Ik heb er toch ook niet zelf voor gekozen om ziek te worden
![Question :?:](./../images/smilies/icon_question.gif)
Maar bij deze regeling komt het er eigenlijk op neer dat mensen die ziek worden of oudere mensen dat die nergens geen kans meer op maken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dat klopt niet, want de premie is in verband met de no-claim 5 euro per maand, dat is 60 euro per jaar verhoogd.Men kan dus zeggen, dat zieken mensen de €255 betalen die gezonde mensen na afloop van het kalender jaar ontvangen.
Dat ziet-ie dus NIET. Hij ziet "maar" € 60 verdwijnen.Als een zieke €255 uit zijn portemonee zie verdwijnen
Beetje overtrokken reactie Sprokkel. Uiteraard kijkt een ieder naar zijn eigen portemonnee ik heb niets met de portemonnee van een ander te maken. Feit is en blijft dat veel mensen onnodig medicijnen slikken of artsen bezoeken en dat is omlaag gegaan zoals Mathilde ook zegt.Er zijn nu 1maal mensen die alleen naar hun eigen portemonee kijken, die hebben niet zoveel op met de problemen van anderen.
Die zijn oude, zieke en zwakke in deze maatschappij liever vandaag dan morgen kwijt.
Ik vind er niks overtrokken aan, gewoon de realiteit van onze huidige samenleving.karr-2,
Beetje overtrokken reactie Sprokkel.
Ik heb een gehandicapte zoon die de verzekeraar een boel euries kost. Hij stond op de polis van mijn man (die nu naar Menzis toe is, dus vanaf nu op mijn polis), en hij krijgt allerlei kostbare verstrekkingen. Zijn medicijnen kosten ruim 2000 euro per 10 ampullen. Daar kan hij dan ongeveer 1,5 maand mee vooruit. Wij betaalden hiervoor 60 euro per maand aan premie. Je haalt de kosten er dus nogal uit zou ik zeggen.Ik heb er toch ook niet zelf voor gekozen om ziek te worden
Maar bij deze regeling komt het er eigenlijk op neer dat mensen die ziek worden of oudere mensen dat die nergens geen kans meer op maken.
Het blijkt dat vooral "gezonde" mensen het met de no-claim regeling eens zijn. Ze zien het als een beloning omdat ze toevallig geen kosten hebben gemaakt. De keerzijde is dus dat het een straf is voor zieke mensen. Alsof mensen zomaar naar de huisarts gaan en medicijnen slikken zoals hiervoor wordt verondersteld.De no-claim is zeker een goed instrument. Hierdoor wordt onnodig dokters- en medicijngebruik vermeden.