft niet persee tijdens de avond/weekend dienst.
dat is nou 1 van de redenen waarom mensen die echt een arts nodig hebben zo l*llig behandeld worden door de telefoniste
dit hoeft niet persee tijdens de avond/weekend dienst.
dat is nou 1 van de redenen waarom mensen die echt een arts nodig hebben zo l*llig behandeld worden door de telefoniste
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Waar halen mensen het vandaan dat artsen heel erg goed beschermd zouden zijn tegen juridische stappen?
Denk je dat het tuchtcollege het onbelangrijk vindt als er bijvoorbeeld iemand de rest van zijn leven gehandicapt zou blijven door een medische blunder?
Wat mij altijd opvalt is dat een forum als dit uitnodigd voor alle klagers hun gal te spuwen. Enerzijds prima, dan ben je het maar kwijt. Maar anderzijds...als je iets constructiefs wilt doen, doe het dan ook. Dien die klacht in (bij minder ergere misstanden) of schakel die advocaat in!
Praatjes vullen geen gaatjes.
Denk je dat de overheid deze forums gaat lezen en denkt: Ach jee, zoveel misstanden. Misschien moeten wij de posten wel sluiten?
Ik denk het niet. Dus als je het er niet mee eens bent, schrijf een brief aan de minister, maar ga niet alleen op internet je beklag doen!
Als je wilt dat het voortaan anders gaat, zul je toch echt ZELF actie moeten ondernemen!
En nogmaals, aan de telefoon zitten geen telefonistes, maar doktersassistentes met een gedegen, extra, speciaal op de huisartsenposten gecreëerde, triagetrainingen hebben moeten doen, waar ook een examen voor afgelegd moet worden.
Ik zal nooit zeggen dat de huisartsenposten zaligmakend zijn en dat er geen fouten gemaakt worden.
Er worden helaas wel fouten gemaakt. Maar denk je dat dat in het ziekenhuis of elders niet gebeurd? Helaas ook, maar daar hoor je niets over. De huisartsenpost is nieuw. Alles wat nieuw is, wordt in Nederland eerst helemaal met de grond gelijk gemaakt. Dat is nu eenmaal zo.
Helaas voor de klagers, de huisartsenposten verdwijnen niet zomaar. Maar over 10 jaar is iedereen er aan gewend en zijn alle kinderziektes eruit.
De huisartsenpost is niet opgezet door een paar luie, zakkenvullende huisartsen, zoals schijnbaar veel mensen denken.
De huisartsepost was een briljant idee van de overheid. De regering. De ministers.
Heeft iemand ooit bij hun geklaagd? Dat zullen er niet veel zijn.
Het is makkelijker om te klagen en agressief te worden tegen degene die je zo even op kan bellen.
Er zijn op dit moment al assistentes die thuis zitten, omdat ze de agressie die ze dagelijks over zich heen krijgen niet meer kunnen verwerken. De bedreigingen.
Ik kom je benen wel breken, ik weet waar je werkt!
Zal ik eens naar je toe komen! Dan rijg ik je aan mijn mes!
En dan heb ik het nog niet eens over de verbale agressie. De scheldpartijen. Wie van u werkt ook onder deze omstandigheden? Wie van u moet ook over zijn schouder kijken als hij/zij zijn kantoor verlaat?
Of bent u allen van mening dat deze uitlatingen terecht zijn, omdat die lui op die post toch het verstand hebben van een garnaal?
Die lui proberen wel hun werk te doen! Zij proberen echt niet genocide te plegen door geen mensen te behandelen.
Denk je dat het tuchtcollege het onbelangrijk vindt als er bijvoorbeeld iemand de rest van zijn leven gehandicapt zou blijven door een medische blunder?
Wat mij altijd opvalt is dat een forum als dit uitnodigd voor alle klagers hun gal te spuwen. Enerzijds prima, dan ben je het maar kwijt. Maar anderzijds...als je iets constructiefs wilt doen, doe het dan ook. Dien die klacht in (bij minder ergere misstanden) of schakel die advocaat in!
Praatjes vullen geen gaatjes.
Denk je dat de overheid deze forums gaat lezen en denkt: Ach jee, zoveel misstanden. Misschien moeten wij de posten wel sluiten?
Ik denk het niet. Dus als je het er niet mee eens bent, schrijf een brief aan de minister, maar ga niet alleen op internet je beklag doen!
Als je wilt dat het voortaan anders gaat, zul je toch echt ZELF actie moeten ondernemen!
En nogmaals, aan de telefoon zitten geen telefonistes, maar doktersassistentes met een gedegen, extra, speciaal op de huisartsenposten gecreëerde, triagetrainingen hebben moeten doen, waar ook een examen voor afgelegd moet worden.
Ik zal nooit zeggen dat de huisartsenposten zaligmakend zijn en dat er geen fouten gemaakt worden.
Er worden helaas wel fouten gemaakt. Maar denk je dat dat in het ziekenhuis of elders niet gebeurd? Helaas ook, maar daar hoor je niets over. De huisartsenpost is nieuw. Alles wat nieuw is, wordt in Nederland eerst helemaal met de grond gelijk gemaakt. Dat is nu eenmaal zo.
Helaas voor de klagers, de huisartsenposten verdwijnen niet zomaar. Maar over 10 jaar is iedereen er aan gewend en zijn alle kinderziektes eruit.
De huisartsenpost is niet opgezet door een paar luie, zakkenvullende huisartsen, zoals schijnbaar veel mensen denken.
De huisartsepost was een briljant idee van de overheid. De regering. De ministers.
Heeft iemand ooit bij hun geklaagd? Dat zullen er niet veel zijn.
Het is makkelijker om te klagen en agressief te worden tegen degene die je zo even op kan bellen.
Er zijn op dit moment al assistentes die thuis zitten, omdat ze de agressie die ze dagelijks over zich heen krijgen niet meer kunnen verwerken. De bedreigingen.
Ik kom je benen wel breken, ik weet waar je werkt!
Zal ik eens naar je toe komen! Dan rijg ik je aan mijn mes!
En dan heb ik het nog niet eens over de verbale agressie. De scheldpartijen. Wie van u werkt ook onder deze omstandigheden? Wie van u moet ook over zijn schouder kijken als hij/zij zijn kantoor verlaat?
Of bent u allen van mening dat deze uitlatingen terecht zijn, omdat die lui op die post toch het verstand hebben van een garnaal?
Die lui proberen wel hun werk te doen! Zij proberen echt niet genocide te plegen door geen mensen te behandelen.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Kennelijk niet helemaal begrepen hoe de site van dit forum werkt en mijn reactie onder naam woekerprijzen doktersdiensten geplaatst. Daarom hier nog maar eens op de goede plek:
Mijn verhaal n.a.v. het herhalingsreceptje diende alleen ter illustratie van de woekerprijzen die de doktersdiensten in rekening brengen. Maar omdat mijn kritiek door sommigen hierdoor van de hand gewezen wordt zal ik de reden hiertoe maar even vermelden.
Al 20 jaar heb ik veel last van mijn neusslijmvlies. Soms leidt dat tot zulke hevige niesbuien en een totaal dichtgeklemde neus dat alleen Rinocort de symtomen vrij snel enigzins dragelijk maakt en ik in ieder geval kan slapen. Overdag heb ik geprobeerd bij mijn huisarts om een receptje te bellen maar het lukte me niet voor 4 uur 'smiddags de assistente aan de lijn te krijgen. Toen ik deze eindelijk aan de lijn had zei ze dat ze de dokter vandaag niet meer kon storen dus dat het receptje morgen klaar zou liggen. Ik kon omdat ik helemaal gek van die neus werd toen niet anders meer dan de doktersdienst bellen.
reactie op Imken
Op de service van de doktersdienst heb ik overigens niets aan te merken. De assistente daar begreep onmiddelijk het probleem en belde direct het recptje door aan de apotheek bij mij in de buurt die nog open was. Dus Imken die m.i. vanuit een stuk frustratie die ze in haar werk ervaart reageert kan wat dat betreft gerust zijn.
Imken zou echter wel moeten begrijpen dat de officiele kanalen zoals klachtencommissies en zelfs de minister heel slecht benaderbaar zijn en er met je klacht niets gebeurt. Natuurlijk weet iedereen best dat klagen via dit forum jammergenoeg ook geen zoden aan de dijk zet maar je kunt je hart een beetje luchten wat je misschien een rekening van de doktersdienst voor hulp bij plotseling optredende collaps door stress kan besparen. Dus Imken: Dit forum zou je nog wel eens telefoontjes kunnen besparen en als mensen hun frustratie hier kunnen uitspreken hoeven ze jou misschien minder af te blaffen aan de telefoon want dat verdien je natuurlijk ook niet !
Mijn verhaal n.a.v. het herhalingsreceptje diende alleen ter illustratie van de woekerprijzen die de doktersdiensten in rekening brengen. Maar omdat mijn kritiek door sommigen hierdoor van de hand gewezen wordt zal ik de reden hiertoe maar even vermelden.
Al 20 jaar heb ik veel last van mijn neusslijmvlies. Soms leidt dat tot zulke hevige niesbuien en een totaal dichtgeklemde neus dat alleen Rinocort de symtomen vrij snel enigzins dragelijk maakt en ik in ieder geval kan slapen. Overdag heb ik geprobeerd bij mijn huisarts om een receptje te bellen maar het lukte me niet voor 4 uur 'smiddags de assistente aan de lijn te krijgen. Toen ik deze eindelijk aan de lijn had zei ze dat ze de dokter vandaag niet meer kon storen dus dat het receptje morgen klaar zou liggen. Ik kon omdat ik helemaal gek van die neus werd toen niet anders meer dan de doktersdienst bellen.
reactie op Imken
Op de service van de doktersdienst heb ik overigens niets aan te merken. De assistente daar begreep onmiddelijk het probleem en belde direct het recptje door aan de apotheek bij mij in de buurt die nog open was. Dus Imken die m.i. vanuit een stuk frustratie die ze in haar werk ervaart reageert kan wat dat betreft gerust zijn.
Imken zou echter wel moeten begrijpen dat de officiele kanalen zoals klachtencommissies en zelfs de minister heel slecht benaderbaar zijn en er met je klacht niets gebeurt. Natuurlijk weet iedereen best dat klagen via dit forum jammergenoeg ook geen zoden aan de dijk zet maar je kunt je hart een beetje luchten wat je misschien een rekening van de doktersdienst voor hulp bij plotseling optredende collaps door stress kan besparen. Dus Imken: Dit forum zou je nog wel eens telefoontjes kunnen besparen en als mensen hun frustratie hier kunnen uitspreken hoeven ze jou misschien minder af te blaffen aan de telefoon want dat verdien je natuurlijk ook niet !