LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
mrm

betaling

Ongelezen bericht door mrm »

Vraagje:
Een familielid van mij kreeg mei 2003 een rekening van de thuiszorg over de periode novemer 2001 tot mei 2003. Dit is dus ruim 1,5 jaar. Kan dit zomaar. Kan de thuiszorg mijn familielid verplichten om na 1,5 nog te betalen. Zijn er geen regels voor. Had dit niet van te voren kenbaar moeten worden gemaatdat ze de rekening over een langer dan gemidelde periode zouden krijgen. Het is nogal en bedrag at je dan in 1x moet ophoesten.

indy1965

Re: betaling

Ongelezen bericht door indy1965 »

Ik wil wel even reageren op je bericht, omdat we namelijk zo'n beetje in het zelfde schuitje zitten. Mijn schoonvader is onlangs overleden (schoonma was al overleden) en nu komt er een rekening binnenvallen van de thuiszorg waar wij met zijn allen niet vrolijk van worden. Het betreft achterstallige rekening vanaf 1997 en wij hebben nooit eerder notie gehad van achterstallige betalingen. Nooit een deurwaarder of wat dan ook, SCHANDALIG!!. Nu als achterblijvers zouden wij dit op moeten hoesten????? Natuurlijk hebben we gereageerd naar de thuiszorg en die moeten dat dan uitzoeken. Maar het gaat ons erover dat dit zomaar kan gebeuren. En nu (pa is 1 maand geleden overleden) kunnen ze heel snel met een 'vette' rekening komen. Ik heb gehoord dat Radar daar eens een uitzending over heeft gehad van mensen met zulke klachten en dat deze mensen hun schulden kwijt zijn gescholden. Weet iemand hier wat meer van??? waar ik bijv. deze info kan vinden? Hartelijk dank!!

Gesloten